מל"טים של טורקיה כולל ה ANKA מתוצרת חברת TAI (התעשייה האווירית הטורקית)
תמונות שפורסמו של המל"ט החדש, המל"ט שנחשף הוא TIHA-A , גירסה שמיועדת לצורך מודעין חזותי (ISR), בחברה מפתחים גם גירסה גדולה יותר (TIHA-B), ואותו מל"ט יכול לשאת חימוש. ככל הנראה, חיל האוויר הטורקי יתחיל להצטייד במל"ט החדש כבר בתחילת השנה הבאה.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי bertold שמתחילה ב "כתב ידה של אלביט נראה בבירור"
ציטוט:
במקור נכתב על ידי bertold
כתב ידה של אלביט נראה בבירור
לא, אין קשר לאלביט. המל"ט הוא פיתוח של התעשייה האווירית הטורקית, ובפרויקט משתתפות עוד חברת טורקיות. דרך אגב, הרבה מהמל"טים מסוג MALE נראים דיי דומים, ואפשר להגיד שהוא דיי דומה למל"ט פרדאטור האמריקאי.
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "[QUOTE=bertold]כתב ידה של..."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי ralf
דרך אגב, הרבה מהמל"טים מסוג MALE נראים דיי דומים, ואפשר להגיד שהוא דיי דומה למל"ט פרדאטור האמריקאי.
נכון, וזה בגלל שבעיות דומות בדר"כ מובילות לפתרונות דומים. במקרה הנ"ל - פטנט קיפול הגלגלים לתוך מגרעות בגוף (שאגב לא בלעדי בהכרח למל"טים) וזנב ה V.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "מל"טים של טורקיה כולל ה ANKA מתוצרת חברת TAI (התעשייה האווירית הטורקית)"
לא נראה לי שכני נסע מתקפלים פה, ועוד דבר מענין שהכנפים נתמכות על חצובות, האם זאת תצורת סטנד-בי שלו? כדי לא להעמיס על הגוף? אם כך על איזה חימוש בכלל הם מדברים....
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי Robinbad שמתחילה ב "לא נראה לי שכני נסע מתקפלים..."
כני הנסע מתקפלים אחורה. שני הראשיים מתקפלים לתוך המגרעות שרואים בצידי הגוף, וגלגל האף מתקפל אחורה לתוך הגוף.
אם תקרא שוב את ההודעה הפותחת של האשכול, תראה שמדובר על דגם אחר של המל"ט שאמור להיות חמוש.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי Robinbad שמתחילה ב "לא נראה לי שכני נסע מתקפלים..."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Robinbad
לא נראה לי שכני נסע מתקפלים פה, ועוד דבר מענין שהכנפים נתמכות על חצובות, האם זאת תצורת סטנד-בי שלו? כדי לא להעמיס על הגוף? אם כך על איזה חימוש בכלל הם מדברים....
כמו שכתבתי בראש האשכול וכמו שאמר לך Deepspace , המל"ט שמוצג הוא לצורך מודעין חזותי, הגירסה שאמורה לשאת חימוש היא TIHA-B , ואותו מל"ט אמור לשאת יותר מ 500 ק"ג.
עכשיו בקשר במה יחומש אותו מל"ט, אז ככל הנראה הוא יחומש ברקטות מונוחת לייזר (CIRIT) עם טווח של 8 ק"מ, וטילי נ"ט מסוג UMTAS שמגיעים לטווח של 8 ק"מ, ושניהם מפיתוח חברת ROKETSAN הטורקית.
עכשיו בקשר במה יחומש אותו מל"ט, אז ככל הנראה הוא יחומש ברקטות מונוחת לייזר
מה שסמנטית אמור להפוך אותה לטיל. מעניין שהיצרן מעדיף להיצמד למינוח "רקטה".
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
בסרט למטוס מוטת כנפיים קטנה יותר והכנפיים אינן עיליות. בסרט הגלגלים מתכנסים לתוך תאים וכאן נראות מגרעות בדומה לפרדייטור.
ובתמונות המטוס נראה כמו מוק-אפ. קצת מצחיק שבתצוגה תומכים כנפיים עם חצובות.
תחושתי היא שהצבא הטורקי יחכה עוד הרבה עד שיקבל מטוס, שלא לדבר על יכולת תפעול מבצעי שלו.
כשאני רואה את כל הפיתוחים האלה, אני לא מבין למה התעקשו לקנות אצלנו מל"טים ומה בכלל הסכמנו למכור להם? כדי שילמדו ויעתיקו ואולי אח"כ גם יתחרו בנו ו/או ימכרו לסוריה/אירן?
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "כשאני רואה את כל הפיתוחים..."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי avifresh
כשאני רואה את כל הפיתוחים האלה, אני לא מבין למה התעקשו לקנות אצלנו מל"טים ומה בכלל הסכמנו למכור להם? כדי שילמדו ויעתיקו ואולי אח"כ גם יתחרו בנו ו/או ימכרו לסוריה/אירן?
הם רצו לרכוש את המל"ט הרון 1 כפתרון ביניים עד שהמל"ט TIHA-B יכנס לשירות מבצעי בחיל האוויר הטורקי.
הטורקים כבר כמה שנים שמפתחים סוגים שונים של מל"טים,ואגב, הם לא צריכים את ישראל בעניין הזה, כי הם יכולים לקבל טכנלוגיות מתקדמות מתוצרת אירופית או אמריקאית, ואם הם לא היו מקבלים את הרון 1 ,סביר להניח שהם יכלו לרכוש את המל"ט פרדאטור האמריקאי
הם גם מתכוונים להשתתף בתוכנית פיתוח ש המל"ט העתידי Talarion של חברת EADS, דבר שכמובן יתן להם גישה לטכנלוגיות מתקדמות ביותר בתחום המל"טים.
בקשר למכירת אמל"ח לאירן או סוריה, אז אני ממש לא חושב שזה יקרה, קודם כל מדובר במדינת נאט"ו, וזה לא יהיה האינטרס שלהם למכור אמל"ח למדינות הללו, יש לא מעט שווקים שהם יכלו למכור את האמל"ח מתוצרתם.
נערך לאחרונה ע"י ralf בתאריך 01-05-2010 בשעה 21:29.
כן, את זה אני יודע, הכוונה שהם רכשו את המל"ט הרון, ובמקביל יש להם פרויקט מל"ט MALE שמן הסתם יקח זמן עד להכנסתו לשירות מבצעי ( חוזה הרכישה של הרון נחתם בשנת 2005)
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "כל העסק נראה לי כמו פוטושופ...."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור
כל העסק נראה לי כמו פוטושופ. נאמר, למה לדלת יש צירים משני הצדדים?
