לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה עשרים פלוס 20plus.fresh.co.il I'll be back חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > 20 פלוס
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 26-05-2005, 10:17
צלמית המשתמש של rubber_duck
  rubber_duck מנהל rubber_duck אינו מחובר  
מנהל פורומי מטיילים ותרמילאים, תעופה אזרחית ופורומי הלוחות
 
חבר מתאריך: 01.05.03
הודעות: 23,380
מידע אתם מקבלים רכב מהעבודה? כדאי לכם לקרוא את זה

רבים מהעובדים במשק הישראלי נלחמים במעסיק שלהם כדי לקבל רכב צמוד כאחד מן התנאים בחוזה העבודה. אבל מתברר כי המכוניות המשפחתיות שמקבלים העובדים, בליסינג או כרכב חברה, יכול להפוך בשעת תאונה למלכודת מוות לנהג ולבני משפחתו.

לא מעט מציי הרכב של החברות בישראל רוכשים מכוניות ברמת אבזור בטיחותי נמוכה מהדגם הנמכר ללקוחות פרטיים על ידי היבואנים. הסיבה היא רצונם של היבואנים להוזיל את עלות כלי הרכב, ולהקטין את המס שמשלמים העובדים והמעסיקים על המכוניות. כל זה כדי שהמכוניות שהם מייבאים ייחשבו לאטרקטיביות בקרב מנהלי ציי הרכב בחברות.

יותר מ-60 אחוז מהמכוניות החדשות שנמכרו בישראל בשנה האחרונה, נרכשו על ידי חברות הליסינג וציי הרכב לטובת עובדים שמקבלים "רכב צמוד" ממקום עבודתם. רובן המכריע של מכוניות אלה נמכרו ברמות מחירים של פחות מ-122 אלף שקל כדי שיתאימו ל"קבוצות המחיר" הנמוכות שמהן נגזר שיעור המס אשר משלמים העובדים שמקבלים אותן. הסיבה העיקרית לגידול הדרמטי בנתח השוק של "מכוניות צמודות" היא שסכום המס שמשלמים עליהן העובדים, נמוך משמעותית מן העלות האמיתית של אחזקתן.

השבוע נערך בשוהם כינוס בטיחות שארגנה יבואנית כלי רכב, חברת יו-אם-אי, בהשתתפות כ-700 קציני רכב מכל מגזרי המשק. במהלך הכנס שבו הופיעו ראש אגף התנועה במשטרה ניצב שחר איילון, ראשי תנועת אור ירוק ומנכ"ל יו-אם-אי, דוד עיני נידונה הסוגיה של הסרת אביזרי הבטיחות מהמכוניות כדי להוזיל את מחיריהן. "נתקלתי בלא מעט חברות שמבקשות להוריד את כריות האוויר או להחליף את הצמיגים לאיכות נמוכה, כדי להוזיל את מחיר המכוניות", סיפר אחד מקציני הרכב. "היו גם מקרים שביקשו להוריד את ה-ABS או את מערכת הייצוב של הרכב".

רק כרית אוויר אחת
לצורך המחשה: ארבע המכוניות הנמכרות ביותר בישראל בשנת 2004 בישראל היו מאזדה 3, יונדאי גטס, טויוטה קורולה ופורד פוקוס. נתח הארי של מכוניות אלה נמכר לציי רכב, וחלקן הקטן לציבור הרוכשים הפרטיים. מרבית המכוניות שנמכרו לציי הרכב הכילו רק שתי כריות אוויר בטיחותיות (במאזדה, בטויוטה ובפורד) ומערכת ABS או רק כרית אויר אחת (בחלק מדגמי יונדאי).

בעוד שמרבית המכוניות שנמכרו לרוכשים פרטיים הכילו מערכת ABS ובין ארבע לשש כריותאוויר, ובהן כריות צד וכריות מסוג וילון שבשעת תאונה נפתחות משיפולי הגג כלפי מטה, מכסות את החלונות ומגינות על ראשי הנוסעים. דגמי הליסינג גם אינם מאובזרים במערכת בקרת יציבות.

מנתוני מינהל הבטיחות בדרכים האמריקני, עולה שכריות הצד שאינן מותקנות "ברכבי חברה", מצמצמות את מספר ההרוגים בתאונות חזית-צד ב-45 אחוז . על פי ההערכות, מערכות בקרת היציבות שאינן מותקנות גם הן במכוניות, יכולות למנוע לפחות שליש מהתאונות.

כל הדוברים בכנס שנערך השבוע, קראו לאוצר לשנות את המדיניות של הוזלת המס המשולם על מכוניות שבהן מותקנות מערכות בטיחות בסיסיות, כמו כרית אוויר אחת או מערכת ABS, ולהעניק את ההטבות רק למכוניות המאובזרות במערכות בטיחות מתקדמות ורבות יותר.

לדברי נועם קום, קצין רכב שהשתתף בכנס, "לא ייתכן שבמדינת ישראל שבכל שנה נהרגים בה 500 בני אדם בתאונות דרכים, לא תפעל הממשלה להורדת המיסוי על מכלולי הבטיחות, כדי להפסיק את המצב האבסורדי שהיבואנים והיצרנים מורידים אביזרי בטיחות כדי להוזיל את הרכב. אין מצב כזה באף מדינה מערבית. זה נהוג רק במדינות לא מפותחות, ולצערנו, גם בישראל".

http://www.nrg.co.il/online/16/ART/938/728.html

למה אני לא מופתע???
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 26-05-2005, 11:06
צלמית המשתמש של kukURIku
  kukURIku kukURIku אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.09.02
הודעות: 17,302
שלח הודעה דרך MSN אל kukURIku
אז זהו שהוא מאוד מאוד דק
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי rubber_duck שמתחילה ב "יש הבדל"

אביזרי בטיחות בסיסיים הם חובה. ככה שזה לא באמת "התפשרות על בטיחות". אי אפשר להתפשר על החובה. אפשר להתפשר על התוספות. תוספת אביזרי בטיחות היא חלק מאביזרי הרכב והיא משדרגת אותו לגרסה "מפוארת" יותר עם יותר כריות אוויר וכו'. המס הוא על מחיר הרכב, לא חושב שזה ממש על הבטיחות עצמה. האביזר X עולה כסף ועל זה משלמים מס.ביום שרכב פרטי לא יעלה 25-30 אלף דולר אלא חצי מזה (כמו בכל העולם) אז יהיו פחות "תירוצים" לפשרה על בטיחות. ביום שהמס על הרכב שבתלוש משכורת יקבע לפי קבוצה "אמיתית" יותר ומייצגת יותר של הרכב אז לא יתפשרו על בטיחות.

בנתיים זה כל הסלט חרא ביחד.
שאנשים ימותו, למי אכפת?
(ציניות)
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 26-05-2005, 14:30
צלמית המשתמש של EventHorizon
  משתמשת נקבה EventHorizon EventHorizon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.03.03
הודעות: 12,004
היבוא הוא כזה... כי הדרישה היא כזו...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי rubber_duck שמתחילה ב "אתם מקבלים רכב מהעבודה? כדאי לכם לקרוא את זה"

דווקא הרכבים הפחות יקרים, פחות "ערומים"....
בהשוואה לשינויים המשמעותיים שעוברים הרכבים היוקרתיים... מניסיון.
הכל בא בידיעה מלאה של העובד/צרכן.

המפתח כאן זה לא להתעצבן על החברות ליסינג תפעולי שמייבאות את הרכבים,
אלא באמת לפעול בכיוון של הורדה במיסוי.
המיסוי באותה צורה משפיע על מחיר של קנייה פרטית של רכב ותחזוקה שותפת...
ודוחף את מי שיש לו אפשרות ללכת בכיוון של ליסינג תפעולי, שם אתה מקבל תחזוקה ושירות מלא...
והכי חשוב- זה חוסך הרבה כאב ראש.

זה יחס של תן וקח... כולם ילדים גדולים ויודעים במה מדובר.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:03

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר