09-03-2010, 02:50
|
|
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
|
|
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,133
|
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי dorM
במצב שתיארת זה עדיין לא מוסרי לגנוב את המוצר, אבל אתה מעדיף לבצע מעשה לא מוסרי כדי להציל משהו בעל ערך רב בשבילך.
במצב שלנו, גניבת התוכנה היא לטובתך האישית.
|
"לא מוסרי, אבל יש נסיבות מקילות" נקרא בלכסיקון שלי "כן מוסרי"
אתה לא יכול לשפוט מקרה אחד ע"פ מקרה אחר, אתה צריך להסתכל על כל התרחיש
לקלל זה לא יפה, אבל אם לבנאדם תסמונת טורט זה משהו אחר
להכות זה לא בסדר, אבל אם זה במסגרת יחסים סאדו-מאזוכיסטיים זה משהו אחר
לגנוב זה לא מוסרי, אבל אם לנגזל באמת אין שום הפסד, זה כבר משהו אחר
ציטוט:
במקור נכתב על ידי dorM
אבל הוא צריך את התוכנה, מה שיגרום לו אולי לרכוש אותה כי הוא יודע שאין דרך אחרת.
המצב שידוע לנו: האדם קנה תוכנה, והוא מתכוון להשתמש בה. הוא יכול לקחת עותק מע"ה פרוץ או לשלם על חוקי. האם הוא יקנה את מע"ה שהוא צריך, או שיחשוב שבנסיבות הנוכחיות זה נחשב מוסרי להשתמש בעותק פרוץ?
וכאן יש סיכוי שהוא יקנה, כי הוא צריך את מע"ה הזו.
|
אם כן יש מצב שהוא יקנה את המערכת באלפי שקלים, ואפילו רק בשביל פונקציה אחת בה, אם אתה שואל רק על התרחיש הספציפי הזה שקבעת, אז זה כבר באמת הפסד ממשי לנגזל
אבל במקרה הכללי, השימוש של הבנאדם בתוכנה לא מעיד על כך שהיה רוכש אותה אילו לא ניתנה לו האלטרנטיבה
ציטוט:
במקור נכתב על ידי dorM
המעלה נותן למוריד את האופציה להוריד, אבל בסופו של דבר המוריד הוא גורם הנזק כי עצם זה שהוא משתמש בתוכנה שהוריד, אומר שהוא צריך אותה.
|
ושוב, זה תלוי בהאם הוא היה קונה אותה אם לא הייתה לו האפשרות להוריד
"צריך" זו מילה חזקה
|