25-10-2004, 11:38
|
|
|
חבר מתאריך: 10.11.01
הודעות: 5,255
|
|
מרתפי התמיכה #1
כידוע לחלקכם, בחודשים האחרונים אני עובד כתומך טכני באחת מספקיות האינטרנט הגדולות בארץ. תוך כדי העבודה, נתקלים בשאלות מאוד מוזרות, ובאנשים שחלקם בורים מעט בנושאי הטכנולוגיה בכלל ומחשבים ואינטרנט בפרט ("אם כבר הגדרנו חשבון דואר, תוכל גם לעזור לי לחבר את הבלנדר?"), וחלקם האחר פשוט סתום לחלוטין.
היות ואני מתפטר בסוף השבוע הקרוב עקב גיוסי לצה"ל לקראת סוף חודש הבא, אעלה פה מספר קטעים שכתבתי בבלוג שלי לאורך תקופת העבודה במוקד התמיכה הטכנית. ההודעה הנוכחית היא סיפתח להודעההבאה, שתכיל מקבץ של כל הפוסטים שלי בנושא (היות ולא היו הרבה כאלה, אפשרות לשים אותם בהודעה אחת).
הערה: אם ברצונכם להעביר הלאה את הקטעים - בשמחה, רק תשאירו קרדיט, רצוי בצורת שם וקישור
קורה שלקוחות שמתקשרים לתמיכה הטכנית, מהיותם ישראלים, הם גם עצבניים וגסי רוח בצורה יוצאת דופן, את כל הכעס שהצטבר אצלם בבטן במשך היום או השבוע, הם פורקים על התומך שנפל קורבן וקיבל את השיחה שלהם. צועקים, מקללים, מדברים אליך לא כמו אל אדם שמטרתו לעזור להם להגיע לפתרון הבעיה שלהם, אלא כמו לעבד שצריך לתקן להם את המחשב ואת החיים בטלפתיה. זה מרגיז ולפעמים מעליב, אבל לא מהדברים שצריכים להלקח בצורה אישית.
לפעמים יש לי חשק להגיד לאותו לקוח "שמע, יניב כהן, כדאי שתנמיך קצת את הטונים, אל תשכח שאני יודע איפה אתה גר, חבוב" בתקווה לשמוע אותו משתתק בצד השני של הקו, אומר "סליחה" בנימה חרישית, מנתק, ועובר לחברה אחרת.
למרות הכל, לקוח אחד שיגיד לך בסוף שיחה "תודה, עזרת לי" (כשבאמת כך הדבר. פשוט יש הרבה שאחרי שטיפלת בהם פשוט מנתקים, בלי לומר כלום), יפצה על עשרה לקוחות מעצבנים וגסי רוח.
אז כנראה שזה נכון מה שאומרים - 99% מהלקוחות מוציאים שם רע לכל השאר.
נערך לאחרונה ע"י al-x בתאריך 25-10-2004 בשעה 11:42.
|