לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 16-06-2005, 08:52
צלמית המשתמש של תוהו ובוהו
  תוהו ובוהו תוהו ובוהו אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.10.04
הודעות: 1,718
"´גולני´ לא יגרש יהודים"

´גולני´ לא יגרש יהודים
08:44, 16 יוני 2005 / ט' בסיון תשס"ה

צה"ל שינה את מקומה המיועד של חטיבת גולני בתכנית ההתנתקות, מחשש לסרבנות, חוסר מוטיבציה וחוסר שיתוף פעולה של חיילים וקצינים רבים בחטיבה, כל חושף העיתון בשבע.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.inn.co.il/data/images/2005/02/07/hayalim5-s.jpg]


לאחרונה הוחלט שהחטיבה תוצב למשימות אבטחה מול הפלשתינים, כדי שלא תצטרך להתעמת עם המתנחלים כפי שתוכנן תחילה.

כתבת 'בשבע', חגית רוטנברג, מדווחת כי מפקד חטיבת 'גולני', אל"מ ארז צוקרמן, הודיע למפקד אוגדה 36, תא"ל גרשון הכהן, שאמור לפקד על עקירת מתיישבי גוש קטיף, כי חיילי החטיבה ומפקדיה לא יוכלו לבצע את משימת הגירוש. מח"ט גולני הגיע למסקנה זו בעקבות סדרת שיחות שהתקיימו לאחרונה בינו ובין קצינים בכירים בחטיבה. הסיפור החל להתגלגל בכנס קצינים של גולני, בו הועברו שיחות אודות חשיבות ביצוע משימת ההתנתקות ונאמנות לערכי הדמוקרטיה ושלטון החוק. במהלכו גילה המח"ט כי הקצינים ממלאים פיהם מים בכל הנוגע לשאלת ביצוע הפקודה.

יצויין כי בחטיבת גולני משרתים קצינים רבים חובשי כיפה. בעקבות הכנס, זימן המח"ט את הסמג"דים לשיחת בירור בנושא. הסמג"דים הבהירו לו באופן חד משמעי כי החטיבה איננה בנויה למילוי פקודת הגירוש, ולא לשם כך הם התגייסו לצה"ל. "תחושתם של הקצינים בחטיבה היא שכופים אותם להחליט למי הם נאמנים יותר- לאבא שלהם או לאמא שלהם, להתיישבות או לצה"ל", אמרו הסמג"דים "והם רוצים להמשיך ולהיות נאמנים לשניהם".

כתוצאה מהבהרתם של הסמג"דים, הודיע המח"ט למפקד האוגדה כי החטיבה לא תוכל להשתתף בעקירת המתיישבים, ועל כן הוחלט להסב את פעילות החטיבה לפעילות מול הפלסטינים, ולא לשתפם במעגלים שיתעמתו עם המתנחלים ותומכיהם, מחשש להיקף נרחב של אי שיתוף פעולה מצד חיילי החטיבה. עוד נודע, כי פרטים אלו הובאו לידיעת הרמטכ"ל.

בתוך כך, נודע כי חיילים בני ישיבות המשרתים בפלוגה של 'גולני' בציר פילדלפי הודיעו למפקדיהם כי במידה ויוצבו לפעילות מול המתיישבים, אין בכוונתם לבצע את הפקודה. הם הביעו נכונות לפעול רק במעגל שמול הפלסטינים, ובכל תפקיד אחר בתוך היישובים- ייתקלו המפקדים באי שיתוף פעולה קבוצתי.

7
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 12:32

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר