לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 19-01-2009, 07:18
  מדינאי מדינאי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.04
הודעות: 9,419
מידע נשק לחמס זורם גם דרך הים.

http://www2.debka.co.il/headline.php?hid=3572

מהנדסים ימיים איראנים, שפתחו סוג מיוחד של מכולות, ומדענים המתמחים בזרמים תת-קרקעיים של הים התיכון, המוצבים על אוניות סוחר איראניות, הם הערוץ הסודי בעזרתו הבריחה טהרן נשק לחמס בעזה בתקופת המלחמה.

יום ראשון, כב טבת תשס"ט, 22:44, 18 בינואר 2009

המקורות הצבאיים של תיקדבקה: ישראל הבהירה למצרים שהעבירה את המסר לחמס, כי אם ייעשו ניסיונות איראנים או סוריים נוספים להעביר לחמס טילים או כל נשק כבד אחר ביבשה ובים, הדבר ייחשב כהפרת הפסקת האש וצה''ל יפעל נגד משלוחי הנשק.

המקורות המודיעיניים של תיקדבקה מוסרים, כי עוד לפני פרוץ המלחמה הקימה איראן במפקדת משמרות המהפכה בבאנדר עבס מפקדה מיוחדת להעברת הנשק לחמס. מפקדה זו כללה מלבד אגפי מודיעין ורכש, גם מחלקה של מומחים ימיים שכל התמחותם היא בזרמי המים בים התיכון. במקביל, פיתחו מהנדסים ימיים איראניים מכולות קטנות מיוחדות אשר ברגע שהן מוטלות למים, כאשר הנשק נמצא בתוכן הן צוללות לעומק מסוים בו נמצא זרם תת ימי. המכולה בנויה ככה שהיא נסחפת עם הזרם עד לנקודה מסוימת הקרובה לחוף עזה. כאשר המכולה מגיעה לנקודה זו, יש בה מנגנון המופעל אוטומטית והגורם לכך שהיא תצוף על פני המים. בשלב המכולה הקטנה נאספת על סירות הדייגים העזתיים. המקורות שלנו מוסרים כי על כל אוניית סוחר איראנית הנושאת מכולות נשק כאלה הוצב מומחה איראני לזרמים בים התיכון שהורה לקברניט האונייה לאיזה נקודה בים עליו להגיע ולהטיל בה את המכולה, כדי שזו תגיע לחוף עזה. כדי להתמודד עם מערך מודיעני ימי איראני כזה, וושינגטון, ירושלים, וקהיר, תצטרכנה עכשיו להקים מרכז ימי-צבאי-מודיעני דומה שיפעל נגד האיראנים.

השיטות המתקדמות האלה בהם האיראנים משתמשים וההשקעה העצומה בהפעלתם מצביעים על 2 דברים:

1. איזה חשיבות איראן מייחסת לאחיזתה ה אסטרטגית בחמס וברצועת עזה.

2.מידת התחכום של המודיעין והמהנדסים הצבאיים האיראנים.

עוד ידיעה:
http://www2.debka.co.il/headline.php?hid=3558
איראן גייסה את הפיראטים הסומאליים כדי להבריח טילים ותחמושת לחמס.

יום שלישי, יז טבת תשס"ט, 22:32, 13 בינואר 2009

המקורות הצבאיים של תיקדבקה מדווחים כי איראן גייסה בימים האחרונים את הפיראטים הסומאליים כדי שיעזרו לה להעביר נשק לחמס. במסגרת ניסיונותיה, בימים האחרונים, לשכנע את החמס להמשיך בלחימה ולא להסכים להפסקת אש, הגבירה איראן את קצב המשלוחים האלה. .

המקורות הצבאיים שלנו מדווחים כי הרכבת ימית האיראנית מתנהלת באמצעות 3 ערוצים.

1. הערוץ האיראני. אוניות משא איראניות אשר מפליגות מנמל באנדר עבאס שלחוף המפרץ הפרסי, ומנסות להגיע עם מטען הנשק למפרץ סואץ. אוניות מלחמה אמריקניות הפועלות במפרצי עומן, עדן, והחלק הדרומי של הים האדום, במסגרת הפעולות נגד גורמי טרור, מיירטים אותן. אנשי מרינס אמריקנים עולים על סיפוניהן כדי לחפש את משלוחי הנשק ובמידה שמצליחים למצוא אותם מחרימים אותם. אולם חלק מהספינות האיראניות, בייחוד הקטנות שמביניהן מצליחות לחמוק מהן. גורמי מודיעין מערביים מוסרים כי בשבוע האחרון, הציעו סוכנים איראנים לפיראטים הסומאליים לפגוש את אוניות המשא האיראניות לפני שהן נכנסות למפרץ עדן ולים האדום, לקבל את משלוחי הנשק ולהעביר אותם בספינות סומאליות קטנות לאריתריאה. מיד לאחר העברת הנשק חוזרות האוניות האיראניות לבאנדר עבס, כדי לטעון מטענים נוספים.

בין אריתריאה וגורמים סומאליים העומדים מאחורי הפיראטים ישנם קשרים הדוקים.

2. הערוץ האריתריאי. חלק מהספינות האיראניות עוצר בנמל אסאב Assab באריתריאה ושם הן פורקות את מטען הנשק. הנשק הזה מועבר לסודן, שם השלטונות עוצמים עיניים ומאפשרים לו לעבור ללא הפרעה אל דרום מצרים. משם הנשק עובר לידי רשתות הברחה מצריות המעבירות אותו בסירות לחופי סיני.

3. הערוץ האירופאי. אוניות משא המפליגות מנמלים בבלקנים, בייחוד ממונטנגרו ומנמל דובורניק שבקרואטיה, נושאות במטענים שלהן, מכולות עמוסות בנשק, בעיקר פגזי מרגמות, וטילי נ''מ ונ''ט. האוניות מגיעות לתעלת סואץ שם הן מנסות להטיל את המטען שלהן לתוך המים ליד סירות המבריחים המחכות להן.

המקורות הצבאיים של תיקדבקה מדווחים כי בעוד שהצי המצרי מנסה לתפוס מטענים אלה בתעלת ובמפרץ סואץ ובצפון הים מול חופי סודאן, פועל חיל הים הישראלי נגד הברחות אלה, בים התיכון, ובמפרץ סואץ.

עוד מוסרים המקורות הצבאיים שלנו כי מערכת ההברחות המסועפת הזו מבוססת על 3 שבטים בדואיים בחצי האי סיני. המדובר בשבטי הטראבין Tarabin, היושבים בדרום ובצפון סיני, קרוב לגבולות ישראל ועזה. שבטי התייאה Tiyaha, השולטים במרכז סיני. שבטי העזזמה Azazmeh שיש להם אוכלוסיות גדולות בצפון סיני הנגב הישראלי, ירדן וסוריה. המקורות שלנו מוסרים כי משלוחי הנשק אשר מצליחים להגיע לחופי סיני מועברים משבט אחד לשני, עד שהם מגיעים לתוך רצועת עזה.
_____________________________________

יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן (תהילים קכט, ח)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 06:28

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר