לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #5  
ישן 16-06-2009, 02:50
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
מידע HAROP
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "הסלון האווירי בלה בורז'ה - 2009"

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

Israel Aerospace Industries (IAI) has signed a contract to supply a HAROP Loitering Munition (LM) system to a foreign customer, believed to be India. The contract is estimated to be worth over $100 million. Itzhak Nissan, President and CEO of IAI said: "HAROP is an extremely impressive system, and everyone at IAI is proud of this accomplishment. This is a state-of-the-art loitering munition system, which features accurate detection capabilities and minimizes collateral damage to the surrounding area."

Separately, the German Armed Forces and the German Ministry of Defense (MOD) have approved an operational requirement utilizing IAI's HAROP system. The project will be implemented in cooperation with Rheinmetall Defense as the prime contractor. The German MOD has already invested funds for the adaptation of HAROP to its specific requirements. Part of the adaptation was successfully performed by a joint IAI/Rheinmetall Defense team, and a follow on contract is planned for this year. This activity is a reflection of the successful cooperation between IAI and Rheinmetall Defense, which has also included projects involving Unmanned Aerial Vehicles (UAVs).

HAROP is a long endurance LM which can be launched from a variety of platforms, and is equipped with tactical UAV capabilities: high performance FLIR/ color CCD EO seeker with 3600 hemispherical coverage. It searches, detects, attacks and hits high value re-locateable, time critical, land or sea-based, moving targets with pinpoint accuracy at long ranges. A HAROP unit is comprised of LM launchers and a Mission Control Shelter (MCS) that enables missile control with a Man in the Loop operation, engagement or abort attack capability in real time, avoiding collateral damage. The HAROP can be applied to a variety of battle scenarios, including low and high intensity conflicts, urban warfare and counter terror operations. HAROP LMs are launched from transportable launchers and navigate towards the target area, where they loiter and search for targets. Once a target, static or moving, is detected, it is attacked and destroyed by the HAROP LM. The attack can be performed from any direction and at any attack angle, from flat to vertical which is highly essential in urban areas. The operator monitors the attack until the target is hit. Another HAROP LM can observe and send real time video of Battle Damage Assessment (BDA) to the operator. The operator can command to abort the attack in order to avoid collateral damage, returning the LM to loitering mode, and restart the attack later.


http://trishulgroup.blogspot.com/20...ews-briefs.html
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 22-06-2009, 19:15
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "HAROP"

No RCS figures for the HAROP were revealed. The price per unit is close to US$2.2 million. And it will not be used for SEAD missions. Instead, it will be for DEAD (destruction, not suppression) missions. It is a hit-to-kill weapon and as you can see it has its own FLIR turret to look out for and zero in on its target in a shallow dive. Its typical targets will be wheeled/tracked SPAAGs, and forward-deployed low-level gapfiller radars and target engagement radars/SAM illuminators. In other words, the HAROP will be employed in support of the contact battle, and not for the deep battle (for which more advanced standoff PGMs like the Popeye Lite or MSOW or Delilah will be employed against long-range 3-D airspace surveillance radars and against the target engagement radars of long-range SAMs like the S-300PMU and HQ-9). But as you are aware, within the IDF, post-1973, it is the IDF-Army and not the IDF-AF that is primarily responsible for the destruction of forward-deployed ground-based enemy air defence systems (a mission which IDF-AF Col Aviem Sella planned for and directed with great success in 1982 in the Bekaa Valley), wit the IDF-AF concentrating on deep interdiction and SEAD/DEAD missions deep inside hostile territory.

https://www.blogger.com/comment.g?b...676867716585544
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 16-06-2009, 11:56
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,691
מכירות הארופ בעשרות מיליוני דולרים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "הסלון האווירי בלה בורז'ה - 2009"

הודעה לעיתונות:

התעשייה האווירית זכתה בחוזה בהיקף של עשרות מיליוני דולרים לאספקת מערכת חימוש משוטט מתקדם מסוג "הארופ"(Harop)

נמל תעופה בן גוריון, ישראל, 16 ביוני, 2009- התעשייה האווירית (תע"א) חתמה לאחרונה חוזה בהיקף של עשרות מיליוני דולרים לאספקת חימוש משוטט מתקדם "הרופ", עם לקוח זר.
יצחק ניסן, מנכ"ל התע"א, אמר כי "ההארופ היא מערכת מרשימה ומתוחכמת העומדת בחזית הטכנולוגיה.

לקוח נוסף, הצבא הגרמני ומשרד הביטחון שם אישרו לאחרונה כי קיימת דרישה מבצעית למערכת ההרופ.
הפרויקט ימומש בשיתוף עם חברת ריינמטאל דיפנס אלקטרוניקס (RDE) הגרמנית שתהיה הקבלן הראשי
( Electronics (Rheinmetall Defence. משהב"ט הגרמני השקיע כבר משאבים בהתאמה הנדרשת לדרישותיו הספציפיות. חלק מההתאמות כבר בוצע בהצלחה עלי ידי הצוות המשותף של תע"א וריינמטאל דיפנס וההערכה היא כי חוזה המשך ייחתם השנה. פעילות זו מבטאת את שיתוף הפעולה המוצלח של תע"א עם חברת RDE, הפועלת עימה גם בתחום מטוסים ללא טייס (מל"ט).

ההארופ הינו חימוש משוטט מתקדם Loitering Munitions) ) המשוגר ממגוון פלטפורמות המצויד במטען ייעודי (מטע"ד) יום /לילה איכותי המאפשר לו לחפש, לאתר ולתקוף בדייקנות מטרות נייחות או ניידות,יבשתיות או ימיות בטווחים גדולים. הארופ מתאים למגוון תרחישי לחימה בעצימות גבוהה ונמוכה (Low/ High Intensity Conflict) ופעילות נגד טרור.
סוללת הרופ כוללת משגרי טילים וקרון שליטה ממנו ניתן לשלוט בטילים המאפשרת בקרת אדם בחוג (man in the loop) לשיפור יכולת הדיוק ופגיעה במטרה.

טילי הארופ נורים ממשגרים ניידים וטסים לעבר איזור מוגדר, משוטטים ומחפשים את המטרות. משנמצאה מטרה, סטטית או נעה, היא מותקפת ומושמדת.
התקיפה יכולה להתבצע מכל כיוון ובכל זוית התקפה, שטוחה עד אנכית. טיל הארופ נוסף יכול להשקיף מעל ולהעביר למפעיל תמונה של המתרחש בזמן אמת. על פי הוראת המפעיל יכול ההארופ להפסיק תקיפה, לחזור למצב שיטוט ולבצע תקיפה חוזרת בעיתוי מתאים יותר. בצורה כזו נמנע נזק סביבתי בלתי רצוי.תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 17-06-2009, 14:56
צלמית המשתמש של Golden Paths
  Golden Paths Golden Paths אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.01.07
הודעות: 630
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "הסלון האווירי בלה בורז'ה - 2009"

כתבה בדה-מרקר על הסכם פיתוח ושת"פ:

מאת: אורה קורן
התעשייה האווירית (תע"א) וחברת איירבס (Airbus), יצרנית המטוסים האירופאית, חתמו הבוקר בסלון האווירי בלה בורז'ה שליד פריז על מזכר הבנות לפיתוח משותף של מערכת חדשנית ידידותית לסביבה המאפשרת גרירת מטוסי נוסעים ממקום חנייתם אל מסלולי ההמראה. המערכת תוצע לכל לקוחות איירבס בעולם, וצפויה להביא להכנסות של מאות מיליוני דולרים לתע"א בחישוב רב שנתי.
המערכת החדשה, טקסיבוט (Taxibot) היא טרקטור הנשלט על ידי הטייס, שנועד לגרור מטוסי נוסעים עד למסלולי ההמראה וחזרה מבלי שיפעילו את מנועי הסילון שלהם, דבר שיביא לחיסכון משמעותי בדלק, יפחית את הרעש הנגרם בשדות תעופה ויצמצם את כמות הגזים הרעילים הנפלטים מהמנועים.

הקונספט של ה-Taxibot הינו המצאה של תע"א המוגנת בשישה פטנטים עולמיים. אם המערכת תופעל באופן מלא בשדות התעופה בעולם, היא תוזיל את עלויות ההסעה של מטוסי הנוסעים מ-8 מיליארד דולר בשנה לפחות מ-2 מיליארד דולר, ואת ופליטת ה-CO2 מ-18 מיליון טונה בשנה, לפחות משני מיליון טונה בשנה.

יהושוע (שוקי) אלדר, סמנכ"ל לפיתוח עסקים וחברות בנות בתע"א, אמר כי תע"א משלבת בפיתוחים מתחום האנרגיה הירוקה ניסיון וטכנולוגיות ייחודיות בתחום השליטה מרחוק של פלטפורמות יבשתיות, אוויריות וימיות. "בשלוש השנים האחרונות, תע"א השקיעה משאבים רבים במחקר ופיתוח לטובת טכנולוגיות ירוקות כחלק מאסטרטגיה כוללת להגביר פעילותה בשווקים אזרחיים", הוסיף אלדר.
כריסטיאן שרר, סמנכ"ל אסטרטגיה ותוכניות מתקדמות בחברת איירבס, אמר: "הפחתת עלויות וצמצום פליטת גזים רעילים בשדות תעופה הם צעד משמעותי ואפקטיווי שנוקטות התעשיות בדרכן לשמירה על איכות הסביבה. איירבס ושותפתה, התעשייה האווירית, בודקות היבטים טכניים של המערכת".

תע"א ואיירבס בוחנות בימים אלו את הפן התפעולי, המסחרי והבטיחותי של המערכת בסדרת ניסויי קרקע בשימוש מטוס מסוג A340-600 בטולוז, צרפת. בתום הניסויים תוקם חברה משותפת אשר תשלים את שלבי פיתוח המערכת והרישוי לצורך ייצור סדרתי. סיום הניסויים והקמת החברה מתוכננים לסוף הרבעון הראשון של 2010, כאשר אספקת המערכת המבצעית הראשונה מתוכננת לרבעון השלישי של 2011.
http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=oc20090617_012120


אני זוכר שהיה דיון בחיל האוויר על שינוי פרופיל הטיסה אל מרחב האימון ובחזרה ממנו ע"מ לצמצם את צריכת הדלק. האם ישנו פוטנציאל בשוק הצבאי? האם השלב הבא יכול להיות התאמה של המוצר הזה כדי לחסוך גם בפרופיל ההסעה אל ומאת המסלול?
מהם הקשיים הטכניים (חוסר יכולת לגרור עקב עמידות נמוכה בפני לחצים אופקיים בנקודת החיבור או פוטנציאל שאיבה למנוע?) שצריך להתגבר עליהם ומהם מגבלות האימון הנדרשות?
_____________________________________
The Chrismas Truce

המשכיל בעת ההיא, ידום. (ספר עמוס, פרק ה' פסוק יג')

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 17-06-2009, 16:18
צלמית המשתמש של המממ
  המממ המממ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.10.01
הודעות: 8,699
Follow me...
עוד על הטקסיבוט
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי Golden Paths שמתחילה ב "כתבה בדה-מרקר על הסכם פיתוח..."

ציטוט:
המערכת, המכונה "טקסיבוט", היא למעשה טרקטור הנשלט על-ידי הטייס, שנועד לגרור מטוסי נוסעים צרי ורחבי גוף עד למסלולי ההמראה וחזרה, מבלי שיפעילו את מנועי הסילון שלהם. משמעות הדבר היא חסכון משמעותי בדלק, הפחתת רעש הנגרם בשדות תעופה וצמצום כמות הגזים הרעילים הנפלטים מהמנועים.

קונספט הטקסיבוט מהווה המצאה ייחודית עבור התעשיה האווירית והוא מוגן בשישה פטנטים עולמיים.

תכנון המערכת מקנה לטייס שליטה מלאה במערכת בשלבי ההסעה אל מסלול וחזרה תוך שימוש בהגאים קיימים במטוס (ללא כל תוספת), בדיוק באותה הדרך בה מסיעים מטוס באמצעות מנועיו. המערכת לא מצריכה שינויים כלשהם במטוס עצמו, אך היא תצריך התאמות מסויימות בתשתיות הקיימות בשדות תעופה
.

לידיעה המלאה: http://www.news1.co.il/Archive/001-...ml?tag=16-15-17

---

יישום צבאי של המערכת במטוסי תובלה יכול להיות די פשוט
מטוסי קרב זה כבר סיפור אחר לגמרי...
_____________________________________
_________________________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
אזהרה: משרד הבריאות קובע כי העישון מזיק לבריאות !
תראו, אפילו החייזר נהיה ירוק מזה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 20-06-2009, 18:53
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,997
רעיון טוב - ביצועו הממשי - בספק גדול...
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "[font=Verdana]ומכאן- מה בדיוק..."

בעיקרון השאלה שלך טובה. שהרי הגוררים הללו נמצאים בשימוש (מאויש) כיום גם כן...

סביר להניח ש"כוונת המשורר" הינה לכך שכאשר ה"משאיות" הללו אינן נהוגות ע"י נהגים בשר ודם, יהיה כלכלי יותר למכור אותן ו"לפזר" גוררים בלתי מאוישים כאלו לשימוש נרחב. או אז, יוכל כל מטוס לנהג את עצמו ללא צורך בצוות מאייש לגורר, אלא בשליטה ובפיקוד טייס המטוס הנגרר, עד נקודת ההמראה ומנקודת הנחיתה. על כן יוכל הטייס לסגור את מנועי המטוס ולחסוך בדלק במידה רבה יותר.

יורשה להעיר שכבר כיום חברות תעופה רבות חוסכות במעט דלק בכך שההסעות להמראה ולאחר הנחיתה נעשות בעזרת מנוע אחד.

יורשה גם להעיר כי למרות שגורר שכזה איננו כלי אוטונומי לגמרי, שהרי הוא מונהג ע"י טייס המטוס הנגרר, הרי שעם ניתוקו מהמטוס, וכן עד חיבורו, הרעיון כולל נסיעה בלתי מאוישת בתחומי השדה... לכך השלכות בטיחותיות רבות.

לכשעצמי אני רואה בפרויקט הזה נסיון ראשון ו"עתידני" משהו. מים רבים יזרמו עוד בירדן עד שיינתן אישור FAA לכלי בלתי מאויש שכזה (ויש צורך בכמות לא קטנה של כאלה והלוגיסטיקה של השו"ב בשל כך רבה) להסתובב בשדה תעופה כמו סחיפול בהולנד או קנדי בניו-יורק. ואין זה משנה אם אירבאס חתמה או לא חתמה על זכרון דברים כזה או אחר או לא....

הרעיון לכשעצמו טוב. ה"ריאליתי", הביצוע לעומת זאת, לאור בעיות בטיחות ואמינות מערכות השליטה והבקרה הבלתי מאוישות הללו יתקל בקשיים לא קטנים כלל. אישורי סיוע גרירה שכזה לנחיתה ולהמראה וכן עומסי המראה ונחיתה בשדות רבים בעולםיציבו אתגרים לא קטנים מצד ה- FAA ומצידן של רשויות בטיחות אחרות במדינות שונות. ובצדק !

נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 20-06-2009 בשעה 18:59.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 17-06-2009, 18:25
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
נראה שזה צולם בארץ
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "מכ"ם של אלתא המוצג בתערוכה"

ההודים רכשו לא פחות ולא יותר 34 מערכות כאלה. היסג מרשים ל"אלתה", לדעתי.

Israel Aerospace Industries (IAI) has been awarded multiple orders of 34 units by India of its advanced Multi-Mission Radar (MMR) type EL/M 2084. ELTA Systems Ltd., a group and wholly owned subsidiary of IAI, is the prime contractor and developer of the EL/M 2084. ELTA's MMR addresses an emerging requirement to include all land-based radar functions in one operational unit. MMR combines a Weapon Locator Radar and an Air Defense Radar. The radar detects Surface-to-Surface medium- and short-range missiles, rockets and mortars, calculates the anticipated impact and launching points, and provides target data to air defense weapons systems. MMR is based on Active Electronically Steering Array (AESA) architecture and provides outstanding performance that was combat proven in the recent fighting in the Gaza Strip. The radar is mobile and scalable in order to meet different performance requirements. Scaling is performed by means of an antenna of varying physical size and the amount of transmit-receive (TR) module content. The current orders include 3 different versions of the radar.

http://trishulgroup.blogspot.com/20...ews-briefs.html
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 17-06-2009, 21:31
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
זה תלוי למה בדיוק אתה מתכוון
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי SkyMarshal שמתחילה ב "Centurion, אתה יודע במקרה אם..."

אם אני מנחש נכון, ואתה מתכוון לדחיית ניסוי הטיסה של PAK-FA לשנת 2010, כמו שדווח ע"י INTERFAX וצוטט ע"י lenta.ru, אז זאת ככל הנראה היא הבנה. לפחות לפי מה שנאמר כאן, המטוס יעלה לאוויר עוד השנה:

Затронут тему авиации, замминистра обороны сообщил, что до момента, когда в воздух поднимется первый российский самолет пятого поколения, остаются считанные месяцы. "Он должен оторваться от земли первый раз в этом году. У нас оснований говорить о том, что сроки будут сдвигаться, нет", - сказал он.

בנוגע לענייני התעופה, סגן שר ההגנה הודיע, שעד הרגע שבו המטוס הרוסי הראשון מהדור החמישי יעלה לאוויר נשארו חודשים ספורים. "הוא אמור להתנתק מהקרקע לראשונה [עוד] השנה. אין לנו בסיס לדבר על דחיית לוח הזמנים", הוא אמר.

_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.


נערך לאחרונה ע"י Centurion בתאריך 17-06-2009 בשעה 21:33.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 18-06-2009, 14:06
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "פוגוסיאן גם הבטיח לספק פרטים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fox450
פוגוסיאן גם הבטיח לספק פרטים על הטיסה הראשונה בתערוכת פרנבורו ביולי 2010, מה שמשאיר תאורטית את האפשרות שהמטוס יטוס לפני סוף השנה.
מוזר שבהכרזות עד עתה היו רק התבטאויות מעורפלות לגבי האפשרות של חשיפת המטוס ב-MAKS 2009 בעוד כחודשיים. על פניו הגיוני שפרטים נוספים על המטוס ואולי אפילו מוק-אפ יוצגו תחילה בז'וקובסקי. העובדה שחברת סוחוי תציין בתערוכה את יום הולדתה ה-70 מגבירה את האפשרות הזאת.
מוזר שבאתר החברה - לפחות בגירסתו האנגלית - אין שום אזכור של PAK-FA.

הערה אישית: להערכתי כל ההכרזות הנ"ל לוקות באופטימיות יתר.

אני אישית לא מאמין שנירא את ה-PAK-FA לפני שיעלה לראשונה לאוויר. ייתכן גם שלא נשמע עליו הרבה עד אז. זה מתיישב יפה עם פרוייקטים ביטחוניים חשובים נוספים, כמו Object 195 שכבר מזמן החל בניסוים ועדיין לא פורסמו תמונות שלו ואפילו לא מידה קונקרטי כלשהו. גם הצוללת מדגם 885 לא ניראת ולא נשמעת. לכן אני חושב שלא מדובר בשתיקה משום שאין על מה לדבר, אלא בניסיון לשמור על הסודיות.

מכל מקום, צריך ליארז בסבלנות ולחכות עוד כמה חודשים, ואז נדע כבר בוודאות האם אלה היו דיבורי סרק או שלא. אני רק מקווה שלא נתאכזב ממה שנירא.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.


