לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה - ברוכים הבאים לפורום מוטוריקה ורכב, אנא קראו את כללי הפורום - חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תחביבים > מוטוריקה ורכב
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 15-11-2004, 01:48
  itzm itzm אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.02.03
הודעות: 468
היסטוריה של התחבורה הממונעת פרק 1

פרק 1 : מנועי הקיטור

בהודעה זו אני אסקור את ההסטוריה של התחבורה מראשיתה ואת כל ההמצאות הגדולות שבזכותם אנו נהנים לאסוף דגמים של כלי רכב .

ברבות השנים, מאז ימי לאונרדו דה וינצי ו איזיק ניוטון (Leonardo da Vinci and Isaac Newton)
,ששרטטו דגמים ראשוניים של רכבים, ועד היום נוצרו לפחות 100 אלף פטנטים שונים ומגוונים כדי להגביר את המודעות לטכנולוגיה.
כלי הרכב שאנו מכירים היום לא נוצרו ביום אחד ועל ידי ממציא אחד זו התפתחות רבת שנים וניסיון מצטבר וכידוע לכולם שיש יותר כישלונות מאשר הצלחות אבל אני לא בא לספר לכם על המפסידים אלא על המנצחים .

הראשון ששמו מוזכר ביחד עם כלי רכב, ואני מדבר על כלי רכב בעל הנעה עצמית ( לא נימשך על ידי משהו ולא נידחף על ידי משהו ),
הוא ניקולס יוסף קוגנוט (Nicolas Joseph Cugnot) שבשנת 1769 תיכנן את יצרו של הרכב בפריז ארסנל (Paris Arsenal ) חברה ליצור כרכרות צבאיות על ידי מכונאי צבאי , רכב זה היה בעל 3 גלגלים ממונע קיטור הכלי שימש כרכב צבאי בחיל התותחנים ועזר בהעברת כלים במהירות של 4 קמ"ש (2.5 mph) וניזקק למנוחה כל 10-15 דקות כדי לצבור קיטור שנה לאחרי זה 1770 הוא בנה גרסה מיוחדת לנוסעים ושנה אחרי זה 1771 כאשר הוא נסע יום אחד בדרך ניתקע בקיר אבן וזה תאונת הדרכים הראשונה בהיסטוריה של התחבורה המודרנית


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://inventors.about.com/library/graphics/cugnot.jpg]


הסבר קצר על פעולת המנוע : מנוע הקיטור שורף דלק ( במקרה זה עץ או פחם ) ומחמם את המים בדוד המים כשהם מיתממים הם נהפכים לאדים האדים יוצאים בלחץ מהדוד לבוכנה דוחפים אותה הבוכנה דוחפת מוט שבדרך כלל מתחבר לגלגל וכך התנועה מתבצעת

הבעיה עם מנועי הקיטור שפעלו מצוין ( אין הרבה בעיות עם המנועים האלו מהסיבה שאין הרבה חלקים נעים )
הייתה אחת ואחת רצינית המשקל –המשקל של המנעים העמיס כל כך הרבה על המנעים שרוב האנרגיה שהשקעה גרמה לתזוזת הרכב הייתה בשביל המנוע מה שלא הפריע ברכבות שעובדות באותו התהליך ושם זה עבד מצוין

בקיצור השם הראשון בתעשיית הרכב זה ש"המציא" את הרעיון היה ניקולס יוסף קוגנוט

עוד תמונות של התלת אופן ממונע הקיטור של ניקולס

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://rrrbmn05.waika9.com/fardier2.gif]


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://rrrbmn05.waika9.com/cugnot_fardier.jpg]


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ac-nancy-metz.fr/Pres-etab/CugnotToul/NJCugnot_fardier/fardier_chaudiere.JPG]


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ac-nancy-metz.fr/Pres-etab/CugnotToul/NJCugnot_fardier/fardier_complet.JPG]