הנה סרטון של הרכב הבלתי מאוייש (UGV) של חברת Aselsan (אגב, אותו "מקוצר" הוא לא רובה אמיתי, מדובר בכלי פיינטבול והדבר נועד כמובן להדגים את היכולת של הרכב לשאת עמדת ירי. אותה חברה מתכוונת להתקין על הכלי עמדת ירי עם מקלע בקוטר 7.62 מ"מ מתוצרתה)
חימוש למל"ט - חברת Roketsan תתחיל בקרוב בייצור סידרתי של הטיל CIRIT
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "מל"טים של טורקיה כולל ה ANKA מתוצרת חברת TAI (התעשייה האווירית הטורקית)"
אחרי סיום הניסויים בטיל החדש CIRIT , חברת Roketsan הודיעה שתתחיל השנה בייצור סידרתי של הטיל. במהלך הניסויים, הטיל פגע במדויק במטרות נייחות ונעות.
CIRIT הוא טיל מונחה לייזר עם טווח של 8 ק"מ, הטיל מיועד לחימוש המל"ט TIHA-B וגם מסק"רים של חיל האוויר הטורקי (קוברה והמסק"ר הטורקי החדש T-129)
FINAL STEPS FOR 2.75" SEMI ACTIVE LASER GUIDED MISSILE
ROKETSAN Missiles Inc. have completed the design verification phase of its 2.75" Semi Active Laser Guided Missile, CIRIT, after the successful execution of the firing tests performed recently. Primarily developed to be used on the T129 Attack helicopter of the Turkish Armed Forces, CIRIT is an Air-to-Ground missile with 8 km range, filling the gap between the unguided rockets of the same caliber and the expensive anti-armor systems with its cost efficiency and high precision.
During the static and dynamic tests performed until now, many different test scenarios have been executed with success, including firing from moving helicopters against moving targets. The performance of the live warhead against armored targets have also been proved with these tests. AH-1W helicopters were used during these tests as the firing platform.
After completing the qualification of the production line, the missile will be ready for series production in 2010
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "מותר להם לערוך שינויים במערכת..."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי יוסיפון
מותר להם לערוך שינויים במערכת הירי של הקוברה כך שתתאים לטיל שאינו אמריקאי?
כן, כפי שאתה יכול לראות, הטורקים משתמשים במסק"ר קוברה כדי לשגר את הטיל במהלך הניסויים שנערכו. הם גם מתכוונים לחמש את המסק"ר בטיל נ"ט מתוצרת טורקית שנקרא UMTAS (בהתהליך פיתוח).
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "מל"טים של טורקיה כולל ה ANKA מתוצרת חברת TAI (התעשייה האווירית הטורקית)"
אנקה עולה לאוויר: המל"ט הטורקי, שנקרא על שם עוף החול, יטוס בגובה של 30 אלף רגל וירגל אחר המורדים הכורדים. בתעשיות הביטחוניות טענו בעבר כי זהו דגם ישראלי שנצבע AP
עדכון אחרון: 17.07.10, 00:22
כל עוד לא יודעים מי ייצר את המערכות הפנימיות ואת מערכת השליטה והבקרה, קשה לדעת של אם הוא אכן מייצור טורקי.
אני מניח שלטורקים יש יכולת לבנות כבר מלטי"ם עם ביצועים סבירים (וגם ניסיון מעשי בהפעלה שלהם) - לצערנו ישראל גם תרמה לכך.
מהמפרט של המל"ט נראה שיש לו ביצועים דומים לכלי טיס ישראליים בחצי הגודל-
לדוגמא - הרמס 450 (ויקיפדיה) http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94...D7%9E%D7%A1_450
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי FiReBall שמתחילה ב "מל"ט טורקי ראשון: "לא פחות טוב מהישראלי""
הדברים שמיוחסים לאותו בכיר בתעשייה האווירית לא ממש הגיונים...
"הידיעה מבוססת על בלוף. אין דבר כזה 'מל"ט טורקי' כי טורקיה לא מייצרת שום מל"טים. אם הטורקים היו מייצרים מל"טים, הם לא היו קונים אותם מישראל."
זה ממש לא נכון, התעשיה האווירית הטורקית מפתחת ומייצרת כטב"מים בגדלים שונים כבר מתחילת שנות התשעים, יש להם כמה מערכות בשימוש הצבא הטורקי.חוץ מזה, יש לא מעט מדינות שמפתחות מל"טים ובכל זאת בחרו במל"טים ישראלים כמו למשל גרמניה וצרפת , כך שאני לא הבנתי את ההגיון של אותו בכיר.
הטורקים התחילו בפיתוח המל"ט ANKA בשנת 2005, והם רכשו את המל"ט הרון בגלל צורך דחוף במל"טים מסוג MALE עד שהמל"ט מתוצרת מקומית יהיה מוכן לפעולה.
"מה הבעיה לקחת את המל"ט הישראלי, להוריד ממנו את הסמלים והכתוביות שמצויירים עליו ועוד כמה סימני היכר, לצבוע אותו מחדש, לקשט אותו בדגל טורקי יפה, ואז לקרוא לעיתונאי, ולהגיד - החלפנו אותו במל"ט טורקי, אדום-לבן?".
נו, ולמה שהטורקים יעשו את זה? מה גם שרואים שהמל"ט לא ממש דומה למל"ט הרון
דרך אגב, הטורקים טענו שהמנוע של המל"ט הרון לא מתאים למתאר הטורקי והיה להם בעיות בעניין הזה, המל"ט הטורקי החדש מצוייד במנוע גרמני מתוצרת חברת hielert Aircraft Engines GmbH שאמור להיות מתאים יותר למתאר הטורקי.
הטורקים גם מודעים שארבעה מדינות מתכוונות לרכוש את המל"ט החדש אחרי שהצבא הטורקי יתחיל להצטייד במל"ט.
המל"ט היותר גדול (TIHA-B) שאמור לשאת מערכות חימוש, עדיין נמצא בתהליכי פיתוח.
האופטימיות שלך לגבי יכולות התעשיה הצבאית התורכית מעוררת הערכה.
משהייתי שם למדתי בעיקר על רעב אדיר מצידם לטכנולוגייה וקשיים בהטמעת תהליכים בתעשייה שלהם, זאת אומרת שהם ידעו לומר מה הם רוצים ולא הצליחו לספוג את היכולות לפתח ולייצר ברמה ישראלית או אירופית רכיבים ומערכות מתקדמות.
אני מאחל להם שייצמדו למורשת אתא טורק, כי המעקף שהם עושים כעת לא משפר את יכולתם להטמיע חידושי טכנולוגיה.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)
"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי johnson11 שמתחילה ב "אתה מעריך אותם יתר על המידה."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי johnson11
אתה מעריך אותם יתר על המידה.
מה הכוונה "אתה מעריך אותם יתר על המידה"?,צריך לראות את המציאות כפי שהיא ולא לטמון את הראש בחול. הטורקים עברו כברת דרך ארוכה בתחום המל"טים, ובהחלט הצגתו של המל"ט ANKA נחשב להשיג גדול לטורקיה בתחום הטכנלוגיה הצבאית.עבודות הפיתוח על אותו מל"ט התחילו לפני כמה שנים ואין קשר בינו לבין המל"ט הישראלי הרון.
