לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 27-08-2009, 22:15
צלמית המשתמש של looklook
  משתמש זכר looklook looklook אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 29,140
הרב הראשי של שבדיה: יהודים! תברחו מכאן!

http://www.news1.co.il/Archive/001-D-212089-00.html?tag=23-13-40


רבה הראשי של שוודיה מתייחס לראשונה, בראיון לעיתונאי מישראל, לעלילת הדם השוודית וקורא לבני-קהילתו לעלות לארץ
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.news1.co.il/img/midBull.jpg]
וגם מסביר: מדוע הממשלה המקומית מתעקשת שלא להתנצל?
▪ ▪ ▪
"מזה זמן, בכל דרשה שאני נושא בפני בני הקהילה, אני חוזר על מסר אחד: בואו כמה שיותר מהר לארץ-ישראל. אירופה היא 'סיר הבשר'. תברחו מכאן! אירופה והיהדות הם לא שידוך מוצלח במיוחד". כך אומר רבה הראשי של שוודיה, הרב יצחק נחמן, בראיון שנתן לעיתונאי שלמה קוק מ'קו עיתונות דתית'. בראיון מרחיב הרב הראשי את הדיבור על 'עלילת הדם' השוודית האחרונה.

עם זאת, הוא מדגיש, כי "שוודיה לא ממוקמת גבוה במיוחד בסולם האנטישמיות של אירופה. כמובן שיש תקריות בתקופות מתח במזרח התיכון, ואז אנו משקיעים מיליונים באבטחה, אבל השוודים בגדול אינם אנטישמים, כי מעולם לא הייתה כאן קהילה יהודית ענקית, כך שהיהודים מעולם לא בלטו כאן במיוחד", הוא אומר.

קוק סיפר לרב נחמן כי בארץ יש מי שטוען שהעיתון 'אפטונבלדט', שבו פורסמה הכתבה המדוברת, הוא 'צהובון' לא רציני, וכי הישראלים מייחסים לו חשיבות גדולה מדי. הרב הראשי הכחיש את הדברים. "מדובר בעיתון הערב הגדול ביותר בשוודיה. מה שכן, זה עיתון עממי, שקוראיו האינטליגנטיים לא ממהרים להאמין למה שנכתב בו. הוא עיתון שקוראים אותו יותר כדי להעביר את הזמן".

היית קורא לו 'צהובון'?

"לא. הוא קצת יותר מצהובון. זה עיתון מבוסס. אני רוצה לציין שהעיתונאי שכתב את הכתבה הוא פרילנסר, הוא אינו כותב בקביעות בעיתון הזה, אבל בעיתון הזה יש כמה עיתונאים שעובדים בו באופן קבוע ואוחזים בדעות אנטי-ישראליות קיצוניות. העיתון הזה לא רחוק מלהיקרא 'אנטישמי', עוד הרבה לפני המקרה האחרון".

האם העיתונות המקומית מתעקשת על צדקת הכתבה, או שהיא מודה כי בשקר מקורה?

"הם לא מתעקשים בדבר אמינותה. הם רק אומרים: אם אתם רוצים, אתם יכולים לכתוב משהו כנגד. הם הבטיחו לפרסם תגובות נגד, אך טוענים כי לא קיבלו כמעט תגובות כאלה, מלבד תגובתה של השגרירה ועוד כמה תגובות מפוחדות".

הרב הראשי לשוודיה פורס את המשנה השוודית לעומקה, ומגלה בראיון מדוע הממשל המקומי מתעקש שלא להתנצל על התקרית: "מאז המאה ה-18, קיים בשוודיה חוק של חופש הביטוי בעיתונות. מדובר במסורת עתיקת יומין, שמשמעותה כי המלך והממשלה לא מתערבים בתוכן הנכתב בתקשורת. זו כנראה הסיבה שהממשל השוודי חושש להביע את דעתו בסיפור הזה. כהוכחה לעיתונות החופשית, יש כאן מוזיאונים שמציגים בגאווה קריקטורות מביכות מאוד שפורסמו בעיתונות המקומית לפני 230 שנה כאשר מלך שוודיה, גוסטר השלישי, הביא יהודים לשוודיה".

אתה, בעצם, אומר שאתם לא מצפים בכלל מהממשל להביע את הסתייגותו מהכתבה?

"לא. אנחנו אומנם לא מצפים שתנקוט בסנקציות כנגד העיתון כי לאור החוק האמור אין סיכוי. עם זאת, היות שמדובר במקרה קיצוני מאוד הפוגע ברגשותיהם של לא-מעט יהודים, אנחנו כן מבקשים מהמשלה שתצא אפילו בהצהרה עקיפה. שתאמר: 'אנחנו נגד אנטישמיות ונגד כתבות לא מקצועיות ולא בדוקות מהסוג הזה'. בינתיים רק השגרירה העזה לצאת בהסתייגותה, והממשלה, בחוצפתה, התנצלה והסבירה שהשגרירה דיברה על-דעת עצמה. אנחנו עדיין מצפים מהממשלה לפעול בקשיחות ולדאוג לפרסם תגובה אמיצה".

איך הקשרים שלכם עם הממשל, מעבר למקרה הספציפי הזה?

"קשר יחסית טוב, אם כי לא תמיד פשוט. לא תמיד מבינים זה את זה".

הקהילה היהודית בשוודיה חוששת מהתפתחויות שליליות אפשריות לאור הכתבה?

"אני יכול לדבר על עצמי. אני לא חושש. אני מסתובב בעיר, כרגיל, עם כיפה. אני לא רוצה לדבר על אוכלוסיות נוספות המתגוררות כאן, אבל 'בגדול' - האוכלוסיה השוודית המקורית לא ממש מחפשת קונפליקטים".

התקשורת השוודית 'סופרת' את הקהילה היהודית?

"בהחלט. לפני כעשר דקות סיימתי ראיון רדיו כאן שכל-כולו עסק בהשלכות הכתבה. לצידי התראיינו פרופ' למדעי החברה ועיתונאית בכירה".

מה אמרת למאזיני הרדיו השוודיים?

"שאני לא חושב ששוודיה היא מדינה אנטישמית, אבל מה שהיה כתוב בעיתון, הוא בעיה. העיתונות צריכה להיות מעט יותר רגישה. אם בכל מקרה צריך לבדוק כל כתבה, לוודא שהעיתונאי דובר אמת, הרי שבמקרה כזה, לאור ההיסטוריה של העם היהודי באירופה, צריך להיות רגיש הרבה יותר".

בכתבה המלאה, המתפרסמת השבוע בגיליון 'קו עיתונות דתית', שופך הרב השוודי אור על הקהילה היהודית, המונה קרוב ל-10,000 נפש, וכן מגולל את סיפורו האישי מבית חילוני לחלוטין לכס הרבנות.

************************************************** ********************************************

לא יאמן. בקרוב נקלוט "עליית מצוקה" משבדיה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 28-08-2009, 07:20
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,284
Facebook profile
כמה נכון: "אירופה והיהדות הם לא שידוך מוצלח במיוחד"
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי looklook שמתחילה ב "הרב הראשי של שבדיה: יהודים! תברחו מכאן!"

כי מעולם לא הייתה כאן קהילה יהודית ענקית, כך שהיהודים מעולם לא בלטו כאן במיוחד",
נכון,אבל המוסלמים שמהווים כ 5% מהאוכלוסיה בשבדיה בולטים מאד, עד כדי כך שהם ניסו ב 2006 להעביר את השרעיה (החוק המוסלמי) כחלק מובנה בחוק השבדי ואז כל המוסלמים יהיו כפופים רק אליו.
הפעם לא הצליחו, אבל כשתהיה מאסה קריטית שלהם אז כן יצליחו - זו רק שאלה של זמן.

לא יודע למה הממשלה השבדית לא גינתה את הסיפור ההזוי הזה (משינאת היהודים או מפחד מהמוסלמים או קומבינציה של שניהם) אבל ברור ששבדיה לא רוצה לעלות על מסלול התנגשות עם המוסלמים כמו שאחותה הבלונדינית דנמרק עשתה.

חירט ויילדרס יש רק אחד (כניראה בגלל מיליון מוסלמים בהולנד) ואולי אותה מאסה קריטית שתנסה לדחוף את השרעיה בסופו של דבר תצמיח חירט ויילדרס שבדי.

לא ניראה לי הגיוני שאירופה (הכאילו-נאורה) תיפול כפרי בשל לידי האיסלאם ואף אחד שם לא יקום ויתנגד!

עובדות ומספרים (נכונים ל 2006) על התעוררות האיסלאם באירופה כאן

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 10:22

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר