לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 29-03-2009, 21:59
  גפשטיין גפשטיין אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.04.07
הודעות: 809
כתבה רכב תת-מימי חדש מצטרף לחיל הים

דו"צ

יום ראשון, ד' בניסן התשס"ט, 29 במרץ 2009, 17:07

ה"וקטור M-5", רכב תת-מימי מתקדם לזיהוי עצמים יכנס בחודש הבא לשימוש שוטף בספינת אח"י "בת-ים" • בין החידושים המרכזיים: מצלמות וזרועות מתקדמות לתפעול מלא, קבלת תמונה בצבע ומניעת סיכון חיי אדם • כתב אתר צה"ל חזה בחידוש הטכנולוגי מקרוב

רני סנה

רכב תת-מימי חדש לזיהוי עצמים, "וקטור M-5" שמו, ייכנס לשימוש מלא בחיל הים בחודש הקרוב ויופעל באחריות ספינת העזר אח"י "בת-ים". הרכב, תוצרת החברה האמריקאית DEEP OCEAN ENGINEERING, נרכש במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ועבר מספר תרגולים מבצעיים. לרכב התת-מימי מספר חידושים מהותיים על פני הרכב הקודם של החיל, ה"סו-טק", ביניהם שתי מצלמות הניתנות לשינוי זווית הצילום, ביצוע זום וקבלת תמונה בצבע, זרועות המאפשרות עבודה של תפיסת עצמים, חיתוך כבלים ושחרור מטענים, יכולת תנועה במרחב ובהתאמה גם שינוי תמרון המצלמות והזרועות בצורה מתקדמת. רכב ה"סו-טק", יישאר בשימוש חיל הים, אך עם כניסתו לשימוש מלא יהווה ה"וקטור" הרכב העיקרי למשימות איתור תת-מימיות בספינות העזר של החיל.

ה"וקטור" יתופעל על ידי חייל שיאייש את עמדת התצוגה, אליה יקבל את כל הנתונים האפשריים מהרכב. על הנהג יפקד מפקד המשימה, שינחה אותו בפעולות שעליו יהיה לבצע. מפקד אח"י "בת-ים", רב-סרן ע', מסביר שהרכב אמור לזהות עצמים שאותרו על ידי סונרים קודם לכן. "מגוון המשימות של הרכב החדש מתחיל באבדנים כאלה ואחרים של ציוד, עובר גם לכוון של מקרים של תאונות טיסה, ואפשרות נוספת היא איתור מיקוש או כל עצמים אחרים של לוחמה תת מימית". בנוסף, הוא מדגיש את חשיבות הרכב בשמירה על חיי אדם. "אנו מכירים את כל אירועי הקישון למיניהם", הוא מזכיר. "במקום הזה בדיוק נכנסת הטכנולוגיה של רכב תת מימי שאין בו דבר שמסכן חיי אדם ולהפך: יכול לחסוך את הסיכון מהצוללים. יש לזה מחיר מבחינת היכולת: הרכב הוא לא מוח אנושי ולא מסוגל לקבל החלטות בזמן אמיתי, אבל ככל שהטכנולוגיה מתקדמת ומאפשרת תמונה אונליין על פני כלי השיט וגם יכולת תנועה או כוח במידה ונדרש לכך, המשימות שלו רק הולכות וגדלות".

שתי אוניות העזר של חיל הים, אח"י "בת-ים" ואח"י "בת-גלים", הגיעו לחיל בחורף 2006 וכבר נמצאות בפעילות אינטנסיבית בסיוע לכוחות הימיים. "ספינות העזר נכנסו למלא פער שהיה קיים בחיל הים בין גוררות, שתפקידן העיקרי הוא משימות נמל כמו פריקה ועגינה, ובחיל הים הגוררות מצאו עצמן עובדות לא מעט גם בים הפתוח והן לא מתאימות לזה מבחינה תכנונית", מסביר רס"ן ע' את חיוניותן של אוניות העזר. "החלק השני הוא שלא היה נכון להפעיל אוניות גדולות במשימות עזר בים הפתוח. לתוך הנישה הזאת נכנס האפיון של אוניות העזר, שמטרתן סיוע לצוללות, חילוץ והצלה, סיוע במשימות השוטפות של היחידות הלוחמות והתעסקות עם התווך התת-מימי בכל המישורים שלו". בנוסף, ממלאות האוניות לעתים כאוכפות הסגר ומגבלות הדיג בחופי רצועת עזה. "ליחידת האיתור משימות בט"ש קבועות שנדרשת לבצע על בסיס קבוע ופעולות אלה כוללות גם שימוש ברכב", מסכם רס"ן ע'.




תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 19:46

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר