23-12-2009, 17:19
|
|
|
חבר מתאריך: 01.01.09
הודעות: 5,552
|
|
במבחן התוצאה הרב נחל כשלון חרוץ
העובדה היא שהצבא הוציא צו לאותם ביינישים שעליהם להמיר את הישיבה בהר ברכה בישיבה אחרת, אחרת לא יהנו מהפטור החלקי ויצטרכו לשרת שרות מלא. אין שום פריווילגיה למי שחוסה תחת צילו של מטיף לסרבנות.
למי שיש ספק באשר לדעותיו, להלן חלק מתפיסת עולמו של מלמד:
סירוב פקודה
בעת תוכנית ההתנתקות הצטרף לקריאתו של הרב אברהם אלקנה כהנא שפירא והורה לתלמידיו ששירתו כחיילים במסגרת ישיבת ההסדר לסרב לפקודה של פינוי יישובים. על פי הנחיות הרב מלמד, אם יש פקודה הנוגדת את ההלכה, חייבים לסרב פקודה.
שירות לאומי
הרב קורא לחשיבה מחודשת בנושא ההליכה לשירות הלאומי לבנות, שירות שנפוץ מאוד בקרב בנות דתיות כתחליף התנדבותי לשירות צבאי. לטענת הרב מלמד, מול התרומה הציבורית בשירות הלאומי, ישנם גם חסרונות רבים, כגון: דחיית גיל הנישואין ודחיית הולדת ילדים, הקטנת הסיכויים להשלמת לימודים גבוהים ולמיצוי כשרונות והגשמה עצמית של הבנות, ואף פגיעה באוכלוסיות מוחלשות סוציואקונומית והעמקת פערים כלכליים בין שכבות החברה[9]. לטענת הרב מלמד כתוצאה ממשך הזמן של השירות הלאומי, בנות רבות מוותרות על קריירה משמעותית ומסתפקות במקצועות כמו הוראה[דרוש מקור], מקצוע הנפוץ מאוד בקרב נשים בציבור הדתי.
ההתנתקות
בעת תוכנית ההתנתקות הצטרף לקריאתו של הרב אברהם אלקנה כהנא שפירא והורה לתלמידיו ששירתו כחיילים במסגרת ישיבת ההסדר לסרב לפקודה של פינוי יישובים. מספר תלמידים שנענו לקריאה זו הועמדו לדין צבאי. הרב מלמד מדריך את תלמידיו המשרתים בצבא להקפיד על כל המצוות, קלות כחמורות, וכאשר יש פקודה הנוגדת את ההלכה לסרב פקודה, ולא להתפשר, כלשונו, על ההלכה.
אז איפה לדעתך כאן ה"חשיבה הפרודוקטיבית העצמאית" של הביינישים?
|