סיפור המנועי קיטור לא ניגמר אחרי כמה שנים של מזל רע לניקולס הוא עדין הצליח לשפר את הרכב שלו אבל לא בצורה משמעותית
מי שכן הצליח לשפר את הרכב היה הצרפתי אונציפורד פרקור (Onesiphore Pecqueur ) אשר המציא לראשונה את הרעיון של הגיר הדיפרנציאלי (differential gear )
האדם השני בסיפורינו הוא אוליבר אבנטס (Oliver Evans)
אשר הביא את המנועי קיטור לרמה הבאה מנועי קיטור בלחץ גבוהה והיה הראשון בארה"ב שביקש וקיבל פטנט בתחום הרכב וזה היה בשנת 1789

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://inventors.about.com/library/graphics/Oruktor_Amphibolis.gif]


בשנת 1801 אדם בשם ריצארד טרביטיציק (Richard Trevithick ) אשר היה הראשון שבנה כרכרות ממונעת עי ידי קיטור באנגליה
בין השנים 1820 ועד 1840 כרכרות ממונעות נסעו בין הערים וזה רישתה של התחבורה הציבורית הממונעת
מה שגרם בסופו של דבר לעלית הרכבת האנגלית לכלי התחבורה של כולם והתחיל מרוץ לבנות תחנות כמעט בכל עיר המצב הזה היה גם באזור פריז וערי הלוין שלה
בארה"ב המצב היה קצת קיצוני כי כמה עשרות אנשים הקימו מפעלים ליצור הכרכרות הממונעות

השם הבא בסקירה שלנו הוא אמידאי בולאי (Amedee Bollee)
הצרפתי אשר בשנת 1878 בנה לראשונה כירכרה אשר מזכירה לנו במעט את הרכבים של היום ה לא-מאנסל ("La Mancelle" )
הרכב היה בעל מירכב אחיד המנוע היה מורכב על המירכב היה לרכב שרשרת שהעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים הנהג ישב מאחורי המנוע והיה לו הגה ישיר לגלגלים והדוד המסוכן "הוצא" מחוץ לרכב
ה "La Mancelle"

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://auta5p.car.cz/katalog/bollee/lamancelle_01.jpg]


בשנים 1880- 1882 החברה הצרפתית מיצרת עוד כירכרות נוסעים ממונעות קיטור

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://etab.ac-orleans-tours.fr/clg-saint-exupery-st-jean-de-braye/cloches/images/fonderie/famille/famill1.jpg]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://etab.ac-orleans-tours.fr/clg-saint-exupery-st-jean-de-braye/cloches/images/fonderie/famille/Mans1.jpg]

הרכבים כבר מגיעים למהירויות של 40 ו 60 קמ"ש

הרכבים ממונעי קיטור לאט לאט נהפכים גם גדולים יותר ויותר כבר הם ניקראים טרקטורים ומשאיות


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.suffolkcam.co.uk/henham02_steam_lorry.jpg]


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.suffolkcam.co.uk/henham02_engine.jpg]


1929 Foden 5nhp 8 ton

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.steam-up.co.uk/foden/foden_vv1283.jpg]

מכבש של פראולר

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.bobunitt.demon.co.uk/walton/Fowler4.jpg]

רכב כיבוי אש 1900

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.bobunitt.demon.co.uk/walton/Fire1.jpg]


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.bobunitt.demon.co.uk/walton/Fire2.jpg]

עוד משאית ממונעת קיטור

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.bobunitt.demon.co.uk/walton/Lorry1.jpg]

רכב מסחרי ממנוע קיטור

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.bobunitt.demon.co.uk/walton/Van.jpg]


כמובן שעתיד הרכב לא היה קיים בלי העבר המפואר של מנועי הקיטור אך הם היו כבדים הצריחו הרבה מאמץ להניע את הרכבים שעליהם הם היו
ובשניים האחרונות (1860-1990) כבר מדברים על סוג חדש של דלק להניע את כלי תחבורה הבנזין

------------------------------------------------------------

פורסם לראשונה באתר אוטוטוי - אתר אספני כלי רכב מיניאטוריים.
_____________________________________
בברכה , איציק
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
אוסף דגמי מכוניות www.MinCars.com 1:18


נערך לאחרונה ע"י Discover בתאריך 15-11-2004 בשעה 03:36. סיבה: נערך לבקשת כותב האשכול.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:55

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר