04-05-2009, 16:46
|
|
|
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
|
|
איזה כסף? איפה הכסף?
אם הוא ליידך תשמור טוב! תשים יד ביס המעיל, כמו ב"הסנדק 1", ואני אארגן שמירה חמושה!
וברצינות: לפני שמחליטים גברים הרי גורל כמו "איפה אנחנו מפוצצים הרבה מאוד $", בוא נשב רגע וננקה את המוח מכמה מונחים שאינם רלוונטיים יותר:
ה"מהפכה" הציונית הסתיימה - מזמן! עכשיו יש לנו מדינה, ולמרות שהייתי רוצה, אנחנו לא בענייני כיבוש: לא של שטחים ולא של שממה. זו המדינה של אזרחיה, וכל חלק בה יש לו את האופי שלו - לא צריל "לז*ן" חבלי ארץ בשביל להוכח בעלות. צריךלהפסיק לחשוב בראש הסובייטי של "אנחנו נאנוס את הטבע ונוכיח לעולם שהמהפכה שולטת. ואל תגיד לי שאנשים לא חושבים ככה, כי אני יותר מדי טוב מכיר את העניין, כולל מפי אנים שהברז בתחום שליטתם.
הנגב הוא לא חבל ארץ מסכן: הנגב הוא מדבר המכסה את מחצית מדינת ישראל. בפעם האחרונה שבדקתי לא היה נראה שהרי, עמקי ומישורי הנגב נעלבו מזה שלא מכסים אותם שלמת בטון ומלט. הסיסמא של "להפסיק להזניח את הנגב" נכונה אולי לצפון הנגב (חגורת ב"ש-אופקים וצפונה), וגם שם רק מסבות היסטוריות, אבל אינה קשורה לשאר הנגב: או לייתר דיוק רובו. מי שחושב שכשהוא סולל מסילה ליד חממות הרוזמרין של עידן הוא "מפסיק הזנחה ארוכת שנים של הנגב" אז שילך ללמוד גאוגרפיה והיסטוריה (וכמובן כלכלה). מוטב להבין: סלילת מסילה מחייבת הרס מאסיבי של הנוף: מי שלא יורד לעומקו של עניין לא מבין את זה. יש לכך הרבה מאוד היבטים סביבתיים, וממש לא מדובר על סלילת רצועה ברוחב 10 מטר לאורך הערבה, כמו שאנשים חושבים. כמות ההרס הסביבתי הפושע, שנולד בחטא מהחלטות מטומטמות בעליל, לאורך כל ישראל, שאתה פשוט לא מאמין. צא לגליל ותסתובב ברגל סביב "מצפה" ממוצע: שם אולי תוכל להבין מה הנזק הסביבתי שנגרם על כל דונאם שבפועל גרים עליו. מדובר על כמה וכה דונאמים פר דונאם שבפועל יש עליו חלק של היישוב.
ועכשיו לתכלס שמעניין את האדם הרגיל, ולא רק "מחבקי עצים" כמוני:
תכלס אחד: העלות העצומה של פרוייקט כזה, כולל כל נגזרותיה פשוט לא מצדיקה רווחיות, אלא רק את האגו של הפוליטיקאים, שבשבילם רכבת לאילת הפכה להיות ה"שלח את עמי החדש, אחרי שיהודי ברה"מ נשלחו לכאן חופשי חופשי. למי שלא מאמין שייתכן שהכל עורבה פרח, שיביט מסביב ויראה כמה קניונים נבנו בערי פריפריה ועומדים שוממים, או אם הוא אוהב מאקרו ואמריקה, אז אין יכולה כלכלה שלמה להתבסס על מודלים כלכליים העומדים על כרעי תרנגולת.
תכלס 2: כפי שכבר אמרתי - הפרוייקט הזה, אחרי שנשכור את המהנדסים הטובים בעולם וחברון הביצוע היישר מסרטי ערוץ דיסקברי עדיין זה פרוייקט שיזלול סכומי כסף דמיוניים: הרי יש לנו את נסיון נתב"ג 2000, תעלת הימים ועוד פרוייקטים זכורים יותר או פחות. מעולם לא מצאתי הוכחה לקיומו של גרף למידה שמוביל אותנו לנקודה שבה נוכל להרים פרוייקט בלי החריגות הללו.
בכל מקרה: מן הרגע שהקלף הזה נזרק לאוויר, לצערי, זו רק אלה של זמן עד שממשלה זו או אחרת תקיים אותו, משום שאלקטורלית הוא שווה הרבה (ומה עוד שבמסלול הערבי צפויות רק אכזבות, כך שהשרים רעים להצלחות שבהן מי שאתה עומד מולו, במקרה זה כמה הרים וגבעות, לא יכול להציב התנגדות).
_____________________________________
.
|