נערך לאחרונה ע"י Centurion בתאריך 18-06-2009 בשעה 14:09.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 19-06-2009, 00:44
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "אופן התנהלותה של תעשיית..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fox450
אופן התנהלותה של תעשיית התעופה הרוסית בשנים האחרונות היה מכוון במידה רבה לייצוא - כולל מערכות חדישות מאוד. לכן ניתן היה לצפות שיכינו את הקרקע גם לייצוא ה-PAK-FA ע"י טפטוף של מידע עליו בצורת שרטוטים, מודלים, מוק-אפ, רשימת שותפים טכנולוגיים וכדומה.

להבנתי ההודים קיבלו עליו מידע שהספיק על מנת להתחייב להשתתפות כלכלית מצידם בכסום של כ-5 מיליארד דולר. אם זאת, ב"סוחוי" יודעים, ש-PAK-FA לצורכי ייצוא לא יופיע עוד כמה שנים טובות, אולי עשור, ובינתיים מתמקדים בקידום של Su-35.

ציטוט:
נוסף לכך התבוננות בהיסטוריה של המקבילים האמריקאיים שלו גם כן אינה מותירה מקום לאופטימיות רבה.

מצד אחד זה נכון, אבל מצד שני אולי יש כאן חזרה ע"י הרוסים למעטפת הסודיות של העבר סביב פיתוחים ביטחוניים. בקיצור, יש טענות לגיטימיות לכאן או לכאן, לדעתי.

ציטוט:
בכל מקרה אתה צודק, צריכים להיעזר בסבלנות ולראות מה יילד יום. אני בכל אופן מצפה בכיליון עיניים ל-MAKS 2009.

מסכים בהחלט.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 20-06-2009, 18:07
  dorratz dorratz אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.10.03
הודעות: 778
התעשיה האווירית הציגה את ה"עיטם" - מטוס ההתרעה האווירית המוקדמת
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "הסלון האווירי בלה בורז'ה - 2009"

מטוס התרעה ובקרה אווירית "עיטם" נחת הבוקר בשדה התעופה בלה בורג'ה לקראת הצגתו בסלון האווירי בפריז


יוני 14, 2009

צוות התעשייה האווירית שהגיע עם המטוס לפריז:" הטיסה במטוס ה"עיטם" היא חוויה יוצאת דופן. זמן קצר לאחר ההמראה מנתב"ג הגענו לגובה שיוט של 40 אלף רגל. מהר יותר וגבוה יותר ממטוסי נוסעים אזרחיים"

http://www.iai.co.il/32981-39663-he....aspx?PageNum=2

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iai.co.il/sip_storage/files/3/36893.gif]






מטוס ההתרעה והבקרה האווירית של חיל האוויר הישראלי (חה"א) - ה"עיטם", נחת הבוקר בשדה התעופה בלה בורז'ה שליד פריז לקראת הצגתו כחלק ממוצרי התעשייה האווירית בסלון האווירי 2009 שייפתח באופן רשמי מחר (15 ביוני) ויימשך כחמישה ימים.

מטוס ה"עיטם", המכונה בעגה המקצועית CAEW (Conformal Airborne Early Warning), משמש כמערכת התרעה אווירית מוטסת על מטוס מנהלים G550 מתוצרת חברתGulfstream האמריקאית. מערכות המשימה, המותקנות על גבי המטוס, פותחו ע"י אלתא מערכות בע"מ, חטיבה וחברה-בת של התעשייה האווירית (תע"א) והינן הדור השלישי של מערכות מסוג זה.

תוכנית נוספת בניצוחה של אלתא מערכות היא תוכנית ה-AWACS (Airborne Warning and Control System) בה מערכות התרעה מוקדמת ובקרה אווירית מותקנות על גבי מטוס תובלה רוסי מסוג IL-76.

ניסים הדס, סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנכ"ל אלתא מערכות אמר: "אנו גאים בהישג חסר תקדים של פיתוח במקביל של 2 מערכות התרעה מוקדמת, מתקדמות מסוגן. מטוס ה"עיטם" צבר למעלה
מ- 1000 שעות טיסה מבצעיות ומפגין ביצועים מעולים בסביבה המבצעית".


מטוס ההתרעה האווירית מסוגל לטוס לטווחים ארוכים בגובה רב ונושא מכ"מ המבוסס על מערך סריקה אלקטרוני אקטיבי (AESA – Active Electronically Steered Array technology) המשדר בשני תדרים, מערכת זיהוי עמית-טורף (מאפשר הבחנה בין מטוסים ידידותיים מול מטוסי אויב) ומערכת להגנה עצמית. מטוס ה-CAEW אף נושא חליפת תקשורת מקיפה, המותאמת לפעולות בסביבה רשתית (NCO – Network Centric Operations), ומבטיחה יכולת פעולה משותפת עם כוחות ידידותיים בכל זירת התרחשות.

אבישי יצחקיאן סגן מנהל מפעל מערכות התראה מוטסות באלתא אמר בהגיעו לפריז:" הטיסה במטוס ה"עיטם" היא חוויה יוצאת דופן. זמן קצר לאחר ההמראה מנתב"ג הגענו לגובה שיוט של 40 אלף רגל מהר יותר וגבוה יותר ממטוסי נוסעים אזרחיים. הצוות כולו נהנה מנוחות תא המפעילים ופחות מארבע שעות הגענו לשדה התעופה בלה בורג'ה. אנו מצפים לביקורם של אורחים ממדינות רבות שהוזמנו לצפות במטוס".


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iai.co.il/sip_storage/files/5/36895.gif]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 20-06-2009, 18:24
  dorratz dorratz אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.10.03
הודעות: 778
התעשייה האווירית חתמה על חוזה למכירת ערכות הנחיית לייזר "גריפין 3"
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "הסלון האווירי בלה בורז'ה - 2009"

התעשייה האווירית (תע"א) חתמה לאחרונה חוזה עם לקוח זר בהיקף עשרות מיליוני דולרים לאספקת ערכת הנחיית לייזר חדשה מסוג "גריפין 3",לפצצות מוטסות.
"גריפין 3" הוא ערכת הנחיית לייזר לפצצות אוויר- קרקע (א"ק) סטנדרטיות או לפצצות חדירה, המבטיחה רמת דיוק וחדירה גבוהים למטרות קבועות ונייחות.
לערכה יכולת הנחייה דואלית, לייזר וגם אופציה להנחייה בעזרת מערכת מיקום גלובלי ( GPS ).
"גריפין 3" הינו מוצר נוסף ממשפחת חימושי הלייזר של התע"א, הכוללת גם את טיל ה"להט" קל המשקל והמדויק הנורה ממסוקים, רכבים ומטנקים; טיל ה"נימרוד:" בעל הטווח הארוך יותר; וערכת הלייזר Fireball לפצצות מרגמה.


http://www.iai.co.il/32981-39659-he/default.aspx



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iai.co.il/sip_storage/files/9/36869.gif]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iai.co.il/sip_storage/files/1/36871.gif]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 20-06-2009, 18:50
  dorratz dorratz אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.10.03
הודעות: 778
כתבה מאתר צהל על הסלון האווירי
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "הסלון האווירי בלה בורז'ה - 2009"

http://dover.idf.il/IDF/News_Channe...na/09/23/01.htm


כוח משימה מיוחד יוצא למשימה סודית מטעם חברת "אלביט מערכות" - איתור מחבלים ומצבור אמל"ח בשטחים כפריים והרריים הנראים, לא במפתיע, דומים מאוד לשטחי אפגניסטן. הטייס במטוס "הרקולס" המטיס אותו למשימה משתמש בקסדת "טארגו" ובלוח שעונים ייעודי. לאחר הנחיתה, מרים הכוח מל"ט טקטי מסוג "הרמס 90", המספק מידע בזמן אמת על רכב המחבלים הנוסע אל עבר הכפר, ומצטרף ל"הרמס 450" שכבר נמצא באוויר, ולמצלמות נוספות המותקנות על מטוסי תצפית. במקביל ממשיכים הלוחמים לסרוק את אזורי המערות, כאשר במפקדה הממונה עוקבים אחר כל צעד מבעד למסכי המחשב של מערכת השו"ב. הלוחמים עצמם מצוידים במחשב כיס המספק להם שפע של מידע מודיעיני.

את תרחיש הקרב הזה מדמה צוות של ארבעה שחקנים לבושים במדים אמריקאיים, הנעזרים באמצעי מולטימדיה מתקדמים ובמוזיקה דרמטית. לרגע אתה מרגיש חלק מהמבצע הנועז בשטח האויב, או לפחות שותף בטכניקת השיווק של חברת "אלביט", המייצרת את האמצעים בתצוגה.
כאן מבשילות עסקאות

הסלון האווירי בשדה התעופה לה בורז'ה בפריז, תערוכה המתקיימת פעם בשנתיים, מציינת השנה יום הולדת 100. ישראל מציגה בה זו הפעם ה-24. בביתן הישראלי, המתפרש על פני לא פחות מ-5,000 מ"ר, ממוקמים תערוכות ומיצגים של 12 חברות ישראליות מובילות שהשקיעו עשרות מיליוני שקלים במטרה להפכן לאטרקטיביות בעיני עשרות אלפי המשתתפים. לצדן, מציגות שש חברות ישראליות נוספות בתערוכה מחוץ לביתן הלאומי.
עיצובו של הביתן ומיקומו, סמוך לזה של המארחת צרפת, יכולים להטעות מבקר שאינו מכיר את גודלה האמיתי של ישראל. כאן בפריז אין ספק - ישראל היא מעצמה, לפחות בכל מה שקשור לייצוא ביטחוני.

"בשנה הקודמת הייצוא הביטחוני של ישראל עמד על יותר משישה מיליארד שקלים, ואנחנו דורגנו במקום הרביעי בעולם אחרי ארצות הברית, רוסיה וצרפת", ציין מנכ"ל מכון הייצוא הישראלי, אבי חפץ. "המטרה שלנו כאן היא לפתח הזדמנויות עסקיות לחברות הישראליות. המפגשים העסקיים הם לב ליבו של הסלון. גם אם לא נחתמים פה חוזים, כאן מתחיל להבשיל התהליך העסקי", הוא העיד.

למעמד הפתיחה של הביתן הישראלי בתערוכה הגיעו לצד שר הביטחון, אהוד ברק, גם שר המדע, דניאל הרשקוביץ, שר התחבורה, ישראל כץ, ומנכ"ל משרד הביטחון, תא"ל (מיל') פנחס בוכריס.

"המטרה שלנו כאן היא קידום ודחיפה של הייצוא הביטחוני הישראלי", אמר ברק, שנרתם באופן אישי למאמץ ונפגש עם שר ההגנה של צרפת, הרב מורין, ועם שר החוץ, ברנאר קושנר. ברק קיים גם שורה של פגישות נוספות עם נציגים בכירים ממערכות ביטחון של מספר מדינות, ביניהן פגישה חשובה עם הרמטכ"ל הרוסי.
בהתייחסו לרכישה אפשרית של מטוס הקרב, האף-35 מתוצרת "לוקהיד מרטין", אמר ברק כי "כל עסקה כזו לוקחת שנים ארוכות ומחייבת אותנו לשיח רצוף עם היצרנים. אנחנו צריכים להתגבר על הקשיים כדי שהעסקה החשובה הזו תצא לפועל".

רמ"ט חיל האוויר, תא"ל יוחנן לוקר, הוסיף באותו העניין כי "חיל האוויר שואף תמיד להצטייד במערכות המתקדמות בעולם, שיספקו מענה למגוון האיומים המתפתחים".

הביטחון - תנאי לאושר

כמה עשרות מטרים מהתצוגה של "אלביט" ממוקם הביתן של חברת רפא"ל. על המסך מופיעה קריינית חייכנית המבשרת בקול נעים על סדרה של איומים אוויריים המופנים אליך, החל מארטילריה קצרת טווח, דרך מטוסי אויב וכלה בטילי קרקע-קרקע מטווחים של 250 ק"מ. יכולת המענה לאיומים האלו טמונה בהצטיידות במגוון מוצרי החברה.

מול מטוסי האויב המשגרים לעברך טילים, מציבה רפא"ל את טילי היירוט "פיתון 5" ו"דרבי", שניתנים לשיגור ממטוסים או ממשגר קרקעי הנישא על גבי משאית "טטרה". טילים אלה כבר נמצאים בשימוש מבצעי בחיל האוויר ובמספר מדינות נוספות.

המוצר שמושך בסלון את העניין הרב ביותר הוא מערכת "כיפת ברזל", האמורה לתת מענה מול רקטות קצרות טווח, כמו קטיושות וקסאמים. "אנחנו מתקדמים כמתוכנן בניסויים", סיפר ל"במחנה" מנכ"ל רפא"ל, האלוף (מיל') דידי יערי. "בקרוב נבצע ניסוי מלא הכולל זיהוי של האיום, שיגור הטיל המיירט ופגיעה באיום. עד סוף שנת 2009 נעביר לצה"ל מערכת ראשונה שתהיה מבצעית כבר בקיץ 2010".

תחום נוסף אותו מציגה רפא"ל הוא נושא המיגון האקטיבי. מערכת "מעיל רוח", חשף יערי, ביצעה רק בשבוע שעבר ניסוי מוצלח במסגרתו יורט פגז טנק שנורה לעבר רק"ם שנשא את המערכת. הפגז יורט במרחק של עשרה מטרים מהרק"ם, למרות שמהירותו גבוהה בהרבה ממהירותם של טילי הנ"ט שהם האיום המרכזי למענו פותחה המערכת. יערי הבהיר עוד כי המערכת תהיה מבצעית בתוך זמן לא רב, הרבה לפני הבשלתן של מערכות אחרות דוגמת ה"חץ דורבן" מתוצרת תע"ש.

בינתיים על המסך, הצליחו מערכות ההגנה של רפא"ל לנטרל את כלל האיומים ועל העיר הדמיונית עולה שחר של יום חדש, כאשר שני ילדים רצים מאושרים אל עבר הזריחה. המסר ברור - רק כשאתה בטוח אתה יכול להיות מאושר.

יציאה מהביתן של רפא"ל מובילה אל החצר המרכזית, שם שולטת התעשייה האווירית הישראלית. כאן מוצבים טילי ה"חץ" מדגם 2 ו-3, האמורים לתת את המענה הגבוה והמרוחק ביותר לטילים דוגמת ה"שיאהב" האיראני. מערכת אחרת הזוכה בסלון האוויר לעניין רב היא מערכת טילי "ברק 8" המסוגלת ליירט טילים, מטוסים ומגוון איומים נוספים, הן מפלטפורמה קרקעית והן מפלטפורמה ימית. בחצר מופיעים גם המל"טים מתוצרת התעשייה האווירית: המל"ט הענק ה"הרון", שנרכש על-ידי מספר מדינות מערביות ונמצא בשימוש מבצעי בשמי אפגניסטן, והמל"ט המתכלה, "הארופ", מתוצרת מפעל מב"ט של התעשייה האווירית. מל"ט זה משמש חימוש מונחה מדויק המסוגל לפגוע נקודתית במטרות איכות כמו מפקדות, חפ"קים, מכ"מים וסוללות נ"מ.

הסבה למקדמי מכירות

לצד אנשי סיב"ט ממשרד הביטחון, האמונים על הראייה הכוללת של העסקאות ושיתופי הפעולה המתגבשים בסלון יחד עם נציגי משרד הביטחון באירופה, נמצאים בתערוכה גם הנספחים הזרים של צה"ל ביבשת. "אנחנו למעשה חלק מהכוח של סיב"ט באירוע הזה. עברנו הכשרה מוקדמת והכרות עם המוצרים של התעשייה הביטחונית", סיפרה הנספח הצבאי בהאג, אל"ם חני כספי. "בשבילי, הספר עב הכרס שהפיקה סיב"ט, המתאר את כל המוצרים של התעשיות הביטחוניות הישראליות שהולכים לייצוא, הוא הספר שאיתו אני הולכת לישון לאחרונה", גילתה.

הנספחים משמשים כאן מעין מקדמי מכירות, כאשר כל אחד מהם אחראי להביא לביתן הישראלי את הנציגים הבכירים ביותר מהמדינה עליה הוא אחראי. בתדריך המקדים לאנשי משרד הביטחון אמר ראש משלחת משהב"ט במערב אירופה, האלוף (מיל') יוסי בן חנן, שכיהן עד לאחרונה כראש סיב"ט, כי "היעד שלנו הוא להביא בסלון הזה לחוזים בשווי שני מיליארד דולר".

מאיר שליט, הסגן הבכיר לראש סיב"ט, הודה כי הוא מתרשם מהעניין הרב במוצרים הישראליים. "בסלון האווירי נוצרים עשרות מפגשים שמניעים תהליכים ארוכי טווח של שיתופי פעולה. עבורנו מתחילה כאן עבודה שתימשך חודשים ארוכים", הוסיף.

בין שיתופי הפעולה שהתחזקו כאן בלט בעיקר הקשר עם רוסיה. לדברי הנספח הצבאי במוקסבה, אל"ם ואדים ליידרמן, הרוסים מתעניינים במיוחד במל"טים מתוצרת ישראל. גם הצרפתים, שכוחותיהם לוקחים חלק בלחימה ההררית הקשה באפגניסטן, מגלים עניין בכלי הטיס הלא מאוישים, לדברי הנספח של צה"ל בפריז, אל"ם אילן אטיאס. הוא סיפר כי מספר שיתופי פעולה בתחום זה כבר יצאו לדרך.

ישראל מחזקת קשרים גם עם מדינות נוספות. "הצלחנו לארגן פגישה בין רמ"ט חה"א, תא"ל לוקר, לבין מפקד חיל האוויר ההולנדי", סיפרה אל"ם כספי. "מדובר בפגישה ראשונה שנועדה לחזק את שיתוף הפעולה בין הצבאות". באותה השעה ממש עמל נספח צה"ל באיטליה, אל"ם אביהוד בן ארי, על קביעת פגישה דומה של רמ"ט חיל האוויר עם מקביליו בצבא האיטלקי.

עם האמצעים שמושכים הרבה תשומת לב בתערוכה נמנה המסוק הלא מאויש של חברת "אורבן". כלי זה בעל יכולת נחיתה והמראה עילית ואינו דורש מסלול המראה. "העובדה שהרוטורים של המסוק נמצאים בתוך גוף הכלי ואינם חיצוניים, מהווה יתרון משמעותי ביכולת התמרון שלו בשטחים בנויים, בשטחים סבוכים ובמתאר של נחיתה על כלי שיט", הסביר יו"ר החברה, עובדיה הררי. "בין היתר, נבחנת אפשרות לחילוץ פצועים משדה הקרב באמצעות הכלי, לצד העברה של אספקה דחופה לכוחות הקדמיים".

עד כה לא זכה הפיתוח של הכלי לתמיכה של מערכת הביטחון ונעשה במימון פרטי. עכשיו, בשלב מתקדם של הפיתוח, מנסים ב"אורבן" לזכות בתמיכה של תעשייה ביטחונית גדולה שתוכל להשקיע מיליונים בשיווק ובפיתוח פס ייצור. "צה"ל הוא המפתח של התעשיות לפרוץ שווקים", הדגיש ראש סיב"ט, האלוף אודי שני. "כשצה"ל נותן אמון במערכת ותומך בפיתוחה, ההשפעה של זה על שיווקה בחוץ היא עצומה. הדבר נכון על אחת כמה וכמה כשהמערכת מבצעית וצה"ל עושה בה שימוש בזירות השונות".




[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://dover.idf.il/NR/rdonlyres/1B80DBAC-75A5-479D-97C9-9CAA93FEE4A8/0/01small_cropped_big.jpg]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:22

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר