19-04-2009, 12:02
|
|
|
|
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
|
|
ההגיון הצבאי מאחורי צי רכב חשמלי / היברידי הוא לוגיסטיקה. ולא השקטה (אם כי תופעת לוואי מבורכת) ולא איכות סביבה ולא התארגנות לעולם ללא דלק.
חיסכון של 10% בצריכת הדלק הופך לחיסכון גדול הרבה יותר בלוגיסטיקה של העברת הדלק קדימה.
גם מיכליות צריכות דלק, אבטחה, ליווי, גיבוי, כ"א וכד'...
ייתכן, וכלי רכב חשמליים בנסיעות מנהלתיות לא קרביות, יוכלו לגרור עגלה מאחוריהם שעליהן מורכב גנרטור דיזל או לוח תאים סולריים. עם העגלה היא עגלה אחידה, חסל סדר ריבוי דלקים, ריבוי חלפים, ריבוי מנועים, ריבוי שמנים, ריבוי טכנאים... עוד חיסכון.
ועוד הערה לדיון באשכול:
דלק פחמימני תמיד יהיה האמצעי הנוח ביותר לאחסן ולהוביל אנרגיה זמינה. לא קיים פיתרון טוב יותר.
ביום שייגמר הנפט המאובן, נפט ייחדל לשמש כמקור אנרגיה, וייצורו יעשה באמצעים ביולוגים (צמחים, עצות) או סינטטים (מגז פחמי או מסינגז). במחירי הנפט הנוכחיים תהליכים אלו אינם כלכליים. אולם כייגמר הנפט הניתן לניצול הם יהפכו למרכזיים.
גם גרמניה הנאצית בשלהי המלחמה, וגם דרא"פ כשהייתה תחת סנקציות, ייצרו דלק סינטטי כי לא היתה להן ברירה אחרת.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה
|