לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > מחשבים > תוכנה ומשחקי מחשב
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
האשכול נעול
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 21-12-2008, 02:07
  metooshelah metooshelah אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.06.03
הודעות: 17,610
פתיחה - נכתב ע"י metooshelah
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי metooshelah שמתחילה ב "סיכום שנת 2008 - פורום משחקי מחשב!"

כל הזכויות שמורות ל-metooshelah בלבד. אין רשות לאיש להשתמש במאמר ללא אישורו המפורש בכתב. אין רשות להעתיק בשום דרך שהיא (לרבות אופטית ומכנית) ו/או לצלם ו/או לאחסן קטעים ו/או את כל המאמר ללא רשות מפורשת מהכותב.

סיכום שנת 2008 בפורום משחקי מחשב!

ראשית כל, תודה, שעצרתם ובאתם לקרוא את הסיכום המושקע, שהוכן כולו על ידי גולשי הפורום.




שנת 2008, לנצח תיזכר, בדומה לשנה הסינית, כשנת הקונסולות. בשנה הזו, קיבלנו 3 קונסולות חדשות, עם יכולות מדהימות הן ביכולת העיבוד שלהן והן ביכולות הגרפיקאיות.

עם המעבר לטלוויזיות חדות יתר ובהמשך לHD, יכולות הקונסולות לתת לנו חווית צפייה טובה יותר במשחקים. בעבר, אחד הדברים שתמיד עיצבנו אותי בקונסולות, היה הגרפיקה. הכל היה מרוח ומגעיל – אך לא עוד. משחקים חדשים שיוצאים, מראים על יכולות מדהימות שאינן נופלות משל המחשב. משחקי FPS כגון battlefield: BC וכן army of two, הם רק שניים מהכותרים שיצאו לקונסולות (לxbox 360) במקרה זה, והראו לכולנו, שגם השחקנים המוזרים האלו, עם הקופסא מתחת לטלוויזיה יכולים.




בעתיד, עם כניסת הblu-ray בצורה חזקה לשוק (אם בכלל, עקב מחירים), נוכל לצפות אף מרמות גרפיקה טובות יותר -אך עוד חזון למועד.




בשנה זו, יכולנו לראות ניסיונות של הכנסת נישות משחקים, שהיו שמורות בעבר למשחקי מחשב. בניגוד לשילוב הפופולרי של מכוניות-מכות-ספורט של הקונסולות (עם הבלחת משחקי FPS סוררים פה ושם) ראינו משחקים שביצעו את המעבר, ויתכן ולא יחזרו לעולם המחשב. עם זאת, הניסיון להביא את עולם הFPS לקונסולות למשל, לא תמיד צולח יפה. השליטה עדיין מסורבלת (למעט ה-wii, אבל בזה ניגע מאוחר יותר). על השחקן להתמודד עם מיעוט כפתורים ונדרש להשתלט על קומבואים, שאינם עסק פשוט לכולם. בנוסף, על השחקן לכוון בעזרת ג'ויסטיק אנלוגי – לא החוויה הכי מהנה בעולם. משחקים אלו דורשים עיקול למידה והסתגלות רב יותר משל משחקי מחשב.




בנוסף למשחקי FPS, החלו שחקני הקונסולות לקבל נישה, שהייתה שמורה בעבר כמעט באופן בלעדי למחשב – משחקי האסטרטגיה. Halo wars העומד לצאת בשנה הבאה, עתיד להביא את עולם האסטרטגיה למשחקי הקונסולות. יתר על כן, בשנה הזו לראשונה, בעקבות יכולות הmultiplayer הרבות שמתווספות לקונסולות, נודע על משחק mmorpg שיתכן ויגיע לקונסולה – age of conan. המשחק, שהושק למחשב בראשונה, עדיין נלחם בקשיי ילדות, וישנן תלונות רבות מקרב השחקנים, אך יש לראות מה צירוף שחקני הקונסולות יעשה למשחק.




קונסולה אחת, שאולי בלטה מעל כולן היא כמובן, ה Wii של נינטנדו. הקונסולה הביאה לנו לראשונה, שלט בעל חיישני תנועה, שמפעילים את הקורה במסך. כך למשל, יכולים השחקנים ליהנות במשחק טניס או לשחק בזלדה, כאשר השלט משמש בתור החרב. בנוסף, משמש השלט ככוונת במשחקי FPS – פתרון הרבה יותר נוח, מהג'ויסטיק האנלוגי של שתי המתחרות. יתכן ופיצ'ר מעניין זה, יוציא את נינטנדו מסטיגמת ה"פוקימון" שיצאה לה, והיא תוכל להשתוות עם סוני ומיקרוסופט בתחרות על קהל השחקנים

לפני שנעבור לנושאים אחרים, נדבר על עניין שכואב להרבה גיימרים, ומפתח שנאה מסוימת כלפי הקונסולות.




GTA IV, אחד המשחקים המדוברים של השנה, יצא רק לקונסולות. הכוונה היא לשחררו במועד מאוחר יותר למחשב. התנהגות זו של החברות מזלזלת בציבור גדול מאוד של שחקנים, וככל הנראה, לצערנו מגמה זו לא תיפסק, אלא תגבר; ומי שירצה לשחק במשחקים חדשים, ברגע שהם יצאו, יאלץ לעבור לקונסולה. משחקי הנישה האמתיים אולי יישארו ברשות שחקני המחשב, אבל הקונסולות ללא ספק ינגסו נתחים בתחום שהיה שמור כמעט כולו למחשבים.




שנת 2008, תיזכר כשנה ממוצעת פלוס של משחקי המחשב. עם בואם של המעבדים כפולי הליבה לכל מחשב, ניתן לראות משחקים עם אינטליגנציה שמספקת אתגר מסויים לשחקן. לא עוד דמויות מטומטמות שלא עושות יותר מדי, אלא קרבות בהם האויב מגיב בהתאם לשחקן ואף מנסה להפתיעו.

מעבר לכך, קיבלנו, כרגיל, את מנת המשחקים שלנו. החל מcrisis שעשה טוב לחלקנו (וחלק הוא סתם עיצבן, בשל דרישות גבוהות), דרך assasin's creed, התמוהה, שהFBI עדיין מחפש את כפתור היציאה ממנו (יש פרסים למוצא הישר!).

לשמחתנו (וגם לצערנו), החליטו החברות לא להשאיר את שנת 2008 צחיחה כמדבר. מרבית המשחקים המצופים יצאו דווקא לקראת סוף השנה, ובהם GTA, CoD world at war וכן RA3, שהדעות לגביו עדיין חלוקות.

דווקא בתחום משחקי ה MMORPG, נראתה פריחה השנה. במשך 4 השנים שבהן WoW מושל בכיפה, עם כ10 מיליון (!) שחקנים, נראו השנה ניסיונות לקחת מ"מלך" משחקי הRPG את תוארו. חלק הצליחו, חלק נפלו מרצון של המפתחים להגיע לתאריך מסויים – ע"י הורדת תוכן חשוב – וחלק סתם בגלל מכניקות פגומות. ניתן היה לראות את LOTRO, שצומח יפה מתוך בסיס שחקנים איתן, המרגיש קשר לעולמו המרהיב של טולקין, עם הרחבה (“ספר") חדש שיצא השנה: Mines of moria.

גם Age of conan יצא השנה, אך איכזב את מרבית שחקניו, עקב מכניקות משחק פגומות, שנבעו, בין היתר, מהרצון להכניס את המשחק גם לקונסולות. עוד משחק שיצא הוא Warhammer: age of reckoning, משחק MMORPG שנטוע בעולם של warhammer, ואמור לקרוץ יותר לשחקנים האוהבים PVP.

ואתם? מה הייתה שנת 2008 במשחקי מחשב וקונסולות שלכם?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 21-12-2008, 02:14
  metooshelah metooshelah אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.06.03
הודעות: 17,610
תופעה - גשם של משחקים בחורף ובצורת בקיץ - נכתב ע"י q_man
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי metooshelah שמתחילה ב "סיכום שנת 2008 - פורום משחקי מחשב!"

