16-06-2009, 20:13
|
כתב הרכב של ידיעות אחרונות. עיתונאי ועורך ותיק את שירותו הצבאי עשה ככתב בביטאון חיל האוויר
|
|
חבר מתאריך: 31.10.07
הודעות: 81
|
|
הנעה קדמית?
לחיפושית המקורית הייתה הנעה אחורית, אתה בטוח לגבי דגם הנעה קדמית?
בכל מקרה, פולקסווגן אכן התמחתה בדגמים צבאיים בשנות קיומה הראשונות עבור הצבא הגרמני. אבל היא חייבת את קיומה דווקא ל"אויב" - הצבא הבריטי.
אחרי המלחמה נמסר המפעל בוולפסבורג לידי הצבא הבריטי, שהיה אחראי על האיזור. על אחד מקציניו, מייג'ור איוון הירסט, הוטל לנהל אותו, במטרה למצוא תעסוקה לתושבים ואולי אף למצוא לו קונה.
בתחילה הוא השתמש בו כסדנת רכב. ב-1946 הוא הצליח לשכנע את שלטונות הכיבוש הבריטיים להזמין אלפי חיפושיות כרכבי שירות, מה שאיפשר את חידוש הייצור במפעל, שנפגע במלחמה.
הירסט הביא למפעל משלחות של כמעט כל יצרני הרכב הגדולים מאותה תקופה, אך אלו התחרו ביניהן רק ברמת העלבונות שהשמיעו כנגד המכונית המוזרה שייצר וסיכוייה בשוק. אחרי שאף יצרן לא הסכים לקחת אותו לידיו, הוא יצא לדרך עצמאית, בשליטת מדינת סקסוניה.
היום, כשפולקסווגן היא היצרן הגדול ביותר באירופה כבר יותר מעשרים שנה, ומתחילת השנה מתחרה עם טויוטה על תואר היצרן הגדול בעולם, יש בוודאי כמה מחשבות שניות לגבי חוכמתם של מנהלי תעשיית הרכב דאז.
|