לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 25-10-2009, 23:15
  דאגלאס דאגלאס אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.10.09
הודעות: 224
F-35 עיכוב רציני ועליית מחירים

הפנטגון: עיכובים בייצור מטוס הקרב העתידי אף-35

להתפתחות הזאת עשויות להיות השלכות על תוכניות הרכש של חיל האוויר וצה"ל

מחקר חדש של משרד ההגנה האמריקאי מגלה, שתוכנית הפיתוח של מטוס הקרב העתידי, אף-35, תתעכב ותחרוג מהמחיר המקורי במיליארדי דולר. להתפתחות הזאת עשויות להיות השלכות על תוכניות הרכש של חיל האוויר וצה"ל.

דו"ח הפנטגון שהודלף בסוף השבוע לתקשורת האמריקאית, מחזק הערכות קודמות שתוכנית הפיתוח והייצור של המטוס, הנמצא כרגע בשלב ניסויי הטיסה ולא החלה אספקתו לחיל האוויר האמריקאי, יתעכב בשנתיים לפחות, ושעלותו תחרוג ב-15 מיליארד דולר מהתקציב המקורי.

חיל האוויר הישראלי כבר החליט שהאף-35 יהיה מטוס הקרב העתידי שלו ויחליף את האף-15 והאף-16 המיושנים שלו. מחלוקות עם האמריקאים בדבר הכנסת מערכות ישראליות למטוס ומחירו הלא ברור, מעכבים את החתימת העסקה. עד עתה קיוו בחיל האוויר שיוכלו לקלוט את המטוסים הראשונים ב-2014. אבל העיכוב בחתימה על ההסכם והעיכובים בתוכנית הפיתוח והעלות, עלולים לגרום לעיכוב משמעותי בהצטיידות במטוס.

תוכנית רכש המטוס משפיעה גם על התוכניות של זרועות אחרות בצה"ל. בסוף השבוע פרסמה התקשורת בגרמניה את בקשת ישראל לרכוש שתי ספינות טילים מתקדמות ממספנה בהמבורג. הספינות יתבססו על ספינת 130-K המפותחת כעת לצי הגרמני. במקור התעניין חיל הים ברכישת ספינה אמריקאית מתקדמת, LCS, אבל עלותה גבוהה, כ-600 מיליון דולר. כשמשרד הביטחון יחתום על רכישת מטוסי אף-35, לא יישאר די מכספי הסיוע הביטחוני האמריקאי לישראל, לרכוש את הספינות. לכן פונה חיל הים לקנות את הספינות שלו במקום אחר. גרמניה סיפקה בעשור האחרון שלוש צוללות "דולפין" לחיל הים, שאת עלותן מימנה גרמניה. שתי צוללות נוספות נמצאות בשלבי בנייה מתקדמים. גרמניה מממנת שליש מעלותן.

לפי הערכות התקשורת הגרמנית, ישראל מקווה שהממשלה הגרמנית תישא גם בחלק מהעלויות של הסטי"לים. במערכת הביטחון אישרו שיש מגעים עם הגרמנים על ספינות לחיל הים וששוקלים בנייה משותפת שלהן במספנות ישראל, לפי תוכניות גרמניות.

חברת לוקהיד בארה"ב הגיבה לדו"ח הפנטגון וטענה שלא יהיו לעיכובים השפעה על לוח הזמנים לייצור המטוס, אספקתו ומחירו.

http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1123386.html
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 26-10-2009, 00:42
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "בסוף ה F-35 ירשם כמטוס להדגמת..."

היה כבר כזה אחד בשירות נאס"א.

https://upload.wikimedia.org/wikipe...a/F15smtd02.jpg

ובקשר לסברה שלך לגביי ה F-35-היא הזוייה ובדויה.

ותן לי רק לנחש
עכשיו כשאתה יודע שהיה מטוס כזה,אתה תציע לחדש את הפרוייקט ולהכניס אותו לשירות במקום ה F-35.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 26-10-2009 בשעה 00:47.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 26-10-2009, 01:00
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "היה כבר כזה אחד בשירות..."

חכה ונראה מה יעשו האמריקאים בעקבות המשך התנפחות הפרוייקט.
יש נקודה כלשהי השונה בין מדינות ביחס למחיר עלות/ תועלת, וכדאיות הרכש. העלות רק עולה... כמה פרוייקטים האמריקאים גנזו בעיבם כאשר העלויות עלו ועלו עד לנקודה בלתי אפשרית כלשהי?

על ה- LCS נראה כי ישראל וויתרה בגלל המחיר. האם ה- F-35 באותה הדרך?

עלייה נוספת של מחיר המטוס הוא בעייה רצינית ביותר שאסור להמעיט בה. מדינות יקנו פחות מטוסים, לאורך יותר שנים, מה שיעלה את מחיר המטוס פעמים נוספות.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 26-10-2009, 16:55
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,353
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי rocketman25 שמתחילה ב "דעתי היא שבסופו של דבר יהיה..."

ל- F35 כמטוס דור חמישי יש שני יתרונות על F16: חמקנות (מסויימת) ו-"קישוריות" (אין לי מושג מה זה, ובמה זה שונה ממה שיש או אפשר לשים ב- F16); אילו טכנולוגיות שפותחו מאז שנות ה-70' ואיזו גישת תכנון חדשה תאפשר לפתח מטוס בעלות סבירה שיהיה טוב מ- F16 עדכני? באילו תחומים הוא יהיה עדיף על F16 עדכני?

לגבי העלויות: אל תשכח שסדרי הכוחות קטנים בהתמדה, כך שייתכן ש-"עמוד השידרה" של חיל אוויר יהיה בגודל של "העילית" של אותו חיל 20 שנה לפני כן. גם ה- F22 מיוצר בכמות קטנה ביחס לכמות ה- F15 הקיימת (שבעצמה רחוקה מהשיא של שנות ה-80', אני מניח), וזה בתורו יוצר בכמות קטנה משל המיירט שקדם לו וחוזר חלילה.

נערך לאחרונה ע"י קרן-אור בתאריך 26-10-2009 בשעה 17:01.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 26-10-2009, 17:10
  rocketman25 rocketman25 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.06.09
הודעות: 511
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "ל- F35 כמטוס דור חמישי יש שני..."

נכון. ל- F35 יש יתרונות כאלו. העניין הוא שלרוב המשימות של כל חיל אוויר, אתה לא צריך מטוס שיותר טוב מ- F16. אתה לא צריך חמקן כדי להפציץ בעזה או בלבנון. אתה רוצה חמקן כדי לחסל את מערכות ההגנה האווירית לפני כניסת מאסה של מטוסים שאינם חמקנים. כמו שעשו האמריקאים ב- 1991 בעיראק עם ה- F117.
למה תהשקיע 120-200 מיליון דולר למטוס בכמויות גדולות אם אין בזה צורך?
לו המחיר היה נשאר 37 מיליון דולר לדגם A כפי שהפרוייקט תוכנן במקור (ו- 47M$ לדגם היקר), השאלה לא הייתה עולה וכולם היו רוכשים אותו.
לצורך העניין, התשובה לשאלתך היא שבאמת אין צורך אמיתי במטוס שונה בהרבה מ- F16 חדש עבור רוב המשימות של כל חיל אוויר. לכן, ייצור חדש של מטוס זה בעוד 10 שנים (עם שדרוגי המנוע והמערכות המתבקשים) ייתן מענה מצויין, אבל היצרן הוא אותו יצרן של ה- F35 ולא הוא במלכוד עם החלופה הזו.
אני מניח שפיתוח מטוס חדש עם יכולות דומות ל- F16, אבל עם שימוש בחומרי גלם טובים וזולים יותר שיוזילו עלויות ייצור, רכש ואחזקה, מערכות ממוזערות ומתקדמות יותר (בכל זאת עברו 40 שנה) שיתנו מטוס קל יותר במשקלו ולכן טוב בביצועיו, הוא פרוייקט בעל ישימות לא מבוטלת שיצטרך להתמודד מול ייצור מחודש של F16 בור חדש או F18 או מטוס חדש לגמרי אבל עם מפרט לא מופרך.
_____________________________________
מוזמנים לבקר באתר הצילומים שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 26-10-2009, 17:26
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי rocketman25 שמתחילה ב "נכון. ל- F35 יש יתרונות כאלו...."

אתה לא צריך F-16 כדי להפציץ בעזה.

כמו שזה נראה עכשיו... פרוייקט ה F-35 הולך בדרכו של קומנץ', ה- LCS ופרוייקטים דומים מהזמן הקרוב.
זה לא רק מחירים... אלא גם לוח הזמנים. המטוס מתיישן עוד לפני שנפרש!

לדעתי, על סמך הניסיון מה- X-35 יפתחו מטוס (או משפחת מטוסים ומל"טים) במחירים סבירים, ותנאים סבירים ובכמויות נורמליות. לא ייתכן שמטוס מקורקע או מרוסק אחד, יהווה אובדן של 4% או יותר, מכוח העיקרי של ח"א כלשהו. זה לא בריא.

בין לבין, יהנדסו לנו דור חדש של מטוסי F-15, F-16 ו F-18 עם שיכלולים מוצרים ורעיונות שפותחו עבור
ה- F-35.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה


נערך לאחרונה ע"י Gilgamesh בתאריך 26-10-2009 בשעה 17:38.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 26-10-2009, 17:55
  rocketman25 rocketman25 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.06.09
הודעות: 511
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "אתה לא צריך F-16 כדי להפציץ..."

בדיוק מה שגם אני חושב.
בגלל זה תמיד הייתי סבור (ועדיין) שהיה ועדיין יש מקום בעולם למטוס כמו שהלביא היה אמור להיות בתחילת תכנונו - מחליף סקייהוק. מטוס שקטן כדי 70% מה- F16, זול ממנו ביחס דומה ושקל לתחזק ולהפעיל אותו לרוב המשימות של כל ח"א.
המטוס היחיד כיום שהלך בקו המקורי של הלביא אבל גם הצליח להתממש סדרתית הוא הJAS39 גריפן שגם משתמש במנוע שתוכנן במקור ללביא - ה F404 של ה- F18. לצערי הגריפן לא הצליח להגיע לתג מחיר סביר והוא אף יותר יקר מ-F16 למיטב ידיעתי, אך אין זה אומר שכתפיסה היא לא נכונה וייתכן שזה תלוי בתכנון נכון והדוק יותר, ובמיוחד בהקפאת תצורה בשלב מוקדם כדי שלא נתבדר עם המפרט כפי שהיה בפרוייקט הלביא.
ישראל - כבית יוצר משובח של מערכות מוטסות רבות - יכולה להיות שותף אטרקטיבי לכל תעשיה או מדינה שתרצה להרים את הדגל שהופל ע"י פרוייקט ה F35.
הדיון בהיתכנות או בנחיצות מטוס כמו הלביא ובשותפויות פוטנציאליות של ישראל בפרוייקט שכזה כבר נדון בהרחבה בפורום זה במספר שרשורים. אני מניח שככל שפרוייקט F35 ימשיך להתקדם תוך צבירת פיגורים ועליית עלויות, הדיון יחזור ויקבל משנה תוקף. אולי עד כדי מימוש באחד הימים בעתיד.
_____________________________________
מוזמנים לבקר באתר הצילומים שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 26-10-2009, 02:30
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
הבריטים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי דאגלאס שמתחילה ב "F-35 עיכוב רציני ועליית מחירים"

הודיעו שאחת מנושאות המטוסים העתידיות (CVF) שלהם תבוטל ובהתאם התוכנית לרכישת ה JSF תצטמצם מ 138 מטוסים לכ 50.
כתבה על כך ב TIMES כאן

גם האוסטרלים מתחבטים בשאלה אם להוריד את מס' המטוסים בכל אחת מ 4 הטייסות המתוכננות מ 24 ל14, בעיקר לאור העובדה שהם עומדים לקבל במהלך השנה הקרובה 24 מטוסי סופר הורנט וגראולר שיקפיצו את היכולות של חיל האוויר שלהם עד הגעתם המתוכננת של מטוסי ה JSF בעוד כ 10 שנים.

ימים לא קלים עוברים על LM עם הבייבי שלה...


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 26-10-2009 בשעה 02:32.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 26-10-2009, 18:54
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
כן ברור
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "[QUOTE=Fang]הודיעו שאחת..."

הרעיון הוא שכל צי החמקנים של הנומ"ט הנסיך מווילס לא יירכש.
האוסטרלים לא מחכים לאף אחד והלכו על חבילת תקיפה (סופר הורנט + גריזלי/גראולר) שתהיה טובה מאד גם בהיבטים של עליונות אווירית.
מטוס אחר שבשקט עושה דרכו לנישה הפנויה הזו הוא ה F-15SE, בבואינג הבטיחו טיסה ראשונה עד מרץ 2010.

בזמן ש LM פועלת במרץ לייצר את המטוס החמקן ועוברת טלטלות לא פשוטות בבואינג הולכים על המקום השני אבל היותר בטוח ומתכוונים לשלב את טכנולוגית ה NGJ בגריזלי וב F-15SE.
אגב, הטכנולוגיה הזו מיועדת גם ל JSF.
כביש עוקף חמקנות או עוד גימיק שייפול על מזבח ה S-400?

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 26-10-2009, 19:30
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
איזה סלט עשית
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי rocketman25 שמתחילה ב "מאחר ואין סיכוי עדיין לראות..."

מי שמייצר כיום את משפחת ה F-18 היא בואינג, כשנורתרופ-גרומן היא קבלנית משנה (כניראה העיקרית) כמו חברות רבות אחרות.

אין חיה כזו F-18SE מאחר ובואינג מעוניינת לשווק את הגריזלי שמבוסס על טכנולוגיות מתחרות מעולם ה SEAD (אחת מהן כפי שרשמתי בהודעה הקודמת שלי היא NGJ).
בואינג ייצרה את ה F-15SE שמוגדר כדור 4.5 על מנת לגשר על פער די גדול בין מטוסי הדור הרביעי למטוסי הדור החמישי שמיוצגים כיום רק ע"י הרפטור שבעצמו נפל קורבן לסכין הקיצוצים.
ההימור הזה שלה התברר כמוצלח ויש לא מעט שלוטשים עיניים לפיתרון הזה (כניראה שגם אנחנו).

ברור ש LM לא תייצר אף מטוס דור 4.5 שיחבל עוד יותר בעתידו המעורפל של ה F-35....


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 26-10-2009 בשעה 19:38.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 26-10-2009, 21:24
  דאגלאס דאגלאס אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.10.09
הודעות: 224
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "איזה סלט עשית"

הכל יכול להיות אבל בא נחשוב למה העסק התנפח לו הן בתאריך והן בזמן?
הגיוני מאוד שפרוייקטים לטווח ארוך מושפעים מהתפתחות הטכנולוגיה, ומדובר על הטמעת דברים שלא חלמו שהם יהיו הגיוניים בהתחלה, כעת אני שואל אם מדובר על פרוייקט של מטוס מליגה ב' ומטה, ניחא אפשר להתחיל פרוייקט ולסיימו בדור טכנולוגי אחר עם פשרות רבות, אבל כשמדובר על מטוס מליגת א' [ומעלה...] הרי הטכנלוגיות שלפני מחצית השנה נחשבות כיום למיושנות, ועם תום פרוייקט בן עשור או פחות, התוצר המוגמר הינו שונה לחלוטין ממה שתכננו, וביום הייצור, עוד יתכן שהכל יהפך לגרוטאה היסטורית, לכן חל עיכוב, ולבטח יחול עוד עיכוב וללא סוף, וכמו שמטוסי הדגל האחרונים F-35 - F-22 מתעכבים למיטב זכרוני ללא סוף
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 26-10-2009, 22:04
  rocketman25 rocketman25 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.06.09
הודעות: 511
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי דאגלאס שמתחילה ב "הכל יכול להיות אבל בא נחשוב..."

אני לא מסכים עם טענה זו.
התפיסה השגוייה של 2 בשלישית (שפרוייקטים תמיד עולים פי 2, נמשכים פי 2 זמן ומספקים חצי מהביצועים) היא זו שמנציחה את עצמה אבל היא כלל לא מוצדקת.
הכל תלוי בניהול נכון ומקצועי של הפרוייקט. הגדרה נכונה של היעדים והמפרט, תמחור נכון, תכנון ריאלי אך מאתגר של הלו"ז, הקפאת תצורה בזמן ומוקדם ותוכנית העבודה וניהול שוטף של כל התהליך.
מנהל פרוייקט שלא מבצע עבודתו כראוי, יביא לאיחור בהקפאת התצורה אם בכלל (כדי להכניס עוד טכנולוגיה חדשה שבדיוק הבשילה...), ישקיע בחריגות תקציבים, לא יפקח על עבודת אנשיו כראוי וכו וכו.
ניהול פרוייקטים זה מקצוע. לא כל מהנדס יכול להיות מנהל פרוייקט מוצלח.
כאשר פרוייקט כמו ה- F35 חורג בעשרות מיליארדי דולרים, מתעכב בשנים ולא עומד ביעדי המפרט, מישהו פה פישל בגדול. וכנראה שיותר ממישהו אחד.
_____________________________________
מוזמנים לבקר באתר הצילומים שלי


נערך לאחרונה ע"י rocketman25 בתאריך 26-10-2009 בשעה 22:30.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 26-10-2009, 23:35
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,353
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי rocketman25 שמתחילה ב "אני לא מסכים עם טענה..."

אני מקווה שמישהו יעביר את ההודעה שלך ללוקהיד-מרטין. אולי זה יעזור להם בניהול הכושל שלהם- הרי הם מרוויחים רק איזה 3 מיליארד דולר בשנה, ובכלל הם חברה פצפונת (רק 146,000 עובדים), ומי הם בכלל שיתיימרו לנהל פרויקט של מאוס קרב, ועוד בתחום הצבאי שחדש להם- עד עכשיו הם בכלל פיתחו וייצרו F16, F117, F22, הרקולס, גלקסי, סטארליפטר, THAAD, MLRS, ועוד כמה פרויקטים זניחים- לא פלא שהם לא מכירים מונחים בסיסיים בניהול פרוייקטים.

בקיצור, קצת צניעות. אם אפשר היה לפתח מטוס קרב דור חמישי בשנה או ב- 5 שנים היית צודק; היות ואי אפשר, הרי שבפרויקט ענק ועתיר שותפים כמו F35 אולי דווקא כדאי כן לפתוח תצורה מדי פעם וכן לחרוג בעלויות ובלו"ז כדי להשיג את הביצועים שיצטרכו בעוד 20 שנה, תוך שימוש בטכנולוגיות ובידע שנצבר מאז התחלת הפרויקט, ב- 2001; ולפעמים- אפילו מסיבות פוליטיות; וגם זה לגיטימי ולא פוגע במקצועיות של מנהל הפרויקט.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 26-10-2009, 23:44
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי rocketman25 שמתחילה ב "אני לא מסכים עם טענה..."

קרן אור צודק.
לוקהיד יכולה ללמד רבים, דבר או שניים בניהול פרוייקטים.

מאידך, אין זה אומר כלום על ההצלחה או הכישלון של ה- F-35. מדובר בפרוייקט אדיר, התלוי במספר רב של טכנולוגיות חדשות. אפילו הפרוייקט הזה ייסגר, כשייסגר המימון הציבורי, עדיין תיוותר כמות עצומה של ידע ניסיון ומוצרים שאפשר יהיה למכור ולהטמיע במטוסים אחרים או עתידיים.

חוץ מזה, יש לתאגידים הבטחוניים קופת שרצים לא קטנה של ביזבוזים, ניפוח מחירים, כישלון פרוייקטים, שחיתות, הון-שילטון למכביר, לוביסטים בממשל בפנטגון ובצבא עבור פרוייקטים, הבטחות ייצרן שלא קויימו... ואחרי כל זאת, לא בטוח שמישהו אחר היה יכול לנהל פרוייקט בקנה המידה שכזה יותר טוב מהאמריקאים.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 01-11-2009, 15:53
  אלון5560 אלון5560 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.02.08
הודעות: 772
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי דאגלאס שמתחילה ב "F-35 עיכוב רציני ועליית מחירים"

מסתמן: ישראל תעכב רכישת מטוסי f-35

מקורות במערכת הבטחון מעריכים כי אספקת מטוסי החמקן תידחה לסוף 2016 במטרה להשיג מחיר נמוך יותר. מחירו של כל מטוס עומד כיום על כ-137 מיליון דולר אריה אגוזי פורסם: 01.11.09, 14:54

מתחזקת ההערכה כי ישראל תעכב את החתימה על העסקה לרכישת מטוס הקרב חמקן מדגם f-35, ותבקש מועדי אספקה מאוחרים יותר כדי לנסות ולהשיג מחיר נמוך יותר. בשלב זה נראה כי אספקת המטוסים תידחה בשנתיים לפחות, עד סוף 2016.

מקורות במערכת הבטחון אמרו כי חיל האוויר לא חייב להיות בין הלקוחות הראשונים מחוץ לארה"ב. "לקוחות ראשונים משלמים תמיד יותר, והסיכוי לבעיות במטוסים גדול יותר", אמר אחד המקורות.

עד כה נראה היה כי משרד הבטחון מנסה להגיע לחתימה מוקדמת ככל האפשר על העסקה, שכן חיל האוויר אמר כי הוא מעוניין שהמטוס ייכנס לשירות מוקדם ככל האפשר. עתה נראה כי גברה דעתם של אלה שמציעים לחכות עם הרכישה. לדבריהם, אספקה מאוחרת יותר של המטוסים תאפשר לקבל אותם ללא "בעיות ילדות", וגם במחיר נמוך יותר.

מחירו של כל מטוס f-35 מתוצרת חברת לוקהיד מרטין האמריקנית עומד כיום על כ-137 מליון דולר. בשלב ראשון מדובר ברכישת 25 מטוסים עם אופציה לרכש נוסף. המחיר כולל את כל השינויים שחיל האוויר רוצה במטוס.
במערכת הבטחון הועלתה האפשרות לרכוש תחילה רק 20 מטוסים, וזאת בשל המחיר הגבוה של כל אחד מהם.

הדחייה בחתימה על ההסכם לרכישת המטוס היא שלב נוסף בשרשרת של בעיות שמסבכות את עסקת הענק בשווי של יותר מ-3 מיליארד דולר.

חוזים לקבלנות משנה

לאחר עיכובים רבים הצטרפה ישראל בשנת 2002 לפרויקט הרב לאומי של מטוס הקרב החמקן, וזאת במעמד נמוך ביותר. את המטוס פיתחה חברת לוקהיד מרטין, והוא מיועד לחיל האויר, למרינס ולחיל הים האמריקני. שותפות מלאות בפרויקט הן אנגליה, איטליה, הולנד, טורקיה, קנדה, אוסטרליה, דנמרק ונורבגיה.

לישראל הוצע להצטרף כשותפה מלאה תמורת סכום של כ-200 מיליון דולר. בהמשך היו מוכנים להוריד את הסכום לכ-50 מיליון, אך גם אז החליט משרד הבטחון להימנע מהשקעת הסכום. שותפות מלאה של ישראל בפרויקט היתה מאפשרת לתעשיות הבטחוניות הישראליות לתכנן חלק מהמערכות ולקבל לאחר מכן את ייצורן עבור כל הלקוחות.

בתעשיות הבטחוניות אומרים כי החלטת משרד הביטחון שלא להצטרף לפרויקט במעמד מלא היתה "שגיאה קשה". במגעים על רכישת המטוס מנסה מערכת הבטחון לקבל חוזים לקבלנות משנה עבור תעשיות בטחוניות ישראליות. זאת כדי שיהיה בכוחן לייצר חלקים ומערכות עבור כל המטוסים שירכשו האמריקנים והמדינות האחרות השותפות בפרויקט.

דובר חברת לוקהיד מרטין בישראל אמר כי הנושא נתון במשא ומתן בין שתי הממשלות וכי דבר לא סוכם.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/PicServer2/04062007/1220809/F-35-AA-1-flt4-high-res_wh.jpg]


http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3798514,00.html
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 01-11-2009, 16:05
  rocketman25 rocketman25 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.06.09
הודעות: 511
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי אלון5560 שמתחילה ב "[b]מסתמן: ישראל תעכב רכישת..."