כל הזכויות שמורות ל-q_man בלבד. אין רשות לאיש להשתמש במאמר ללא אישורו המפורש בכתב. אין רשות להעתיק בשום דרך שהיא (לרבות אופטית ומכנית) ו/או לצלם ו/או לאחסן קטעים ו/או את כל המאמר ללא רשות מפורשת מהכותב.

בשנים האחרונות שמתי לב לתופעה מעניינת וקצת מעצבנת.
בכל מה שקשור לתאריכי יציאה של משחקי מחשב ישנה חלוקה ברורה אשר לפיה הרוב המחולט של המשחקים יוצאים לשוק בתקופת שבין אוקטובר לדצמבר, בעוד שקומץ המשחקים הנותר מפוזר בשאר השנה.
כך נוצר מצב שבו במשך כל הקיץ כמעט ואין לנו במה לשחק ואז בבת אחת נופל עלנו מבול של משחקים שאין לנו זמן כח או יכולת לבדוק את כולו.

למה זה קורה? המבול הזה, למרות שנחמד לחשוב ככה, לא יורד בגלל שהחורף הגיע אלא בגלל החגים. כבר מזמן חברות קפיטליסטיות, ובניהן מפיצות משחקי המחשב, הבינו שלקראת תקופת החגים בחורף המכירות של כל דבר עולות עם הצורך לקנות מתנות לבני משפחה.
משנה לשנה, כדי להגדיל רווחים, יותר ויותר חברות קובעות תאריכי יציאה למשחקים שלהן כך שיתאימו לסטטיסטיקות המכירה המקסימליות וכתוצאה מזה החודשים אוקטובר-דצמבר מתמלאים בתאריכי יציאה לעשרות משחקים. במקביל חודשי הקיץ והאביב סובלים מבצורת קשה כאשר פה ושם יוצא משחק ששווה בכלל להסתכל עליו.

בניגוד לנתוני הסטטיסטיקה לדעתי המצב שנוצר כרגע במקרים רבים דווקא מוריד את המכירות של משחקים מסוימים.
כאשר בחודש אחד יוצאים לפלטפורמת משחקים אחת מעל ל-10 כותרים בעלי תקציב רחב נוצרת תחרות אדירה וברוב המקרים הגיימר נאלץ לבחור 2-3 משחקים מתוך הרשימה ולוותר או לקוות שיזכור לחזור אל השאר מאוחר יותר.
ככה קורה שמשחקים רבים, בלי קשר לכמה הם טובים או לא, היו יכולים להנות מקהל קונים רחב יותר אם היו יוצאים לשוק בחודש אוגוסט השומם במקום בנובמבר בו משחק בעל שם ותקציב פרסומי גדול יותר גנב להם את התהילה.
אפשר אפילו להסביר חלקית את ההצלחה האדירה של משחקים כמו GTA IV ו-MGS4 בכך שהם שוחררו לשוק עמוק בתוך החום של הקיץ לאחר שגיימרים רבים "גוועו ברעב" במשך מספר חודשים טובים ורק חיכו לשים את הידיים שלהם על משהו חדש.

בין אם המצב מוסיף או גורע ממכירות המשחקים מה שבטוח הוא שלגיימר הממוצע הוא לא טוב.
אפשר אולי לקוות שמפיצות המשחקים יבינו לבד שהמצב לא תורם לנו ולהן וינסו לאזן אותו, אפשר לומר שאותן מפיצות לא רואות דבר מעבר לאינטרס הכלכלי שלהן והמצב לא ישתנה ואפילו יחמיר. אולי אני בכלל טועה וזה עניין חד פעמי שלא יחזור על עצמו. אנחנו רק יכולים לחכות ולראות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 21-12-2008, 02:15
  metooshelah metooshelah אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.06.03
הודעות: 17,610
סקירת משחקים (חלק א) - נכתב ע"י puzpuz
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי metooshelah שמתחילה ב "סיכום שנת 2008 - פורום משחקי מחשב!"

מיקום: בניין
הקדמה


תאריך: 29 ליוני
שנה: 2000
יום: חמישי


צעקות שמחה ואושר זעזעו את העולם, כאשר Blizzard Entertainments שיחררו משחק המשך מרהיב למשחק המוערץ - Diablo. מאז, Diablo II נחשב לאחת מספינות הדגל של הז'אנר (RPG / H&S), ואחד המשחקים המבוקשים ביותר בכל הזמנים (כמו כל המשחקים של Blizzard, בערך). הסיבה היא פשוטה: אין גיימר שמסוגל לא לאהוב את המשחק הזה, משום שלמרות הדלות היחסית במקצועות ובאפשרויות, המשחק בנוי כך שכל דמות מסוגלת להיות החלום האישי של השחקן (הסיבה היא, כנראה, שהדמות היא פשוט Overpowered). הגרפיקה (או שמא זו זווית המצלמה?) טובה מאוד יחסית לתקופה (הרבה לפני מה שאני נוהג לכנות בשם "עידן הגרפיקה"), הרקע והעלילה, בשילוב עם הכוח העצום שגלום בדמותכם והיכולות (הלא אופייניות לז'אנר H&S*) להתקדם, לבנות ולפתח את הדמות שלך, הן שהופכות את המשחק למשחק מעולה שחובה לשחק בו.




*ובגלל זה יש הטוענים כי המשחק הוא מז'אנר RPG.




תאריך: 29 ליוני
שנה: 2001
יום: שאלה טובה




צעקות שמחה ואושר זעזעו את העולם, שעוד לא היה מוכן למכה שנייה. ההרחבה למשחק האֵפּי, Diablo II, שוחררה. ההרחבה – Lord Of Desruction – עוצרת בתוכה תוספות מעולות למשחק, ובכללי, את המעט שהיה חסר כדי להפוך את Diablo II למשחק המושלם. ובנוסף, התוספת ששינתה את פני ההסטוריה – The Secret Cow Level*.




*סיימת את המשחק ואת ההרחבה? עכשיו אתה יכול לשלב את Wirt’s Leg עם Scroll of Town Portal ב- Horadric Cube. ברגע שתעשה זאת, ייפתח לך פתח לשלב הפרות הזודי, איזור שמלא כולו בפרות שרוצות את מותך. הרעיון נבע מכך שלאחר יציאת המשחק Diablo I החלו שמועות על "שלב הפרות הסודי", שכמובן לא היה קיים. כתוצאה מהשמועות, החליטו בחברת Blizzard (החלטות כאלו הן מה שעושה את החברה הזו לכל כך טובה) לעשות שלב כזה ב- Diablo II.




תאריך:29 לאוקטובר
שנה: 2002
יום: רביעי




ילד צעיר בן 7 העונה לשם "אביתר" (אם הוא שם לב שקוראים לו - מה שבדרך כלל לא קורה), נכנס עם סבתו לחנות סטימצקי, לקנות ספר ליום הולדתו. הוא חיפש וחיפש, קרא ועיין, וגמר אומר בליבו לקנות ספר פנטסיה כלשהו שמאז כבר נשכח שמו. אך לפתע, משך את עיניו ציור של דמות, שהזכירה לו מאוד את מלאך המוות, ומתחתיה כתובות אותיות באנגלית (ביניהן הוא הצליח לזהות את D, B, I ו - I). הייתה זאת עטיפת המשחק Diablo II, שלימים יהפוך למשחק הטוב ביותר שקיים (כי לימים אביתר יחליט ש- Diablo II הוא המשחק הטוב ביותר בכל הזמנים, ואם אביתר מחליט, זה מיד נכון). הילדון החמוד עם המכנס עד הפופיק ביקש מסבתו לקנות לו את המשחק במתנה. הסבתא קנתה את המשחק, ומאז נחשבת לנביאה ומשיחה על כך שלא התווכחה כלל למרות עלותו (200 &#8362*.




*אביתר מיַחס את אי-ההתנגדות הזו לכוח מיסטי גדול מרצונה של סבתו, שהנחה אותה ללא מודעותה.




תאריך:28 ליוני
שנה: 2008
יום: שבת




דמעות אושר ושמחה הציפו את העולם, שהיה מוכן רק לרעידות אדמה וזעזועים קוליים. Blizzard הכריזה על משחק המשך למשחק הטוב ביותר בכל הזמנים (ולא משנה מה תגידו) – Diablo II. משחק ההמשך, Diablo III, יהיה אותו רעיון בגרפיקה הרבה יותר טובה, עם שינויים קטנים וגדולים (רובם לטובה), ותוספות מגניבות, סלחו לי על המילה, אחושרמוטה. נשים וגברים, צעירים וטף, ונערים כמו אביתר (שמאז קניית המשחק גדל להיות נער חסון, חכם ויפה תואר) בכו מרוב אושר (אם כי לאביתר רק נכנס במקרה משהו לעין), וכל שנותר להם כעת הוא לספור את הימים (קדימה... היות ולא ניתן לספור אותם אחורה כשמועד יציאת המשחק איננו ודאי).




אז כמו שהבנתם, או לא הבנתם, כאן מדובר על המשחקים החשובים ביותר שהוכרזו ו/או יצאו בשנה האחרונה (הלא היא שנת 2008). כמובן שהגדול מביניהם הוא המשחק Diablo 3, היות והוא פרי בטנם של Diablo 1 ו – Diablo 2, ועל כן הוא ירש את הטוב מכל אחד מהם (כמובן שלא חייבים לציין זאת, מפני שאין שום דבר רע שאפשר לרשת מאף אחד מהם).

נערך לאחרונה ע"י metooshelah בתאריך 21-12-2008 בשעה 02:25.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 21-12-2008, 02:26
  metooshelah metooshelah אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.06.03
הודעות: 17,610
סקירת משחקים (חלק ב) - נכתב ע"י puzpuz
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי metooshelah שמתחילה ב "סקירת משחקים (חלק א) - נכתב ע"י puzpuz"

כל הזכויות שמורות ל-puzpuz בלבד. אין רשות לאיש להשתמש במאמר ללא אישורו המפורש בכתב. אין רשות להעתיק בשום דרך שהיא (לרבות אופטית ומכנית) ו/או לצלם ו/או לאחסן קטעים ו/או את כל המאמר ללא רשות מפורשת מהכותב.

הזכויות על הביקורת של Fallout 3 שייכות לBez אין רשות לאיש להשתמש במאמר ללא אישורו המפורש בכתב. אין רשות להעתיק בשום דרך שהיא (לרבות אופטית ומכנית) ו/או לצלם ו/או לאחסן קטעים ו/או את כל המאמר ללא רשות מפורשת מהכותב.

מיקום: בניין Fallout 3




עוד משחק שראוי להמנות בין המשחקים הטובים והחשובים ביותר שיצאו השנה, הוא Fallout 3. המשחק שוחרר לראשונה בצפון אמריקה, ב- 28 לאוקטובר. אביתר, שדעתו המכרעת תופיע עוד כמה וכמה פעמים בהמשך, הופתע מאוד (לטובה), היות ואת המשחקים הקודמים בסדרה הוא לא אהב. הרבה משחקני Fallout 3 מסכימים על כך שהמשחק דומה מאוד (מבחינה טכנית) למשחק Oblivion, כנראה מפני שבין היתר הם חולקים ביניהם את אותו מנוע גרפי. ובכן, לכותב מאמר זה אין זמן לבזבז (מסיבות הכוללות מבחנים ותקלות טכניות במחשב), לצערו, ועל כן הוא יאלץ לכתוב כאן את הביקורת המושקעת מאוד שהמשתמש Bez פרסם בפורום, היות וכותב המאמר יודע שהוא לא יוכל להגיע לאותה רמה של השקעה בביקורת על המשחק המדובר, משום שהוא לא סיים את המשחק ומשום שיש לו עוד כמה משחקים לסקר. הקרדיט ל- Bez:




"טוב דבר ראשון אני חייב לציין שאני בד"כ משחקtactical fps ואני לא בקיאבהיסטוריה


שלFallout אז רחמיםבבקשה.



Fallout 3, ההודעה עליו ריגשה אותי משתי סיבות

  • אף בעם לא שיחקתי במשחקים הקודמים בסדרה (נשמע מוזר אנייודע)

  • המשחק מפותח ע"יBethesda שאני מעריך ביותר.

אז אוליאני לא במצב לבקר את המשחק כי לא שיחקתי בראשונים,
ובכל זאת שמחתי כי, למרותשהמשחקים הישנים טובים (לפי עדת מעריצים ענפה לפחות)
והם נראים מהנים בגללהסיפור וכו', הסגנון כבר לא בשבילי,
אולי לא תסכימו איתי אבל לדעתי הם מיושניםבתפיסה ואני מסייג, לפחות בשבילי.

אז כאן נכנסתBethesda (להלן בת') מאותםחברה שהביאו לנו אתOblivion,


הו כן, Oblivion with guns, איזה וויכוחיםסוערים רצו על הנושא, היה מעניין,


למרות שאין לי מקורלהשוואה.



Fallout זה משחק תפקידים, ולדעתי המעבר לגוףראשון עשה לו רק טוב.
זה לא משחק אסטרטגיה, הוא יכול להיות אולי, אבל הוא לא, אולי אפשר היה לעשות אותו
כמוCoH . אולי, אבל זה לא באמת משנה כל עוד הסיפורמעניין...
והרי בת' יודעים לכתוב, אוקי נכון גםBlack Isle Studioיודעים (כך טוענים לפחות)
אבל הגרסההזאתתכעסו עלי אם תרצו, מיושנת ואני מעדיף אתבת'.




תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י metooshelah בתאריך 21-12-2008 בשעה 03:05.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 21-12-2008, 02:29
  metooshelah metooshelah אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.06.03
הודעות: 17,610
סקירת משחקים (חלק ג) - נכתב ע"י puzpuz
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי metooshelah שמתחילה ב "סקירת משחקים (חלק א) - נכתב ע"י puzpuz"

כל הזכויות שמורות ל-puzpuz בלבד. אין רשות לאיש להשתמש במאמר ללא אישורו המפורש בכתב. אין רשות להעתיק בשום דרך שהיא (לרבות אופטית ומכנית) ו/או לצלם ו/או לאחסן קטעים ו/או את כל המאמר ללא רשות מפורשת מהכותב.


הזכויות על הביקורת של Fallout 3 שייכות לBez אין רשות לאיש להשתמש במאמר ללא אישורו המפורש בכתב. אין רשות להעתיק בשום דרך שהיא (לרבות אופטית ומכנית) ו/או לצלם ו/או לאחסן קטעים ו/או את כל המאמר ללא רשות מפורשת מהכותב.


מיקום: בניין
ללא שום קשר לעולם שלFallout הסיפור במשחק הזה הוא פשוט סוחף ומעניין.
שיחקתי את כל המשחק וסיימתי אותו בלילשים לב, וזו אזהרה למי שלא יודע,
אם תסיימו את משימת הסיפור הראשי, המשחקייגמר!

אתם יוצאים אחרי אבא שלכם שברח מהכספת ובלה בלה בלה... כולנו שמענואת זה כבר
אבל כשאתה משחק את זה... זה משהו אחר לגמרי.
הדמויות הרבה יותרבוגרות בהשוואה לOblivion משחק הקול מגוון יותר והדיאלוגים מעניינים
וכיפיםלקריאה, יש כמעט הרגשה של שיחה ממש, האפשרות לבחור בין רע לטוב מגניבה למדי,
אניבספק כמה היא באמת משפיעה על המשחק, כלומר תוכלו לסיים את המשחק רעים אוטובים,
או לדדות בניהם לאורך הדרך ולא באמת הרבה ישתנהgive or take כמהמקרים.
בלי לספק ספויילרים, יש כמה רגעים מפוספסים מאוד מבחינת תוצאות הבחירותשלך
לאורך המשחק וזה חבל מאוד.
אבל מעבר לזה, משימות המשנה נהדרות, פשוטישבתי מול המסך ונהניתי להקשיב
לדיאלוגים ואז ללכת ולפתור את התעלומות שלהן, בת' בהחלט התבגרו מאזOblivion
וחלק גדול מהמשימות מקוריות מעניינות ופשוטמרתקות.


השפה המילולית מאוד והאלימות הגראפית תורמים גםהם רבות לאווירה,


זה בהחלט לא משחק לילדים, לפחות לא לפי החוק







תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



מיקום: בניין
המשחק נראה טוב, פני האדמה מדהימים והפירוט הכללי של הסביבהגדול.
הדמויות הרבה יותר מפורטות מOblivion ומגוונות.
מה שמביא אותי לחלקהקצת יותר מאכזב בצד הזה של המשחק, האנימציות.
האנימציות של הדמויות בייחוד בזמןשיחה איתם פשוט מעוררות גיחוך,
תארו לעצמכם בן אדם שכועס, מקלל, צוחק וכולו דומםחוץ מהראש שלו?
לעיתים רחוקות הדמויות יזיזו יד קצת יותר גבוה וגם אז זה מכנימידי.
גם מחוץ לשיחה המצב לא טוב כל כך, האנימציה של ההליכה והריצה סבירות, לאיותר,
ובוא נגיד שלא מומלץ לשחק את זה בגוף שלישי.

הפיצוצים האש והאפקטיםבכלל עשויים נהדר וגם הפיסיקה המוצלחת,


תורמת הרבה למערכת הGore המנופחת בצורה מוגזמתאבל טובה.


גם אם כחלק מהVATSאו בReal time לפוצץ למישהואת הראש (במחשב) פשוט מגניב.
אני מעדיף את זה בReal time אבל יש כמה רגעים שבאמת היה לי יותר
קל עםVATS וגם מהנה, ובכל זאת לאהייתי יכול לשחק את כל המשחק ככה.
מעבר לזאת יש לי הרגשה שאי אפשר לסיים אתהמשחק בלי קרב בכלל

מיקום: בניין
כמו שפרסמו אותו לפחות- Talk your way out

הצליל עשויטוב מאוד ואין לי הרבה מה לומר לגביו, הוא טוב.

הנשקים מגוונים ומספקיםמספיק אומף בשביל להרגיש אותם, כל נשק בהחלט מרגיש
שונה ואני מעדיף נשקיםמסוימים לסיטואציות או אויבים מסוימים.
יש מלא דברים חסרי משמעות לאסוף שלאחרמכן יכולים להיות שימושיים בתחום הנשק.
באופן כללי אני מוצא את הקרבות מהנים, מספקים ולא משעממים גם אחרי משחק ממושך.

המפה קטנה מידי לטעמי בשביל משחקמהסוג הזה במיוחד לאור המוניטין שהוא צריך
לשמור עליו, אך עם זאת יש מספיק מהלעשות ולגלות, עצה שלי,
אחרי שתמצאו את אבא שלכם תעזבו את המשימה הראשית ותתחילולהסתובב.

פיתוח הדמות סביר, זה בהחלט עוזר בכמה תחומים אבל אולי היה אפשרלפתח את זה הלאה,
זה טוב למנעולים ומחשבים בעיקר אבל לא הכרחי, לא ממש בדקתילעומק
אם שינויים בדמות יניבו שינויים דרסטיים במשחקיות, אני בספק אבל אולי אניטועה.

כמה דברים שמעצבנים אותי בגרסת הPC:


באופן כללי הוא רץ חלק על ההגדרות הכי גבוהותללא בעיה.
מבחינת יציבות, המשחק היה יציב מאוד בהתחלה אבל לאחר כמה ימים הוא החללקרוס
לשולחן העבודה, מאז יש גם פעמים שהוא פשוט נתקע, ככל הנראה זו תקלהידועה.
בנוסף יש כמה כפתורים שאי אפשר למפות, או יותר נכון אפשר למפות אבל בכווןאחד,


קחו את הPip boy לדוגמא, זה אפשרי להיכנס אליועם המקש שהגדרתי עבורו
אבל לצאת ממנו? רק מקש הTAB , למה? לFar Cry 2 גם יש אתהבעיה הזאת עם המקלעים
הסטטיים אבל זו כבר ביקורת לזמן אחר

אז זה די ברורמה אני חושב על המשחק, אני ממליץ עליו לכולם גם למי ששיחק בישנים
וגם למי שלא, Fallout 3 הוא משחק מצוין בפני עצמו כך שגם אם הוא לא עומד בקריטריונים
שלהקודמים זה לא אומר שאי אפשר ליהנות ממנו והרבה!

גרפיקה 9
צליל9
משחקיות 8.5
סיפור 9.5
אנימציה 6.5
אורך חיים 9.5

סה"כ 8.6





נערך לאחרונה ע"י metooshelah בתאריך 21-12-2008 בשעה 03:05.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 21-12-2008, 02:33
  metooshelah metooshelah אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.06.03
הודעות: 17,610
סקירת משחקים (חלק ד) - נכתב ע"י puzpuz
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי metooshelah שמתחילה ב "סקירת משחקים (חלק א) - נכתב ע"י puzpuz"

כל הזכויות שמורות ל-puzpuz בלבד. אין רשות לאיש להשתמש במאמר ללא אישורו המפורש בכתב. אין רשות להעתיק בשום דרך שהיא (לרבות אופטית ומכנית) ו/או לצלם ו/או לאחסן קטעים ו/או את כל המאמר ללא רשות מפורשת מהכותב.

מיקום: בניין





יש הטוענים שמשחק זה הוא עילוי השנה, ויש הטוענים שהוא אכזבת השנה. היות ובעיניו של אביתר אכזבת השנה היא Spore, הוא לא יכול לטעון ש- RA3 הוא אכזבת השנה, אך הוא כן מכריז על RA3 כאכזבה גדולה (אם כי צפויה). "מפתחי המשחק השלישי בסדרת Red Alert החליטו שהמשחק הזה חייב להיות שונה מקודמיו, אך מכיוון שלא היה שום דבר שניתן לשנות כך שהמשחק יצא טוב יותר לאחר השינוי, השינויים הורידו את רמת המשחק", כך מסר לנו אביתר לפני כדקה וחצי. בכל מקרה, 3 Red Alert הוא אכן משחק שהרבה אנשים ציפו לו, וכמוהם הרבה אנשים לא השכילו לעשות ובטעות ייחסו למשחק גדולות. לצערו של אביתר, ממש כמו המשחק Spore, גם המשחק הזה מצליח יותר ממה שמגיע לו להצליח.


מיקום: בניין

Mortal Kombat VS. DC Universe




משחק זה הוא המשך מפתיע ומתבקש כאחד לסדרת Mortal Kombat הידועה. אמנם מתוקף היותו משחק מכות אביתר לא מסוגל לתת לו ציון מירבי, אך המשחק החדש בסדרה הוא אכן משחק טוב מאוד, אם כל רצונך הוא משחק להעביר איתו את הזמן בכיף. אם אתה מחפש משהו יותר גדול, הגעת לכתובת הלא נכונה; המשחק Mortal Kombat vs. DC Universe מצליח לחבר בין העולם של DC והעולם של Mortal Kombat בצורה מעולה, עד למצב שבו קרב בין לקס לות'ור לסאב-זירו נראה טבעי לחלוטין. כמו כן, הגרפיקה מעולה והסיפור (שהשקיעו בו מאוד, דבר שהוא לא רגיל בתחום משחקי המכות) גם כן. "אז מה הבעיה במשחק?" אתם שואלים. ובכן, נתחיל מזה שרמת האלימות האופיינית למשחקי Mortal Kombat הופחתה משמעותית במשחק הזה. לא עוד איברים כרותים ונחשולי דם. כמו כן, ישנן תוספות (כגון ה-Free-Fall Kombat או ה- Rage) שמסוגלות להפוך את כל יחסי הכוחות בקלות רבה מדי, ולהכריע את הקרב בניצחון של דמות שהייתה צפויה להפסד ודאי. ולקינוח, במשחק החדש בסדרת Mortal Kombat ישנן מעט מאוד אפשרויות משחק. ישנו הסיפור, המורכב מרצף של קרבות קבועים מראש, ישנו ה- Arcade, והאפשרות לשחק נגד שחקנים ברשת או שנמצאים לידך. שלוש אפשרויות, ולא יותר. (טוב, יש את מצבי האימון, אבל הם לא באמת נחשבים...). בקיצור, המשחק חביב ביותר, אך לא שווה קנייה.



תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מיקום: בניין Far Cry 2




בשתי מילים: משחק משובח. בהחלט שווה קנייה. החוויה, הגרפיקה, הסיפור, ושוב – החוויה. הכל כל כך אמיתי. אביתר עצמו לא שיחק הרבה במשחק, אך ממה שיצא לו לשחק הוא התרשם לטובה. Far Cry 2 מיישם את רוב הדברים שמשחק FPS טוב צריך ליישם. החל מהשליטה הבסיסית וכלה בגרפיקה ובעיצוב, הוא עונה על הצרכים של השחקן. כמו כן, המשחק לא מקל על השחקן; ישנם דברים שתצטרך לגלות לבדך, וישנם דברים שלעולם לא תוכל לעשות אותם בצורה נוחה וחלקה. בקיצור, משחק מעולה.



תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מיקום: בניין Starcraft II




טוב, אז נתחיל מזה שכמו דיאבלו, גם Starcraft הינו משחק מאוד מפורסם ומאוד מוערץ, ונחשב לאחת הפנינות של משחקי האסטרטגיה בזמן אמת, כמו גם לאחד מהיסודות של התחום. Starcraft הינו משחק אסטרטגיה בדיוני בזמן אמת, שפותח ע"י מי אם לא חברת Blizzard. אביתר, שהוא איננו מעריך גדול של ז'אנר האסטרטגיה בזמן אמת (אם כי הוא כן מעריץ גדול של משחקי אסטרטגיה בתורות), לא אוהב את המשחק Starcraft. מצד שני, הוא מבין מדוע המשחק מצליח ומוערץ כל כך. כך, למשל, גזע ה- Zerg הידוע מופיע בחלומותיהם הרטובים של כל שחקני התחום, אך לעומת זאת אביתר חושב שגזע ה- Zerg הינו גזע משעמם ובהחלט לא מעורר הערצה או מגניב. העלילה היא, בקצרה, כזו: הכל התחיל כאשר האנושות שיגרה חלוצים אל קצה הגלקסיה, שם הם הקימו מושבות. אממה, פלג מרדני ("בני-קוראל") מורד בשלטון ומקים אוטונומיה משלו. מאוחר יותר מתגלה גזע ה- Protoss, חייזרים מפותחים טכנולוגית, ומתברר שהם בכלל נלחמים בגזע חרקים פרימיטיבי שנקרא ה- Zerg. הכל מסתבך וכולם נדחפים לכולם באמצע המלחמות האישיות שלהם, כך שכולם מעורבים בהכל. זהו המשחק Starcraft. השאלה המתבקשת, "איך יהיה Strcraft 2?" נותרת חסרת תשובה, היות ומדובר ב- Blizzard, החברה הכי דיסקרטית על פני כדור הארץ. לאביתר נותר רק לקוות שהמשחק Starcraft 2 יהיה טוב יותר מקודמו.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 21-12-2008, 17:20
צלמית המשתמש של q_man
  q_man q_man אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.04
הודעות: 3,143
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי metooshelah שמתחילה ב "סקירת משחקים (חלק ד) - נכתב ע"י puzpuz"

לגבי אכזבת השנה..
spore לא יכול להיות אכזבת השנה כי מספיק לצפות בטריילרים בשביל להבין שזה לא משחק משהו
אם יש מלחמה על המשחק המאכזב של השנה היא בין red alert 3 ל-far cry 2
אביתר צודק לגמרי לגבי מה שאמר על RA3 וצודק חלקית לגבי FC2.
אז נכון שהחוויה והגראפיקה, הכל ממש אמיתי. אבל האמתי הזה חוזר על עצמו כל כך הרבה שבא להקיא.
בחיים שלי לא ראיתי משחק (ועוד sandbox) שבו כל משימה זהה לגמרי למשימה שקדמה לה ולכל שאר המשימות במשחק.
הדבר היחיד שמשתנה ממשימה למשימה הוא המקום בו מתרחש הקרב\טבח.
כמו קרייסיס, רק הרבה יותר בהקצנה, נראה שהמשחק הוא יותר tech demo למנוע המרשים בהחלט של הנשקים. אבל מכאן ועד משחק יש דרך ארוכה.
בקיצור, מה שווה sandbox אם יש בו רק חול?
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
Immortals, we put their name to the test
רבולוציה! די קפיטליזם!

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 21-12-2008, 02:17
  metooshelah metooshelah אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.06.03
הודעות: 17,610
הטכנולוגיה של 2008 נכתב ע"י Bez
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי metooshelah שמתחילה ב "סיכום שנת 2008 - פורום משחקי מחשב!"

כל הזכויות שמורות ל-Bez בלבד. אין רשות לאיש להשתמש במאמר ללא אישורו המפורש בכתב. אין רשות להעתיק בשום דרך שהיא (לרבות אופטית ומכנית) ו/או לצלם ו/או לאחסן קטעים ו/או את כל המאמר ללא רשות מפורשת מהכותב.

כשאני נזכר בעבר, אני לא יכול שלא לצחוק על המשחקים הראשונים ששיחקתי בילדותי,
כבר לא עושים משחקים כאלה היום... וטוב שכך.
סתם חלקם נהדרים אפילו היום, אבל עדיין טוב שכך.


שאני משווה את המחשב שיש לי היום לעומת מה שהיה לנו בבית כשהייתי תינוק, כמעט 30 שנה,

זה מדהים, מי היה מאמין שמשחק יהיה 20 ג'יגה או יותר, שההארד דיסק היה בסביבות המגה בייט.
המחשב האישי התפתח כל כך בזמן כה קצר שלפעמים כשאני מדבר עם בני דודי הצעירים
על משחקי מחשב, אני מרגיש קצת כמו מרטי מקפליי מבחזרה לעתיד 2.


המאמר שלי יעסוק בקטנה בטכנולוגיה של משחקי המחשב, אנסה להתרכז כמובן ב 2008
אבל אני אגלוש מעבר אתם יכולים להיות בטוחים בזאת.
ראשית אומר, מכיוון שזהו פורום משחקי מחשב אני אניח שרוב הקוראים בקיאים במונחים בסיסיים
אם משהו לא מובן תמיד יש את Google ואם עדיין לא, אז אפשר לשאול.

אז מה בעצם צריך בשביל לעשות משחק? צריך מנוע.
כל משחק מודרני רץ על מנוע משחק. חלקנו אולי מכירים מנועים כמו CryEngine
לכל מנוע יש אופציות כאלו או אחרות, האופציות בד"כ מתייחסות
לתאורה, פיסיקה, אינטליגנציה מלאכותית, כמות פוליגונים (מהו פוליגון? PDF מאתר מחשבה)

ועוד דברים שקצרה היריעה מלהרחיב על כולן.
אז בוא נתחיל כי,

Time is money


כולנו רוצים משחקי מחשב ארוכים יותר, מצד שני החברות המפתחות רוצות
לעשות יותר כסף, משחקים ארוכים יותר אומר יותר זמן פיתוח, פחות רווח.

Spore מציע פתרון, procedural generated content, מפחיד? בעיקרו הרעיון אומר
שהמחשב ייצר את התוכן באופן דינאמי בזמן אמת. ב Spore אפשר לבנות דמויות
שונות אחת מן השנייה ועדיין המשחק יודע ליצור אנימציה לדמות.
המנוע של Spore בעצם יודע להבדיל בין חלקי הגוף של הדמות,
עליה הוא מרכיב אנימציה מוכנה מראש של הליכה לדוגמא.

החלק הדינאמי בעצם קובע את היחסים בין האנימציה המולבשת לדמות החדשה ותוך כך הוא מייצר אנימציה חדשה.

גם הכוכבים נוצרים בצורה כזאת, הם נבנים באופן דינאמי מתוך מאגר חלקים מוכן מראש.

היתרון המשמעותי של השיטה הזו היא שבעצם המשחק יכול להכיל אין סוף עולמות חדשים

ובאותו הזמן לשמור על פיתוח קצר יחסית ומשקל קל.


המשחק Rage של חברת ID שנמצא עדיין בשלבי פיתוח משתמש באותו הרעיון כדי לייצר
טקסטורות. היתרון פה משמעותי בעיקר בשביל הנפח שהמשחק יתפוס על הכונן הקשיח או הדיסק.

טקסטורה היא בעצם תמונה שמולבשת על הפוליגונים שבמשחק אשר נותנת למודל את הצבע ו/או

תכונות נוספות. מכיוון שהמשחקים החדשים "צריכים" להראות טוב כל טקסטורה יכולה להגיע לרזולוציות

של 4096x4096 פיקסלים, זה שווה ערך לתמונת 16.8 מגה פיקסל אחת.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.stuffwelike.com/stuffwelike/wp-content/uploads/2008/04/rage1.jpg]


Rage


1 2 3 בום.


Ok אז המשחקים ארוכים יותר קצרים יותר מה זה משנה המשחק צריך להיות טוב לא?
ובשביל שהמשחקים יעברו קפיצת מדרגה בתחום המשחקיות צריך טכנולוגיה חדשה
או רעיון חדש שישפיע ישירות על המשחקיות ולא רק על הגרפיקה.

זוכרים את המשחקים הישנים שבהם יריתם באנשים והם נפלו תמיד אותו דבר ונעצרו אחרי
זמן קצוב שהאנימציה נגמרה? תקועים להם חצי באוויר על גגות הבתים?

המשחק הראשון שאני שיחקתי שהציג Ragdoll אמיתי (ולא, לא החתול)
היה Hitman, הוא לא היה הראשון אבל הוא היה טוב לזמנו.
מאז התרגלנו ל Ragdoll ואנו לא יכולים בלעדיו,
חלקם טובים יותר חלקם פחות, חלקם מוגבלים בכוונה (Crysis) חלקם לא.

אבל עם כל הכבוד ל Ragdoll (ויש כבוד) זו טכנולוגיה ישנה,

העתיד אומר euphoria, מערכת שלד חכם.

למיטב ידיעתי GTA IV הוא המשחק הראשון שמשתמש בטכנולוגיה הזאת, והתוצאות?
ובכן בשביל משחק ראשון לא רעות כלל וכלל. ההבדל בין euphoria ל Ragdoll רגיל הוא אדיר.
עם מערכת Ragdoll רגילה הדמות תמיד תהיה לחסדי הפיסיקה הניוטונית ללא שום

דרך להתערב בתהליך, היא נופלת כמו שק חול טיפש בלי היכולת לבלום את הנפילה או לנסות

למנוע אותה מלכתחילה.


מערכת ה euphoria בעצם מערבבת בזמן אמת התנהגויות בנויות מראש לתוך ה Ragdoll
מה שנותן תוצאה אמיתית, מהנה ומגוונת יותר, אם הדמות תיפול מגשר היא אולי תנסה להיאחז
במעקה, אם היא תיפול מגובה רב אולי היא תתגלגל בנחיתה כדי לבלום ולא תמות, ואולי לא.

ככל שהטכנולוגיה משתפרת כך גם צריך זמן כדי ללמוד אותה ולשכלל אותה,
כרגע רוב חברות הפיתוח הגדולות קונות רישיון ל euphoria כך שבעתיד אני בטוח שנראה

המון משחקים שמשתמשים בה או בטכנולוגיות דומות אשר ינצלו את השיטה בצורה טובה ויעילה יותר.

Star Wars the force unleashed גם משתמש בטכנולוגיה הזאת ובעוד אחת, אולי מסעירה

עוד יותר, DMM שאומר Digital molecular Structure ובתרגום חופשי "חומר מולקולארי דיגיטאלי"
על Havok שמעתם אני מניח? המנוע הפיסיקלי המפורסם שנמצא
בStar Wars The Force Unleashed
Half Life 2, Fallout 3, Oblivion, ועוד הרבה אחרים,
איזה כיף זה לשבור דברים, אבל האמת זה מתחיל להיות משעמם,
תמיד דברים נשברים באותה הצורה, הם נופלים באופן שונה לפי חוקי הפיסיקה, אבל השברים תמיד זהים.

DMM בעצם נותן פרמטרים של חומר לאובייקטים במשחק ולפי הפרמטרים אופי החומר ייקבע, עץ יישבר,
ברזל יתעקם וכו'. נכון גם
Half Life 2 עושה את אותו הדבר אבל שימו לב להבדל,
ב Half Life 2 קורת עץ תמיד תשבר לחלקים מוכנים מראש לא מציאותי.

DMM נשבר באופן מציאותי ברמה שלא נראתה עדיין במשחקים, אני יכול רק לדמיין את האפשריות
לעבור דרך כל קיר בשלב, דלתות, מכוניות יתעקמו בצורה ריאליסטית.

ועוד הפעם אני חייב להדגיש, ברוב המשחקים כיום, אם לא כולם, שאפשר להרוס דברים

לא משתמשים בטכנולוגיה דומה, האמן שבונה מודל של מכונית למשל ב GTA IV
חייב לבנות
לפחות שני מודלים אם לא יותר, אחד תקין והשני במצב הרוס, המחשב מערבב בין השניים לפי הצורך,
אין באמת חישוב פיסיקלי מדויק של ההרס רק של החלקים נופלים. DMM משנה את זה.




מים אש ועשן הם בעצם אחד

המים הכי מצחיקים אותי במשחקים הישנים, זה היה פשוט רע.
Half Life 2 היה בין הראשונים שהביאו את את המים לרמה פוטו ריאליסטית וגם גרמה לגופות לצוף בצורה יפה (כן Far Cry יצא קודם, אני יודע)
אבל מעבר לזה לא הייתה שום השפעה למים או עליהם בצורה פיסיקלית.

עדיין אנחנו לא רואים שיפור משמעותי במים מבחינת המשחקיות כבר שנים רבות.

ב GTA IV יש השפעה קלה על הים, חפצים שנופלים למים יוצרים אדוות בים ובעצם משנים את פני הים,
לא מלהיב במיוחד לא נראה טוב במיוחד ולא משנה כלום למען האמת, אבל זו התחלה,

צריך להתחיל איפה שהוא הרי.


האש ב Far Cry 2 בהחלט מרשימה, למי שלא יודע אפשר לשרוף שדות שלמים, טוב לא ממש.
משום מה האש מפסיקה לה פתאום אפילו שאין שום סיבה שזה יקרה, זה בכוונה כנראה.
אפשר להוריד כיום מודים לאש דינאמית ל Crysis וגם



לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

זה כמובן מזוייף אבל זה מה יש.

ובכל זאת כמה שהאש של Far Cry2 מרשימה היא לא מגיבה באופן פיזי לסביבה.
Stalker Clear Sky מחדש עם מה שנקרא Volumetric Smoke עשן בעל נפח, שמגיב לנפח של הסביבה ותנועת החפצים שעוברים דרכו.

אז למה מים אש ועשן הם אותו דבר?

ובכן ישנם דרכים רבות לעשות אותם במשחקי מחשב אבל כנראה שבעתיד כולם יהיו מיוצרים
באותה השיטה,
Fluid dynamics דינאמיקת נוזלים, הדמית תנועת נוזלים וגזים בצורה פיסיקלית נכונה.
כמו העשן של Clear Sky, בערך



יש משחקי דמו שמיועדים למכור טכנולוגיה כגון Cell Factor ואחרים שיש בהם צורה כזו או אחרת של Fluid dynamics,
הבעיה היא שרוב המשחקים האלה
הם משחקים
שמיועדים ל
PhysX, כרטיס הפיסיקה שכרגע מיוצר ע"י Nvidia
או כרטיס גרפי של Nvidia עם הדרייברים האחרונים שתומכים ב PhysX.

אבל גם אז זה לא נראה לי מלהיב במיוחד, אולי אני טועה לא ניסיתי
בכל מקרה הדרך עוד ארוכה לזה למשל, אבל לא ארוכה מידי


מתוך המשחק Hydrophobia


ויהי אור... מדומה

תאורה בעולם התלת מימד הוא נושא מסובך מלא במשוואות מתמטיות שעוסקות בפוטונים
ואלוהים יודע מה עוד. אולי החידוש היחיד שאני יכול לחשוב עליו בנושא התאורה במשחקים השנה

הוא Far Cry 2 עם ה dynamic ambient lighting algorithms, כן בטח, What ever Ubisoft.

כשאור יוצא לדרכו בעולם האמיתי הוא ממשיך בקו ישר (אל תתחילו איתי עם פיסיקה עכשיו)
עד שהוא פוגע במשהו, כאשר הוא פוגע במשהו חלק מחלקיקי האור (פוטונים) נבלעים בחפץ
וחלק קופצים חזרה, קרניים אלו שחודרות לעין שלנו בעצם מרכיבות את הצבעים שאנו רואים.

מכיוון שאור קופץ ממקום למקום הוא יכול להאיר חדר אפילו אם האור הישיר (אלומת אור מפנס נגיד)
לא מגיע ישרות לחדר. המושג הזה נקרא תאורה לא ישירה או תאורה גלובלית. באותו הדרך הוא יכול "לסחוב"
איתו שאריות צבע ולהאיר חדר באור אדום אם יש חפץ אדום בסביבה שמחזיר את הצבע לקירות, האפקט הזה נקרא
color bleeding בריחת צבע.

dynamic ambient lighting algorithms בעצם אמור לחקות את ההתנהגות של תאורה לא ישירה
ולהאיר חלקים חשוכים שאליהם האור הישיר לא מגיע, ב
Crysis יש טכניקה דומה,
וגם ב Clear Sky. אבל תרשו לי לומר לכם, זה קשקוש גמור,
תאורה לא ישירה במשחקי מחשב עוד לא קיימת. היא אפשרית אבל עוד אין משחקים בשוק שבאמת תומכים בפיצ'ר שכזה.
שתי הדוגמאות שהזכרתי כאן רק מחקות את התהליך, בצורה רעה אם יורשה לי לומר.

מנוע ה
Fantasy תומך בתאורה לא ישירה מלאה, אך הוא עדיין בשלבי פיתוח, יש עוד הרבה דוגמאות למנועים שעובדים, אבל תוצאות עוד אין.

כך או כך נראה לי שתוך זמן קצר יחסית נוכל לשחק במשחקים עם תאורה כמעט אמיתית.


יש עוד המון אספקטים שנוגעים בתאורה, Caustics, הוא מונח באופטיקה של שבירה והטיית קרני אור, ממש כמו שהייתם שורפים נמלים שהייתם קטנים עם זכוכית מגדלת. איך זה מתקשר למשחקים?
נכון ב
Crysis מתחת למים יש את הזוהר של הגלים על פני קרקעית הים?
זהו האפקט המדובר, אבל זה מזויף וכן גם ב Far Cry 2.
אבל גם זה יגיע למשחקים אתם יכולים להיות בטוחים



מעניין אם ב Far Cry 3 או Cry משהו של Crytek נוכל לשרוף יער עם זכוכית מגדלת.

טוב אז זמננו תם, כי אני הולך לישון, יש עוד המון נושאים ומשחקים שלא הזכרתי בכל זאת זה יכול להמשך ללא סוף.
מקווה שנהניתם אם פספסתי משהו או טעיתי כמו תמיד אשמח לתגובה.





© כל הזכויות שמורות לאסף בצלאל

אין רשות להעתיק ו/או לפרסם את המאמר או חלקים ממנו בכל אמצעי או דרך,
ללא רשות מפורשת מכותב המאמר.

נערך לאחרונה ע"י metooshelah בתאריך 21-12-2008 בשעה 03:18.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 21-12-2008, 02:35
  metooshelah metooshelah אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.06.03
הודעות: 17,610
RA3 או מה נשתנה הלילה הזה בין RA3 לקודמיו - Narxx
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי metooshelah שמתחילה ב "סיכום שנת 2008 - פורום משחקי מחשב!"

כל הזכויות שמורות ל-Narxx בלבד. אין רשות לאיש להשתמש במאמר ללא אישורו המפורש בכתב. אין רשות להעתיק בשום דרך שהיא (לרבות אופטית ומכנית) ו/או לצלם ו/או לאחסן קטעים ו/או את כל המאמר ללא רשות מפורשת מהכותב.


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
הממשיך הבלתי מעורער של סדרת Command and Conquer - Red Alert הגיע אלינו השנה אחרי זמן רב מאז הגרסא הקודמת שלו.
ניתן לראות דמיון רב בין Red Alert 2 לבין Red Alert 3.
הן בצורת הבניה והן ביחידות שהרבה לקוחות מהמשחק הקודם כמו רוב יחידות החי"ר, הטנקים וחלק מכוחות הים.

קצת על Red Alert.
סדרת Red Alert היא סדרת משחקי אסטרטגיה בזמן אמת (Real Time Strategy) אשר בסיסה הוא בניית בסיס אשר מסוגל לייצר כלי מלחמה אשר איתם יש להשמיד את כוחות האוייב (שמשימתו זהה).
ישנו בניין ראשי (Construction yard) אשר מאפשר בניה של בניינים נוספים, אשר חלקם מאפשרים בניית טנקים, מטוסים, מסוקים, ספינות קרב וכוחות חי"ר, חלקם מאפשרים פתיחת טכנולוגיה מתקדמת, חשמל, הגנות, הבאת כסף וכו'...

בניית הבסיס:
הדרמה הגדולה סביב RA3 היא היכולת לבנות חלק גדול מהמבנים בים במקום ביבשה (המחשה1, המחשה2).
אם ב RA2 יכלנו לבנות רק את המספנה בים, כעת אפשר לבנות גם מנחת המטוסים בים, את תחנות הכוח, את המזקקים (Ore refinery), את ה Super-Weapons ואפילו את ה CY עצמו.
השוני ב Red Alert 3 מתבטא גם בטכניקות הבניה בין הרוסים, בנות-הברית והיפנים, כאשר הרוסים קודם בוחרים מקום בו יבנה המבנה ואז המבנה נבנה עם הזמן, בנות הברית קודם מסיימים בניה ב CY ולבסוף בוחרים מקום להניח את המבנה (בדומה ל RA2) ואילו היפנים מייצרים יחידות בניה ניידות עבור כל מבנה אשר אותן אפשר להניח בכל נקודה על המפה (ללא תלות במרחק מה-CY או ממבנים אחרים).
לקיחת הכסף מתבצעת בצורה השונה מ RA2 ומ-C&C3 והיא דווקא מזכירה יותר את הצורה בה לוקחים כסף ב C&C Generals. ליד הבסיס יש מאגרי כסף מהם אפשר לקחת (וכדאי להשתלט גם על אלו הרחוקים יותר).

ייצור כלי המלחמה.
ב Red Alert 2 ניתן לראות כי ישנה הפרדה בין בניית בניינים 'רגילים' ומבני 'הגנה' (הכוללים גם את ה SuperWeapons [המחשה1, המחשה2]), הפרדה בין ייצור חי"ר ושאר כלי המלחמה.
זאת אומרת, בניית הטנקים, המטוסים והספינות תתבצענה באותו תפריט, אפילו שבפועל ישנו מבנה מיוחד למטוסים, מבנה מיוחד לטנקים ומבנה מיוחד לספינות (המחשה1, המחשה2).
המצב שוּנה ב Command and Conquer 3 - Tiberium Wars (המחשה), שם אמנם אין אפשרות שליטה בים (וחבל) אבל ישנה הפרדה בין ייצור טנקים לייצור מטוסים.
ב Red Alert 3 נשמרה ההפרדה בין יצור טנקים לייצור מטוסים (אגב, גם הרוסים הפסיקו לבנות קירובים ב War Factory ועברו למתקן מיוחד עבור חיל האוויר שלהם) ובנוסף, ישנו מקום נוסף עבור חיל הים (המחשה1, המחשה2, המחשה3)
כל מתקן יאפשר בניה של עד 9 כלים (בניינים, טנקים, אנשים וכו') מה שמאוד מקל על החיפוש ברשימה. בדומה ל C&C3, כל בניין בונה עצמאית בעצמו. זאת אומרת, אם יש 2 בניינים לבניית טנקים, כל אחד ייצר עצמאית (בשונה מ Red Alert 2 בו יש תור של בניה וככל שיש יותר בניינים, הבניה מהירה יותר).

היחידות.
אלמנט מעניין מאוד שהוסף ב RA3 הוא היכולת המשנית שיש לכל יחידה במשחק (בדוגמא הבאה, ספינת טסלה שהירי הרגיל שלה הוא ירי חשמל ממוקד - מפעילה נשק משני שהוא ירי טבעתי היעיל עבור נגד קבוצה גדולה של כלים שבטווח - המחשה).
מרמת הכלב, המהנדס, המסוקים ועד לספינות והטנקים הכבדים ביותר.
למשל, הכלב תוקף חי"ר והורג חייל במכה אחת. המכה המשנית שלו היא לשתק באופן זמני כל חייל ברדיוס מסויים ממנו ובכך לנטרל קבוצה של חיילים ולחסל את כולם בזה אחר זה.
מהנדס רוסי יבנה בונקר אליו יהיה אפשר להכניס עד 5 חיילים, המהנדס האמריקאי יבנה אוהל רפואה אשר ירפא כל חיל בטווח ואילו המהנדס היפני ירוץ מהר זמן מסויים, יתעייף וימשיך ללכת כרגיל
המסוק הרוסי יכול לקחת חיילים או כלי שריון ולשאת אותם לנקודה אחרת במפה (בדוגמא הבאה אני מדגים טקטיקה שאני אישית מאוד אוהב... מסוק שלוקח אפוקליפסה חוטף אש וחוזר לבסיס לתיקון. לאחר מכן, מוריד את המשוריין בתוך בסיס האוייב כשעל הטנק אני מפעיל IC. ברגע זה, רוב הבסיס מושמד במהירות ע"י הכלי המשני של האפוקליפסה - המחשה1, המחשה2, המחשה3, המחשה4).

בנוסף, כיוון שהמשחק נותן נפח גדול מאוד לים והשליטה הימית, ישנן הרבה יחידות אמפיביות אשר מסוגלות לנוע על היבשה ועל הים (המחשה1, המחשה2)
בראש ובראשונה ה MCV, וכלה בכלבים / דובים, מהנדסים, טנקים יפניים, ספינות קרב אמריקאיות, ספינות חשמל רוסיות וזחל"מי נ"מ.
כדאי לא להזניח את הכניסות הימיות לבסיס ולהגן על המבנים שבמים טוב טוב...

חלק מהיחידות נשארו מ RA2, חלק שונו וחלק הוחלפו.
למשל, הרוסים השאירו כמעט את כל החי"ר שלהם דומה, אבל קיבלו את נטשה במקום בוריס (אשר קיבלה בהורשה את היכולת שלו להזמין הפצצה אווירית מטווח יחסית רחוק על בניינים וטנקים, וקיבלה בהורשה מ Jarmen Kell (ג'נרלס) את היכולת להרוג נהג רכב ולאפשר השתלטות על הכלי וכמובן, לצלוף בחידות חי"ר).
מערך השיריון שלהם כולל משגרי V4 (החלפה נאותה ל V3 של RA2) אשר מסוגלת לירות טילים רגילים או מצרר, Terror drones שנשארו מ RA2 עם יכולת לשתק שריון, אפוקליפסה, זחל"מ נ"מ שהוא גם נגמ"ש שקיבל שידרוג מעניין של ירי חי"ר בתותח ועוד...
הרוסים השאירו לעצמם גם את ספינות הטילים שלהם, הצוללות ואיך אפשר בלי הקירובים?

האמריקאים נשמרו נאמנים לטניה, ולמעשה כמעט לכל יחידות החי"ר שלהם (מלבד הרוקטירים)
כמו-כן נשארו המיראזים ונושאות המטוסים (כלים ימיים של RA2), אבל מה שמעניין הוא דווקא השינוי של ה Prism-Tank בטנק אחר שעושה עבודה די דומה (יחידת שידור שמסמנת בלייזר מטרה להפצצה ולוויין יורה מהשמיים קרן חזקה).

היפנים קיבלו את הרוקטירים שהיו אצל האמריקאים ב RA2 והרבה רובוטריקים ושטויות מוזרות.
אין להם מבנה מיוחד לחיל האוויר כיוון שכל דבר שלהם שמעופף, מסוגל לבצע טרנספורמציה למשהו שמהלך או מרחף נמוך.
הטנקים שלהם מסוגלים לשוט במים ולחזק את הכוח הימי, ובסך הכל הם צבא מאוד מעניין שצריך להתרגל לעבוד איתו.

Super Weapons.
אז לרוסים כבר אין טילים גרעיניים, ולאמריקאים אין מכשיר שגורם לסופות ברקים ואף אחד לא משתלט על היחידות שלנו כמו יורי, אבל, בכל זאת, משהו כן נשמר, וחלק שונה.
הרוסים שומרים בקנאות על ה Iron Curtain שלהם אשר מאפשר הגנה זמנית מושלמת לכוחות שריון או ספינות (משמש גם כנשק נהדר לחסל אנשים באופן מיידי [במיוחד כיף לעשות את זה על הקומנדו של האוייב]), והם קיבלו טיל וואקום אשר מושך אליו בעת הפיצוץ את כל היחדיות שבאיזור, וגורם לנזק גדול למבנים שבסביבה.
האמריקאים שומרים על ה Chronospeare שלהם (אין כמו לקחת קבוצה של ספינות ולשגר אותן ליבשה, או קבוצה של טנקים ולהטביע אותם בים), ובנוסף קיבלו תותח פרוטונים שעושה את מה שהסופה היתה אמורה לעשות

היפנים מקבלים יכולת מוזרה ובלתי מובנת לקחת איזור ולנעול אותו לירי ממנו החוצה, ומבחוץ אליו. בנוסף, יחידות שבאותו איזור מנוטרלות מלצאת מאותו איזור עד שההשפעה פגה, וכמובן משהו מוזר אחר שעושה פשוט הרבה הרס בבסיס

בשונה מ RA2 ובדומה ל C&C3 (ובדומה ל Generals), ישנן אפשרויות בחירה בנשקים סודיים נוספים שמתקבלים ככל שהשלב מתקדם. ניתן לבחור מלאי מוגבל מתוך רשימה גדולה של נשקים סודיים אשר מאפשרים להפתיע את האוייב.
מתוך האפשרויות אפשר [רוסים] להפיל לווינים ותחנות חלל על בסיס האוייב, אפשר למגנט טנקים וספינות לחלל (ולזרוק אותם אח"כ על האוייב ), לקרוא למפציצים שיזרקו חומר רעיל (שנראה כמו נזלת ירוקה) על שדה הקרב (מצויין בלנקות מבנים שהאוייב התבצר בהם)... [אמריקאים] להחליף בין 2 יחידות בכל נקודה בשדה הקרב (וניתן לכם לדמיין מה אפשר לעשות עם הכוח הנהדר הזה ), לקרוא למפציץ שיתן דעתו על נקודה נבחרת בשדה הקרב, לזמן פצצות זמן ועוד...

המשחק, בדומה ל C&C3 ו Generals אימץ את אפקט ה Fog of war, מה שאומר שאי אפשר לראות איזורים במפה אם לא נמצאים בהם.
בסך הכל, המשחק נראה בגדול כמו MOD של RA המבוסס על C&C3.
הגראפיקה יפה מצד אחד, ומצועצעת מצד שני.
מי שאהב את RA2, יתאהב ב RA3.
מי שמגיע טרי לז'אנר, עלול שלא לאהוב את הסגנון הלא מציאותי והכל כך ייחודי ל Red Alert.
אבל הוא משלב יכולות מוגברים של טקטיקה בשילוב כוחות יבשה אוויר וים, כוחות המסוגלים לשנות מצבם מכוחות יבשה לכוחות אוויר ולהיפך, כוחות המסוגלים לנוע גם ביבשה וגם בים, ובחיפוי מושכל של יחידות קומנדו ו Super Weapons, המשחק הופך מעניין ומאתגר מאוד.

תמונות של RA2 ו- TW נלקחו מגוגל.
תמונות של RA3 - מקוריות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
האשכול נעול

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 19:22

הדף נוצר ב 0.14 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר