לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #10  
ישן 11-12-2009, 12:25
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,055
אקרונופלון
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "לא ייאמן!...פשוט לא ייאמן!...."

"מפלצת הים הכספי" היא כלי טיס שנקרא אקרונופלון, מעין מטוס המנצל תופעה שמוכרת מכלי טיס בעת גישה לנחיתה, בקרבת המסלול נוצרת כיס אוויר בלחץ גבוה שיוצר התנגדות קלה לירידת המטוס למסלולֿ. האקרונפלון תוכנן באופן שבו הוא למעשה ייצור כיס שכזה מתחתיו ויכלא אותו.
המנועים נמצאים בקדמת המטוס ע"מ שהפליטה של המנועים תיכנס גם מתחת לגוף והכנפיים ה"קטנות" לדוגמא, הכנפיים עצמן לא נועדו לספק עילוי אלא לספק שטח נוסף שייצור את האפקט הנ"ל.

הרעיון המקורי של הארקונופלון הוא נושא גייסות ענק שיביא גייסות רבים אפילו הרבה אחרי קו החוף בתנאי שיש מישור פתוח, למעשה מדובר בכלי בעל יכולות של רחפת.

האקונופלון יכול לשאת משקל גבוה מאוד ולהעביר במהירות לשדה הקרב, בבזמנו הרוסים דיברו על אקרונופלון בודד שיכול להעביר גדוד שריון שלם לחוף במהירות.

בהמהלך התוכנית נבנו גם אקרונופלונים מבוססי מנועי טורבופרופ, אשר היו חמושים, הרוסים רצו לשלב את המהירות שלו עם כח אשר גדול.

לדעתי מדובר ברעיון שיכול להיות שימוש להובלה ימית מהירה של מאות טונות ואף יותר השאלה עד איזה גובה גלים האקרונופלון יכול לפעול ביעילות.


לא ברור לי למה צריך מקלען אחרוי בכלי הזה, נראה כמו הרגל מחשבתי שנגרר מתכנון מפציצים שכנראה חלק מהמהנדסים היו שותפים להם.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חשיבה מקורית שיצרה כלי מעניין מאוד שלמרות הפוטנציאל הגלום בו לא המשיכו את הפיתוח שלו
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)


נערך לאחרונה ע"י צופה ורואה בתאריך 11-12-2009 בשעה 12:48.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 11-12-2009, 13:54
  G_Zhukov G_Zhukov אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.05.03
הודעות: 2,807
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "לא ייאמן!...פשוט לא ייאמן!...."

התפיסה שהתפתחה בברה"מ לגבי אופי הלחימה דגלה בהפעלה סימולטנית של כוחות במרחב כולל בעומק האויב.
על בסיס התפיסה הזו שבאה לידי ביטוי בתורת המערכה העמוקה, התפתחו התפיסות שדגלו בהנחתת כוחות
בעורף האויב (DESANT ברוסית). היו שתי וואריציות: דסאנט אוירי - כוחות מוטסים שלצורך כך פותחו
מגוון של פלטפורמות לנשיאה בדמותם של מטוסי מטען ומערכות נשק יחודיות דוגמת משפחת רכבי הלחימה
המוטסים BMD. הדסאנט האוירי התפתח מאד במיוחד החל משנות ה-60.

במקביל, היה ניסיון לישם את הרציונאל הזה בהיבט הימי בדמות הדסאנט הימי כשהכוונה היתה להנחית מאסות גדולות של כוחות
במהירות ובעומק שטח האויב.
אחד המתכננים הבולטים של כלים היה רוסטיסלאב אלקסייב כשמשרד התכנון בראשו עמד היה אחראי לתכנון של כלים בשם אקרנופלאן
המנצלים את תופעת הריחוף באפקט קרקעי (WIG) למגוון שימושים:
אקרנופלן המשמש לנשיאת חיילים ונגמ"שים, אקרנופלאן המספק כח אש ועוד. המחשבה היתה שכלים כאלה
יופעלו במקביל ככח אחוד וישמשו לביצוע פעולות עמוקות.

להבדיל מהדסאנט האוירי שהתפתח מאד בברה"מ הרעיונות של אלקסייב לא הצליחו להכות שורשים.
הדבר נבע מהעלות הגבוהה הכרוכה ביצור כלים כאלה בכמות שתהיה אפקטיבית.
סיבה נוספת וכנראה יותר חשובה קשורה לפוליטיקה פנימית בתוך המפלגה הקומוניסטית. אלקסייב היה בן טיפוחיו
של ניקיטה כרושצ'וב והוא ששימש לו משענת שאפשרה לו לקבל משאבים לצורך תפעול משרד התכנון שבראשו עמד.
עם הדחתו של כרושצ'וב, אלקסייב ספג מהלומה קשה שלא התאושש ממנה כאשר ברז'נייב מנע ממנו כל תמיכה.
התוצאה היתה חנק של משרד התכנון של אלקסייב שממנו לא התאושש עד התמוטטות ברה"מ.
_____________________________________
Diplomacy is about surviving until the next century - politics is about surviving until Friday afternoon
Sir
Humphrey Appleby



נערך לאחרונה ע"י G_Zhukov בתאריך 11-12-2009 בשעה 14:13.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 11-12-2009, 12:53
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,055
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "מפלצת הים הכספי (פרויקט 903), Lun ומטוסי אקרנופלאן רוסיים"

סרטון המתאר את הגילוי האמריקאי של " מפלצת הים הכספי" בעת המלחמה הקרה והתהיות לגביו. ואת הפיתוח והקונספט של המטוס

החל מ 11:50 דקות מסופר על הגרסה להובלת גייסות- מאוד מעניין

פרט מעניין מאוד נוסף שמסופר בסרט החל מ 17:10 דקות הוא העובדה שכיום מתבצעים נסיונות בגרמניה, יפן וקוריאה לבנות אקרונופלונים אולם ללא הצלחה, הדגמים החדשים קשים לשליטיה וקופצים על המים או כלל לא עולים מעל המים.
עוזרו של מפתח האקרונופלון לא מוכן לגלות את הסודות שמאחורי תכנון הכלי.




לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)


נערך לאחרונה ע"י צופה ורואה בתאריך 11-12-2009 בשעה 13:10.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 11-12-2009, 23:15
  קורן בן אשר קורן בן אשר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.11.08
הודעות: 29
סרטון מרתק, תודה על הקישור
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "סרטון המתאר את הגילוי..."

אני מתעניין כבר מספר שנים באקרנופלנים, מהצד המדעי-הנדסי (כחלק מעניין יותר כללי שיש לי בכלי טיס מוזרים). מבחינה תיאורטית, האוירודינמיקה ומכניקת הטיס של כלי WIG אינה דבר חדש. לפני כעשור החלו להתפרסם במערב מאמרים וספרים ע"י חוקרים רוסים שעסקו ב-WIG ככל הנראה במשך עשרות שנים וכנראה היו מעורבים בפרוייקט הזה עד צוואר, אך מן הסתם נמנע מהם לפרסם דבר טרם נפילת ברה"מ. בכל מקרה מדובר על אלמנטים מעניינים מאוד שנוספים על מה שאנחנו מכירים מכלי טיס רגילים, אבל למיטב ידיעתי אין פה איזה "סוד" אחד שבמטה קסם יהפוך כל אקרנופלן מערבי כושל למה שראינו בסרט. מה כן יש? 20 שנה של ניסיון מעשי, אבולוציה שנעשתה בצעדים קטנים וזהירים, ואת זה אין כרגע לאף אחד.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 11-12-2009, 16:58
צלמית המשתמש של avishon
  avishon avishon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.05
הודעות: 2,278
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "מפלצת הים הכספי (פרויקט 903), Lun ומטוסי אקרנופלאן רוסיים"

הכלי מרתק ומרשים בעיני כ-"מדגים טכנולוגיה" , אבל מעורר תהיות באשר להיבט המבצעי :

הכלי יכול לבצע את משימתו רק בתנאי "ים פלאט" (ים חלק) . עד כמה שידיעתי מגעת ,
בים גלי -ואפילו גלים מאוד נמוכים- הוא לא יכול להכנס למצב "גלישה" , ולכן הפעלתו
מותנית לחלוטין במצב-ים ומוגבלת ביותר...

יתר על כן , עקב כושר-תימרון ירוד (הוא יכול "לרוץ"/"להפליג" מהר רק בקו ישר) ,
הכלי הזה פגיע ביותר כמעט לכל אמל"ח ים-ים/אויר-ים , מה שמחייב "חגורת הגנה"
אוירית/ימית עבה ורציפה...

על רקע תהיות אלו , מעניין לדעת מה היתה הלוגיקה המבצעית שעמדה מול המתכננים
(למעט , כמובן , רצון להפעלה מבצעית "בתנאי מעבדה" : בים שקט וללא איום/ים...)
_____________________________________
A friend in need - is a friend indeed

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 11-12-2009, 18:36
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי avishon שמתחילה ב "[b][color=blue]הכלי מרתק..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי avishon
הכלי מרתק ומרשים בעיני כ-"מדגים טכנולוגיה" , אבל מעורר תהיות באשר להיבט המבצעי :

מדגימים טכנולוגיים היו לפניו - זהו כלי שאמור היה להיות מיוצר באופן סידרתי, וכנראה רק סופה של ברה"מ גרמה לכך שיבנה רק פריט אחד.

ציטוט:
הכלי יכול לבצע את משימתו רק בתנאי "ים פלאט" (ים חלק) . עד כמה שידיעתי מגעת ,
בים גלי -ואפילו גלים מאוד נמוכים- הוא לא יכול להכנס למצב "גלישה" , ולכן הפעלתו
מותנית לחלוטין במצב-ים ומוגבלת ביותר...

האם גובה גלים של 5-6 מטרים נחשבת לים חלק?

ציטוט:
יתר על כן , עקב כושר-תימרון ירוד (הוא יכול "לרוץ"/"להפליג" מהר רק בקו ישר) ,
הכלי הזה פגיע ביותר כמעט לכל אמל"ח ים-ים/אויר-ים , מה שמחייב "חגורת הגנה"
אוירית/ימית עבה ורציפה...

אני לא מכיר טילי ים-ים או אוויר-ים שיודעים לפגועה במטרה הנעה במהירות של 500 קמ"ש, שלא לדבר על טורפדות ושאר סוגי האמל"ח. בנוסף, הכלי הזה חסין למוקשים.

ציטוט:
על רקע תהיות אלו , מעניין לדעת מה היתה הלוגיקה המבצעית שעמדה מול המתכננים
(למעט , כמובן , רצון להפעלה מבצעית "בתנאי מעבדה" : בים שקט וללא איום/ים...)

אני מאמין שהשאלה הזאת כבר לא רלוונטית, לאור העובדות שהופיעו למעלה.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 13-12-2009, 13:00
  הפ.ב. הפ.ב. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.04
הודעות: 805
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "[QUOTE=הפ.ב.]במלחמת יום כיפור..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Centurion
זה מעניין. מה היה גודל הספינה ומה הייתה התוצאה של הפגיעה.

אני ממש לא זוכר את פרטי המקרה שנגמר נדמה לי ללא פגיעה. מה שאני אומר זה שהיכולת לירות טיל
א"א כלפי מטרה ימית, היתה קיימת כבר בשנות השבעים.

למה? אפילו אם הטיל יפגע ישר במנוע והמנוע יצא מכלל שימוש, אז נשארו עוד 7 מנועים.


רש"ק של 40 ק"ג נותן אפקט גדול יותר מזה של פגז ארטילרי ויוצר נזק גדול מאוד. בגלל שהמנועים צמודים,
נראה לי שבמקרה של פגיעה באזור המנועים כל האשכול יפגע (4 מנועים) חלק מהרסיסים של הטיל וחלק
מהרסיסים של המנועים עצמם. התוצאה תהיה טיסה מאוד לא מאוזנת ולא נראה לי שכלי טייס כזה יכול לטוס
ככה.

בכל מקרה אפשר להניח שטייס שיתקל במטרה כזו ישגר יותר מטיל אחד.

וכל זה בהנחה שהאמריקאים לא היו מפתחים ספרו עם רש"ק מוגדל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 15-12-2009, 17:15
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי הפ.ב. שמתחילה ב "[QUOTE=Centurion]זה מעניין...."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי הפ.ב.
רש"ק של 40 ק"ג נותן אפקט גדול יותר מזה של פגז ארטילרי ויוצר נזק גדול מאוד. בגלל שהמנועים צמודים,
נראה לי שבמקרה של פגיעה באזור המנועים כל האשכול יפגע (4 מנועים) חלק מהרסיסים של הטיל וחלק
מהרסיסים של המנועים עצמם. התוצאה תהיה טיסה מאוד לא מאוזנת ולא נראה לי שכלי טייס כזה יכול לטוס
ככה.

עם דיברת על AIM-9, אז מסת הרש"ק שלו היא מתחת ל-10 ק"ג (גרסאת L), ואני מניח שרק חלק קטן מהמשקל הזה הוא חומר נפץ עצמו.

מכל מקום, גם במקרה של מטוס קרב לא בטוח שהמטוס יופל, אז במקרה של כלי כזה קל וחומר.

ומה לגבי סיפור הספארו ששוגר על ספינה מיצרית?

ציטוט:
בכל מקרה אפשר להניח שטייס שיתקל במטרה כזו ישגר יותר מטיל אחד.

אפשר גם להניח שאם היה מדובר בכלי שיט רגיל, אז הטייס היה משגר Harpoon או משהו דומה ומפצץ את הסטי"ל לחתיכות קטנות. אז מה?

ציטוט:
וכל זה בהנחה שהאמריקאים לא היו מפתחים ספרו עם רש"ק מוגדל.

כמה שלא תגדיל את הרש"ק של טיל א"א, הרש"ק של טיל נגד ספינות יהיה גדול יותר. לכן לא ברור על מה מתבססת הערכה שאקראנופלן פגיעה יותר מסטי"ל.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 15-12-2009, 21:18
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי הפ.ב. שמתחילה ב "אני מודה שאני לא מבין. ..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי הפ.ב.
אני מודה שאני לא מבין.

אמרת שטיל א"א לא יכול להתביית על המטרה ולא לגרום לה מספיק נזק כדי שלא תטוס.

לא אמרתי שטיל א"א לא יכול להתביית על Lun. אני מניח שהוא יכול.

ציטוט:
אני נתתי לדוגמה את הספירו AIM-7 טיל מונחה מכ"ם שכבר בשנות השבעים היה מסוגל לנעול על מטרה ימית ומצוייד ברש"ק של 40 ק"ג שיכול לגרום הרבה נזק לאקרונופלון.

ולפני זה אמרת: "טיל עם רש"ק נוסח AIM-9 לסוגיו אמנם לא יפוצץ לתפלצת הזו את הצורה, אבל כנראה יפגע לה במספיק מנועים בשביל להפוך את המטוס הזה לגיגית עם טילים מאד גדולים." אז עניתי לך לגבי הרש"ק של AIM-9. הרש"ק של AIM-7 גדול יותר, אבל הוא לרוב לא יפגע במנוע. לגבי הנזק בכלל שרש"ק של טיל א"א בודד יכול לעשות - הוא זניח, לדעתי. אבל בכל זאת הייתי רוצה לדעת מה קרה לספינה מיצרית שעליה שוגר "ספארו" - אולי זה יתן אינדיקציה כלשהי לנזק שהכלי צפוי לספוג.

ציטוט:
אין צורך בטיל נגד ספינות כדי שה אקרונופלון לא יטוס, הוא לא בנוי פלדה והנזק שכלי טייס יכול לספוג קטן בהרבה מזה שספינה יכולה לספוג.

אם ראיתי את התמונות, אז רואים שהאקרנופלן דומה יותר לספינה מאשר למטוס מבחינת הבניה שלו. ואני לא רואה למה הוא פגיע יותר לטיל א"א מאשר סטי"ל בעל אותו דחי, למשל.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 15-12-2009, 21:31
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי מ.ק. שמתחילה ב "גם אם רק מנוע אחד יושבת (מה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מ.ק.
גם אם רק מנוע אחד יושבת (מה שלא כלכך סביר, הם צמודים אחד לשני, אחד יננזק - גם השכנים שלו ינזקו) הביצועים של המטוס עם 7 מנועים לא ברורים.

7 מנועים בטח יספיקו לכלי כדי לשמר את יכולת "הטיסה" שלו.

ציטוט:
הוא בטח יהיה איטי יותר. ואפילו יתכן שיחליט לנחות.

עם מנוע אחד יצא מכלל השימוש, זאת אומרת שהכלי איבד 12.5% מכוח הדחף הרגיל שלו. אפילו מטוסי קרב דו-מנועיים שמאבדים מנוע אחד (כלומר 50% מהדחף הרגיל שלהם) מסוגלים להמשיך בטיסה. וכיוון שבמצב שיוט המנועים לא פועלים בהספק הגבוה ביותר, אז אני מניח שלא תהיה בעיה לפצות על איבוד של 12.5% האלה שאבדו.

ציטוט:
חוץ מזה, מטוס שבטווח ירי של AIM-9 יוכל להספיק לוודא הריגה עם התותחים.

ל-Lun גם יש תותחים

אני אומר שוב, השאלה כן היא לא שאי אפשר להפיל אקרנופלאן (בטח שאפשר), אלא האם הוא יותר פגיע מאשר מפציץ שנושא טילים נגד ספינות או סטי"ל. ואני לא בטוח שהוא יותר פגיע.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 16-12-2009, 10:41
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי מ.ק. שמתחילה ב "זה שיש מטוסים שטסים עם 50%..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מ.ק.
זה שיש מטוסים שטסים עם 50% דחף לא אומר שגם הכלי הזה.

למה לא. אנא תסביר את עצמך.

ציטוט:
וכן, הרבה יותר כל להפיל אותו ממפציץ רגיל כי הוא נמוך ואיטי.

בגלל שהוא טס במרחק של 10 מטרים מעל פני המים אז הרבה יותר קשה לגלות אותו מאשר מפציץ.

ציטוט:
וכן, הרבה יותר קל להשבית אותו מסטיל כי הוא "עדין" יותר.

הוא עדין יותר אבל נע במהירות גדולה פי 10 בערך, וחסין בפני טילים נגד ספינות, טורפדו, ומוקשים.

ציטוט:
שאלת תם: אם הכלי הזה כל-כך עמיד ובילתי ניתן להשמדה, מדוע אנחנו רואים אותו נלחם בעיקר בקורוזיה ולא משייט לו ברחבי הים הכספי?

כבר הוסבר למה. ואני חוזר ואומר שוב במפורש - הוא לא בילתי ניתן להשמדה.

ציטוט:
תוספת:
שכחתי לגבי התותחים: אתה לא רציני, נכון?
שתותחן אחורי (או קידמי) יצליח לפגוע ב-F-18 שסוגר עליו מאחר ב-200 מ\ש באופן ידני?
שלא לדבר אם הוא תוקף מלפנים.

אני מאוד רציני. מטוס שסוגר מאחור במהירות 200 מטר לשניה יתקשה מאוד לפגוע בכלי, לדעתי, במיוחד בדלל גובה טיסה מנוך ביותר שלו ומהירות גדולה. מצד שני התותחים של Lun אינם קבועים אלא מסתובבים, לכם יהיה להם יתרון מסוים בגלל חופש תנועה שלהם.

אם הייתה קורא את האשכול הייתה יודע שגם מלפנים יש תותחים. ולא, הם לא מכוונים באופן ידיני - לשם כך יש מכ"ם בק"ש שנמצא בדיוק מעל תא התותחן.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #59  
ישן 16-12-2009, 23:33
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
בתגובה להודעה מספר 58 שנכתבה על ידי מ.ק. שמתחילה ב "[QUOTE=עבדול אלהזרד]חוק ראשון..."

מה לגבי הפירוש (שכך אני פירשתי בפעם הראשונה שקראתי את המשפט) שמערכות נשק מוכרזות כ"הטובות מכולן" עד שמנסים אותן בשדה הקרב ומתברר, אפעס, שהן לא ממש מה שעשו מהן... ואז את מקומן תופסות מערכות נשק חדשות שגם הן מוכרזות כ"הטובות מכולן" וחוזר חלילה... בסופו של דבר, אין כזה דבר - מערכת שהיא "הטובה מסוגה" - ומי שנותן למערכת שלו את התואר הזה, כשהיא מגיעה לקרב היא מתגלה במלוא מערומיה.


עריכה: בקיצור ובפשטות, מה שרציתי לומר זה שהפירוש הוא פחות או יותר "אל יתהלל חוגר כמפתח"...
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #61  
ישן 17-12-2009, 12:49
  G_Zhukov G_Zhukov אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.05.03
הודעות: 2,807
בתגובה להודעה מספר 58 שנכתבה על ידי מ.ק. שמתחילה ב "[QUOTE=עבדול אלהזרד]חוק ראשון..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מ.ק.
אני לא קונה את הקישוקוש הזה על נפילת הגוש ועל מלחמות פוליטיות.
היו הרבה מערכות שפותחו באותו זמן ברוסיה. חלקם מבצעיות היום, וחלקם גרוטאות מחלידות - פשוט כי הם לא היו מספיק טובות.


התלבטתי אם להגיב אבל מאחר ודבריך כוונו ישירות לדברי אומר זאת:
מתוכנם עולה בורות, רדידות וחוסר הכרה של המציאות בעידן הסובייטי.
נוח לך עם זה, שיבושם לך. הם אולי יותר מתאימים לשיחות גרבצת במאהל עם ניחוח גרביים מיוזעות.
אני את דברי מבסס על קריאת מחקרים, לימודי והרצאות שנכחתי בהם.
כאן ההבדל.

דבר נוסף: מעולם לא טענתי שהכל מדהים במה שפותח בברה"מ. נהפוך הוא. הנדסת האנוש הלקויה היא אחד הליקויים שעוברים כחוט השני במה שפותח שם. אבל, וזה אבל גדול לא ניתן לקחת מהם את החדשנות הקונספטואלית עד כדי כך שארה"ב הברית והמערב אחריה אימצו אלמנטים דוגמת אמנות המערכה בשקיקה (FM 100-5 הוא הבולט שבהם).
_____________________________________
Diplomacy is about surviving until the next century - politics is about surviving until Friday afternoon
Sir
Humphrey Appleby



נערך לאחרונה ע"י G_Zhukov בתאריך 17-12-2009 בשעה 12:56.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #62  
ישן 17-12-2009, 13:24
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,353
בתגובה להודעה מספר 58 שנכתבה על ידי מ.ק. שמתחילה ב "[QUOTE=עבדול אלהזרד]חוק ראשון..."

דוגמא הפוכה היא ה- yak-141: מטוס הנ"א על-קולי. מצד אחד "גרוטאה מחלידה" (כי לצי הרוסי אין כסף לפתח אותו). מצד שני- מערכת מספיק טובה כדי שלוקהיד-מרטין יילמדו אותו ויתכננו את ה- F35B עם נחיר פליטה דומה.

דוגמא אחרת- אנטונוב-70; מטוס מקביל לאיירבאס-400M אך זול בהרבה, שנעצר בגלל בעיות תקציב.

הסקה הגיונית תעלה שעם נפילת בריה"מ לא רק המשאבים השתנו, אלא גם הצרכים הביטחוניים- אולי הצי הרוסי של ימינו מסתפק בסד"כ הקיים של מפציצים נגד-ספינות שלו, ולא דחוף לו להשקיע כסף בהשלמת פיתוח פלטפורמה שתחליף אותם, אפילו אם הביצועים צפויים להיות עדיפים. ייתכן שהוא בקטגוריה של הקומנצ'י והקרוסיידר, למשל. בהחלט יש תוכניות טובות שנסגרות מסיבות פוליטיות/ בספיות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #63  
ישן 12-12-2009, 09:48
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי מ.ק. שמתחילה ב "חברים, מספיק להתייחס לכלי הזה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מ.ק.
חברים, מספיק להתייחס לכלי הזה כאל כלי שייט או רחפת.

זה מטוס! אמנם מטוס ימי, ואמנם מטוס המתבסס על אפקט קרקע, ולכן לא יכול לטוס גבוה אבל זה מטוס.

זה גם לא מטוס.

ציטוט:
אף אחד לא ינסה לירות עליו טיל נגד ספינות (ובטח לא טורפדו), וגם לא צריך רש"ק של טיל נגד ספינות כדי להשימד אותו.

אם כך, זה רק מחזק את הטיעון שלי.

לגבי גודל הרש"ק הנדרש על מנת להשמיד כלי זה - לא לדעתך אין צורך ברש"ק של טיל נגד ספינות, ובאיזה רש"ק כן יש צורך?

ציטוט:
טיל נ"מ יעשה את העבודה מצוין. סביר להניח שהצוות ישרוד ויספיק לנטוש לפני שהכלי ישקע, אבל המטוס לא יהיה שמיש.

איזה טיל נ"מ? איך הוא ירכוש את המטרה? אנא פרט.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #67  
ישן 18-12-2009, 13:38
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 66 שנכתבה על ידי עבדול אלהזרד שמתחילה ב "נו, אז? אז אפשר להרכיב על..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי עבדול אלהזרד
נו, אז? אז אפשר להרכיב על הדבר הזה טילים נגד ספינות. יופי, ואפשר גם להעמיס עליו אלפקות שיודעות קונג-פו ויורות קרני לייזר מהעיניים.

לפחות סתכל על התמונות, אם אין לך חשק לקרוא מה שנכתב. רואה את ששת הצילינדרים על גבי הכלי? בתוכם יושבים טילי SS-N-22. הטווח של טילים או יכול להגיע עד 240 ק"מ (תלוי במסלול).

ציטוט:
זה לא משנה את העובדה שמדובר בכלי גדול מאוד, לא מתמרן במיוחד, וממש-ממש לא "בלתי פגיע". כדי לפגוע במטרה בגודל הזה שטסה במהירות הזו, מספיקים תותחים מהסוג שיכל לפגוע במטוסי בוכנה קטנים וזריזים יותר כבר לפני שישים שנה.

תראה לי תותח נ"מ עם טווח יעיל של 120-240 ק"מ ואז נמשיך את הדיון.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #70  
ישן 18-12-2009, 16:52
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 69 שנכתבה על ידי G_Zhukov שמתחילה ב "הטענות שלך נכונות..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי G_Zhukov
הטענות שלך נכונות וטובות.
באותה מידה הדברים נכונים גם לגבי מטוסי ומסוקי תובלה. מסוקי תובלה עם מתלה מטען הם רגישים ופגיעים לא פחות.

הכל טמון בתו"ל ההפעלה.
זכור לי כי לצורך עבודה שכתבתי על הכוחות המוטסים הסובייטיים קראתי ספרות סובייטית בה צויין במפורש כי הפעלת כוחות כאלה כפופה לסכנות רבות שחייבות להילקח בחשבון.
הדברים נכונים גם לגבי הכלים הללו.
חשוב גם לזכור לקראת איזה מתאר הכלים ותורות הלחימה הללו פותחו - מלחמה כוללת בזירה האירופית.

כמובן.

נוצר לי רושם שחלק מהאנשים התרשמו שמדובר כאילו באמצעי לחימה חדש ומופלא - כמובן שזה לא ככה. מה יש כאן זה אמל"ח מסוג חדש, בעל יתרונות וחסרונות, כמו שיש לכל אמל"ח אחר. מצד שני, אני חייב לציין חלק מהטענות והשוואות שעלו באשכול, שאמורים כביכול להדגים את החיסרונות של אקראנופלאן, הן ממש מגוחכות.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #73  
ישן 12-12-2009, 13:58
צלמית המשתמש של ralf
  ralf ralf אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.08
הודעות: 1,478
בתגובה להודעה מספר 72 שנכתבה על ידי הקשקשן שמתחילה ב "יש לזה גם יתרון מסחרי"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי הקשקשן
הטיסה באפקט קרקע מקטינה את הגרר פי 2 אם אני לא טועה.
כלומר אפשר לחסוך 50 אחוז מהדלק בטיסה טראנס אטלנטית.
ראיתי פעם הצעה לפרויקט של מטוס נוסעים גדול הממריא משדה רגיל, מקרטע עד לחוף ים הסמוך וממשיך בטיסה נמוכה מעל הים.
יש ייתכנות טכנית ועיסקית לפרויקט, אך כיוון שהמטוס חייב להיות ענק, (כדי לטוס מעל הגלים) מדובר בהשקעה עצומה בפיתוח, כך זה
בינתיים נשאר על נייר.
אנסה למצוא קישור לפרויקט הנ"ל.


החברה הגרמנית Fischer-Flugmechanik שפיתחה את AIRFISIH 8 , יש לה גם פרויקטים לפיתוח וייצור רחפות (הם לא נקראים מטוסים) WIG גדולים שיכולים לשאת 80 נוסעים (Hoverwing–80 ) וגם פיתוח עתידי של Hoverwing–200 שיכול לשאת 200 נוסעים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #75  
ישן 18-12-2009, 17:10
צלמית המשתמש של ralf
  ralf ralf אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.08
הודעות: 1,478
בתגובה להודעה מספר 74 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "לא הבנתי האם מבחינה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור
לא הבנתי האם מבחינה אירודינמית אקרונופלן חייב להיות "ענק" כדי להיות יעיל או לא.
הרי הכלי הגרמני קטן למדי.
מצד שני- הייתי מצפה שבריה"מ תכניס הרבה אקרונופלנים קטנים לשירות לפני שתתחיל לפתח מפלצות כמו זו.


