18-06-2009, 16:35
|
|
|
חבר מתאריך: 22.04.08
הודעות: 51
|
|
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "ADM - פרוייקט משותף ישראלי-הודי לטיל א"ק ארוך טווח"
ציטוט:
אני מניח, שאם היה אפשר ליצור שלב ראשון במימדים של הטיל, היו עושים זאת. אז או שהטכנולוגיה לא מאפשרת בניית מנוע בעל מימדים קטנים ודחף מספיק, או שקיימת הגבלה על אורך הטיל הנובעת מהפלטפורמה (מטוס קרב), ולכן החליטו להקריב מהשלימות האירודינמית בגלל שיקולים פרקטיים.
|
כן אבל כאן זה ניראה לי ממש חריג וגם המנוע ניראה מאוד גדול ביחס לגודלו של הטיל.
ציטוט:
להבנתי המנוע הוא בחלק התחתון, ובחלק העליון נמצאים מיכלי דלק. ביניהם יש מקום לכנפיים מתקפלות
|
מה שאתה רואה בחלק התחתון זה כונס אויר, המנוע יושב על ציר הסימטריה של הכלי,רואים את זה לפי הנחיר.
ציטוט:
לרוב (אם לא לכל) טילי שיוט (קרי: בעלי מנוע טורבו-מניפה) תת-קוליים כנפיים מלבניות.
|
הם ניראות לי חריגות בגודלם וישרות מידי.
ציטוט:
כפי שאני מבין את הסרטוט, השלב הראשון מייצר עילו לצרכים של עצמו, והטיל מייצר עילוי לצרכים של עצמו. לכן הגיוני, לדעתי הלא מלומדת, שהכנפיים של השלב הראשון יהיו ממוקמים במרכז הכובד של אותו שלב ראשון ולא במרכז הכובד המשותף לטיל ולשלב ראשון. רק ספקולציה.
|
מרכז הכובד של כל הכלי צריך להיות לפני נקודה הנייטרלית (נקודה איפה שממונט עילוי אפס) של כל הכלי.
ואם כבר מסתכלים על שני חלקים בניפרד אז רואים שטיל הוא בסדר אבל החלק האחורי חורג מעבר למגבלה הזאת. הכנפיים שלו הרבה לפני מרכז הכובד שלו.
ציטוט:
מייצבי הגה וכיוון נמצאים על הטיל, אני מניח
|
כדי שכלי טיס יהיה יציב רוחבית, מייצב אנכי שלו צריך להיות בחלק האחורי של הכלי טיס,זאת אומרת בזנב. מה גם שמייצבים של הטיל ניראים די קטנים בשביל כל הקונסטרוקציה הזאת.
|