לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #11  
ישן 16-03-2009, 00:41
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
בישראל רוב האנשים נתקלים בעיקר בשוטרי תנועה
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "אפשר לענות כנציג גולת קליפורניה?"

שחצי מהם בכלל לא שוטרים אלא מתנדבי ית"מ... אני לא יודע אילו חוכמות אתה זוכר, אבל בעקרון מנסיוני משוטרים פה אתה תשמע פחות או יותר את מה שתשמע מאותו אדם לו היה אזרח. אין ממש "דיבור" של שוטרים, בדיוק כפי שאין ממש "תדמית" של שוטר. שוטר שביסודו הוא אדם נרתע, או פחדן, יהיה כזה גם בפקיד וההיפך. אין תדמית מסורתית של שוטר כמייצג הסדר והחוק, ואין מערכת שמכשירה שוטרים להרגיש כך.

ממה שאני מרגיש שוטרים נתפסים כמין סדרנים משודרגים: סוג של בעלי מקצוע זמניים שמגוייסים על בסיס עונתי ובלי שאחד משני הצדדים (המשטרה והאזרחים) מצפים ליותר מדי אחד מהשני.

בארה"ב המצב הפוך: המשטרה היא קודם כל תדמית ומסורת. זה תפקיד שאתה חי אותו ומוכשר לתפקד בו. אנשים שאני מכיר מקרוב (בעיקר מפלורידה) מחזיקים מהשוטרים בעיר שלהם כמו שנער מורעל פה בארץ מחזיק מהשייטת: הם המלאכים השומרים בעיניו (והאמת? בהתחשב בעובדה שאמריקאי עירוני ממוצע ממעמד בינוני + מחונך להיות פחדן שברור לו שעם מה שהוא מרוויח שום עימות לא משתלם כלכלית, שוטרים הם האנשים האמיצים, והנכונים להקריב, היחידים שסביבו!). באותה מידה מי שרואה עצמו כנפגע מן השוטרים (בוא נגיד: איזה שחור מ"פילי" שעבר לפלורידה כדי להתפרנס בשקט ממכירת מנויים לירחון מדלת לדלת, ומוצא פעם אחד פעם שמשטרת העיר מרחיקה אותו, אחרי שדיירים התקשרו 911) מפתח כלפיהם שנאה של ממש.
תדמית השוטר האמריקאי שישראלים, או אירופים מכירים, מבוססת על סרטים וסדרות, שהן בתורן הגזמה והעצמה של תדמית השוטר בעידן טרום רודני קינג. אני מניח שתדמית זו תשרוד עוד שנים לא מעטות שכן בקולנוע עדיין אוהבים את תדמית הניק נולטי א-לה "48 שעות".
_____________________________________
.


נערך לאחרונה ע"י g.l.s.h בתאריך 16-03-2009 בשעה 00:43.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 16-03-2009, 07:51
  קגנס מנהל קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
לפעמים הביטחון שלך קצת מופרז
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "בישראל רוב האנשים נתקלים בעיקר בשוטרי תנועה"

ראשית, רוב השוטרים בהם נתקל האזרח הישראלי הם שוטרי תנועה או סיור והאזרח הממוצע לא מבחין בין השניים היות וגם שוטרי הסיור אוכפים חוקי תנועה. הוא גם לא מבחין בין השוטר הסדיר והמתנדב ואחרי שנים של התנדבות מסוג זה בדיוק, אני חושב שלמדתי משהו על שוטרי משטרת ישראל. לשוטרי הסיור, לפחות, יש סיגנון מאוד אופייני של התנהלות שהם מן הסתם לומדים זה מזה ושאיננו שונה בהרבה מהסיגנון של שוטרי הסיור בארה"ב, לפחות באיזור שבו אני שוהה. השוטרים שאני עבדתי איתם בישראל היו בחלקם הגדול בסך הכל חדורי מוטיבציה ובעלי הכשרה הולמת. לרבים מהם הייתה גם השכלה אקדמית (גם אם ממש לא לכולם). מניסיוני האישי, במובנים רבים המשטרה המקומית במקום מגוריי מקצועית פחות מזו הישראלית ונבזית/קטנונית יותר ויש לי דוגמאות למכביר. על רקע זה ומהדיבורים של אנשים כאן הייתי אומר ככלל שהיחס לשוטרים כאן גם אינו שונה בהרבה מאשר בישראל. מה שכן-השוטרים מרובים הרבה יותר ומצויידים הרבה יותר טוב ולכן היעילות של המשטרה כגוף גבוהה בהרבה.
ועוד משהו: צריך לדעתי גם להבין שבארה"ב היחס לחוק הוא בבסיסו שונה מאשר בישראל ומכך גם נגזר היחס של האזרח הלא-עבריין למשטרה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 15-03-2009, 00:56
צלמית המשתמש של rubber_duck
  rubber_duck מנהל rubber_duck אינו מחובר  
מנהל פורומי מטיילים ותרמילאים, תעופה אזרחית ופורומי הלוחות
 
חבר מתאריך: 01.05.03
הודעות: 23,380
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי סוכן שקט שמתחילה ב "למה סכין ? הכי טוב זה אלה..."