לא הוא לא צריך להיות ענק, יש כמה כלים בגדלים שונים, כמו AIRFISH 8 שמיועד לשאת 8 נוסעים, אבל כמובן שהוא מיועד לשימוש אזרחי. אם אתה רוצה להנחית כמות גדולה של חיילים וציוד כדי לכבוש את אירופה, מן הסתם תצטרך משהו כמו ekranoplan הסובייטי, אבל מעניין למה לא ייצרו גם דגמים קטנים יותר לשימוש צבאי.

תוכל לקראות על טכנולוגית WIG, ועל המחקרים והפתוחים של הטכנולוגיה הזאת בגרמניה , ברוסיה ובמדינות אחרות.(קישור)

נערך לאחרונה ע"י ralf בתאריך 18-12-2009 בשעה 17:17.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #77  
ישן 19-12-2009, 00:45
צלמית המשתמש של ralf
  ralf ralf אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.08
הודעות: 1,478
בתגובה להודעה מספר 76 שנכתבה על ידי הקשקשן שמתחילה ב "דווקא יש יתרון ברור לגודל"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי הקשקשן
אפקט הקרקע, שהאקרנופלן נעזר בו הינו קשור ישירות ליחס בין גובה טיסה לגודל כנף.

כלומר כלי עם כנף של מטרים בודדים חייב לרחף נמוך מאוד, אבל המפלצת כמו מפלצת הים הכספי, יכולה להנות מהתופעה כבר בגובה ריחוף של מספר מטרים.

הדגמים הקטנים מסוגלים לטוס רק מעל ים שקט ולא גלי במיוחד, שזה מאוד מגביל את השימוש במסחרי בהם. על מנת להיות זמין בכל מזג אוויר, הכלי חייב לדעת להיתמודד עם גלים של מספר מטרים : לדוגמא כמו שיש היום בשלולית השקטה שלנו. וזה גוזר דרישה לכנפיים של עשרות מטרים.


לא, לא בדיוק, קודם כל AIRFISH 8 יכול לרחף 3 מטרים מעל גלים בגובה 4 מטרים (כפי שגם מצינים בסרטון למעלה), הכלי בהחלט יכול לפעול במצב של ים עם גלים גבוהים.

הפיתוחים הגרמנים מבוססים על הטכנולוגיה והעיצוב של המהנדס הגרמני Alexander Lippisch , ואותם כלים משתמשים ב "כנפי דלתא".

איור של Hoverwing 80 ( שמיועד לשאת 80 נוסעים) עם כנפי דלתא בדומה ל Airfish 8


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2533/4195450915_8d8d2c3dee_o.gif]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #79  
ישן 19-12-2009, 17:26
צלמית המשתמש של ralf
  ralf ralf אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.08
הודעות: 1,478
בתגובה להודעה מספר 78 שנכתבה על ידי הקשקשן שמתחילה ב "הכלי הגדול שלהם Hoverwing 80 ..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי הקשקשן
הכלי הגדול שלהם Hoverwing 80 מוצהר שיוכל להיתמודד עם גלים של 2.8 מטר. לא מצאתי מספר כתוב על הכלי הקטן.

בסרט כל הטיסות מעל ים אפס למעשה.
לא ניתן להילחם בפיסיקה. אם הכלי הקטן יעלה לגובה של כמה מטרים (7 לפי מה שכתבת), הוא יאבד את רוב התועלת של אפקט קרקע, כי זה למעשה כל מוטת הכנפיים שלו. ייתכן והוא יוכל לטוס שם, אבל אין בכך שום יתרון.


תראה, אין בעיה לאותן כלים להתמודד מול גלים גבוהים, הדרישה של האירגון הימי שמארגן את הדברים הללו הייתה שהם יכלו להתמודד מול גלים בגובה של 2 מטרים, הרחפות יכולות לרחף הגובה של כמה מטרים (5-7 מטרים), אבל, צריך להבין שהיתרון הגדול של אותה טכנולוגיה הוא העניין הכלכלי, וכדי שיהיה כדאי להפעיל את אותן רחפות ולנצל את היתרון הכלכלי שלהם, הם אמורים לרחף בגובה שלא עולה על 3 מטרים. אם הנתונים על צריכת הדלק של אותם כלים היא נכונה, אז בהחלט מדובר בטכנולוגיה מהפכנית בתחום התחבורה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #85  
ישן 19-12-2009, 00:51
  SkyMarshal SkyMarshal אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.07
הודעות: 435
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "מפלצת הים הכספי (פרויקט 903), Lun ומטוסי אקרנופלאן רוסיים"

חשבתי להגיב פה ושם, אבל את כל מה שצריך אמר כבר G_Zhukov.

אולי רק אוסיף ואדגיש כי הסיבות שצוינו בקשר להפסקת ייצור של הכלים הללו, תקפים לעוד הרבה פרויקטים ביטחוניים\תעשייתיים גדולים אחרים. ועל כן לא פעם קורה שקשה לדון בכדאיות של פרויקט כזה או אחר (עבור בבריה"מ ועבור אותה נקודת זמן), כי מצד אחד השיטה הריכוזית היתה פגיעה יותר לתופעת ה"פטרונים" (כמובן שבכל מדינה מפותחת יש גורמים מהתעשייה הביטחונית שמקורבים יותר או מקורבים פחות לשלטון, אבל בבריה"מ זה בא יותר לידי ביטוי - דוגמא קיצונית תהיה חיבתו של חרושצ'וב לנשק טילים והזנחה, במידה מסויימת, של חיל האוויר), וגם כי קיצה של בריה"מ מנע לראות האם הרעיונות בבסיס הפרויקטים המתממשו במלואם או שהיו מוכחים כלא יעילים.

מה שכן, אם השימוש אזרחי (בבריה"מ, במיוחד בחורף, עם קפיאת נהרות רבות) או הנחתות כוחות הוא די מתבקש בגלל החיסכון בדלק עקב תוספת העילוי והמהירות הגבוהה (נשים בצד את שאלת הקמת התשתיות ואת הדיונים על השרידות בתנאי ים קשים, שעל הנתונים לגביה ניתן להתווכח), הרעיון של שימוש באקרנופלאן בגודל של פר. 903 כנושא טילים הוא אמיץ למדי.

אגב, מבחינה מסויימת הדיון על כדאיות של שימוש בכלי טייס שמשתמשים באפקט קרקע מזכיר לי את הקונספט של שיגור אווירי. בשני המקרים מדובר על שימוש באפקט פיזיקלי על מנת להגדיל פרמטר רצוי מסויים (עילוי או דלתה-V) של כלי הטיס, כך שממבט ראשון מדובר על רעיון מצויין שיכול להשפיע על התחום כולו. הבעיות מתחילות כשיורדים לפרטים הקטנים, ואפילו לא מבחינת הביצועים (כי האתגרים הטכניים בשני התחומים פתירים), אלא מבחינת בעיות הנדסיות-מערכיות כגון כדאיות כלכלית, הקמת תשתיות, תחרות מול פתרונות קיימים ועוד.


בקשר לספרים - את הראשון אני לא מכיר, והשני (של Petrov) כולל סקירה קצרה יחסית (~20 עמודים) של פרויקטים שונים, הן אלו שנבנו כמדגימים או כסדרת ייצור ראשונה והן אלו שנשארו על הנייר. ובהקשר זה - ר"ת של KM, שקיבלו את הפרשנות "מפלצת [הים] הכספי", הם בפועל ר"ת של "ספינת דגם". ה-KM (שנהרס משגיאת טייס לאחר כ- 15 שנות טיסה\שיוט) גם די שונה מ-Lun עצמו כפי שאפשר לראות.

וגם תוספת חזותית לאשכול - מבט על הכלי המיוחד הזה מגובה -400 מטר, להמחשת גודלו:


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://img37.imageshack.us/img37/8162/out2.jpg]
_____________________________________
Experiment provides Experience. Experience fortifies Theory. Knowledge is Power.
The way is clear, the Challenge - strong. The Duty - inescapable.
We must have the facts. Common sense calls for the facts. Now.
-Lieutenant General William E. Kepner

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #86  
ישן 19-12-2009, 10:29
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,952
יש לך טעות משמעותית
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "מפלצת הים הכספי (פרויקט 903), Lun ומטוסי אקרנופלאן רוסיים"

למרות ש-SkyMarshal עקף אותי בכמה שעות (אני כבר אסגור איתו חשבון ) - הנה מה שכתבתי במשך הימים האחרונים ועדיין רלוונטי:

האשכול עוסק בנושא מעניין ומרתק שאותי אישית עיניין כבר לפני קרוב לעשור כאשר האינטרנט היה בתחילת הדרך, וספרות זרה היתה סופר קשה להשגה. ולצורך הדיוק העובדתי, אין שום קשר בין "מפלצת הים הכספי" לבין "פרויקט 903" למעט העובדה ששניהם היו כלי WIG.

הסימון הרשמי של "מפלצת הים הכספי" היה KM - לא קיצור של Kaspian Monster, אלא של הביטוי הרוסי Korahbl Maket (ספינת ניסוי). KM לא היה האקרנופלן הראשון שיוצר ברוסיה ואפילו לא האקרנופלן המבצעי הראשון, הוא כן היה הכלי הגדול ביותר מביניהם וכנראה שגם כלי הטיס הגדול ביותר שנבנה אי פעם (יותר גדל מ-Spruce Goose של האוורד יוז המנוח). KM נבנה בין השנים 1963-66 במספנת "וולגה" ליד ניז'ני נובגורוד, כאשר טיסת הניסוי הראשונה בוצעה חצי שנה לאחר הגלילה. הכלי הונע ע"י עשרה מנועי Dobrynin VD-7 שחולקו לשתי רביעיות בצידי תא הטייס (ליצירת עילוי), ושני מנועי שיוט בודדים מצידי הגה הכיוון (בשלב מאוחר יותר הם הועברו לסנפיר ייעודי מעל תא הטייס). המטוס הבודד שנבנה התרסק בשנת 1980, כאשר הטייס ניסה להמריא בזוית חדה מדי - מה שגרר גלגול הצידה והתרסקות לתוך המים. הצוות נטש ללא נפגעים.

קצת מספרים כדי להבין על מה מדובר:
אורך: 95 מטר
משקל: מעל 540 טון
מהירות שיוט: 230 קשר (430 קמ"ש)
מהירות מירבית: 270 קשר (500 קמ"ש)
גובה שיוט: 15-45 רגל (5-15 מטר)

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אנקדוטה קטנה לסיום: לא רק אצלנו יש בוחבוטים. בשנות ה-80/90 מספר עיתונאים רוסים תרגמו את הסימון KM לשם Kaspeeyskiy monstr...
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #88  
ישן 19-12-2009, 16:48
  G_Zhukov G_Zhukov אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.05.03
הודעות: 2,807
בתגובה להודעה מספר 86 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "יש לך טעות משמעותית"

אם אני לא טועה, המונח "מפלצת הים הכספי" באנגלית הופיע לראשונה כשלווינים אמריקאים הציגו את צללית אחד הכלים הללו.
בתחילה לא היה ברור למפענחים במה מדובר: מטוס, ספינה ולכן דבק הכינוי הזה. כמו כן, אני לא בטוח אם אותם גורמים (עיתונאים...)
בברה"מ לא המשיכו עם אותו שם (KM) בכוונה כניסיון מכוון להטעיה, אבל זו רק השערה פרועה שלי.

מעבר לכך, חשוב להתיחס לכלים האלה כחלק ממכלול של אמצעים שברה"מ ניסתה להעמיד במהלך המלחמה הקרה למקרה של עימות עם המערב.
לדעתי זו תהיה טעות להתיחס לכלים האלה כבודדים. במקרה ואכן היו נכנסים לשרות הם היו אמורים להיות מופעלים כצי של כלים (לצורך פשיטות
והנחתת מאסות של כוחות) ולא ככלים בודדים פה ושם וכאן הם עשויים היו לבוא לידי ביטוי מיטבי. ושוב, זו השערה בלבד.
_____________________________________
Diplomacy is about surviving until the next century - politics is about surviving until Friday afternoon
Sir
Humphrey Appleby


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #94  
ישן 09-07-2010, 03:19
  shatsam shatsam אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.05.10
הודעות: 150
בנוגע לחימוש ועוד קצת מידע שלא ראיתי בדיון
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "מפלצת הים הכספי (פרויקט 903), Lun ומטוסי אקרנופלאן רוסיים"

בסרטון מצוין שהכלי חמוש בטילי 3M80 מוסקיט, טילים אל קוליים שאין להם שני ביכולת עד היום.
האם נכונה התענה? נשמע לי מוזר שבמשך 30 שנה לא יוצרו טילים טובים יותר.

הספינה מסוגלת לטוס בזמן סערה בדרג 6-7, מה זה אומר?
הרמות הן אוניברסליות או שלכל מדינה מידות משלה?

בהתייחס למה שנאמר ע"י אחד האנשים פה, הסיבה שהיו כל כך הרבה ניסויים בכלים שונים ומשונים ע"י הרוסים היא פשוטה, היו הרבה אנשים טובים עם רעיונות מעניינים ומצד שני המשטר שפחד פחד מוות מהאמריקאים ולכן אישר כמעט כל פרוייק ביזארי, העיקר שיהיה היתרון על המערב.
הבדל נוסף בין רוסיה של אז למערב הוא שלרוסים לא היו מגבלות תקציב, לא היה קונגרס או סנאט שהיו צריכים לאשר תקציבים וחריגות כספיות.
לרוסים יש כל משאב טבעי שצריך, כמו כן העלות של אנשי המקצוע היתה אפסית, להזכירכם האנשים לא עבדו בשביל כסף, גם ככה הם הרוויחו פחות או יותר כמו רוב האוכלוסיה ובמקרים רבים הם והמשפחות שלהם היו בני ערובה באותו מרכז יצור\ פיתוח.
היו לא מעט אני מקצוע שנאלמו בסיום הפרוייקט...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #95  
ישן 09-07-2010, 07:45
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 94 שנכתבה על ידי shatsam שמתחילה ב "בנוגע לחימוש ועוד קצת מידע שלא ראיתי בדיון"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי shatsam
בסרטון מצוין שהכלי חמוש בטילי 3M80 מוסקיט, טילים אל קוליים שאין להם שני ביכולת עד היום.
האם נכונה התענה? נשמע לי מוזר שבמשך 30 שנה לא יוצרו טילים טובים יותר.

מחוץ לברה"מ\רוסיה כמעט ולא פוטחתו טילי שיוט נגד ספינות על קוליים (או כבדים, לצורך העניין). בזמנינו בשאר העולם השימוש הוא בטילי שיוט (נגד ספינות) תת קוליים וקלים יחסית, פרט מהמדינות שרכשו טילים מרוסיה (סינים למשל רכשו משחתות פרויקט 956 עם טילי "מוסקיט") או מפתחים אותם עם שיתוף פעולה רוסי על בסיס טיל קיים ("ברהמוס" ההודי על בסיס טיל "יאחונט").

אז כן, הטענה היא נכונה במובן שלרוסים ישנה שורה של טילי שיוט נגד ספינות על קוליים (וה"מוסקיט" אינו הטיל המתקדם או המסוכן ביותר בארסנל הרוסי), שאין להם מקבילים בשאר העולם. וזה לא עניין של: "לא יצרו טילים טובים יותר", זה עניין של גישה. אי אפשר להגיד ש"הרפון" למשל הוא טיל נחות יותר מ"מוסקיט" - הוא פשוט שייך לתורת לחימה ימית אחרת.

אם תרצה לדעת את הסיבה, אז לדעתי היא בעיקר היסטורית. במאבק של הגוש המזרחי מול הגוש המערבי בים, חילות הים של מדינות נאט"ו היו צריכות בעיקר להוות תמיכה לקבוצות הקרב של נושאות המטוסים (CVBG - Carrier Battle Group) של ארה"ב, שהן היו (ונשארים) הכוח הימי העיקרי של המערב גם בעניין לוחמה בספינות שטח (לקח ממלחמת העולם השניה אולי). לאומת זאת הרוסים לא הספיקו לפתח צי נושאת המטוסים שתשתווה לנומט"ים האמריקאיים, ולכן התמקדו בנשק אלטרנטיבי שיוכל להוות איתגר רציני לקבוצות הקרב של נושאות המטוסים של ארה"ב. זאת אומרת טילי שיוט כבדים על קוליים על גבי צוללות, ספינות שטח וכלי טייס.

ציטוט:
הספינה מסוגלת לטוס בזמן סערה בדרג 6-7, מה זה אומר?
הרמות הן אוניברסליות או שלכל מדינה מידות משלה?

הכוונה היא לגובה הגלים של 4-6..6-9 מטרים. המוסג הוא אוניברסאלי ובינלאומי: http://en.wikipedia.org/wiki/Sea_state

ציטוט:
בהתייחס למה שנאמר ע"י אחד האנשים פה, הסיבה שהיו כל כך הרבה ניסויים בכלים שונים ומשונים ע"י הרוסים היא פשוטה, היו הרבה אנשים טובים עם רעיונות מעניינים ומצד שני המשטר שפחד פחד מוות מהאמריקאים ולכן אישר כמעט כל פרוייק ביזארי, העיקר שיהיה היתרון על המערב.

ולאמריקאים לא היו הרבה ניסוים של כלים שונים ומשונים? האם האמריקאים לא פחדו פחד מוות מהרוסים? האם לא היו להם הרבה אנשים טובים עם רעיונות מעניינים? אני לא בטוח שזה נכון.

ציטוט:
הבדל נוסף בין רוסיה של אז למערב הוא שלרוסים לא היו מגבלות תקציב, לא היה קונגרס או סנאט שהיו צריכים לאשר תקציבים וחריגות כספיות.

זה פשוט לא נכון. מלחמות על התקציב המוגבל (לפחות יחסית למה שהתעשיה והמפתחים רצו) היו גם בברה"מ, והתחרות של משרדי פיתוח שונים הייתה מאוד חריפה (אם הרבה פוליטיקה, קשרים אישיים וכו'). את התפקיד של הקונגרס בארה"ב בברה"מ מילאו גופים אחרים, כמו מועצת השרים, הוועדה המרכזית של המפלגה הקומוניסטית וכו'.

ציטוט:
לרוסים יש כל משאב טבעי שצריך, כמו כן העלות של אנשי המקצוע היתה אפסית, להזכירכם האנשים לא עבדו בשביל כסף, גם ככה הם הרוויחו פחות או יותר כמו רוב האוכלוסיה ובמקרים רבים הם והמשפחות שלהם היו בני ערובה באותו מרכז יצור\ פיתוח.
היו לא מעט אני מקצוע שנאלמו בסיום הפרוייקט...

שוב , לא מדוייק. אם המשכורות בתרגום לדולארים היו נמוחות יחסית, זאת בגלל השיטה הכלכלית הסובייטית. העובד במפעל (למשל) לא מקבל רק את המשכורת, הוא מקבל גם דירה בחינם, כל השירותים הנלווים (מים, חשמל, גז, טלפון וכו') בגרושים, פנסיה ממשלתית, המפעל מספק לו גני ילדים בחינם, מחנות קיץ לילדים ואתרי נופש למבוגרים, מוצרי צריכה ומזון במחירים מסובסדים ולפעמים גם חנויות מיוחדות לעובדי המפעל עם מבחר גדול יותר. וכמובן יש את ההשכלה בחינם, גם התחלתית, גם בינונית וגם גבוהה (עם מגורי חינם ומילגות ללימוד באוניברסיטאות ומכללות), שירותי בריות בחינם, תחלבורה ציבורית מסובסדת וכו'. אם תקח את כל זה בחשבון, יצא שכוח העבודה בברה"מ בכלל לא היה זול. ובתעשיה בטחונית ומחקרי פיתוח יעודיים היו גם משכורות גבוהות יותר, בונוסים פרסים כספיים וכו'. במציאות הסובייטית זה היה המעמד הגבוה.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #96  
ישן 09-07-2010, 14:50
  shatsam shatsam אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.05.10
הודעות: 150
בתגובה להודעה מספר 95 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "[QUOTE=shatsam]בסרטון מצוין..."

ציטוט:
שוב , לא מדוייק. אם המשכורות בתרגום לדולארים היו נמוכות יחסית, זאת בגלל השיטה הכלכלית הסובייטית. העובד במפעל (למשל) לא מקבל רק את המשכורת, הוא מקבל גם דירה בחינם, כל השירותים הנלווים (מים, חשמל, גז, טלפון וכו') בגרושים, פנסיה ממשלתית, המפעל מספק לו גני ילדים בחינם, מחנות קיץ לילדים ואתרי נופש למבוגרים, מוצרי צריכה ומזון במחירים מסובסדים ולפעמים גם חנויות מיוחדות לעובדי המפעל עם מבחר גדול יותר. וכמובן יש את ההשכלה בחינם, גם התחלתית, גם בינונית וגם גבוהה (עם מגורי חינם ומילגות ללימוד באוניברסיטאות ומכללות), שירותי בריות בחינם, תחבורה ציבורית מסובסדת וכו'. אם תקח את כל זה בחשבון, יצא שכוח העבודה בברה"מ בכלל לא היה זול. ובתעשיה בטחונית ומחקרי פיתוח יעודיים היו גם משכורות גבוהות יותר, בונוסים פרסים כספיים וכו'. במציאות הסובייטית זה היה המעמד הגבוה.

נכון, חיי אוכ' הפועלים במפעלים הצבאיים היו יותר טובים אבל לא בהרבה.

אנשים היו צריכים לחקות עשרות שנים בשביל לקבל דירה ,חדר וחצי, בחינם מהמדינה.

הפנסיה הממשלתית היתה מאוד קטנה. עד שנת 75' היא הספיקה בשביל הפנסיונר, אחרי 75 נאלמו הרבה מוצרים בסיסיים מהחנויות (בשר בעיקר) וחיי הפנסיונר הבודד היו קשים מאוד.

אומנם הלימודים היו בחינם אבל המלגות שקבלו הסטודנטים היו קטנות מאוד וממש לא עזרו "לסגור את החודש".

גלשו לדיון שלא קשור לדיון, בכל מקרה תודה רבה על שענית על השאלות שהיו לי.

נערך לאחרונה ע"י shatsam בתאריך 09-07-2010 בשעה 14:54.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #98  
ישן 10-07-2010, 08:56
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
טילי שיוט מערביים על קוליים
בתגובה להודעה מספר 95 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "[QUOTE=shatsam]בסרטון מצוין..."

"מחוץ לברה"מ\רוסיה כמעט ולא פותחו טילי שיוט נגד ספינות על קוליים (או כבדים, לצורך העניין). בזמנינו בשאר העולם השימוש הוא בטילי שיוט (נגד ספינות) תת קוליים וקלים יחסית"

האם המרטל, האקסוסט והקורמורן אינם על קוליים? גם האוטומט, ההרפון והסי-איגל הבריטי הם "כמעט קוליים". למעשה נראה שרוב אם לא כל טילי הים ים המערבים שפותחו בסוף שנות ה-60 ותחילת-אמצע ה-70 עונים להגדרה זו. הרי האילוץ שהכתיב את מהירות הטיל לא היה טכנ' (ראה לדוגמא טילי הסטנדרט והפניקס ארוכי הטווח שפותחו במקביל) אלא גודלם של המשגרים והרצון ליצור תצורה אחודה שתתאים לשיגור מפריגטה, סטי"ל, מטוס, חוף וצוללת... בעוד שהסובייטים פיתחו משפחות נפרדות ולעתים מתחרות לצרכים דומים, אולי כתוצאה מרצון לספק "פרנסה" למספר חברות במקביל או לבזר סיכוני פיתוח וייצור ("לא לשים את כל הביצים בסל אחד")
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #99  
ישן 24-09-2011, 13:14
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
דו"ח מעניין של ה CIA משלהי המלחמה הקרה על כלי ה WIG הסובייטים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "מפלצת הים הכספי (פרויקט 903), Lun ומטוסי אקרנופלאן רוסיים"

http://www.foia.cia.gov/docs/DOC_00..._0000498655.pdf

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

כאמור הדו"ח (המצונזר בכבדות) נכתב בנובמבר 1988 שלהי המלחמה הקרה , שהאיבה בין המעצמות אמנם בשיאה אך במגמת הפשרה עקב סיום המלחמה באפגניסטן ומפגשי הפיסגה בין הנשיאים רייגן וגורבצ'וב. הדו"ח מנתח את מקורות ויכולות ה ORLAN וה UTKA בין היתר מומחי ה CIA קובעים ש:
1. שני דגמי ה WIG "פותחים" קטגורייה חדשה לגמרי בתחום הלוחמה הימית/אמפיבית/חופים בזכות יכולותיהם חסרות התקדמים. בין היתר הם מאפשרים לסובייטים לבצע פעילות התקפית/מחטפית לעבר למשל איסלנד (!!) וצפון נורבגיה לטובת תפיסת שדות תעופה או בים הכספי בים יפן.
2. לגבי ה UTKA האם אינם יודעים האם היא מסוגלת לשגר טילים בזמן טיסה אך בכל מקרה היא מהווה איום משמעותי לכלי שיט בים השחור, הים הבלטי וכו' בגלל יכולתה לבצע התקפות פתע מהירות.
3. הצפי של ה CIA הוא לפריסת עד 10 כלים מ 2 הסוגים גם יחד לכל אחד מארבעת הציים העיקריים של ברה"מ (פסיפי, צפוני, בלטי, שחור ואולי גם בים הכספי)
4. הערכה שהכלים יותאמו בעתיד גם לתחום הנצ"ל, זאת לאור יכולתם התקדימית להגיע למקום בו אותרה צוללת אויב במהירות גדולה פי 10 מזו של כלי שיט נצ"ל.

אגב מאגר דו"חות ה CIA שפורסמו לאורך השנים ובעיקר עשור האחרון הוא אוצר מידע אינסופי בכמעט כל נושא צו"בי העולה על הדעת. יש כאן עולם ומלואו בנוגע מערכות נשק (למשל ה WIG, טנקים מסוגים שונים,תכנית ה ABM, נושאות מטוסים ועוד) ותוכניות מלחמה (גרעיניות וקונבציונליות כאחד) סובייטיות וסיניות לאורך השנים, אנליזות של תהליכים, תרחישים ואירועים שונים ברחבי העולם (מלחמות, מהפכות, COIN, מאבקים פוליטיים, התנקשויות, סכסוכי גבולות). חלק מהחומרים הובאו פה ושם בפורום אבל בצורה מסודרת ומרוכזת. בקרוב אעלה חומרים מאלפים רבים, בין היתר הנוגעים לתכנית ה OXCART בבת עינו של ה CIA ובכלל זה גיחות BLACK SHIELD מעל צפון קוריאה וצפון ויאנטם (בעקבות חשד להצבת טילי סקאד)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #100  
ישן 10-04-2012, 23:56
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
סרטים מעניינים על ה EKRANOPLAN
בתגובה להודעה מספר 99 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "דו"ח מעניין של ה CIA משלהי המלחמה הקרה על כלי ה WIG הסובייטים"

1. כתבה מעניינת של ה BBC מלפני 4 שנים שהובאה באשכול אחר (משום מה)
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/magazine/7638659.stm

2. סרט מצוין של ערוץ ההיסטוריה בשם Soviet Top Secret Weapons שחציו הראשון עוסק גם בצוללות מטיפוס "קוויבק" על מערכת ההנעה הסגורה הייחודית שלהן וחציו השני סוקר את ה EKRANOPLAN משלב הייזום דרך הפיתוח וכלה בניסוי טיסה של ה KM המפלצתי ואפליקציות צבאיות שונות כולל תמונות נהדרות של שיגור טילי שיוט ים-ים מגב ה LUN בעת טיסה. אגב ה KM החזיק בתואר כלי הטיס הכבד ביותר במשך 20 שנה, לעד לבואו של ה AN-225 ושנים רבות לאחר מכן גם האירבאס 380.



לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

3. פרק בסדרה המצויינת WINGS OF RUSSIA הסוקר אף הוא את אותו הנושא

Wings of Russia: Ekranoplans. On the Edge of Two Elements



לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #105  
ישן 15-08-2020, 13:26
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,952
עדכון דרמטי אחרי 5 שנים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "מפלצת הים הכספי (פרויקט 903), Lun ומטוסי אקרנופלאן רוסיים"

לאחר שאוחסן במשך 3 עשורים במזח ייעודי בעיר קספייסק ברפובליקת דגסטאן, וכנראה כחלק מההחלטה האסטרטגית להעביר אליו את מפקדת שייטת הים הכספי מהבסיס הימי באסטרחן ולהרחיב אותו, הוחלט להעביר את ה-Lun אל העיר דרבנט (גם היא בדגסטאן) ולהפוך אותו למוצג מרכזי ב"פארק הפטריוטים" שיוקם בה. המרחק האוירי בין שתי הערים עומד על 105 ק"מ והגרירה בדרך הים נמשכה 14 שעות, לאחר יום שלם של הכנות. כרגע הוא עוגן על חוף הים בהמתנה להמשך פעילות - כנראה עקב חוסר מקום בנמל דרבנט, הכלי פשוט חונה על רצועת חוף של איזור כפרי 15 ק"מ דרום-מזרחית לעיר.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 07:51

הדף נוצר ב 0.16 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר