בביקור אנליסטים ועיתונאים חשפה שלשום אלביט מערכות מספר כלים בלתי מאוישים ובהם מטוסים מל"טים ממשפחות ההרמס והסקאילרק, כלים ימיים כגון הסטינגריי והסילבר מרלין וכן מרכז לניהול משימות מודיעין.
מערך כלים בלתי מאויישים. צילום- צחי בן עמי.
נאומו של יוסי אקרמן, נשיא חברת אלביט מערכות, התמקד בעיקר בטכנולוגיה ובראשוניותה. אקרמן הדגיש כי ישראל נמצאת בין שלוש החברות הראשונות בעולם מבחינת חדשנות טכנולוגית, וכי חברת אלביט מערכות פיתחה עשרה מל"טים שונים במשך השנים האחרונות. עוד הוסיף אקרמן ואמר, כי חברות שונות מייצרות רכיבים שונים עבור מערכת מל"ט, אולם אלביט מתגאה בכך שהפיתוח והייצור של כל רכיבי המערכות שלה מתבצע על ידי החברה עצמה.
יוסי אקרמן, נשיא אלביט מערכות. צילום- צחי בן עמי
מנכ"ל חטיבת כלי טייס בלתי מאוישים, חיים קלרמן, התמקד יותר בייעוד הכלים לצרכים המבצעיים. קלרמן הראה את השימוש השונה מרמת החייל הבודד (סקאילרק) ועד שימוש מאסיבי יותר (הרמס 900). כל כלי הטיס הללו נשענים על מערך קרקעי שיודע לטפל במגוון כלי טיס ולשלב את תפעולם. בתוך מערת הכלים הבלתי מאוישים ניתן למצוא גם כלי שיט בלתי מאוישים לצרכי סיור ואבטחה.
חיים קלרמן, מנכ"ל חטיבת כטב"מים. צילום- צחי בן עמי
עוד הרחיב קלרמן על מל"ט הסקאילרק- "הסקאילרק הוא כלי חשמלי- שקט, נוח לתפעול ובעל לוגיסטיקה פשוטה המיועדת לכוחות הפרושים בשטח"
מגוון הכלים שהוצגו בתערוכה והרחבה קצרה על כל אחד מהם:
הרמס 450- מל"ט טקטי מתקדם המשמש כציר המרכזי של פעילות צה"ל במלחמה בטרור וכן המל"ט הראשון בישראל שהשלים תהליך רישוי וזכה במספר טיסה אזרחית. ההרמס 450 מצויד במערכות אוויוניקה המאפשרות טיסה אוטונומית וניווט GPS מדוייק. המטעד האלקטרו- אופטי של המל"ט ומערכת התקשורת המתקדמת מאפשרת גילוי וזיהוי מטרות והעברת התמונות לתחנת קרקע בזמן אמת.
ההרמס 450 יכול לשאת מטעד במשקל מירבי של 150 ק"ג, גובה הטיסה המבצעי שלו הוא 18,000 רגל והוא יכול לשהות באוויר עד 20 שעות טיסה. ההרמס 450 נבחר לתכנית ה-Watchkeeper של הצבא הבריטי ומל"טים מסוגו פועלים בצבאות שונים בזירות לחימה כמו עירק ואפגניסטן.
הרמס 450. צילום- צחי בן עמי
הרמס 90- דגם חדש של מל"ט. המערכת מתבססת על התכונות העיקריות של מערכות הסקאילרק וההרמס. בין תכונותיו העיקריות של ההרמס 90- שרידות גבוהה, שהייה של עד 18 שעות, טווח פעולה של עד 100 ק"מ, שיגור נקודתי ויכולת נחיתה על משטחי עפר רגילים ללא צורך בתשתיות מיוחדות.
הרמס 90. צילום- אלביט מערכות
המערכת מאפשרת חיבוריות עם כל מערכת תקשוב לתיאום יעיל בין הכוחות הפועלים בשטח. המערכת פועלת ביום ובלילה, לרבות בתנאי מזג אוויר קשים.
הרמס 90. צילום- אלביט מערכות
המערכת ניתנת לנשיאה על גבי שני רכבי שטח קלים, וכוללת תחנה קרקעית מתקדמת לשליטה, בקרה ותפעול משימה.
הרמס 90. צילום- אלביט מערכות
לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.
הרמס 90. כל הזכויות שמורות לאלביט מערכות
הרמס 900- מל"ט זה מתבסס על התכונות והנסיון המבצעי של ההרמס 450, בתוספת יתרונות כמו שהיה ארוכה יותר, טיסה בגובה 30,000 רגל, יכולת לשאת מטענים גדולים יותר (עד 300 ק"ג) ויכולת ראות בתנאי מזג אוויר קשים.
הרמס 900. צילום- אלביט מערכות
להרמס 900 יש יכולות כמו הפעלתו מקרון השו"ב (UGCS) של אלביט מערכות, המאפשר תפעול משימתי מתקדם, מערכת המראה ונחיתה אוטונומית, שליטה בו זמנית בשתי מערכות מל"טים, מערכות אוויוניקה ואלקטרוניקה חדשניות (מנוע להפעלה שקטה, מערכת רדיו לבקרה אווירית, ממשק רדיו ומשדר IFF) ויכולות טכנולוגיות הכוללות מערכות אלקטרו אופטיות ומצייני לייזר, חיישני מודא"ל, תקשורת קו ראייה ותקשורת לווינית. בגוף המל"ט ישנה מודולריות המאפשרת החלפה מהירה של מטעדים.
הרמס 900. צילום- אלביט מערכות
סקאילרק I-LE- המיני מל"ט מתבסס על הנסיון המצטבר שנרכש במהלך אלפי שעות טיסה מבצעית של סקאילרק I, במגוון זירות לחימה.
סקאילרק II- מערכת מיני מל"ט המיועדת לביצוע משימות איסוף מודיעין, תצפית וסימון מטרות לטווח של מעבר ל-60 ק"מ. כלי הטיס מסוגל לפעול באופן שקט ביום ובלילה, לשהות באוויר זמן ממושך ולפעול באופן מיטבי בתנאי מזג אוויר קשים.
סקאילרק II. צילום- צחי בן עמי
המערכת פשוטה ומופעלת ע"י צוות של שני מפעילים בלבד. המערכת כוללת מטוסים ותחנה קרקעית ומתופעלת מרכב שטח הכולל משגר ותחנת שו"ב כפולה.
סקאילרק II. אלביט מערכות.
המערכת מתאימה לביצוע משימות מודיעין חזותי מתקדמות הן ליישומים צבאיים והן למשימות בטחון פנים. הסקאילרק II בעל הנעה חשמלית, המטעד המותקן עליו הוא המיקרו קומפאס, מטעד מתוצרת אלביט מערכות (סנסור יום וסנסור לילה מקורר, סמן לייזר ועוקב) וכן תקשורת מתקדמת מתוצרת תדיראן ספקטרלינק.
סקאילרק II. אלביט מערכות
לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.
סקאילרק II. אלביט מערכות
המרכז לניהול משימות מודיעיניות- INTELLIGENCE MANAGEMENT CENTER- IMC – מרכז ניהול המשימות משמש לפעילות מבצעית, אימון וסימולציה. ייחודו של המרכז המודיעיני הוא ביכולתו של המפקד לקבל את המידע המתקבל מכלל הסנסורים במרוכז. תמונת המצב הכוללת, המתקבלת ממגוון מקורות, מאפשרת למפקד לשנות את התרחיש המבצעי ואת הקצאת המשימות של הפלטפורמות האוויריות או הקרקעיות.
המרכז לניהול משימות מודיעיניות. צילום- צחי בן עמי
סילבר מרלין Silver Marlin- ספינה המסוגלת לבצע משימות באופן אוטונומי מלא, לבנות את התמונה הטקטית סביבה ולהמנע מהתנגשות במכשולים. בין יתר המשימות מסוגלת הסילבר מרלין לבצע משימות תומכ"ל, איתור מוקשים, משימות חיפוש והצלה ועוד, במהירות גבוהה ותנאי ים קשים.
סילבר מרלין. אלביט מערכות.
על גבי הספינה מותקן מטעד מסוג קומפאס ועמדת ירי 7.62 מ"מ או 12.7 מ"מ המיוצבת ונשלטת מרחוק (פרי פיתוח של תדיראן). כמו כן מותקנת על הספינה מערכת "רואים עולם" המאפשרת ראיה של 360 מעלות. מערכת המחשב של הספינה נבנתה על בסיס תשתיות המחשוב של המל"טים. תחנה קרקעית אחת יכולה להפעיל גם מל"ט וגם ספינה אוטונומית.
לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.
סילבר מרלין. אלביט מערכות
סטינגריי Stingray- כשב"מ (כלי שיט בלתי מאויש) זה מצויד בתחנת בקרה משימתית ניידת וקומפקטית המאפשרת למפעיליו לנטר את פעילותו ואת המטעדים שהוא נושא לכל אורך המשימה.
סטינגריי. צילום- צחי בן עמי
הסטינגריי מיועד למשימות אבטחה והגנה במתאר הנמל, אימון תותחנים על מטרה נעה וכן לניהול אירועים והערכת נזקים.
סטינגריי. אלביט מערכות
_____________________________________
נערך לאחרונה ע"י chatulim בתאריך 27-02-2010 בשעה 10:37.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי chatulim שמתחילה ב "תערוכת כלים בלתי מאוישים- אלביט, פברואר 2010"
סקירה יפה, תודה.
צריך גם להזכיר את הכלי הקרקעי הלא מאויש הראשון שנכנס לשירות מבצעי ,הגארדיום שפותח ע"י אלביט והתעשיה האווירית במשותף .
וזו המהפכה הגדולה הבאה בתחום לחימת הקרקע
[img]file:///Users/amirizersky/Library/Caches/TemporaryItems/moz-screenshot.png[/img]
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי וגם במצגת המובחרות אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת. (ויליאם רארף אינג') גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש. (אלוף מיל' עוזי דיין)
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
ללא ספק
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "סקירה יפה, תודה.
צריך גם..."
מאחר שהכנס התיימר להציג פרוייקטים של אלביט - לא הוצג הגרדיום עקב היותו פרוייקט משותף, בניגוד לאחרים שהם פרוייקטים של אלביט עצמה, או פרוייקטים שאלביט מובילה בעצמה.
נקודה נוספת היא שכל הכלים (מרמת המיני ומעלה) נשאו אותות קריאה אזרחיים - כולם בקבוצה החדשה 4X-Uxx.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 27-02-2010 בשעה 12:43.