מכות אולי יפחידו נרקומן שגונב כדי לממן את המנה הבאה שלו, וגם זה לא בטוח.
אם זה גנב "מקצועי" אתה יכול לגלות שההתחכמות הזו עלתה לך במברג בצלעות.
חוץ מזה שאם תיגרום לו נזק, אתה יכול לגלות שאתה זה שעומד למשפט. לפני כמה
שנים היה מגדל בקר בצפון שתפס שני "בני דודים" שניסו להלוות ממנו את העדר.
הוא פיצץ אותם במכות, הפשיט אותם, צבע אותם בצבע ירוק ושלח אותם הבייתה.
הם תבעו אותו והוא היה צריך לשלם להם 100,000 ש"ח פיצוי, אני לא זוכר אם
הוא גם ישב בכלא. זה שווה את זה?
אה, ועוד דבר.... אל תיתן לאנשים רעיונות איך לעבור על החוק מעל גבי הפורום.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 15-03-2009, 09:56
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
לחוק יש מטרה פשוטה - ומתן סיפוק ל"יפי נפש" עירוניים אינה אחת מהן
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי rubber_duck שמתחילה ב "עכשיו אתה סתם מנסה לייפות את..."

מטרת החוק היא שימור הסדר החברתי: עשיית צדק, מיסוד יצר הנקמה והרתעה כולם כלים לגיטימיים המרכיבים את חוק העונשין שהוא זרוע ביצועית של "החוק".

כאשר הסדר החברתי מעורער באופן מתמיד ע"י כוחות מוגדרים, ועוד באופן מכוון וציני, הרי שהחוק יורד ממרום מעמדו. גם במקרה כזה היד רועדת כאשר בוחר מי שבוחר שלא למלא את לשון החוק, אולם לפעמים אין ברירה.

כאשר תופעת אונס יהודיות בידי מוסלמים התגברה בשנות ה-40, ומלבד זאת שהחוק הבריטי וזרועות האכיפה שלו עמדו חסרי אונים, היה גם ברור שיש זיקה בין הלאומנות הערבית לבין פשעים אלה (אותם אנסים לא אנסו ערביות) לא הייתה ברירה אלא "לעקוף" את החוק. ההמשך ידוע, ואף מתועד בשיר. המבצעים היו אנשי הפלמ"ח - הפקודות "מלמעלה".

אני לא מטיף לעקיפת החוק, אבל ברור לי שכאשר נטל ותוצאת פשעים מסויימים הופכים להיות כבדים, בלתי הפיכים וחורגים מן ה"מקובל" (כמו לדוגמא הגהינום שעוברים חקלאים בגלי פשע שונים של הרס מפעל חייהם), אין לי כוונה לראות את מי ש"נוטל את החוק לידיים" כפושע. לא מזמן דובר כאן על פגיעה בחיות מחמד ואנשים התחרו ביניהם בסופרלטיבים אודות כמה זה מגונה ומה ראוי שיעשה לפוגע: גם אם הכלב הזה ממרר את חייו. מעניין שכאשר מדובר על חקלאי שקם בבוקר ומגלה שהעדר היקר שלו התפוגג, ושהגנבים גם הרסו מה שלא יכלו לקחת, אז פתאום כולם מצפים שהאיש פשוט ישים רגליים על השולחן וירים טלפון לביטוח: כאילו שמדובר על "נשיקה" בין שתי מכוניות בפקק בכניסה לת"א...
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 15-03-2009, 15:55
צלמית המשתמש של rubber_duck
  rubber_duck מנהל rubber_duck אינו מחובר  
מנהל פורומי מטיילים ותרמילאים, תעופה אזרחית ופורומי הלוחות
 
חבר מתאריך: 01.05.03
הודעות: 23,380
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "לחוק יש מטרה פשוטה - ומתן סיפוק ל"יפי נפש" עירוניים אינה אחת מהן"

אומנם כבר קראו לי בשמות הרבה יותר נוראיים "מעירוני יפה נפש", אבל אני רוצה להעמיד דברים על דיוקם.
גם היום אתה יכול לעמוד מול פורץ שמנסה לגנוב את הרכוש שלך, אם הוא מסכן את החיים שלך אתה יכול להגן על עצמך ואפילו להגיע למצב שבו הרגת אותו. אם פעלת על פי החוקים הרלוונטיים (הגנה עצמית, חוק דרומי), רוב הסיכויים שגם אם תעמוד למשפט תצא זכאי. אומנם יוציאו לך את הנשמה בעינויי דין שיכולים להימשך שנים, ויכול ליהיות שתיפול על שופט שבשבילו החוק הוא רק המלצה (וזה כבר עניין לאשכול אחר) אבל כעיקרון החוק לצידך.
אני אישית מסכים איתכם שאם המדינה לא יכולה לספק לתושבים ביטחון, היא צריכה לתת אפשרות לתושבים להגן על עצמם. אבל מה שאדון Incred2 הציע, הוא רצח פר אקסלנס. אתה יכול להגן על הרכוש שלך גם בלי להרוג אנשים, ואם כבר הגעת למצב שבו היית צריך להרוג מישהו כדי להגן על עצמך, אז בשביל מה להעלים ראיות? אם פעלת על פי חוק תן למשטרה לחקור וזהו. מה שהטריד אותי בהודעה שלו זה הקריאה להרוג את גנבים גם אם הם לא מהווים סכנה ויותר מזה, הקריאה להעלים את האנשים האלה. אלו שיטות שאולי מתאימות למאפיה ולא לאזרחים שומרי חוק. אין שום מצב שבו פשע אחד, גניבה, מצדיק פשע שני, רצח.

(ההודעה שורשרה אליך, אבל מיועדת גם ל - Incred2).
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 16-03-2009, 00:58
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
ישנה שאלה גדולה שאתה (וכל אדם) צריך לשאול את עצמו
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי rubber_duck שמתחילה ב "זה בסדר, לא באמת חשבתי שקראת..."

האם האיש הזה שמכה באגרוף באחר בגלל וויכוח הוא פורע החוק המסוכן ביותר, שאינו פושע של ממש, שאנו מכירים?

כי מזה כמה שנים שיותר ויותר ברור לי שבמדינות עירוניות כמו ישראל מתפתחת מין תרבות עוקפת חוק של פורעי חוק נקיי כפיים, שפתאום לחטוף מכות מאיזה בריון לא כ"כ נראה לי גרוע לידם: כל האזרחים הבירוקרטים שממררים לאחר את החיים בתלונות פליליות כוזבות, תביעות ורדיפות שונות במטרת זדון, ובלי ללכלך את הידיים בשיטה הישנה.

חיים הכט יכול לעשות לינץ' בבעל מקצוע - שבטח היה מת שסתם איזה פרחח ישדוד ממנו פדיון אחרי זה, בדיוק כפי שאיזה אחד עם חבר עו"ד יכול לגרום לך לשקול התאבדות, אם הוא ממש ירצה. אני מביט מסביב על מעגלים שסביבי ורואה הרבה אנשים שחייהם גהינום משום זדונם של אחרים שמתעללים בהם, בלי לום ובלי אגרופן, אבל בדרך האכזרית, הצינית והמזיקה ביותר, והכל בחסות החוק הבירוקרטי, שישאיר לך רישום פלילי ופתח לצרות כי כי עיקמת את היד לזה שאיים עליך אחרי שחסם לך את החניה, אבל לא יגן עליך כשמישהו ימרר את חייך המקצועיים מתוך כוונת זדון ויהרוס את פרנסתך.

אני מסתכל על הנ"ל ופשוט לא רואה שום אכיפת חוק שאינה סלקטיבית. דופקים את הקטנים - אלה שנתנו סטירה לילד שגנב להם סמל של האוטו, אבל לגמרי מפקירים את מי שממררים את חייו ואין לו כסף לעו"ד טוב.

אין אכיפת חוק עבור האזרח הקטן: יש בשבילו רק את האפשרות לזכור שהוא חייב לכופף את הראש פה ושם, וככה יצא רק בנזק בכיס ובאגו, אבל בלי דקירה, מצד אחד, ורישום פלילי מן הצד האחר. אם מישהו שם לך כלב מטורף בחצר השכנה, והוא לא נותן לישון, וכל בוקר מסתער בטירוף על הילדים שלך בדרך לגן, נדבק באמור לגדר, וגורם להם לברוח לכביש הסואן בבהלה - והמישהו הזה "שם זין" עליך - אבוד לך. או שתשב בבית ותאכל את הלב (כדי לגרום לילד לא לפחד מכלבים תצתרך להעביר אותו סידרת חינוך ממושכת), או שתשים כסף על עו"ד שיפחיד את מי שצריך יותר ממה שהוא יפחיד אותך, או שתיקח את החוק לידיים. ויש אנשים ששתי האפשרויות הראשונות לא מציאותיות עבורם! (אם אתה נהג משאית שחייב את שעות השינה שלו למטרות העבודה, תאמין לי שאתה מתחיל להפליג למחוזות ייאוש, ופתרונות ייאוש, כשאיזה בן ז*נה חושב שהוא הדון קורליאונה בשכונה.

רבים בורחים להם לשכונות הטובות, או ליישובים הקהילתיים: שמה יש חברת שמירה נגד מבקרים לא רצויים וועדת קבלה+קינן שפי נגד מתאזרחים לא רצויים. אני רוצה לגור בצ'חונה הישנה שלי, ולא: אני לא רוצה שקט של בית קברות וכבוד של פולנים. אבל אני לא רוצה אנרכיה שבה החוק חכם רק על חלשים: זו בעיני פשיטת רגל של החוק.
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:36

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר