16-11-2009, 12:14
|
|
|
חבר מתאריך: 05.12.08
הודעות: 49
|
|
4 הערות
4 הערות, בקיצור נמרץ:
- כשנתיים לאחר שנכנס לתוקפו לוח הזמנים הזה, פוצץ גשר הרכבת בין סמח לאל-חמא (ב 16/6/1946 במסגרת מבצע "מרכולת"). הגשר נותר הרוס עד עצם היום הזה. הרכבת המשיכה לפעול עד לתחנת סמח (ממנה העבירו נוסעים לאל חמא ברכב וממנה המשיכו לפעול רכבות עד דימשק).
- לאחר סוף מלחמת 1948 הישראלים הפעילו את הרכבת מחיפה עד עפולה מספר פעמים רק עד 1951.
- בסוריה המשיכו להפעיל רכבות על הקו דרע'ה (אדרעי) - אל חמה עד מלחמת 1967. עד 1983 הפעילו הסורים רכבות קיטור מיוחדות (בעיקר לחובבי רכבת אירופאים) בקו הזה עד תחנת שאג'רה (בתוך עמק הירמוך). בין דרע'ה לאל חמא היו בסה"כ 14 גשרים ו 7 מנהרות. המסילה בתוך אפיק הירמוך פועלת כיום רק עד זיזון (מופעלת לפעמים עבור חובבי רכבת). הקו דמשק עמאן גם עובד.
- מדמשק לחיפה לקח לא פחות מ12.5 שעות. כיום אפשר לטוס עד סינגפור (לפחות) באותו זמן.
|