23-12-2009, 12:29
|
|
|
חבר מתאריך: 27.02.08
הודעות: 1,137
|
|
מכרז LAAR - מה אומרים מומחי הפורום?
לפני כשבועיים אישר הקונגרס העברה של 2 מיליארד דולר לחיל האוויר האמריקני. זהו הסכום הראשוני למימון מכרז LAAR - ראשי תיבות, "מטוס קל לתקיפה וסיור חמוש".
המכרז בא כדי להתמודד עם הקשיים והכשלים שמלווים את הלחימה באפגניסטן. בקצרה - העלות הגבוהה של שעות טיסה של מטוסי קרב מודרניים מחד, והעלות הלא-נמוכה-כפי-שחשבו של שעות טיסה של כטב"מים מאידך (ובנוסף, היעדר היכולת שלהם, לעת עתה, להוות אלטרנטיבה מלאה למטוסים מאוישים).
תנאי המכרז, שוב בקיצור נמרץ שאולי בא על חשבון דיוק, הם אלה:
1. 100 מטוסים.
2. שאספקתם חייבת להתחיל ב-2012 (כלומר, הקמת טייסת ראשונה בת 24 מטוסים).
3. והפיכתם למבצעיים חייבת להיות שנה אחרי האספקה הראשונית.
4. עלות שעת טיסה: 1,000 דולר בלבד.
5. שהות של חמש שעות מעל איזור המשימה, טווח כ-1,700 ק"מ, תקרת שירות 30 אלף רגל.
5. חימוש נדרש: פוד או שני פודים של מקלעי מיניגן 7.62 ומעלה. כושר נשיאה של שני חימושים מונחים מדויקים במשקל 227 ק"ג כל אחד. כוורות רקטות או משגרי הלפייר.
6. יכולות "לדבר" עם מערכות דמויות צי"ד.
המתמודדים הם:
1. אלניה אירמאקי M346 (החבר הסילוני היחיד בחבורה)
2. אמבראר סופר-טוקאנו
3. הוקר-ביצ'קרפט AT-6 (שיהיה אחיו החמוש של העפרוני)
4. פילאטוס PC-6 פורטר (זוכרים? יש אחד כזה במוזיאון בחצרים!)
5. בואינג OV-10X ברונקו (קאמבק וייצור מחדש של המטוס המעולה מימי וייטנאם)
6. אייר טרקטור AT802U (השוס של המכרז: מטוס ריסוס מחוזק, משוריין וחמוש)
וכאן, סוף סוף, השאלה: מומחים, יוצאי מערכת הביטחון, סתם חובבים וכל מי שבא לו: במה הייתם בוחרים? המגוון מכסה את כל הספקטרום - מהאלניה-איירמאקי המודרני והסילוני, דרך הפורטר המיושן, המגושם והאיטי וכלה באקזמפלרים מרתקים כמו הברונקו. אגב, זה היה יכול להיות אפילו מרתק יותר: בשלב מסוים, פייפר - שעדיין מחזיקה בזכויות הייצור של האנפורסר, גרסת הטורבו של המוסטנג מימי מלחמת העולם השנייה - שקלה להתמודד עם הענתיקה שלה במכרז. חבל..
לי אישית יש טעם משונה. הפייבוריטים שלי הם הברונקו והאייר טרקטור. למה? כי יהיה מעניין לראות אותם! מודה, תינוקי ולא בוגר. לכן אני פותח את המכרז..
|