03-04-2009, 19:55
|
|
|
|
חבר מתאריך: 01.11.02
הודעות: 5,277
|
|
צילומים מעופרת יצוקה, טייסת סופה בפעילות מבצעית.
כפי שציינתי השבוע לאחר הרבה עיכובים אבל המון המון מאמץ ועקשנות של יערי (אחרי שלי כבר לא היה נעים לנדנד), קיבלנו הצילומים מיום הלחימה השני, לאחר אישורים, תיקונים וכ"ד.
רוב הצילומים הם לשימוש פנימי/תעוד הלחימה עבור הטייסת ולא יצאו משעריה, אך למרות זאת ניתנה לנו ההזדמנות להראות מעט inside story של הלחימה.
תודה לאנשי הטייסת, לכל מי שסייע וכמובן ובמיוחד ליערי!
שני הצילומים הראשונים תפסו אותנו בדיוק כמו שהם...הזנקה, הגענו והתחלנו להתארגון ופתאום נשמעה הסירנה,
צוות הירוט זינק למטוסים, אני התחלתי לצלם רק אחרי שיערי "צעק" עלי "צלם צלם" (טוב הוא לא באמת צעק )
ההזנקה...
וחזרה לתכנית, תדריך לפני טיסה, לפחות מה שנישאר מהצילום שעבר הרבה טשטושים.
עוברים על המפות
ולא הרבה אח"כ כבר מתארגנים בתא הטייס
מקדימה
וגם מאחורה...צפוף
מוכנים
לא מזהה את הפוד - אשאיר למומחים את הזיהוי, הפצצות, לדעתי JDAM על בסיס MK83 או אולי אפילו 84? למרות שאני זוכר ש 84 גדולה מאד
מסיימים את תהליך ההנעה והבדיקות עם הממסני"ק
מתגלגלים החוצה
הייתה שמש חורפית נהדרת באותו יום, אני מקווה שלא פקששתי עם הצבעים
סחבק כבר חרש, תמיד שוכח לשים אטמי אוזניים
בדיקה אחרונה לפני יציאה.
ואנחנו כבר בקצה המסלול ויוצאים לדרך.
כל אחד בתורו
חורף הוא הזמן הכי טוב לצלם, הטמפרטורה והלחות עושים טוב לצבעי המבער
up up and away
התארגנות של מטס אחר
ובנתיים מטסים אחרים חוזרים לנחיתה
Smoking Touchdown
תזמון זה הכל, הכל קורה מאד מהר ההמראות והנחיתות כאחד,
רק כשישבתי על התמונות במחשב שמתי לב ונזכרתי שלקראת הנחיתות
האחרונות כשהתאורה הפכה לגבולית מאד והחלפתי עדשה
לאחת עם מפתח צמצם גדול יותר
(הכנסת יותר אור תוך שמירה על מהירות נאותה על חשבון אורך מוקד)...
זהו... את הנחיתות האחרות כבר לא צילמתי, לא נישאר אור...
היה יום ארוך לכולם.
שמח שנפלה בחלקי ההזדמנות לתעד ולהראות על קצה המזלג את מה שניתן להראות מפעילות טייסת סופה בפעילות מבצעית בשעת אמת.
ניר.
_____________________________________
נערך לאחרונה ע"י xnir בתאריך 03-04-2009 בשעה 19:58.
|