|
29-07-2009, 00:59
|
|
מנהל "מה שבכיפה" בדימוס,מו"ס במיל',וסטודנטים בשוטף
|
|
חבר מתאריך: 10.06.05
הודעות: 2,444
|
|
האם קיים ביהדות איסור לדבר,או איסור לחשוב? אותן נשים אומרות מה שכואב להן,ומה שהן חושבות,ועל כך אין שום איסור. וגם אם אישה אומרת שהיא היתה רוצה לכתוב מחדש מסכת בגמרא,או לשכתב סעיף מסוים בשולחן ערוך,אין בכך כל בעיה,כל זמן שאין מעבר על ההלכה,ובוודאי לא הצדקה להוציא אנשים מחוץ לכלל.
לגבי ההליכה עם מכנסיים,אכן,בזמן שיש נשים שיודעות מספיק כדי לפסוק הלכה,אין מקום לרבנים גברים שידונו בדיוק על רוחב המכנסיים,וזה אכן לא צנוע העיסוק המפורט הזה בגופה ולבושה של אישה. במקרים שהיו,שלא היו נשים תלמידות חכמים,הרי שמישהו צריך לפסוק,אך היום,לדעתי יש כאן פגם. מעבר לזה,אתה מוסיף משפטים שלא נאמרו ולא השתמעו מהדברים,כמו "אין שום בעיה שבת תלך עם מכנסיים" או "אין שום בעיה עם הומוסקסואליות",וזו כבר סתם דמגוגיה שלך.
לגבי תנועה מעורבת,אני מניח שמדובר כאן על ילדים במה שקרוי חבריא א',בכיתות ד-ח,שעדיין הנושא המיני לא תופס אצלם מקום אמיתי ובעייתי,וטוב שיתרגלו לנוכחות היצור הזה שנקרא "בת",ולא יהיו חסרי אונים ומבולבלים בדייטים,כשיצטרכו באמת למצוא אישה. בחבריא ב',שאכן יש בעיות צניעות,אני חושב שכמעט לכל הדעות יש להפריד.
בנוגע להומואים דתיים,אתה מסכים איתי שיש להם קושי רציני,בניגוד לחבריהם החילונים? אני לא חושב שניתן לחלוק על המשפט הזה,והם אכן מסכנים. אתה הוספת,באופן דמגוגי את המשפט "אין שום בעיה עם הומוסקסואליות". הכותבת לא ציינה מה דעתה על הומסקסואליות,אלא את הרחמים והסימפתיה שהיא חשה כלפי קבוצת אנשים במצוקה,הומוסקסואלים דתיים.
בנוגע לשובינסטיות,ידוע שחז"ל הסתמכו על המדע של תקופתם,ועל תפיסות העולם שהיו מקובלות בעולם באותו זמן,ודוגמאות לכך ניתן למצוא למכביר,למשל בהיתר להרוג כינה בשבת,משום שהיא נולדת מתוך הזיעה. והרי היום ידוע שכינים מולידות כינים אחרות,אז עדיין תבוא ותטען שחז"ל צדקו והמדע טועה? אני מניח שלא. באותה מידה חז"ל הושפעו מהנורמות החברתיות שהיו נהוגות אז,שהיו הרבה פחות ידידותיות לנשים מאשר היום,וניתן לומר שאף שוביניסטיות. אין בכך כדי לגרוע מערכם של חכמינו,אך הם היו אנשים,מחוברים לציבור,להלכי הרוח,ולמדע של אותה התקופה- גורמים שאינם רלוונטיים היום,ויש להוציאם מתוך השיקולים ההלכתיים נטו.
|
|