16-07-2009, 16:44
|
|
מנהל ציור ותלת מימד ,עיצוב גרפי ותקשורת חזותית ומשחקי מחשב וקונסולות.
|
|
חבר מתאריך: 14.03.08
הודעות: 3,218
|
|
עבודה בסיסית עם משתנים.
פרסמתי את זה בFXP, שגיליתי שהקהילה של פורום פלאש שם הם ילדים בני עשר ש"בונים" משחקים מקבצי מקור של מדריכים באינטרנט.
טוב, אז מה זה משתנה?
משתנה הוא נתון שנשמר בזכרון של פלאש כדי שנוכל להתעסק איתו ולקבוע דברים אחר כך. כשאתה יוצר משתנה בפריים כלשהו, הוא יישמר לכל אורך הפריימים, אלא אם כן תשנה אותו.
משתנה בדרך כלל נוצר בפריים, ולא באובייקט, ומגדירים אותו כך.
דוגמה למשתנה מספרי:
במקום הN יכנס מספר כלשהו, כאשר אתם מגדירים את המשתנה בפריים הראשון, הוא יפעל כ onLoad ,אם אתם רוצים שהוא לא יוכל להשתנות, תכתבו
קוד:
onEnterFrame = function() { }
אם אתם רוצים שהמשתנה יופיע על הבמה, תיצרו Dynamic Text חדש ובvar תכתבו את השם של המשתנה.
אם אתם רוצים להוסיף למשתנה או להוריד לו כמות מסויימת, תצרו כפתור ותרשמו בו
קוד:
on(release) {
_root.somename++
}
או -- יעלו או יורידו את המשתנה ב1
אם אתם רוצים ביותר או פחות כמות מסוימת תכתבו במקום ++ +=
לדוגמה:
קוד:
on(release) {
_root.somename+= 3
}
עוד סוג של משתנה הוא משתנה Boolean, הוא קובע אם המשתנה הוא אמת (true) או שקר (false)
וניתן לרשום אותו ככה:
קוד:
var somename: Boolean = true;
עוד סוג של משתנה הוא משתנה המכיל תווים (אותיות, מספרים וכ"ו) וניתן להשתמש אותו ע"י
קוד:
var somename: String = "something"
או פשוט יותר,
קוד:
somename = "something"
ניתן ליצור בעזרת משתנים אובייקטים ריקים שיוכלו לשמש כעצמי עזר בסקריפטים.
מובי קליפ ריק נוצר כך
קוד:
var somename:MovieClip;
ואז כדי לשלוט בו תרשמו
קוד:
somename.onEnterFrame = function() {
}
או onLoad
זה פחות או יותר כל הבסיס, מקווה שתמצאו לזה תועלת כלשהי בפרויקטים הבאים שלכם.
|