לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 21-10-2009, 16:21
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
ג'מבולינו צבאי?!?

לאחר שמאמצי BEA לשווק את הג'מבולינו כמטוס תובלה צבאי, נחלו כישלון צורב - מנסים כעת לשווק שוב את המטוס כ... מטוס יד שנייה! וזאת לאור העובדה שחוזי החכרה של כ-47 מטוסים עומד לפוג בקרוב.

בעבר תומחר המטוס בסכומים שנעו בין 20 ל-25 מיליון דולר, אך כיום ניתן לרכוש את המטוס "יד שנייה במצב טוב" במחיר של כ-2.5 מיליון דולר בגרסתו האזרחית, או בכ-5 מיליון דולר - לאחר הסבתו לתצורת מטען.

בחברה מקווים שהמטוס יוכל להשתלב בחילות אוויר שונים בייחוד לרגל ההפחתה המשמעותית בעלויות רכישת המטוס ולאור העיכובים בפיתוח מטוסי תובלה שונים (למשל ה-A400M של איירבאס).

המטוס מסוגל לשאת, בהתאם לתצורת תא המטען, בין 80 ל-109 נוסעים (ב-C-130J ניתן לשאת בין 92 ל-128 נוסעים) או 11-12.5 טון של מטען (ב-C-130J ניתן להעמיס בין 19 לכ-20 טון - כולל בהעמסת משטחים דרך הכבש האחורי).

חבילת ההשבחה שמציעה החברה כוללת שידרוג תא הטייס ל"תא זכוכית", הוספת מיכלי דלק והענקת יכולת הנ"ק והמראה ממנחתים בלתי סלולים, ובנוסף - מערכות להגנה עצמית.

בחברה מדגישים שההשבחה לא תכלול התקנת כבש העמסה אחורי המקובל במטוסי תובלה צבאיים. למרות שעובדה זו תמנע את היכולת להעמיס כלי רכב על המטוס - הרי שעדיין יוכל המטוס לשמש במגוון משימות לוגיסטיות ובהן: אספקה, תובלת חיילים, ותידלוק אווירי ובנוסף גם הצנחת חיילים וביצוע משימות מודיעין וסיור - כל זאת במחיר נמוך משמעותית ממטוסים מקבילים (מטוס הרקולס חדש צפוי לעלות כ-75 מיליון דולר).

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מטוס הדגמה מוסב שהותקן עליו גשוש תידלוק - עד כה ללא הזמנות
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 21-10-2009 בשעה 16:24.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 21-10-2009, 19:20
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
ההיסטוריה של ה BAe 146 ארוכה מאוד, ואפילו יש קשר למלחמת יום כיפור
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "[font=Verdana]נצל"ש- המבנה של..."

איכשהו התגובה הזאת התגלגלה לסקירה קצרה שאולי מקומה נמצא בפורום תעופה אזרחית, עימכם הסליחה.

ההיסטוריה של ה BAe 146 מגיעה עד שנות ה 50 המאוחרות, כשחיפשו בבריטניה מטוס שיחליף את ה DC-3 בטיסות קצרות טווח. de Havilland נקראה למשימה, ובסופו של דבר הגיעה לתכנון של מטוס טורבו-פרופ דו-מנועי תחת השם DH 123. ב 1960 de Havilland "נבלעה" בתוך Hawker Siddeley וה DH 123 נזנח עקב העובדה של HS כבר היה את ה HS748 שדי ענה על אותם הצרכים.

מצב זה סימן את תחילת העבודה על ה DH 126, שכבר היה אמור להיות מונע ע"י שני מנועי de Havilland PS.92 שלאחר מכן הוחלפו ב RB.172 של רולס רויס או CF700 של GE. אף-אחד משלושת המנועים לא היה זמין באותה התקופה (או בכלל, לצורך העיניין). המטוס היה בעל מימדים דומים פחות או יותר לאלו של ה DC-3 ויכל היה לשאת בין 26 ל 32 נוסעים.

HS126

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.shockcone.co.uk/bae146/hs126.jpg]


לאחר זניחת ה 126 ב 1964 חזרו ב HS לשולחן השרטוטים, והתוצאה הפעם הייתה ה HS131. הגוף נלקח ישירות מה HS748, אבל כל שאר המטוס (כנפיים, מכלול זנב כני נסע וכו') היה חדש. התצורה הייתה כנף תחתית, זנב T ושני מנועים בזנב. המנועים היו RB.172, CF700 או BS.304 של Bristol Siddeley. שוב אף אחד מהם לא היה זמין. הכסף שנחסך כתוצאה מהשימוש בגוף של ה 748 לא הוכיח את עצמו מספיק וגם הפיתוח של ה 126 הופסק.

HS131

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.shockcone.co.uk/bae146/hs131.jpg]


במקביל ל 131 עבדו ב HS גם על 136. בתחילת הדרך הוא היה באותה התצורה של ה 131, אך בשלב מאוחר יותר עברו למנועים מתחת לכנף, והצורה הכללית דמתה למשפחת ה Embraer 170\190 של ימינו (עם זנב רגיל). המנועים שיועדו לו היו ה RB.172 ובשלב מאוחר יותר שונו ל Trent (אין קשר לסדרת ה Trent העכשווית). הפיתוח הופסק מאחר שהמנועים לא היו זמינים ובדיקות הראו ששאיבת גורמים זרים למנוע בהמראה ונחיתה תהווה בעייה.

HS136

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.shockcone.co.uk/bae146/hs136.jpg]


ב HS בחנו את ה 136 לצד ה HS860 (דגם סילוני של ה HS748) והגיעו למסקנה שהדגם הסופי יכלול מרכיבים משני הפרוייקטים.כך נולד ה HS144. המנועים חזרו לזנב (אומנם בתצורה שונה במקצת) והזנב הוחזר לתצורת T. הפיתוח הופסק בשנת 1970 כאשר רולס רויס נכנסה לקשיים כלכליים, והיה ברור שמנועי ה Trent לא יהיו זמינים בזמן הקרוב.

HS144

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.shockcone.co.uk/bae146/hs144.jpg]


ב HS הבינו שלא ניתן להסתמך על מקור אחד של מנועים, ובדקו אפשרות להשתמש בעתיד במגוון מנועים, כגון SNECMA M.45, GE TF34 ו- Avco Lycoming ALF 502. לבסוף נבחר ה ALF 502.

כך נולד ה HS 146 בשנת 1971, שלראשונה כלל כנף עילית וארבעה מנועים מתחתיה. ב 1973 הממשלה הבריטית אישרה מימון של הפרוייקט, שכלל שני דגמים. HS 146-100 ל 71 עד 88 נוסעים ו HS 146-200 ל 82 עד 102 נוסעים.

HS146

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.shockcone.co.uk/bae146/hs146_1.jpg]


כתוצאה ממלחמת יום כיפור והמשבר הכלכלי של 1973, הפרוייקט הופסק ונזנח עד שחברת British Aerospace, או BAe, הוקמה ב 1978 ע"י איחוד 3 חברות: British Aircraft Corporation, Hawker Siddeley Aviation ו- Scottish Aviation. איחוד זה סימן את החזרה לחיים של ה 146, הפעם תחת הציון המוכר עד היום BAe 146.

תמונות וחלק מהמידע נלקחו מ
www.shockcone.co.uk
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 21-10-2009 בשעה 19:32.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 21-10-2009, 17:40
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "ד"א, מספר חילות אוויר בעולם מפעילים את המטוס לצורכי תובלת אישים"

אם נצא מנקודת הנחה שהמטוס שווק בשנות ה-80 - הרי שמדובר במטוס שגילו כבר מעל 20 שנה, ולאחר כל כך הרבה שנים - בוודאי שכיסו את עלויות הפיתוח והייצור - כך שהעלויות פר מטוס יורדות בצורה משמעותית.

מעבר לכך - מדובר במטוס מוכח עם ניסיון תפעולי רב, שאף אחד לא צריך להתגלח עליו ועל מחלות הילדות שלו.

באשר למפעילים - הרי שהמטוס נפוץ למדי ופועל בשרותן של חברות תעופה רבות - בין היתר מזדמן ארצה כמעט כל יום בקו של חברת רומאוויה.

שאלה שאלתית היא האם כדאי לבחון רכש של מטוס כזה - כאשר במחיר של מטוס C-130J אחד - ניתן לרכוש כמעט טייסת של מטוסי ג'מבולינו?
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 21-10-2009 בשעה 17:42.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 22-10-2009, 15:07
  rocketman25 rocketman25 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.06.09
הודעות: 511
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "אני לא חושב שאפשר להשוות"

אם כבר בוחנים התאמת מטוס מטען קטן מההקרולס, נראה לי שה- C27J ספרטן הוא מועמד ראוי בהיותו מטוס שעושה שימוש בחלקים מרכזיים מהקרנף החדש (כמו מנועים ועוד). יש לו רמפה וגב אמריקאי למרות שנולד במקור כ- G222 האיטלקי. הוא יכול לשאת 60 חיילים או 11.5 טון מטען והמחיר שלו לא יהיה קטן - אני מעריך שמעל 20 מיליון דולר אבל אל תתפסו אותי במילה. עדיין - מטוס משלים לטייסת קרנפים בעלות של שליש מעלות קרנף J לטובת כל המשימות להן לא נדרש קרנף J בהיבטי מטען גדול משמעותית ולטווח/שהייה ארוכים מאוד. כאן החסרון של הגודל הופך ליתרון בכמות פי 3 בגלל המחיר, ווורסטיליות גדולה שוב בגלל הגמישות לשימוש בכמות הפלטפורמות לעומת סנדול מטוס גדול למשימה שגם מטוס קטן יותר היה יכול למלא.
_____________________________________
מוזמנים לבקר באתר הצילומים שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:28

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר