14-05-2009, 15:50
|
|
|
|
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,305
|
|
מספר טעויות
עידו נכבדי, גם כאן וגם בסעיפים קודמים, ישנן מספר טעויות:
א. הצבת אניה שתשמש כ-"מיטריה" לאיזור מאוים - לא כל כך מעשית בתרחיש שלנו, ולא רק מהסיבות שכבר נימנו לעיל, אלא משיקול פשוט של מגבלות מערכת הנשק. כשאתה עוגן מול חיפה, מסלול התעופה של כל איום רקטי שאינו מכוון לחיפה עובר בניצב לקו הראיה של המערכת. זה אומר שאתה חייב לנקוט במסלול רדיפה, שאפילו אם הוא בגדר ניהוג פרופורציוני, מאריך למדי את מסלול הטיל ומקטין את זמן התגובה האפקטיבי. פועל יוצא מזה - שטח כיסוי קטן. מאידך - אין מניעה עקרונית להפוך מערכת ימים למתנייעת יבשתית, וראה מערכת ADAMS.
ב. אין קושי טכני מיוחד ליירט טיל שיוט באמצעים הקיימים. הבעייה היא רכישת המטרה ובקרת אש (ביות על מטרה קטנה בסביבת הפרעה גבוהה).
ג. ABL על מל"ט? לא בעתיד הקרוב, בעצמות שעליהן אתה מדבר. הבעיה אינה כל כך בבקרה, או אפילו בהפקת קרן בעצמה של מאות קילוואט, אלה בחזרה על הירי. יש צורך באנרגיה זמינה רבה מאד, וזה עדיין צוואר הבקבוק. חלק ניכר מה- 747 המכיל כיום את ה- ABL, נתפס ע"י דלק אקזוטי ללייזר, ומערכת קירור ענקית, היות ונצילות המערכת נמוכה מאד.
|