24-01-2009, 23:11
|
|
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
|
|
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
|
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי plonter5
יוסיפון, בדבריך קיימת סתירה פנימית. איך אנחנו מצפים מהטען שיבדוק את הקנה לפני ירי אם יש פגז תורן? הפגז הלא ממתין להתקלות- מזהים יורים. כמובן שאם מבצעים סדרה על מטרה שלא עומדת לירות עליך או להעלם הטען יכול וצריך לבדוק את הקנה
|
היי
LONG TIME NO SEE!
ברור שאני לא דיברתי על ירי מהיר בהיתקלות של פגז תורן.
אם זה המצב שעכשיו ניתקלנו וחייבים לירות מהר, אין לי שום טענה למי שמגלה שעפה לו חתיכת קנה.
אבל אם יש שניה ספר (ורוב הזמן, שנינו יודעים, יש) עדיף לוודא טעינה מחדש (לפתוח סדן, לשלוף את הפגז, להציץ, לבדוק שהפיקה נקיה, לטעון בחזרה, לקחת פגז נוסף, להיצמד, לוודא לחיץ, לדחוף ניצרה ולצעוק "טעון!".
אולי בטנקים שלכם שאין להם מי יודע מה תחמושת זה פחות חשוב. אצלנו לפעמים אפילו נעדיף להחליף סוג פגז! זה עניין של פחות מעשר שניות.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי plonter5
הפתרון של העברת חוטר מבפנים אכן ישים ויעיל (בדקתי השבוע בדרום הרצועה), אבל רק ללא הפודל כי למשוך אותו חזרה זה סרט רציני
|
חו"ח לדחוף פודל מבפנים!
ציטוט:
במקור נכתב על ידי plonter5
אגב, החוטר אכן ממוקם מחוץ לטנק (וגם גביע החליצה) אבל בהכנות ללחימה הכנסנו (עקב לקחים) את החוטר פנימה לצריח כך שיהיה נגיש.
לדעתי, כפי שכבר נאמר, ע"מ להימנע מפיצוץ קנה המט"ק צריך לשמור על הקנה נקי ואם יש חשש ללכלוך לתפוס מחסה ולבדוק. אני ניערתי חול מהקנה ע"י טיפוס לאחור על סוללה וזה הספיק בהחלט (נבדק בירי)
|
גביע חליצה אמור להיות בויורס טען.
אם זה שונה אז צריך לדאוג שעודד בסיוק כותב מחדש את הספר של הסמל"ש ומכניס אותו לשם (בטח כבר יפול על צפריר ).
מאד משמח לשמוע שהראש עובד והכנסתם את החוטר לתוך הצריח!
אצלי בסדיר היו צוותים שהחוטר היה מורכב אצלם ותלוי על הפלטות (כמו הכבלי גרירה בסימן 4).
חול מהקנה אפשר להוציא בלי לצאת מהטנק ובלי חוטר: בניעור, בטיפוס אחורה על סוללה (כמו שעשית, כל הכבוד!), בירי נק"ל על החסימה ובמקרה הגרוע בשפיכת פחית שמן בלמים לקנה (רק לזכור שהפגז הבא יצא בקנה משומן...
אני מכיר אנשים שישמו את הפתרונות הללו.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי plonter5
ואם כבר פתרונות, שאלה: למרות שאנחנו השריונרים לא רגילים לזה ולמרות שזה נראה רע לדעתי פתרון מוצלח יכול להיות נסיעה עם כיסוי לוע (לפחות בתותחי 120 זוהי בסה"כ כיפת בד)
|
לגבי כיסוי לוע ראה מה שכתבתי למטה. וזכור שזה יהיה יעיל עד שתירה את הפגז הראשון...
מה עם חוויות משדה הקרב?
אני מבין שהיית שייך לצק"ם 188 שפעל באזור דהניה רפיח?
הספקת להיות ת"פ צק"ם חטמ"ר דרומית?
ירו עליך?
על מי ירית? מה? לאיזה טווחים?
אם תרצה לא לכתוב את התשובות בפורום אני זמין גם בדרכים אחרות...
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il
|