10-02-2010, 03:07
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
מדובר בתפקיד שזכה לשלל שמות ובהם: קצין מבצעים, פקח רחבה, סוכן רחבה, מתאם רחבה או בקיצור אחד שעובד ברחבה (רמפה) ביום בליל ובערפל, בחום ובקור, כשיבש ורטוב - או בקיצור "רמפיסט"
הגדרת התפקיד:
פקח הרחבה אחראי לתיאום וניהול כל הגורמים במטוס מרגע כניסתו לעמדה (PIT) ועד ליציאתו לטיסה הבאה. פקח הרחבה מוסמך מטעם חברת התעופה לפקח על כל הגורמים העובדים בסביבת המטוס ולדאוג לכך שיבצעו את תפקידם על הצד הטוב ביותר.
בנוסף לכך, משמש פקח הרחבה גם כאחראי על בטיחות הנוסעים ברחבה ובטיחות המטוס ובאחריותו לעדכן את אחראי המשמרת או כל גורם רלוונטי אחר לגבי כל תקרית או חריגה.
הפקח מהווה איש קשר בין כל הגורמים למטוס. איכות עבודתו נמדדת בערנותו וביכולתו לזהות ולפעול מראש במצבים העלולים לגרום לאיחור ביציאת המטוס או חמור מכך - לסכן את המטוס והסובבים אותו.
תפקידי פקח הרחבה מתרכזים בעיקר (אך לא רק) באחריות על צוותי האוויר, הדלק, הנוסעים והמטען.
מבין תפקידיו לפקח על:
* מכונאים - צוות התחזוקה האחראי לכל הטיפולים המכניים והטכניים הקשורים במטוס וכן לתדלוקו
* ברוב החברות גם לדחיפתו של המטוס למסלול או ממנו.
* מנקים - אחראים לניקוי פנים המטוס (תא הטייס, קאבינה והשירותים), וכן לסידור פנים המטוס בהתאם לאופי הטיסה המבוצעת (החלפת כיסויי הטיסה, החלפת חוברות חברת התעופה, שקיות הקאה וכד')
* קייטרינג - אחראים על זיווד המטוס
* משנעים ומפעילים - אחראים על פריקה והעמסה של תאי המטען
בקיצור - אנחנו מחפשים אנשים אחראיים, בוגרים, אסרטיביים ובעלי "ראש גדול", שמבינים שבהיותם מעגל הבטיחות האחרון והקריטי ביותר ליד המטוס - בכוחם וסמכותם למנוע תאונה - גם אם כל שאר המעגלים כשלו.
וכמובן - אם אתם אוהבים ונושמים תעופה - זו ההזדמנות שלכם להפוך תחביב למקצוע ולחוות את התעשייה הזו ממקור ראשון. וזאת בהחלט לא עבודה שיש בה שיגרה משעממת...
באשר לעבודה כסטודנטים - זה די אינדיבידואלי ותלוי בעיקר במערכת השעות ועד כמה אתם מבלים בלימודים... (ויש בינינו הרבה סטודנטים וחיילים משוחררים).
צחי
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 10-02-2010 בשעה 03:16.
|