רק טוב יצא מהעיכוב הזה. לקוחות אחרים יתגלחו על מחלות הילדות של המטוס (ותמיד יש כאלה).
אחרי שייוצרו מאות מטוסים, והחברה תחזיר את העלויות של הפיתוח (או את רובן), היא תהיה נוחה יותר ותגלה יותר גמישות לבקשות שינויים ייחודיים. היום, גם אני לא הייתי מסכים לבצע שום שינוי תצורה עבור אף לקוח, חשוב ככל שיהיה. זה פשוט מוקדם מדי ועל החברה לוודא שהמטוסים שהיא מוציאה מסיימים את זיהוי כל הליקויים הסמויים, אחרי תפעול של שנתיים לפחות בשלל מתארים ותרחישי פעולה. עצם זה שהולכים במקביל על 3 תצורות בסיס שונות (אוויר, ים ומרינס) זה כבר קפיצה גדולה ומסוכנת.
_____________________________________
מוזמנים לבקר באתר הצילומים שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 01-11-2009, 17:41
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
והמכות ממשיכות לבוא
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי אלון5560 שמתחילה ב "[b]מסתמן: ישראל תעכב רכישת..."

צוות מומחים הולנדי-אמריקאי צופה שמכירות ה F-35 ירדו לחצי מהמכמות המתוכננת.
ב LM תיכננו ייצור של 4500 יחידות, המומחים טוענים שבסוף הכמות תגיע לכ 2500.
הצוות דיווח שההיסטוריה הוכיחה שבעבר חיהא"א דרש 2378 מטוסים חמקנים אך לבסוף הסתפק ב 267 חמקנים מהסוגים B-2, F-22, F-117 ו A-12.
בהזמנה המקורית של ה F-35, ארה"ב הזמינה לשלושת הזרועות 2978 מטוסים, בשנת 2005 הדרישה ירדה ל 2443 מטוסים ומאז הוצעו מספרים קטנים אף יותר.
בריטניה, הולנד ואוסטרליה צימצמו את תחזיות הרכש שלהן בכמעט 50% כ"א.
דובר LM דחה את ההערכות האלה וטען שהחברה תעמוד ביעד המכירות שלה ואף מעבר לכך.
מקור

בתחילת שבוע שעבר (ב 26.10.09) בחברת NG (קבלנית משנה של LM) התחילו בבניית ה F-35B הראשון שמיועד ליצוא (לבריטניה) אשר קיבל את הסימון BK-1.
מקור

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 02-11-2009, 12:39
  rocketman25 rocketman25 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.06.09
הודעות: 511
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי אלון5560 שמתחילה ב "השאלה אם ח"א ידחה בשנתיים האם..."

לח"א לא יקרה כלום אם המטוסים יגיעו ב- 2016 ולא ב- 2014. רק לאחרונה החיל סיים הצטיידות ב- 102 מטוסי סופה F16I.
לצה"ל יקרה רק טוב כי יתפנו כמה מיליארדי דולרים מתקציב הסיוע בשנים 2014-2016 והצבא יוכל להצטייד באמצעים אחרים לשאר החיילות.
למרות שאני מאוד אוהב את ה- F18, שיש לו יתרונות רבים - גם אחזקתיים וגם מבצעיים (כמטוס של נושאות מטוסים קל מאוד לפרק ולהרכיב מכלולים שלמים בזמן קצר מאוד, להיותו דו-מנועי משמעות נוספת ועצם המצאותו בסד"כ מונעת את מצב "כל הביצים בסל אחד" של חיל המבוסס על פלטפורמה אחת למעשה, גם אם יש הבדלים ברורים בין הדגמים השונים) - אני לא רואה את ח"א יוצא ברכש שלו עכשיו או בעתיד.
כאשר המטוס היה בתחרות מול ה- F16 בשנות ה- 90, שניהם הפסידו בסוף לרעם שנכנס כסוס שחור בעקבות שאלה מוצלחת של רבין. לא יודע אם בסוף פורסמה השוואה סופית בין ה- F18 ל- F16 עם המלצת קניה או העדפה כלשהי במסגרת אותה תחרות.
את הטייפון (או מטוסים אירופאים אחרים כמו הרפאל המעניין) ישראל עקרונית יכולה לרכוש, אבל תצטרך לשלם מתקציב הבטחון בש"ח. כבר לפני שנים רבות התקבלה החלטה עקרונית במערכת הבטחון לנצל את כספי הסיוע לרכש מטוסים ולנצל את התקציב השקלי מתחומים אחרים - למשל פרוייקט טנק המרכבה לדורותיו, ומערכות טילים ומל"טים שכולם מפותחים בארץ. מזכיר שפעם המצב היה שונה, ורכשנו כמעט הכל בחו"ל באירופה. כשרכשנו מטוסים בצרפת וגם כאשר פיתחנו את הכפיר בארץ, את הטנקים רכשנו בארה"ב (גם אם אלו היו עסקאות סיבוביות דרך גרמניה...). היום זה הפוך.
_____________________________________
מוזמנים לבקר באתר הצילומים שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 02-11-2009, 19:56
  rocketman25 rocketman25 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.06.09
הודעות: 511
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי nitch שמתחילה ב "[QUOTE=rocketman25] כאשר..."

הייתה תחרות מטוס קרב חדש לח"א (מק"ח) בה התמודדו F16 ו- F18. לשני המטוסים היו יתרונות וחסרונות בהם אפשר למנות למשל:
מחיר - F16 יותר זול (חושב שבדולרים של לפני 15 שנה זה היה יחס של 36 מול 25 M$ בערך אבל כנראה יותר בכיוון של 30% יותר מה-F16).
יתירות - ל- F18 שני מנועים (יש שיראו בזה אלמנט של שרידות באובדן מנוע)
תחזוקתיות - ל- F16 יש כבר מערך אחזקה קיים בח"א, מצד שני קל מאוד (ומהיר מאוד) לבצע פירוק והרכבה של מכלולים ב- F18. הסתובב פעם ברשת סרטון תחרות החלפת תותח בין F18 למטוס קרב אחר (חושב ש- F15) - ההורנט ניצח בסדר גודל...
כמות לרכש - נגזרת של המחיר
היה כמובן ים סל סעיפי השוואה.
כמו בכל תחרות מסמך הניקוד הוא מסמך מסווג ולכן ברור שלא פורסם.
בערך באותה תקופה התנהל פרוייקט בז משופר וזה היה אחרי השבחת קורנס 2000. ארה"ב עד אותו הזמן סירבה לבקשות רכש של F15E מצד ישראל (וזו חלק מהסיבה לשיפורים והשבחות הבז והקורנס). יצחק רבין נסע לארה"ב לפגישות עם הממשל (אני חושב שזה היה אחרי חתימת הסכמי אוסלו), ובמסגרת הפגישות שאל את הנשיא אם ישראל יכולה לרכוש את ה- F15E. כנראה שהאהדה לישראל באותה תקפה עשתה משהו וארה"ב אישרה מכירת מטוסי F15E לישראל.
למרות שהמטוס כלל לא היה בתחרות, הוחלט לנצל את ההזדמנות וללכת על מטוס זה במקום השניים שנבחנו, אף שהבחינה הייתה יסודית וארוכה ביותר.
כך נולד ה- F15I רעם.
אגב מעניין לציין שבפרוייקט הרעם היו מעורבות עשרות חברות ישראליות שייצרו חלקים ומערכות בהיקף של כחצי מיליארד דולר. ספק אם ברכישת F35 תהיה כזו מעורבות.
_____________________________________
מוזמנים לבקר באתר הצילומים שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 02-11-2009, 23:02
  rocketman25 rocketman25 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.06.09
הודעות: 511
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "[b]בערך באותה תקופה התנהל..."

כאשר כותבים שפרוייקט מסויים החל בשנה מסויימת, זה אומר שבזמן זה החל צוות הפרוייקט לעבוד עליו. מה שלא כותבים זה שיש מאחורי מועד זה תהליך כלל לא קצר (בד"כ של שנים) בו "מנביטים" את הפרוייקט. מגדירים מה רוצים, ולפעמים גם איך. מנסחים הכל בהצעות לצורך מבצעי, עוברים סדרה של רוויזיות ושינויים ואישורים עד שמאשרים דמ"צ ומעמידים תקציב למימוש. אז רק יוצאים לדיוני איוש לבעלי התפקיד וכו...
אם הפרוייקט החל בפועל ב- 1995, הרי שלקח כמה שנים להכין אותו לרגע זה. במקביל לתחרות המק"ח.
ה- F15E אכן התחרה בשנים האחרים, אך זה היה רק בשלב השני, לאחר שהוא נכנס כסוס שחור. בשלב הראשון היו רק F16 ו- F18.

וכן, אני יודע משהו אחר...
_____________________________________
מוזמנים לבקר באתר הצילומים שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:56

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר