11-08-2009, 15:17
|
|
|
|
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
|
|
הבנתי. בגדול, הרעיון לא חדש, אבל ברמת העיקרון יש בו כמה נקודות שמציבות קושי רב. ברשותך אענה לפי הסעיפים שציינת:
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Mk.IIb
1. פחות מתח על הזחל. מכיוון את זחל מניעים 7-8 גלגלים במקום גלגל אחד המתח מתפרש בצורה טובה יותר. סיכוי נמוך יותר לפיצוץ חוליית זחל.
2. האחדת מכלולים. במקום מכלול נפרד לכל אחד משלושת סוגי הגלגלים במרכוב (מניע, מתח, ובוגים) יש מכלול אחד -מעין בוגי עם שיניים - ב7-8 מקומות שונים.
3. אמינות. מנסיוני ממסרת היא כאב ראש רציני. מכלול מורכב, הרבה חלקים נעים, לחצים מכניים גבוהים. מנוע חשמלי הוא פשוט יותר וקל יותר לתחזוקה מ-ממסרת (אני צודק? תקנו אותי). אולי כדאי שהמנוע הראשי יהיה מנוע טורבינת גז- פחות מקום, יותר סל"ד, אידאלי למנוע חשמלי. מנוע טורבו חשמלי כבר היה בשימוש בקטרי רכבת. אפשר לקרוא על זה כאן
4. מהירות. למנועים חשמליים האצה טובה יותר, ומכיוון שהלחץ על הזחל נמוך יותר אפשר להפעיל יותר כוח.
5. שרידות. גם עם הטנק פורס זחל, עדיין הבוגי יכולים להזיז את הטנק.
|
1. ממילא בזחל אין מתח מקסימלי תמידי, אחרת ברגע שהטנק יבצע פניה הזחל יקרע מעוצמת המתח שבו, או לחלופין ההינע יהרס, ולכן אין טעם בטענה כזו. בנוסף, לא טוב שיש מתח גבוה מדי ולא טוב שיש מתח נמוך מדי.
2. טוב ויפה. אני מבין שאף פעם לא יצא לך לטפל במזקו"ם של טנק, נכון? כי אם היית צריך, אז היית נבעת מהרעיון של לפרוס זחל בכל פעם שצריך להחליף בוגי - כי הרי לכל הבוגים שאתה מציע לשים בכל המזקו"ם יש זר עם שיניים, בדומה לזר ההינע. תצטרך להוציא את השיניים מהזחל (לא בעיה, יש ג'ק) אבל אח"כ תצטרך להחזיר אותן במדוייק למקומן הקודם ולוודא שהתזמון של המנוע שמסובב את הבוגי יתאים במדוייק לכל שאר הבוגים בזחל, כי הרי אם כל בוגי יסתובב (תו"כ הנעה עצמית!, לא פאסיבית כמו במזקו"מים רגילים) בתזמון שונה במזקו"ם, הזחל שלך יעוף לכל הרוחות.
עוד נקודה היא, שתצטרך להחליף את הבוגים הממונעים האלה בתדירות גבוהה מאוד - יהיה להם מגע תמידי עם הקרקע והם יהיו חשופים לחיכוך אדיר עם סלעים וגם לחדירת מים (אם הטנק יסע בשלוליות למשל) כך שהם ישחקו מהר מאוד.
3. כבר דנו על זה בעבר - קרא את התגובות הראשונות באשכול הזה. בגדול, הרכבת לא ממש מונעת בכוח חשמלי, וידרש המון ממנו כדי להזיז טנק, ובמיוחד בכל מיני שיפועים ולחצים שהטנק צריך לעמוד בהם.
מעבר לכך, מהי הכמות המינימלית של המנועים האלה שידרשו כדי להסיע את הטנק במהירות סבירה? בטנק רגיל, יש מנוע אחד שממוגן מאוד (מיגון הטנק + גוף הטנק + נמצא בתובה ולא מניע ישירות את ההינע, כלומר בפגיעה במנוע והשבתה שלו פשוט צריך להחליף אותו וזהו) ובהצעה שלך תצטרך המון מנועים ורובם ימוגנו בצורה נחותה, שבמידה וכמה מהם יפגעו (ואולי אם רק אחד יפגע) הטנק יהיה לא יותר מאשר מטרה עם תותח...
4. לא נכון. מה שאתה אומר היה בשימוש פעם ונקרא מזקו"ם קריסטי - יש סיבה טובה מאוד למה התצורה הזו לטנקים ננטשה וה-ויקרס הוא המזקו"ם הנפוץ כיום.
5. אז בשביל מה לשים לטנק זחל? שים לו גלגלים ותקרא לו למשל Centauro...
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"
|
|