לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #11  
ישן 16-12-2009, 15:57
  משתמש זכר -TsAcHi - -TsAcHi - אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.01.08
הודעות: 6,768
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי metooshelah שמתחילה ב "תנוח."

אם הם באמת "מלח הארץ " וכל כך אוהבים אותה אז שיתנו לארצם שלוש שנים .
רק במדינה שלנו נותנים לדת לשחק פקטור במתן חובות . מעניין ששטרן חובש כיפה , הגיע מהישיבות וזה לא מנע ממנו לקום נגד ההסדרניקים.
לא כולם הולכים לקרבי ולא כולם הולכים לקצונה אז חלאס עם התירוץ הזה. רק אצלי בבסיס יש שני הסדרניקים שמשמשים כנהגי מפקדה.
לא להאמין שאם אדם רוצה ללמוד בישיבה המדינה נותנת לו צ'ופר על כך ועל חשבון מי? על חשבון כולם.

אני אתיאיסט ,האם אני מקבל הטבות מהמדינה על כך? קצבאות ילדים? שנה וארבע בצבא? לא, וגם לא ביקשתי. מי שרוצה ללמוד בישיבה שיבושם לו. בגיל 21 להשתחרר מותיר לך עוד כמה עשרות שנים טובות ללמוד בישיבה ולעשות כרצונך בחיים. אבל זה לא צריך להתנגש מלתת שלוש שנים למדינה הזאת.
לא ייתכן שצה"ל משלם הון תעופות על כל הסדרניק בהכשרתו הקרבית בשביל חצי שנה קצרה של שירות מבצעי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 17-12-2009, 12:09
  קגנס מנהל קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
אתה ממשיך עם הקשקוש הזה?
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי maorhag שמתחילה ב "לא זה מה שכתבתי"

אתה חושב ש"אהבת הארץ" זה משהו שהרכישה שלו שומה לרכישת ידע במתמטיקה? שאם "תלמד" את זה עוד שנה אז יהיה לך יותר מזה???
אתה חושב שחארי לימוד בישיבה תהיה בעל מטיבציה גבוהה יותר לתת מאשר למשל, לקיבוצניק שמתגייס ליחידה קרבית אחרי שנה של שירות לקהילה?
פשוט קישקוש. מה שכן-ניתן לקבוע באופן ברור שחייל מנוסה יותר יהיה מקצועי יותר ומוכן יותר למלחמה. ולא הייתי משווה ניסיון של שנה וארבעה בצבא לעומת שלוש שנים. בפירוש גם אני וגם חבריי ביחידה ששרתתי בה היו מקתועיים בהרבה ומיומנים בהרבה אחרי שנתים בישרות מאשר אחרי שנה וחצי.
ואולי העובדה שצה"ל מתבסס יותר ויותר (לדעתך) על אנשי ישיבות ההסדר יכולה להסביר את הביצועים הירודים של הצבא? שמת לב שיש יחס ישיר הפוך בין עליחית הביינישם בצה"ל ובין הירידה בהישגים של צה"ל בלחימה?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 17-12-2009, 06:16
  BigSmoke BigSmoke אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.03.09
הודעות: 1,754
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי maorhag שמתחילה ב "אפשר בבקשה מקור לזה?"

http://www.haaretz.com/hasite/spages/1128977.html

ואני מצטט:

"הרב אליעזר מלמד, מישיבת הר ברכה, פרסם ספר בשם "רביבים" ובו תשובות לשאלות הלכתיות בסוגיות "עם, ארץ, צבא". מלמד חזר בהם בכמה הזדמנויות על קריאה לסרבנות בעת פינוי יישובים. בין היתר, כתב: "הלכה פשוטה שאסור לכל אדם, בין אם הוא חייל ובין אם הוא קצין... להשתתף באיסור החמור של גירוש יהודים מבתיהם ומסירת שטח כלשהו מאדמת ארץ ישראל לאויבים. העובר על כך עובר על כמה מצוות מהתורה... ".

בתשובה אחרת בספר, כותב מלמד בזכות הגיוס לצה"ל, "כדי לקיים את המצווה העצומה להגן על העם והארץ. ועם זאת, לחזור ולהזכיר כי צריך לסרב לפקודה המסייעת לגירוש". בתשובה לשאלה, "ואם חיילים רבים יסרבו, הלא הצבא עלול להתמוטט?", משיב הרב: "אם רבים יסרבו, לא תינתן פקודה כזו. לכל היותר, המפקדים הבכירים ייאלצו להתפטר. אדרבא, מוטב שכך. רוב הקצונה הבכירה נגועה בסיאוב פוליטי. אלה לא מפקדים שיכולים להצעיד את הצבא לניצחונות, כפי שהוכח במלחמת לבנון השנייה"."
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #72  
ישן 20-12-2009, 23:22
  משתמש זכר shruki shruki אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.10.08
הודעות: 25,344
בתגובה להודעה מספר 71 שנכתבה על ידי maorhag שמתחילה ב "נזק למי? באיזה צד אתה?"

בצד שעושה צבא, ולא חושב שהדעה הפוליטית שלו קשורה לכך. בצד שאוהב את המדינה ואת הצבא ולא מתנה את האהבה בזה שירקדו לפי החליל שלו. הציונות הדתית לא כזאת קיצונית כפי שאתה מציג אותה, ובהתנתקות ובעמונה לא היו כמעט סירובי פקודה, ולא סתם. אם ככה אתה מתבטא אז לצערי כי רב אולי בהסדר מסתתרים כל מיני עשבים שוטים. וכן, עשב שוטה מבחינתי הוא כזה שחושב שמותר ורצוי לו לא לעשות מה שאומרים לו כי זה לא מתאים לאמונה שלו.

ולפני שאתה מגיב, אתן לך קצת רקע. אני אדם מסורתי, ימני בדעותי, נגד הפינוי, נגד החזרת שטחים, אבל יותר מזה- נגד סרבנות. עכשיו תגיב לגופו של עניין.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #75  
ישן 19-12-2009, 22:23
צלמית המשתמש של פסטן
  פסטן פסטן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751
הוא הבין הכל מצוין (הרי הוא היה החכם באדם). השאלה היא מה הוא עשה...
בתגובה להודעה מספר 74 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "מעניין...כי שלמה המלך דווקא מסר שטחים למלך צור..."

ולא כל דבר שהוא עשה היה טיפ-טופ. ממליץ לך אשכרה לפתוח פעם תנך ולקרוא...

א וְהַמֶּלֶךְ שְׁלֹמֹה אָהַב נָשִׁים נָכְרִיּוֹת רַבּוֹת וְאֶת-בַּת-פַּרְעֹה מוֹאֲבִיּוֹת עַמֳּנִיּוֹת אֲדֹמִיֹּת צֵדְנִיֹּת חִתִּיֹּת. ב מִן-הַגּוֹיִם אֲשֶׁר אָמַר-יְהוָה אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לֹא-תָבֹאוּ בָהֶם וְהֵם לֹא-יָבֹאוּ בָכֶם אָכֵן יַטּוּ אֶת-לְבַבְכֶם אַחֲרֵי אֱלֹהֵיהֶם בָּהֶם דָּבַק שְׁלֹמֹה לְאַהֲבָה. ג וַיְהִי-לוֹ נָשִׁים שָׂרוֹת שְׁבַע מֵאוֹת וּפִלַגְשִׁים שְׁלֹשׁ מֵאוֹת וַיַּטּוּ נָשָׁיו אֶת-לִבּוֹ. ד וַיְהִי לְעֵת זִקְנַת שְׁלֹמֹה נָשָׁיו הִטּוּ אֶת-לְבָבוֹ אַחֲרֵי אֱלֹהִים אֲחֵרִים וְלֹא-הָיָה לְבָבוֹ שָׁלֵם עִם-יְהוָה אֱלֹהָיו כִּלְבַב דָּוִיד אָבִיו. ה וַיֵּלֶךְ שְׁלֹמֹה אַחֲרֵי עַשְׁתֹּרֶת אֱלֹהֵי צִדֹנִים וְאַחֲרֵי מִלְכֹּם שִׁקֻּץ עַמֹּנִים. ו וַיַּעַשׂ שְׁלֹמֹה הָרַע בְּעֵינֵי יְהוָה וְלֹא מִלֵּא אַחֲרֵי יְהוָה כְּדָוִד אָבִיו. {ס} ז אָז יִבְנֶה שְׁלֹמֹה בָּמָה לִכְמוֹשׁ שִׁקֻּץ מוֹאָב בָּהָר אֲשֶׁר עַל-פְּנֵי יְרוּשָׁלִָם וּלְמֹלֶךְ שִׁקֻּץ בְּנֵי עַמּוֹן. ח וְכֵן עָשָׂה לְכָל-נָשָׁיו הַנָּכְרִיּוֹת מַקְטִירוֹת וּמְזַבְּחוֹת לֵאלֹהֵיהֶן. ט וַיִּתְאַנַּף יְהוָה בִּשְׁלֹמֹה כִּי-נָטָה לְבָבוֹ מֵעִם יְהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל הַנִּרְאָה אֵלָיו פַּעֲמָיִם. י וְצִוָּה אֵלָיו עַל-הַדָּבָר הַזֶּה לְבִלְתִּי-לֶכֶת אַחֲרֵי אֱלֹהִים אֲחֵרִים וְלֹא שָׁמַר אֵת אֲשֶׁר-צִוָּה יְהוָה. {פ}

יא וַיֹּאמֶר יְהוָה לִשְׁלֹמֹה יַעַן אֲשֶׁר הָיְתָה-זֹּאת עִמָּךְ וְלֹא שָׁמַרְתָּ בְּרִיתִי וְחֻקֹּתַי אֲשֶׁר צִוִּיתִי עָלֶיךָ קָרֹעַ אֶקְרַע אֶת-הַמַּמְלָכָה מֵעָלֶיךָ וּנְתַתִּיהָ לְעַבְדֶּךָ. יב אַךְ-בְּיָמֶיךָ לֹא אֶעֱשֶׂנָּה לְמַעַן דָּוִד אָבִיךָ מִיַּד בִּנְךָ אֶקְרָעֶנָּה. יג רַק אֶת-כָּל-הַמַּמְלָכָה לֹא אֶקְרָע שֵׁבֶט אֶחָד אֶתֵּן לִבְנֶךָ לְמַעַן דָּוִד עַבְדִּי וּלְמַעַן יְרוּשָׁלִַם אֲשֶׁר בָּחָרְתִּי. {ס}
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #87  
ישן 20-12-2009, 19:53
צלמית המשתמש של פסטן
  פסטן פסטן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.09
הודעות: 9,751
חבל שעובדות פשוטות "מבלבלות לך את המוח"
בתגובה להודעה מספר 86 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "אל תבלבל את המוח"

אבל גם לא כל מה שהאימאם מלמד אותך במדרסה הוא "עמדת היהדות".
יש פלג קטן, קיצוני, ולא מייצג שנקרא קראים שמבחינתו המקרא נטו הוא היהדות כולה. הזרם העיקרי של היהדות, כבר כמה אלפי שנים לא גורס כך, וגם אם המקרא לא מבקש פעולה מסוימת ישירות, זו לא הצדקה לפעולה הזו.

הנה בני יעקב, אבות השבטים מחסלים עיר שלמה כנוהג בעולם הקדום, והמקרא לא מבקר.

א וַתֵּצֵא דִינָה בַּת-לֵאָה, אֲשֶׁר יָלְדָה לְיַעֲקֹב, לִרְאוֹת, בִּבְנוֹת הָאָרֶץ. ב וַיַּרְא אֹתָהּ שְׁכֶם בֶּן-חֲמוֹר, הַחִוִּי--נְשִׂיא הָאָרֶץ; וַיִּקַּח אֹתָהּ וַיִּשְׁכַּב אֹתָהּ, וַיְעַנֶּהָ. ג וַתִּדְבַּק נַפְשׁוֹ, בְּדִינָה בַּת-יַעֲקֹב; וַיֶּאֱהַב, אֶת-הַנַּעֲרָ, וַיְדַבֵּר, עַל-לֵב הַנַּעֲרָ. ד וַיֹּאמֶר שְׁכֶם, אֶל-חֲמוֹר אָבִיו לֵאמֹר: קַח-לִי אֶת-הַיַּלְדָּה הַזֹּאת, לְאִשָּׁה. ה וְיַעֲקֹב שָׁמַע, כִּי טִמֵּא אֶת-דִּינָה בִתּוֹ, וּבָנָיו הָיוּ אֶת-מִקְנֵהוּ, בַּשָּׂדֶה; וְהֶחֱרִשׁ יַעֲקֹב, עַד-בֹּאָם. ו וַיֵּצֵא חֲמוֹר אֲבִי-שְׁכֶם, אֶל-יַעֲקֹב, לְדַבֵּר, אִתּוֹ. ז וּבְנֵי יַעֲקֹב בָּאוּ מִן-הַשָּׂדֶה, כְּשָׁמְעָם, וַיִּתְעַצְּבוּ הָאֲנָשִׁים, וַיִּחַר לָהֶם מְאֹד: כִּי-נְבָלָה עָשָׂה בְיִשְׂרָאֵל, לִשְׁכַּב אֶת-בַּת-יַעֲקֹב, וְכֵן, לֹא יֵעָשֶׂה. ח וַיְדַבֵּר חֲמוֹר, אִתָּם לֵאמֹר: שְׁכֶם בְּנִי, חָשְׁקָה נַפְשׁוֹ בְּבִתְּכֶם--תְּנוּ נָא אֹתָהּ לוֹ, לְאִשָּׁה. ט וְהִתְחַתְּנוּ, אֹתָנוּ: בְּנֹתֵיכֶם, תִּתְּנוּ-לָנוּ, וְאֶת-בְּנֹתֵינוּ, תִּקְחוּ לָכֶם. י וְאִתָּנוּ, תֵּשֵׁבוּ; וְהָאָרֶץ, תִּהְיֶה לִפְנֵיכֶם--שְׁבוּ וּסְחָרוּהָ, וְהֵאָחֲזוּ בָּהּ. יא וַיֹּאמֶר שְׁכֶם אֶל-אָבִיהָ וְאֶל-אַחֶיהָ, אֶמְצָא-חֵן בְּעֵינֵיכֶם; וַאֲשֶׁר תֹּאמְרוּ אֵלַי, אֶתֵּן. יב הַרְבּוּ עָלַי מְאֹד, מֹהַר וּמַתָּן, וְאֶתְּנָה, כַּאֲשֶׁר תֹּאמְרוּ אֵלָי; וּתְנוּ-לִי אֶת-הַנַּעֲרָ, לְאִשָּׁה. יג וַיַּעֲנוּ בְנֵי-יַעֲקֹב אֶת-שְׁכֶם וְאֶת-חֲמוֹר אָבִיו, בְּמִרְמָה--וַיְדַבֵּרוּ: אֲשֶׁר טִמֵּא, אֵת דִּינָה אֲחֹתָם. יד וַיֹּאמְרוּ אֲלֵיהֶם, לֹא נוּכַל לַעֲשׂוֹת הַדָּבָר הַזֶּה--לָתֵת אֶת-אֲחֹתֵנוּ, לְאִישׁ אֲשֶׁר-לוֹ עָרְלָה: כִּי-חֶרְפָּה הִוא, לָנוּ. טו אַךְ-בְּזֹאת, נֵאוֹת לָכֶם: אִם תִּהְיוּ כָמֹנוּ, לְהִמֹּל לָכֶם כָּל-זָכָר. טז וְנָתַנּוּ אֶת-בְּנֹתֵינוּ לָכֶם, וְאֶת-בְּנֹתֵיכֶם נִקַּח-לָנוּ; וְיָשַׁבְנוּ אִתְּכֶם, וְהָיִינוּ לְעַם אֶחָד. יז וְאִם-לֹא תִשְׁמְעוּ אֵלֵינוּ, לְהִמּוֹל--וְלָקַחְנוּ אֶת-בִּתֵּנוּ, וְהָלָכְנוּ. יח וַיִּיטְבוּ דִבְרֵיהֶם, בְּעֵינֵי חֲמוֹר, וּבְעֵינֵי, שְׁכֶם בֶּן-חֲמוֹר. יט וְלֹא-אֵחַר הַנַּעַר לַעֲשׂוֹת הַדָּבָר, כִּי חָפֵץ בְּבַת-יַעֲקֹב; וְהוּא נִכְבָּד, מִכֹּל בֵּית אָבִיו. כ וַיָּבֹא חֲמוֹר וּשְׁכֶם בְּנוֹ, אֶל-שַׁעַר עִירָם; וַיְדַבְּרוּ אֶל-אַנְשֵׁי עִירָם, לֵאמֹר. כא הָאֲנָשִׁים הָאֵלֶּה שְׁלֵמִים הֵם אִתָּנוּ, וְיֵשְׁבוּ בָאָרֶץ וְיִסְחֲרוּ אֹתָהּ, וְהָאָרֶץ הִנֵּה רַחֲבַת-יָדַיִם, לִפְנֵיהֶם; אֶת-בְּנֹתָם נִקַּח-לָנוּ לְנָשִׁים, וְאֶת-בְּנֹתֵינוּ נִתֵּן לָהֶם. כב אַךְ-בְּזֹאת יֵאֹתוּ לָנוּ הָאֲנָשִׁים, לָשֶׁבֶת אִתָּנוּ--לִהְיוֹת, לְעַם אֶחָד: בְּהִמּוֹל לָנוּ כָּל-זָכָר, כַּאֲשֶׁר הֵם נִמֹּלִים. כג מִקְנֵהֶם וְקִנְיָנָם וְכָל-בְּהֶמְתָּם, הֲלוֹא לָנוּ הֵם; אַךְ נֵאוֹתָה לָהֶם, וְיֵשְׁבוּ אִתָּנוּ. כד וַיִּשְׁמְעוּ אֶל-חֲמוֹר וְאֶל-שְׁכֶם בְּנוֹ, כָּל-יֹצְאֵי שַׁעַר עִירוֹ; וַיִּמֹּלוּ, כָּל-זָכָר--כָּל-יֹצְאֵי, שַׁעַר עִירוֹ. כה וַיְהִי בַיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי בִּהְיוֹתָם כֹּאֲבִים, וַיִּקְחוּ שְׁנֵי-בְנֵי-יַעֲקֹב שִׁמְעוֹן וְלֵוִי אֲחֵי דִינָה אִישׁ חַרְבּוֹ, וַיָּבֹאוּ עַל-הָעִיר, בֶּטַח; וַיַּהַרְגוּ, כָּל-זָכָר. כו וְאֶת-חֲמוֹר וְאֶת-שְׁכֶם בְּנוֹ, הָרְגוּ לְפִי-חָרֶב; וַיִּקְחוּ אֶת-דִּינָה מִבֵּית שְׁכֶם, וַיֵּצֵאוּ. כז בְּנֵי יַעֲקֹב, בָּאוּ עַל-הַחֲלָלִים, וַיָּבֹזּוּ, הָעִיר--אֲשֶׁר טִמְּאוּ, אֲחוֹתָם. כח אֶת-צֹאנָם וְאֶת-בְּקָרָם, וְאֶת-חֲמֹרֵיהֶם, וְאֵת אֲשֶׁר-בָּעִיר וְאֶת-אֲשֶׁר בַּשָּׂדֶה, לָקָחוּ. כט וְאֶת-כָּל-חֵילָם וְאֶת-כָּל-טַפָּם וְאֶת-נְשֵׁיהֶם, שָׁבוּ וַיָּבֹזּוּ; וְאֵת, כָּל-אֲשֶׁר בַּבָּיִת. ל וַיֹּאמֶר יַעֲקֹב אֶל-שִׁמְעוֹן וְאֶל-לֵוִי, עֲכַרְתֶּם אֹתִי, לְהַבְאִישֵׁנִי בְּיֹשֵׁב הָאָרֶץ, בַּכְּנַעֲנִי וּבַפְּרִזִּי; וַאֲנִי, מְתֵי מִסְפָּר, וְנֶאֶסְפוּ עָלַי וְהִכּוּנִי, וְנִשְׁמַדְתִּי אֲנִי וּבֵיתִי. לא וַיֹּאמְרוּ: הַכְזוֹנָה, יַעֲשֶׂה אֶת-אֲחוֹתֵנוּ. {פ}

אתה ושתי קהילות קטנטנות בארץ הם היחידים שיכולים לטעון ש"אז זה בסדר ביהדות ככה".
אבל הרוב דווקא לא חושב ככה, וטוב שכך. לחסל ערים שלמות כ"עונש" על פשע של יחיד זה קצת קיצוני הייתי אומר, וכך גם שאר העולם השפוי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #88  
ישן 20-12-2009, 20:32
  קגנס מנהל קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
אתה מבלבל בין כמה רמות של ביקורת
בתגובה להודעה מספר 87 שנכתבה על ידי פסטן שמתחילה ב "חבל שעובדות פשוטות "מבלבלות לך את המוח""

יש ביקורת ברמת הסיפור המקראי עצמו וזו יכולה לבוא גם מפי אדם, כמו למשל במקרה של משל "כבשת הרש". בציטוט שהבאת (וזהו אכן אחד הסיפורים החזקים במקרא) יעקב אבינו מביע עמדה חד משמעית המתנגדת למעשה והדבר מודגש.
לעמות זאת, יש ביקורת מאוחרת ברמת התורה שבעל פה, קרי, על יד חז"ל. חז"ל ניתחו בהרחבה את המקרא ובמקרה של שלמה לא מצאו חטא מיוחד בעניין מסירת הערים לחירם.
מה המשמעות? שהעמדה ביחס למסירת שטחים לפחות בתחילה לא הייתה כל כך חד משמעית. וגם כיום, רבנים חשובים רואים בענין זה (כמו ברוב המצוות) כמשני ל"פיקוח נפש".
ובפרפרזה על האימרה (להבדיל, כמובן) "אחרי שהכסמנו שאת זונה אפשר להתחיל להתווכח על המחיר", הרי שמרגע שעניין מסירה-אי מסירה של שטחים הפך תלוי בשיקולי ביטחון ("פיקוח נפש") הרי שניתן רק להתווכח האם יש בצד הזה משום תועלת בטחונית או לא.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #103  
ישן 16-12-2009, 23:32
  משתמש זכר פלמינג פלמינג אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.01.09
הודעות: 5,552
בתגובה להודעה מספר 102 שנכתבה על ידי עבדול אלהזרד שמתחילה ב "כמנהג הביינישים, אתה מסרסר..."

כיבוש (שיר-לכת)

מאת: עידן סובול [ ::: תרבות ::: ]

2004 / 08 / 13
נִמְשֹׁל בִּשְׂדוֹת-זָרִים
נָגוּר בְּבָתֵּיהֶם
נִסְחַר בִּרְכוּשָׁם
נִדְפֹּק אֶת בְּנוֹתֵיהֶם

נִמְשֹׁל בִּשְׂדוֹת-זָרִים
נִשְׁפֹּךְ קְצָת אֶת דָּמָם
כְּדֵי שֶׁיִּלְמְדוּ
שֶׁהֵם חֶלְאַת-אָדָם

נִמְשֹׁל בִּשְׂדוֹת-זָרִים
נִקְצֹר, נַחְלֹב, נָשִׁיר
עַל עַם מוּרָם מֵעַם
מוּרָם , עֶלְיוֹן, בָּכִיר

נִמְשֹׁל בִּשְׂדוֹת-זָרִים
נִמְשֹׁל בָּם לְעוֹלָם
וּמִי שֶׁלֹּא יָכֹל
שֶׁיִּסְתַּלֵּק מִכָּאן!


* השיר בוצע במועדון צוותא בתל-אביב לפני 23 שנה בכנס מחאה למען שחרורו של גדי אלגזי מהכלא הצבאי, לאחר שנאסר בעוון סירובו לשרת בשטחים הכבושים. מלים: עידן סובול; לחן: בני קדישזון; שירה: טלי פלד.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:29

הדף נוצר ב 0.15 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר