24-08-2009, 20:30
|
|
מנהלת פורומי הצילום
|
|
חבר מתאריך: 12.04.05
הודעות: 13,084
|
|
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי stoned שמתחילה ב "עם כל הכבוד, מדובר בגיבוב של שטויות, אם לא הוצאת לשון הרע."
* לא התכוונתי שחילונים מנסים להכשיל דתיים (לפחות, לא כולם), אלא שהם אומרים שזה כשר, למרות שברור להם שמבחינתנו זה לא כשר. כמובן, הניסוח שלי היה מוקצן, אבל זו רק צורת דיבור, לא הכללה. הרי גם מי שכן מדבר ככה (ואני חייבת לציין שרוב החילונים שיצא לי לסרב לאכול לידם כי האוכל היה לא כשר, התנהגו בדיוק לפי הנ"ל) לא עושה את זה כל הזמן. בחלק מהזמן הוא ישן, לומד, קורא ספר, נושם... אבל מדי פעם הוא אומר דברים כאלה. סתם, כי זה משעשע אותו, או כי מעצבן אותו שאנשים מתעקשים לא לאכול אוכל שהוא טוב, רק מפני שהוא לא כשר, וכדו'. אל תגיד לי שמעולם לא יצא לך לשמוע משפטים כמו: "תאכלי, זה כשר בהשגחת הברדק" (המשפט הקבוע של מתן - Narxx), "הנה, תראי, אני אוכלת ולא נחנקת", "את יכולה לאכול, זה טוב" וכדו'. אם לא יצא לך - זה רק כי אתה לא מסתובב בחברת דתיים וחילוניים כאחד. בתור מישהי שכן עושה את זה, אלו התגובות הכי נפוצות כשבאדם דתי נמנע מלאכול אוכל שחילונים מגישים לו.
בקיצור, אל תיתפס לניסוח, בבקשה. אני חושבת שהיה קל יותר לקרוא את המשפט שלי כמשפט לא מכליל (אלא מקצין על דרך הדיבור), מאשר ככן מכליל. אז למה לבחור להסתכל על הדרך השגויה? (ואם אתה גולש הרבה בפורום, בטח שמת לב שאני מאוד נזהרת מהכללות.)
לגבי האיסור: מה לא ברור בזה:
ציטוט:
אני לא אומרת מה יותר חמור וכו', כי זה לא מקומי לקבוע, אבל אני אומרת ששניהם אסורים וזה הכל.
|
זו ההסתכלות הנכונה על המצוות. לא להתיימר לקבוע מה יותר חמור, רק לדעת שאנחנו מצווים לקיים את כל המצוות.
|