ואיך אתה יודע שאני מעריך אותם יתר על המידה? מה אתה יודע על התעשיה הצבאית שלהם ועל טורקיה באופן כללי?, לפי התגובות של האנשים כאן, רובם הגדול מסתמכים על סטריוטיפים ולא ממש יודעים הרבה.
נערך לאחרונה ע"י ralf בתאריך 17-07-2010 בשעה 22:49.
אני לא יודע מאומה על התעשיה הצבאית בטורקיה. התבססתי על הכתבה מ-YNET וגם על היגיון פשוט:אין סיבה שטורקיה תרכוש מישראל מל"טים אם היא יכולה לרכוש תוצרת עצמית(בטח ובטח שהיחסים בינינו נמצאים בשפל).
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי johnson11 שמתחילה ב "אני לא יודע מאומה על התעשיה..."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי johnson11
אני לא יודע מאומה על התעשיה הצבאית בטורקיה. התבססתי על הכתבה מ-YNET וגם על היגיון פשוט:אין סיבה שטורקיה תרכוש מישראל מל"טים אם היא יכולה לרכוש תוצרת עצמית(בטח ובטח שהיחסים בינינו נמצאים בשפל).
לא הייתי סומך על העיתונות הישראלית בכל הקשור לסיקור אמצעי לחימה, אתה יכול לבדוק גם בפורום הזה ולראות רבה דוגמאות של כתבות שמלאות בטעויות ואי הבנות בכל הנוגע לאמצעי לחימה, אז כנראה שהם איכשהו קישרו בין עיסקת ההרון עם טורקיה והמל"ט הטורקי החדש ויצאה להם כתבה מבולבלת ושטחית.
כאמור,הפיתוח של המל"ט ANKA התחיל אפילו לפני חתימת חוזה רכש מל"טים מסוג הרון בין טורקיה וישראל, אז השאלה למה שטורקיה תרכוש מל"טים כשיש לה תוכנית פיתוח מל"ט מקומי?, האמת שהתשובה דיי פשוטה וזה קורה בהרבה מדינות בעולם, אומנם יש תוכנית פיתוח , אבל זה יקח לא מעט שנים עד לסיום הפיתוח והכנסת אותו מל"ט לשירות מבצעי, ולטורקים יש צורך מבצעי דחוף במל"טים ולכן כפתרון ביניים עד שהמל"ט המקומי יהיה מוכן, הטורקים בשנת 2005 חתמו על חוזה לרכש מל"טים ישראלים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "מל"טים של טורקיה כולל ה ANKA מתוצרת חברת TAI (התעשייה האווירית הטורקית)"
Turkey’s Center of Aerospace, Turkish Aerospace Industries, Inc. (TAI) introduced its first operative-class unmanned aerial vehicle named ANKA on Friday, 16 July 2010.
During the roll out ceremony held at TAI’s facilities in Ankara, TAI’s President & CEO Mr. Muharrem Dörtkasli stated that “TAI has been dealing with unmanned aerial vehicle technologies since the beginning of 1990’s. With a 17 m wingspan, 1,600 kg take-off weight and 24 hrs endurance capability and state-of-the-art systems, ANKA will be among the top players in UAV market”. TAI’s Chairman of the Board of Directors Lt. Gen. (R) M. Yalçin Kaya added that “ANKA completely designed and manufactured by Turkish engineers, with the recent achievements, now TAI is the center of excellence in Turkey for operative UAV programs”. Turkish Minister of Defense HE Vecdi Gönül underlined as “Turkey has a strong defense and aerospace infrastructure for design and manufacturing of platforms as well as systems integration”.
During Farnborough Air Show, on 20th of July, Tuesday, TAI will also hold a media briefing in the Cody Room to introduce its operative class UAV which was rolled out on 16th July 2010. During the conference which is scheduled to start at 13.00 hours the company’s UAV capabilities and the achievements will also be explained.
הכטב"מ הטורקי Bayraktar Caldiran עובר לייצור סידרתי
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "מל"טים של טורקיה כולל ה ANKA מתוצרת חברת TAI (התעשייה האווירית הטורקית)"
נתונים טכנים על הכטב"מ החדש - (אפשר לראות סרטון טיסת הניסוי של הכטב"מ בהודעה מספר 48)
Specifications:
Wing Span: 9m
Length: 5.5 m
Cruise Speed: 70 Knots
Endurance: 10 Hours
Communication Range: 150 Km
Features:
- Automatic Taxi
- Automatic Take Off
- Automatic Flight
- Automatic Landing
- Cross Redundant Software & Architecture
- Automatic Return Home & Landing in Case of Lost Comm
Ground Control Station System (Cross Redundant Architecture)
* Real Time Command / Control
* Multi Display Feature
* Pilot Console Unit
* Copilot Console Unit
* Ground Control Unit
* Ground Data Terminal Unit* Automatic Tracking Antenna System
* Automatic Guidance / Navigation
* INS/GPS Navigation Capability
* Kinematic Model Based Stochastic Filtering Algorithms
* Automatic Landing Feature With Onboard Sensor Fusion Algorithms
* Automatic Fuel Management Balancing Feature
* Redundant Sensor Units (Pitot Static, GPS, IMU etc)
* Fully Automatic Control From Taxi to Landing
TACTICAL UAV AVIONICS / AUTOPILOT SYSTEM
General Features:
* Fully Automatic Taxi, Take Off, Cruise, Landing Modes
* Smart Fuel Management System
* Redundant Control System Architecture
* Modern Non Linear Control System
* Modern Stochastic Estimation Filters
* Redundant Communication System Architecture
אזרבייג'ן תרכוש כטב"מ מטרה (Target drone) של חברת TAI
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "מל"טים של טורקיה כולל ה ANKA מתוצרת חברת TAI (התעשייה האווירית הטורקית)"
הכטב"מ מטרה TURNA נמצא בשירות הצבא הטורקי משנת 2001 ומשמש לאימון יחידות הנ"מ בצבא, הכטב"מ מפיתוח התעשיה האווירית הטורקית (TAI) ומצוייד במנוע של חברת TEI
הידיעה -
Azerbaijan will buy Turna unmanned aerial vehicles, UAVs, for training and target practice from Turkey, the Baku based ARA news agency reported on Friday, according to Russian news agency RIA Novosti.
"Negotiations on a deal are underway with Turkey," Turkish military sources were quoted as saying.
They also said a group of Azerbaijani servicemen had been trained in Turkey in how to use, operate and service the aircraft.
Turna aircraft are manufactured by Turkish Aerospace Industries, Inc., TAI.
Turna UAVs have been used for training Turkish air defense units since 2001.
Turkish Aerospace Industries, The Target Drone “Turna,” which was developed by Turkey’s aerospace center Turkish Aerospace Industries, Inc. (TAI), realized its first test flight with the turboprop engine, which was developed by Turkish Engine Industries Inc. (TEI), which designs, develops and manufactures engines for air platforms in Turkey, on April 4, 2008.
Under the Collaboration Agreement signed between TAI and TEI on September 11, 2008, regarding the intention to provide the maximum local benefit in order to initiate the model for “local platform-local engine”, the indigenous Target Drone System, which was indigenous, except its engine, acquired a complete “national product identity” with the integration of the turboprop engine developed by TEI.
Following the safety tests, the turboprop engine, which has 90 libre propulsion power and 6500 maximum propeller speed, is foreseen to be the standard engine for the first national air platform “Turna” in the inventory of the Turkish Armed Forces. Turna, which is being used for the training of air defense forces since 2001, has successfully realized over hundreds of flights.
The indigenous and national solution, realized by TAI and TEI, binding their experiences in the field of aviation, is an important milestone to reach the objective of meeting the requirements locally by creating indigenous solutions.
TURNA/G – TAI’s Indigenous Target Drone System
Being a Design and Development program, the TURNA Target Drone Systems program was initiated in 1995 to meet the increasing training needs of the Turkish Armed Forces (TAF). Indigenously designed and produced TURNAs, which entered the inventory of TAF in 2001, are being actively used in training of defense units.
The TURNA Target Drone System can be used as a training platform for conservation and improvement of defense capabilities against air threats. The highly cost-effective system, which has as open architecture design that can be shaped in accordance with the needs of the customer, has proven its effectiveness during real firing missions at operational areas with its distinctive simulation of air threats and missiles capability; high maneuverability; high speed; ease of use; low mission risk and modularity.
Specifications
- Take-off with launcher, recovery by parachute on land or sea,
- Ability to take-off and operate from Navy vessels,
- Structure manufactured with advanced composite technology,
- Ability to carry three dismounted aircraft in foldable and towable launcher,
- Certified by MIL-STD-810F and MIL-STD-461 military standards,
- Coded by NATO NSN standards.
Control & Navigation
- Fully autopiloted flight including take-off and landing,
- Position, speed and altitude stabilization with autopilot system,
- GPS supported heading and waypoint hold,
- Preprogrammed flight ability to assign up to 255 waypoints and change during / before flight,
- Fail Safe Automatic recovery with Return Home Mode,
- Mission planning and control with EMI/EMC filtered, air conditioned, mobile/stationary Ground Control Station,
- Record and playback of real-time coded digital flight data telemetry,
- Ability to recognize and load digital maps.
Payloads
- Missed Distance Indicator and 150 m rope towed fire training of optic, radar guided and manuel barreled anti-aircraft guns, real-time monitoring of accuracy and missed distance,
- Passive radar cross section generators; fire training of radar guided missiles,
- Flare; fire training of thermal guided missiles.
בתגובה להודעה מספר 53 שנכתבה על ידי אל-בחאר שמתחילה ב "יותר טמנ"ר (טיסן מונחה רדיו) ממזל"ט, לא?"
ציטוט:
Payloads
- Missed Distance Indicator and 150 m rope towed fire training of optic, radar guided and manuel barreled anti-aircraft guns, real-time monitoring of accuracy and missed distance,
- Passive radar cross section generators; fire training of radar guided missiles,
- Flare; fire training of thermal guided missiles.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
Turkey’s first unmanned aerial vehicle quietly made its first flight 30 December, according to Turkish defence officials.
Called the Anka – which translates to “phoenix” in English – the 10m-long (33ft) composite UAV flew for about 14 minutes. It is designed to stay aloft for up to 24h with a 200kg (441lb) payload.
בתגובה להודעה מספר 58 שנכתבה על ידי Robinbad שמתחילה ב "נטען שהוא ישייט בסך הכול..."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Robinbad
נטען שהוא ישייט בסך הכול בגובה של 23 אלף רגל למשך 23 שעות! זה הכול? כך גדול וכך קטן...
מסתבר שמטעד של אסלסן הוא באמת נטל
הוא אמור לטוס בגובה 30 אלף רגל למשך 24, בטיסת הבכורה המל"ט לא צוייד במטע"ד, בשלב מאוחר יותר של ניסוי הטיסה המטע"ד האלקטרואופטי והמכ"מ החדש יותקינו על המל"ט
המל"ט אמור לעבור שנה שלמה של ניסוי טיסה וניסויים אחרים, ובתחילת שנת 2012 הוא יעבור לייצור סידרתי, חוזה הראשון שנחתם הוא עם חיל האוויר הטורקי שיקבל 10 מערכות (30 מל"טים) .
יש לא מעט טעויות באותה כתבה, שים לב שהם גם טעו במשקל המל"ט ורשמו 600 ק"ג (הוא שוקל פי שניים).
בכל אופן, כפי שאמרתי הוא אמור ומתוכנן לטוס בגובה 30 אלף רגל, נצטרך לחכות לטיסות ניסוי שיבאו בהמשך והמל"ט יהיה מצוייד גם במערכת אלקטרואופטית וגם במכ"מ SAR .
עוד כטב"מ שנמצא בפיתוח מתקדם- חברת Vestel תספק כטב"מים חדשים לבצבא הטורקי
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "מל"טים של טורקיה כולל ה ANKA מתוצרת חברת TAI (התעשייה האווירית הטורקית)"
חוזה נחתם בין SSM (המשרד שאחראי על פיתוח ורכש אמל"ח) לבין חברת Vestel הטורקית, החוזה כולל המשך פיתוח של הכטב"מ "Karayel" ואספקת מערכות לצבא. החברה כבר השקיעה 25 מיליון דולר בפרויקט הזה.
משרד הביטחון הטורקי פועל על תוכנית רחבת היקף לציוד כלל זורעות הצבא בכטב"מים.
Vestel, Turkey sign protocol for UAV development
Turkish National Defense Minister Vecdi Gonul said Tuesday that Turkey’s dependency on foreign manufacturers of unmanned aerial vehicles has ended
Speaking at the signature ceremony for the protocol in Ankara, Gonul said that unmanned aerial vehicles changed the way armies of the world moved
Vestel invested 25 million USD for the project prior to today’s protocol. Their product is what we need. However, it will be developed further, Bayar said.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "מל"טים של טורקיה כולל ה ANKA מתוצרת חברת TAI (התעשייה האווירית הטורקית)"
הפיתוח של המסל"ט החל לפני שנה בחצי לפי הדרישות של הצבא הטורקי לכלי טייס בלתי מאוייש עם יכולת להמריא ולנחות בצורה אנכית (VTOL), המסל"ט עבר לאחרונה כמה ניסוי טיסה בהצלחה.
המסל"ט Mosquito שוקל 300 ק"ג (משקל המראה מירבי), ויכול לשאת מטע"ד שמשקלו עד 120 ק"ג , רדיוס הפעולה שלו 150 ק"מ והוא מצוייד במטע"ד אלקטרואופטי של חברת aselsan וגם חמוש בשני רקטות 70 מ"מ מונחות לייזר לטווח 8 ק"מ מסוג CIRIT .
המסל"ט החדש אמור להיכנס לשירות מבצעי לקראת סוף השנה.
טיסת ניסוי ראשונה לכטב"מ מטרה Simsek עם מנוע טורבו-סילון
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "מל"טים של טורקיה כולל ה ANKA מתוצרת חברת TAI (התעשייה האווירית הטורקית)"
הכטב"מ מטרה Simsek מפיתוח חברת TAI מיועד לדמות מטוסים וטילי שיוט עויינים ומאפשר אימון וניסוי של מערכות נ"מ בכדי להתמודד עם אותם איומים.
הכט"מ יכול לשמש גם להטעיית מערכות נ"מ של האויב (decoy drone)
ניתונים טכנים של כטב"מ מטרה
Wingspan: 1.50 m
Length: 2.30 m
Maximum takeoff weight of 75 kg
Maximum payload weight of 10 kg
Fuel capacity :32 liters
Top speed : 740 km / h
Cruising speed : 370 km / h
Mission altitude between 30ft (10m) to 15000 feet (4500 m) (ASL)
Take-off with launcher recovery by parachute on land or seaAbility to take-off and control from Navy vessels.
Structure manufactured with advanced composite technology
Compatible with military standards.
Full autonomous flight mode with Waypoint / Heading / Speed / Altitude hold modes including take-off and landing with Indigenous “GCS Flight Control System” and “Autopilot System”
Preprogrammed flight ability to assign waypoints and change during / before flight
Return Home & Fail Safe Modes for automatic recovery to a predefined return home point
Mission planning and control with EMI/EMC filtered, air conditioned,
portable/mobile/stationary Ground Control Station
Record and playback of real-time coded digital flight data telemetry
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "מל"טים של טורקיה כולל ה ANKA מתוצרת חברת TAI (התעשייה האווירית הטורקית)"
חברת ASELSAN הודיעה על השלמת הפיתוח של מכ"מ SAR שמיועד להתקנה על המל"ט ANKA (ומטוסים אחרים), ועוד נמסר, הצוות שאחראי על הפיתוח עובר לעבוד על הפרויקט הבא שבסגרתו יפותח מכ"מ SAR עבור הלווין GOKTURK 3 שיהיה לווין SAR הראשון של טורקיה.
Turkish unmanned aerial vehicle crashes during test flights
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "מל"טים של טורקיה כולל ה ANKA מתוצרת חברת TAI (התעשייה האווירית הטורקית)"
Turkish unmanned aerial vehicle crashes during test flights
The Turkish reconnaissance unmanned aerial vehicle (UAV) ANKA crashed during the test flights, TV channel CNN Turk reported today.
According to TV channel, the UAV ANKA has carried out the first test flight.
The first Turkish reconnaissance unmanned aerial vehicle (UAV) ANKA was commissioned in June 2012.
Work to create ANKA has been conducted since 2004. About 180 engineers worked on the project. The UAV is the first independent development of Turkey in this sphere
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "מל"טים של טורקיה כולל ה ANKA מתוצרת חברת TAI (התעשייה האווירית הטורקית)"
העיתון הטורקי SABAH הודיע על כך שמצרים חתמה על הסכם רכש 10 מל"טים מסוג ANKA תוצרת התעשיה האווירית הטורקית (TAI)
כבר לפני שנתיים דווח על התעניינות של המצרים במל"ט החדש, מומחים ממשרד הביטחון המצרי היו שותפים לכמה מניסוי הטיסה של המל"ט בטורקיה.
דווח לאחרונה גם על לקוחות פוטנציאליים מהמזרח התיכון ומרכז אסיה שמתעניינים במל"ט.
EGYPT TO PURCHASE TURKISH DRONES
While Prime Minister Tayyip Erdoğan was in Cairo, the protocol was signed for Egypt's purchase of ten ANKAdrones. Egypt, the first international customer for one of Turkey's most significant defense projects the national unmanned aerial vehicle the ANKA, has supposedly been pursuing this purchase for the past two and a half months.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "מל"טים של טורקיה כולל ה ANKA מתוצרת חברת TAI (התעשייה האווירית הטורקית)"
Turkey to start batch production of UAV ANKA
Turkey plans to start batch production of reconnaissance unmanned aerial vehicle (UAV) ANKA next year, Anadolu Agency quotes spokesman of the Turkish Defence Industry Ministry, Murad Bayar as saying.
The army will receive UAV ANKA no earlier than late 2013, Bayar said.
He said the Turkish state-owned aviation and aerospace industry company will manufacture the ANKA.
Turkey has worked to create first reconnaissance UAV since 2004. About 180 engineers have been involved in the project which refers to medium class vehicles with a long flight span.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "מל"טים של טורקיה כולל ה ANKA מתוצרת חברת TAI (התעשייה האווירית הטורקית)"
לאחר הפיתוח של המל"ט ANKA ששוקל 1.5 טון שיכול לשאת מטע"ד במשקל 200 ק"ג ולטוס במשך 24 שעות בגובה מקסימלי 30 אלף רגל , חברת TAI מתחילה לעבוד על הפרויקט הבא שבסגרתו יפותח מל"ט במשקל 5 טון שמסוגל לשאת מטע"ד במשקל 1 טון ולטוס בגובה 45 אלף רגל, כך הודיע בכיר בחברה
לפי לוח הזמנים שצויין , המל"ט שבתכנון אמור לבצע טיסת הבכורה שלו בשנת 2016 , יתכן שבקרוב יחשפו יותר פרטים לגבי הפרויקט או שניצטרך לחכות ליריד התעשיות הבטחוניות IDEF 2013 שיערך באיסטנבול בתאריך 7/5/2013 ושם אמור להיחשף יותר פרטים לגבי הפרויקט ואול גם דגם של המל"ט .
חברת TAI הודיעה שהמל"ט ANKA סיים בהצלחה את הניסויים והייצור הסדרתי יתחיל בקרוב
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "מל"טים של טורקיה כולל ה ANKA מתוצרת חברת TAI (התעשייה האווירית הטורקית)"
ניסויי הטיסה של המל"ט ANKA התחילו בחודש דצמבר שנת 2010 ומאז המל"ט צבר 140 שעות טיסה, לפני כמה ימים נערך ניסוי טיסה והמל"ט טס למשך 18 שעות בגובה 26 אלף רגל הוא המריא ביום ראשון השעה 9:05 ונחת ביום שני השעה 3:15 . (מקור)
בקרוב יתחיל הייצור הסידרתי של המל"ט עבור חילות האוויר של טורקיה ומצרים, וכנראה שמדינה מהפרץ הפרסי תחתום בקרוב על הסכם רכש המל"ט ANKA
עוד נמסר, בקרוב יתחילו הניסויים של הגירסה החמושה, המל"ט יחומש ברקטות CIRIT מונחות לייזר
תמונה של המל"ט ANKA במהלך ניסוי הטיסה שנערך ביום ראשון (21.1.2013)
חברת Aselsan מציגה מטע"ד אלקטרואופטי חדש עבור המל"ט ANKA
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "מל"טים של טורקיה כולל ה ANKA מתוצרת חברת TAI (התעשייה האווירית הטורקית)"
לפני שלושה שנים דובר על כך שהחברה הטורקית עובדת על מטע"ד אלקטרואפטי חדש שיחיליף את המטע"ד הנוכחי Aselflir-300T שמותקן על המל"ט ANKA ( ופלטפורמות אחרות , בין היתר המסק"ר T-129)
לפני כמה ימים פורסם שהחברה סיימה את הפיתוח של המטע"ד האלקטרואופטי החדש שנקרא CATS ושוקל 60 ק"ג שזה בערך חצי מהמשקל של Aselflir-300T
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "מל"טים של טורקיה כולל ה ANKA מתוצרת חברת TAI (התעשייה האווירית הטורקית)"
ה-ANKA נאנק, הכבוד הטורקי נשנק...
טורקיה ידידתנו, בת-בריתנו...
גם להעתיק צריך לדעת... מקור
ציטוט:
העבודה על ה-אנקה התחילה בדצמבר 2004. TAI סיפקה עד כה שני אב-טיפוסים לצבא תורכי, שאחד מהם התרסק בשנת 2013. אב הטיפוס השני מוצב בבסיס חיל האוויר באטמן, בדרום מזרח טורקיה, אך אינו מבצעי, למרות שלוח הזמנים המקורי קבע כי שלושה מל"טים מסוג אנקה כבר היו צריכים להיות מבצעיים בשנת 2014.
_____________________________________
I like my islamist extremist like my roasted chicken... dead and fried to the bones
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "מל"טים של טורקיה כולל ה ANKA מתוצרת חברת TAI (התעשייה האווירית הטורקית)"
האתר Cryptome פירסם לאחרונה פוסט עם תצ"ל של GE משנה שעברה בהם מוצג בסיס חא"ט שמהווה את מרכז פעילות הכטב"ם במדינה וגם שירת כנראה כטב"מים של ח"א האמריקאי. הבסיס ממוקם רק 90 ק"מ מהגבול עם סוריה, ובין היתר מופעלים ממנו כטב"מי Heron שנמכרו ע"י ישראל.
בתגובה להודעה מספר 82 שנכתבה על ידי zious שמתחילה ב "המל"ט ANKA חמוש בפצצות מונחות לייזר"
מונחה לייזר, משמע שהחימוש מזהה ועוקב אחרי כתם הלזירה. אך לשם כך האם לא נדרש פתח עם כיסוי שקוף בקדמת החימוש?
לפצצות הנ"ל לא נראה הפתח ולא נראה כיסוי לכשכזה. הייתכן? או שהללו דמיים?
_____________________________________
I like my islamist extremist like my roasted chicken... dead and fried to the bones
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
בתגובה להודעה מספר 86 שנכתבה על ידי zious שמתחילה ב "השלב הבא : ANKA-2 מל"ט דו מנועי"
השילוב של מנועי טורבו דיזל הוא מעניין לכשלעצמו ! .
חסכון. פשטות ואמינות . מומנט גבוה - מאפשר לשנות את כמות זרימת האוויר בפחות זמן .
רק על פניו נראה כאילו הם מפגרים 10-15 בתחום המנועים .
אינני בקיא בפרטים הטכניים המלאים אבל נראה כאילו הם "קפצו מעל הפופיק" כיון שמהשקל המיועד לנשיאה בגבהים של מעל 30 אלף רגל פשוט לא "יעבוד" כמו שצריך .....
מבחינה הנדסית זה נראה כאילו הם בכיוון הנכון .
רוב המורכבות הטכנית בכלים מהסוג הנל . הוא במערכת ההנעה .
אם מישהו אצלנו לא "יתעורר" בתעשיות הביטחוניות . ויכניס אותנו לעידן הסילון אנו עלולים להפסיד ידע ויכולות רבות .
בקצב הנל תוך 8 שנים הם עוקפים אותנו בתחום .
עושה רושם שבארץ פיתחו 2-3 פלטפורמות שעליהן בונים הכל . וזהו . אפשר לעשות כסף ולמכור לחצי עולם טכנולוגיה לא חדישה ככ עם יחצ של F117 .
משום מה . ישראל מעצמת מלטים - לא מאמין לזה.. זה כמו שישראל היא "מעצמה" חקלאית .שטות גמורה.
מתי תקום במדינה הזאת חברה נורמלאית?? ולא כל מיני שקר כלשהוא של יוצאי צבא לשעבר ששירתו באותה יחידה סטייל אירונאוטיקס וכו . ? שמוכרת שקרים וציוד בטכנולוגיה של שנות ה2000 המוקדמות . בתוספות מודולציה ובקרה . ויכולות ייצור של מפעל מטוסים אזרחיים ?
לויינים . מטוס לביא . מה לא רצו לפתח פה . עושה רושם שהכל שקר וכזב בתעשיות שלנו לצערי ..
אם הטורקים בנו יכולות כאלה בפחות מעשור .
מה אנחנו היינו יכולים לעשות ?
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 21-10-2017 בשעה 02:10.
בתגובה להודעה מספר 88 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "תגובה ברמת טוקבק ממוצע.
ד"א,..."
מנוןע טורבו פרופלור הוא אינו מנוע "סילון"....
אם כן ... גם המגדש במכונית שלך הופך את המנוע שלך למכונית עם מנוע סילון ?
התגובה שלך .. היא טוקבק ממוצע ...
האם אתה בכלל יודע למה קיים טורבו ?
ועוד במנוע טורבו פרופלור ?
טורבו פרופלור הוא טורבו פרולפור . ! הוא אינו מנוע סילון . !
יש כמה וכמה סוגי מנועי טורבו פרופלור . חלקם כן " גודשים " כמו מנוע סליון בעזרת דחף ראשוני של הפרופלור . אבל זה אינו מנוע סילון !
נערך לאחרונה ע"י lazn בתאריך 21-10-2017 בשעה 16:30.
נהפוך הוא. מנוע טורבופרופ הרבה יותר מורכב ממנוע turbojet או turbofan.
ודרך אגב, לא משנה כמה פעמים תכתוב את זה, המשפט "מנוע טורבופרופ הוא לא מנוע סילון" איננו נכון.
חוץ מזה, מדוע אתה חושב שמנוע turbojet או turbofan עדיף על מנוע טורבופרופ במעטפת הטיסה של המל"טים הישראלים?
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 21-10-2017 בשעה 17:37.
בתגובה להודעה מספר 92 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "נהפוך הוא. מנוע טורבופרופ..."
אוקייייייי ..... ניצחת ... זה מנוע סילון ..( עדיין לא נכון לחלוטין )
מנוע טורפו פרופלור הרבה יותר מורכב ממנוע טורבו מניפה או טורבו גט ....
מאיפה שמעת את זה ?
( הסיבה שאני ימשיך גם לומר שזה אינו מנוע סילון כי זה לא נכון . זה מנוע שלקחו את 2 הקצוות של 2 העולמות וחיברו יחד ...
ולמה אני חושב ? בתור אחד שמתעסק בטכנולוגיות כגון .
מנוע סילון עם מניפה בעלת גיאומטריה משתנה עדיף על כל מנוע פרופלור שתשים . בכל גובה ובכל סלד .
וזה לא רק המנוע אלא גם המבנה האירו דינמי !
אתה לא יכול לשים מה שאתה רוצה על כל גוף
הסיבה שאני אומר את זה .. כי צצים פה גופים איירודינמיים שיכלו להגיע לביצועים טובים יותר עם מנועים יותר יעלים .
כמו כטבמים הישראלים
נערך לאחרונה ע"י lazn בתאריך 21-10-2017 בשעה 17:42.
מנוע סילון עם מניפה בעלת גיאומטריה משתנה עדיף על כל מנוע פרופלור שתשים . בכל גובה ובכל סלד
א. נניח שזה נכון.
ב. כמה מנועים כאלה אתה מכיר? אני מכיר שניים, ורק אחד מהם הניע מטוס שנכנס לשירות מבצעי.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 21-10-2017 בשעה 18:06.
בתגובה להודעה מספר 94 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "שוב אתה יוצא מנקודת הנחה..."
אתה צודק ! טבלה מעולה ! אבל היא מתייחס ל מנועים לא מהדור האחרון ! ..
לא קראת טוב . - מנועי טורבו סילון בעלי גיאומטריית מניפה משתנה . פתרו את הבעיה הנל
הרעיון אומר ששינוי בזווית "הלהבים" משנה את ספיקת האוויר בסלד\ גובה בו אתה נמצא
רוב מנועי הסילון כיום הם בעלי מניפה קבועה ! וךא משתנה .
לא קראת טוב . - מנועי טורבו סילון בעלי גיאומטריית מניפה משתנה . פתרו את הבעיה הנל
הרעיון אומר ששינוי בזווית "הלהבים" משנה את ספיקת האוויר בסלד\ גובה בו אתה נמצא
רוב מנועי הסילון כיום הם בעלי מניפה קבועה ! וךא משתנה .
שוב - אני מכיר רק שני מנועים כאלה, ורק אחד הניע מטוס שגם נכנס לשירות.
אתה סותר את עצמך. זה שהבעיה נפתרה תאורטית ע"י סוג מנוע שלא נמצא כיום בשימוש (ד"א, תקרא על propfan) לא אומר שהמלט"ים הישראלים מפגרים אחרי מל"טים אחרים מכיוון שהם מונעים ע"י מנוע טורבופרופ.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
בתגובה להודעה מספר 96 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "[QUOTE=lazn]
לא קראת טוב . -..."
סותר את עצמי ?
היכן ?
ציינתי ש-רוב- המנועים הם בעלי מניפה קבועה .
לא אומר שאין .
אני ראיתי לפחות 5-6 מנועים כאלה . אולי לא כולם על מטוס שטס כרגע .. אבל זה קיים .
הבעיה לא נפתרה רק תיאורתית . אלא נפתרה כמעט לחלוטין . אתה חייב להבין שגם למועים האלה . יש גבול תחתון ועליון של ביצועים .
כמו עם נחיר פליטה משתנה במטוסי קרב . פעם 2-3 מטוסים היו עם זה היום זה משהו שהוא סטנדרט במנועים הללו .
בתגובה להודעה מספר 96 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "[QUOTE=lazn]
לא קראת טוב . -..."
propfan זה עקרון שנמצא כרגע במסוקים . כגון Ka52 ודומיו .
זה אותו עקרון רק במנוע פרופלור ! .
זה משהו אחר לחלוטין . ואם כבר דיברת על מורכבות טכנולוגית ...
אין לך מושג איזה כאב ראש המנועים האלה למנהנדסים .
**** אני מדבר על העקרון עבודה . ש 2 מדחפים מסתובבים זכיוון שונה של זירמת אוויר ( יכולים גם להסתובב באותו כיוון אבל מהירויות שונות )
כדי ליצור תת לחץ בין 2 המדחפים ועי כך ליצור אפשר שאיבה חזק יותר .
( הוסבר בפשטות )
נערך לאחרונה ע"י lazn בתאריך 21-10-2017 בשעה 18:33.
propfan זה עקרון שנמצא כרגע במסוקים . כגון Ka52 ודומיו .
זה אותו עקרון רק במנוע פרופלור ! .
זה משהו אחר לחלוטין . ואם כבר דיברת על מורכבות טכנולוגית ...
אין לך מושג איזה כאב ראש המנועים האלה למנהנדסים .
**** אני מדבר על העקרון עבודה . ש 2 מדחפים מסתובבים זכיוון שונה של זירמת אוויר ( יכולים גם להסתובב באותו כיוון אבל מהירויות שונות )
כדי ליצור תת לחץ בין 2 המדחפים ועי כך ליצור אפשר שאיבה חזק יותר .
( הוסבר בפשטות )
אין שום קשר בין propfan למסוקים בכלל או ל KA-52 בפרט.
ב KA-52 (ומסוקים אחרים מתוצרת Kamov) הרוטורים מסתובבים לכיוונים מנוגדים על מנת לבטל את הצורך ברוטור זנב.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 21-10-2017 בשעה 18:49.
בתגובה להודעה מספר 104 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "[QUOTE=lazn]propfan זה עקרון..."
אין קשר למוסקים ! כלל ! אני מדבר על העקרון . של העבודה .
מקורות מידע בבקשה לא ויקיפדיה .
אוקיי מכייון שאני לא מול פוטושופ . ואני לא יעשה מצגת של 3 שעות אני יסיבר את זה במילים
נצא מנוקדת הנחה שיש לנו עכשיו מנוע מול העיניים ( לא משנה עכשיו איזה)
למנוע יש 2 מדחפים . אחד אחרי השני . עם להבים מופנים בצורה נגדית. עד פה אוקיי ?
עכשיו אם נובב את מדחף א .
כתוצה מזירמת האוויר . מדחף ב יסתובב .
עכשיו ככל שנוסיף יותר כוח . המחדפים יסתובבו אחד כנג השני ( יכול גם באותו כיוון )
מהר יותר =יותר כוח .
מה שקורה . הוא שנוצר תת לחץ ( וואקום) בין 2 המדחפים .
הוואקום הזה נותן אפקט של שאיבה .
מה שקורה שהמחדף התחתון יוצר יותר כוח .
אם תשנה את מהירות מדחף א אתה תשנה גם מהירות במדחף ב.
עכשיו אם ניקח את זה במסוקים כמו שאמרת . אכן תקבל איזון . !
אבל זה אינו היתרון היחיד של המערכת הזאת !
אתה מבטל את וויקיפדיה כמקור מידע, אך לא מביא אף מקור מידע משלך. כלל לא רציני.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 21-10-2017 בשעה 19:01.
בתגובה להודעה מספר 106 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "איזה וואקום? איזו שאיבה? על..."
עזוב .... שבוע טוב לכולם .
פרשתי מהדיון הזה כי הוא לא יגמר אלא אם כן נשב מול מודלים הנדסיים ונסתכל מול העינים מה קורה . !
אני מדבר על משהו אחר לחלוטין .
זה שלא כתוב וואקום בשמו המפרוש אז לא כתוב . בכל מקרה .
עד שלא נתסכל כולנו על שולחן עם מודלים שעובדים לא אוכל להסביר למה אני מתכוון .
יום טוב . שבוע טוב . ברכות לכולם !
אין צורך לפרוש מהדיון או "להתפתל" בכל פעם שאני מציג נתונים הסותרים את מה שאתה כותב. זה הרעיון בדיון בפורום
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
אבל אני אומר לך ...העובדה שזה לא כתוב לא אומר שלא קיים ...
קח בחשבון שחלק מדוחות האלה מותאמים גם לקהל רחב של אנשים בתעשיה שאינם מהנדסים . אז תאמין ותדע רק את מה שכתוב ותהנה.
עד שאין לי מצגת להסביר לך את העקרון . אני לא אסביר כדי למנוע מצב של "דיסאינפורמציה"
אני אוהב להיות מדוייק וקונקרטי . וההפך אני רוצה לתת גם המידע שלי . כחלק מתהליך של דיון כמו כאן בפורום .
בכל אופן אתה נראה כמו מישהו מעניין מאוד שהייתי שמח לפגוש ואפילו לבנות כמה דברים יחד .
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "מל"טים של טורקיה כולל ה ANKA מתוצרת חברת TAI (התעשייה האווירית הטורקית)"
הצבא הטורקי קיבל 8 מל"טים חמושים נוספים מסוג Bayraktar TB2
המל"ט Bayraktar TB2 מפיתוח חברת BAYKAR הטורקית נכנס לשירות מבצעי בשנת 2015 , המל"ט נושא פצצות מונחות לייזר מסוג MAM-L/MAM-C , יכול לשהות באוויר 24 שעות בגובה 27 אלף רגל
עם קבלת 8 המל"טים החדשים , עלה מספר המל"טים מסוג Bayraktar TB2 שנמצאים בשירות מבצעי בצבא הטורקי ( וגופי ביטחון מקומיים ) ל- 38
Turkish Military Receives 8 Locally-made Attack, Reconnaissance Drones
The Turkish military took delivery of eight Bayraktar armed and reconnaissance drones four of which are capable of carrying ‘smart ammunition.’
The number of Turkey-made Bayraktar armed and reconnaissance drones in the Turkish security forces has increased to 38 after eight new deliveries. The timing of the delivery was not known.
Four of the drones can carry the “Smart Micro Munition,” developed by domestic company, Roketsan. The Istanbul-based Baykar has delivered the “TB2” model Bayraktar armed drones to the military, state-run Anadolu Agency reported Friday.
שר הביטחון הטורקי : הצבא יקבל 151 מל"טים Bayraktar TB2 ו 40 מל"טים ANKA
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "מל"טים של טורקיה כולל ה ANKA מתוצרת חברת TAI (התעשייה האווירית הטורקית)"
שר הביטחון הטורקי הודיע על תוכנית גדולה להצטיידות במל"טים מתוצרת מקומית , כוחות היבשה יפעילו מערך גדול שמונה 151 מל"טים מסוג Bayraktar TB2 , חיל האוויר יצטייד ב - 40 מל"טים מסוג ANKA
השר גם הודיע על מכרז לפיתוח מל"ט במשקל 4.5 טון ויכול לשאת מטע"ד במשקל 1000 ק"ג , שלושה חברות טורקיות אמורות להתחרות במכרז הזה ( פרויקט AKINCI )
בתגובה להודעה מספר 119 שנכתבה על ידי aviel187 שמתחילה ב "הטורקים עוברים אותנו בכל מה..."
כמי שמגיע מפנים פנימה של התעשיה הבטחונית הישראלית, ומכיר בשל כך בעקיפין גם את מצבה של
התעשיה המקבילה התורכית, הרשה לי להרגיע את הקורא המזדמן, שאין בטענה זו כל קשר למציאות.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "מל"טים של טורקיה כולל ה ANKA מתוצרת חברת TAI (התעשייה האווירית הטורקית)"
במהלך תערוכת הנשק DIMDEX 2018 שנערכת במדינת קטר , נחתמו עסקאות נשק בין קטר לטורקיה בסך 700 מליון דולר , קטר רכשה מטורקיה מערכות נשק מתקדמות שכוללות רק"מים , סירות סיור ותקיפה ומל"טים Bayraktar TB2
נערך לאחרונה ע"י zious בתאריך 25-03-2018 בשעה 20:59.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "מל"טים של טורקיה כולל ה ANKA מתוצרת חברת TAI (התעשייה האווירית הטורקית)"
פורסמו לפני כמה ימים תמונות של המל"ט ANKA מצוייד בכטב"ם מטרה סילוני Şimşek ( " ברק " בשפה הטורקית )
הכטב"ם מטרה ( Target drone ) שפותח על ידי התעשיה האווירית הטורקית TAI מדמה מטוסי קרב עוינים לצורך אמון צוותי נ"מ וניסוי במערכות הגנה אווירת
כבר דובר בעבר על שימוש בכטב"ם Şimşek כ- " Decoy drone " לשגר לעבר מערכות הגנה אווירית של האויב שיופעלו לצורך ירוט האיום ובכך לחשוף את אותן מערכות נ"מ לכוח האווירי התוקף , וכנראה שההטורקים מתכוונים להשתמש ב- Şimşek בכדי לתת למל"טים שלהם את היכולת לביצע משימות דיכוי והשמדת מערכות נ"מ ( SEAD/DEAD )
מדהים איך התעשייה הביטחונית הטורקית התקדמה כל כך מהר.
בתחילת העשור הקודם, התעשייה האווירית זכתה בחוזה לשידרוג מטוסי F4 וF5 טורקים, ועוד רכישת מלטים מתקדמים (600 מיליון דולר לרכישת מלטים מישראל), פודים ושדרוגים לF16 , וכמובן פרוייקט הסברה (שדרוג הפטונים הטורקים). https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=796909
אותי מעניין האם חלק מהטכנולוגיות הישאליות זלגו למל"טים הטורקים.
האם ידוע על מכירת טכנולוגיה לטורקיה, אני יודע שרוב השדרוגים היו אמורים להתבצע על ידי טורקיה, האם בזמנו גם בניית המל"טים הישראלים היו אמורים להתבצע בטורקיה?