לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 12-11-2008, 12:01
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,055
איראן: ערכנו ניסוי בטילי קרקע-קרקע חדישים

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3621899,00.html

איראן: ערכנו ניסוי בטילי קרקע-קרקע חדישים

לטענת שר ההגנה האיראני, בניסוי שוגרו טילים מסוג "סג'יל", טיל מהיר במיוחד לו שני מנועים המונעים בדלק מוצק. לא ברור מתי בדיוק נערך הניסוי, ומה הטווח של הטיל שנוסה
דודי כהן והסוכנויות

תחנת הטלוויזיה הממשלתית באיראן דיווחה הבוקר (ד') כי הרפובליקה האיסלאמית ביצעה שיגור ניסיוני של טילי קרקע-קרקע מדור חדש.

שר ההגנה האיראני, מוסטפה מוחמד נג'אר, טען בראיון בתחנת הטלוויזיה כי הטיל, ששמו "סג'יל", הוא טיל מהיר המיוצר על ידי תעשיות החלל האיראניות, הכפופות למשרדו. הוא לא אמר מתי בדיוק נוסה הטיל - אך טען כי מדובר בטיל "דו שלבי, לו שני מנועים מונעים בדלק מוצק" ו"יכולת גבוהה ויוצאת דופן". הוא לא פירט מה הטווח של הטיל.

ניסוי כזה יכול להצביע על כך שאיראן הצליחה לפתח בכוחות עצמה טיל קרקע-קרקע באמצעות דלק מוצק, מה שמאפשר הכנה מהירה יותר לשיגור מאשר טיל המונע בדלק נוזלי. יתרון נוסף הוא המהירות בהצבת המשגר והכנתו לירי. שר ההגנה האיראני הבהיר כי "ניסוי הטיל נעשה במסגרת הדוקטרינה והאסטרטגיה ההרתעתית וההגנתית של איראן". לדבריו, "הניסוי בטיל סג'יל תוכנן לפני כשנה ואין לו שום קשר להתפתחויות האחרונות באזור".

אתמול דיווחה רשת הטלוויזיה האיראנית באנגלית "פרֶס טי.וי" כי משמרות המהפכה ערכו ניסוי בטיל חדש מסוג "סמן" במהלך תרגיל סמוך לגבול עיראק. רשת הטלוויזיה דיווחה, כי הטיל נוסה על ידי משמרות המפכה בעיר מריבאן שבמערב המדינה.


פער בין הפרסומים ליכולת

האיראנים נוהגים מעת לעת להתפאר בהישגים טכנולוגיים בתחומי תעשיית הנשק והצבא, לרוב כדי לשגר אזהרה למדינות המערב כי הם מוכנים לכל תרחיש של מלחמה באזור - אם יחליטו לתקוף אותה בגין סירובה להפסיק את תוכניתה הגרעינית השנויה-במחלוקת. עם זאת, פעמים רבות קיים פער בין הפרסומים בכלי התקשורת באיראן לבין היכולות בפועל של כלי הנשק המדוברים.

בקיץ ערכה איראן תמרון צבאי גדול, "הנביא הגדול", ובמסגרתו ביצעה שורה של שיגורי טילים נסיוניים - בהם טילי קרקע-קרקע, טילי קרקע-ים, וטילי ים-אוויר. בין היתר נטען כי שוגרה גרסה משופרת של הטיל הבליסטי מסוג "שיהאב 3" וכן טילים מסוג זילזאל ופאתח. עם זאת, בחינת התמונות שהופצו לאחר אותו שיגור עוררה את החשד כי התמונות שופצו - ייתכן שעקב תקלה.

באוגוסט האחרון טען משרד ההגנה בטהרן כי איראן ערכה ניסוי מוצלח שייאפשר לה לשגר בעתיד לווין לחלל. האיראנים שיגרו לחלל טיל שאמור לשאת בעתיד לווין תקשורת. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות האיראנית אירנ"א, הטיל יוצר על ידי מומחים מקומיים ושוגר בנוכחות הנשיא מחמוד אחמדי-נג'אד. עם זאת, לאחר השיגור טענו גורמים בצבא האמריקני כי הניסוי נכשל - בניגוד להכרזות מטהרן. לפי אחד הדוברים,



חלקו השני של הטיל, אשר אמור בעתיד להכיל את הלוויין - נפל.

השיגור באוגוסט היה ניסיון השיגור השני של הטיל, לאחר שחצי שנה קודם לכן ערכה איראן ניסוי דומה. בזמן הניסוי הראשון דווח כי הלווין העתידי נועד לצורכי מחקר. למרות ההצהרות האיראניות, לא מן הנמנע כי בטהרן מתכוונים לעשות בלווין שימוש לצרכי צילום וריגול.

_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 17-11-2008, 17:58
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,691
ניתוח של ג'פרי פורדן, שיפורסם כנראה מאוחר יותר היום:
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "איראן: ערכנו ניסוי בטילי קרקע-קרקע חדישים"

ג'פרי טוען כי לטיל היה ניהוג על ידי מנועים רקטיים הפועלים באמצעות דלק נוזלי. הערכת מומחים אחרים שאני נוטה לקבל היא אחרת, ולפיה מדובר בכפות סילון, המותקנות חיצונית. פרטים בהמשך.


When is a solid-propellant rocket not a solid-propellant rocket?


How about when half of it is liquid propellants? How about that it includes all of the deadweight—fuel tanks, turbopumps, and engines—associated with liquid propellant engines? How about when it makes no attempt to solve one of the major problems of solid-propellant technology: thrust vector control? Hi wonk readers! Jeffrey has kindly taken off my training wheels and let me be guest blogger on his outstanding armscontrolwonk in my own right. I had thought I’d start my tenure here with a series of posts about Iran’s liquid propellant missile development program but I'm going to postpone that start until tomorrow. In stead, I thought I would weigh in on Iran’s solid-propellant missile. Ooops! I mean to say on their new liquid-propellant missile. Wait, that’s not exactly correct either. You know the one I mean, it’s the liquid-propellant missile with a solid-propellant motor in it. They call it the Sejil.


I’ve just come back from Croatia where the hotel’s internet was so flaky that I couldn’t do anything, so this post has been delayed by several days. I heard the news that Iran had launched a “two-stage, solid-propellant missile” with a range of 2,000 km literally as I was boarding the airplane on my way to London. I spent the entire flight wondering how I could be so wrong about the status of Iran’s solid-propellant development program. You see, there was no evidence that Iran had even experimented with thrust vector control (TVC) techniques suitable for solid propellant missiles. Graphite jet vanes, like Iran uses on its Shahab and its derivative missiles, corrode and fail very quickly in the high temperatures and corrosive environments associated with solid-propellant grains that use aluminum powder to boost their specific impulse. Fluid injection, like India used for the first stage of its SLV-3 (and the Agni I), requires considerable development both on static test stands with multiple degrees of freedom and flight tests on smaller missiles. The use of flexible nozzles also requires considerable R&D. None of which has shown up on Iranian short range solid-propellant missiles. Instead, they had seemed to be developing aerodynamic controls for these missiles instead of TVC. In particular, they have experimented with canards on some of their short range solid-fueled rockets; avoiding the entire TVC issue all together.





In contrast, and this was the really surprising thing, they used fairly large gimbaled engines to accomplish TVC for the Sejil. We know they are fairly large because the fuel and oxidizer tanks take up half of the first stage volume. The clincher that this was a largely liquid propellant missile, by the way, is the piping coming from the middle of what many supposed to be a solid propellant combustion chamber. Judging from the weld lines seen in other images of the Sejil, the missile uses over five tons of kerosene/nitric acid to power the four gimbaled engines in the first stage. (There is no indication that I can see that the second stage was anything other than an airframe with inert weight inside. Has anybody seen reports that it actually was live? This would explain the Fox report that it suffered a “failure” and only flew 180 miles.)



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://mas24.bezeqint.net/wm/mail/genimage/image001.gif?sessionid=5de2f2bcfbc25e49d89ed3953029da0bb&uid=68932&off=31563&len=24870&enc=1&type=IMAGE&sub=GIF&mbox=user.talinbar]



Using liquid propellant engines to provide TVC for the Sejil does nothing for Iran’s development of solid-propellant missiles and is far from a major advance in their technology. It could be argued, however, that the Sejil does advance the liquid propellant technologies Iran has been trying to perfect with the August launch of the Safir with its cluster of twin gimbaled engines. Of course it’s possible, since I'm still working out the numbers, that adding a solid propellant boosting motor has substantially increased the payload capacity of this missile. In any case, Iran has continued its unique missile development path. Some of their innovations have been brilliant but I cannot help thinking that this one is pretty much a dead end.









נערך לאחרונה ע"י טל ענבר בתאריך 17-11-2008 בשעה 18:01.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 17-11-2008, 19:03
צלמית המשתמש של nsdq160
  nsdq160 nsdq160 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.04
הודעות: 1,575
הטקסט המלא (תוספות מינוריות לטקסט שטל העלה קודם לכן)
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "ניתוח של ג'פרי פורדן, שיפורסם כנראה מאוחר יותר היום:"

How about when half of it is liquid propellants? How about when it includes all of the deadweight—fuel tanks, turbopumps, and engines—associated with liquid propellant engines? How about when it makes no attempt to solve one of the major problems of solid-propellant technology: thrust vector control? Hi wonk readers! Jeffrey has kindly taken off my training wheels and let me be a guest blogger on his outstanding armscontrolwonk in my own right. I had thought I’d start my tenure here with a series of posts about Iran’s liquid propellant missile development program but I’m going to postpone that start until tomorrow. In stead, I thought I would weigh in on Iran’s solid-propellant missile. Ooops! I mean to say on their new liquid-propellant missile. Wait, that’s not exactly correct either. You know the one I mean; it’s the liquid-propellant missile with a solid-propellant motor in it. They call it the Sejil.

I’ve just come back from Croatia where the hotel’s internet was so flaky that I couldn’t do anything, so this post has been delayed by several days. I heard the news that Iran had launched a “two-stage, solid-propellant missile” with a range of 2,000 km literally as I was boarding the airplane on my way to London. I spent the entire flight wondering how I could be so wrong about the status of Iran’s solid-propellant development program. You see, there was no evidence that Iran had even experimented with thrust vector control (TVC) techniques suitable for solid propellant missiles. Graphite jet vanes, like Iran uses on its Shahab and its derivative missiles, corrode and fail very quickly in the high temperatures and corrosive environments associated with solid-propellant grains that use aluminum powder to boost their specific impulse. Fluid injection, like India used for the first stage of its SLV-3 (and the Agni I), requires considerable development both on static test stands with multiple degrees of freedom and flight tests on smaller missiles. The use of flexible nozzles also requires considerable R&D. None of which has shown up on Iranian short range solid-propellant missiles. Instead, they had seemed to be developing aerodynamic controls for these missiles instead of TVC. In particular, they have experimented with canards on some of their short range solid-fueled rockets; avoiding the entire TVC issue all together.

In contrast, and this was the really surprising thing, I think they used fairly large gimbaled engines to accomplish TVC for the Sejil. We know they are fairly large because the fuel and oxidizer tanks take up half of the first stage volume. The clincher that this was a largely liquid propellant missile, by the way, is the piping coming from the middle of what many supposed to be a solid propellant combustion chamber. Judging from the weld lines seen in other images of the Sejil, the missile uses over five tons of kerosene/nitric acid to power the four gimbaled engines in the first stage. (There is no indication that I can see that the second stage was anything other than an airframe with inert weight inside. Has anybody seen reports that it actually was live? This would explain the Fox report that it suffered a “failure” and only flew 180 miles.)


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.armscontrolwonk.com/images/1195.jpg]


Using liquid propellant engines to provide TVC for the Sejil does nothing for Iran’s development of solid-propellant missiles and is far from a major advance in their technology. It could be argued, however, that the Sejil does advance the liquid propellant technologies Iran has been trying to perfect with the August launch of the Safir with its cluster of twin gimbaled engines. Of course it’s possible, since I’m still working out the numbers, that adding a solid propellant boosting motor has substantially increased the payload capacity of this missile. In any case, Iran has continued its unique missile development path. Some of their innovations have been brilliant but I cannot help thinking that this one is pretty much a dead end.

There are still problems with my interpretation, namely, what I refer to as cowlings seem to hang down farther than I would expect steering engines to hang. That argues in favor of jet vanes. On the other hand, what is that pipe coming out of the middle of what is supposed to be a solid-propellant casing? Because of this, and other details, I believe that this is the correct interpretation, but I await your comments!

Tomorrow, I’m going to start a five part series of posts about Iran’s liquid propellant missile development program. The first installment will be a speculative piece asking about what evidence exists that Iran is trying to develop higher energy propellants than SCUD-type mixtures of kerosene and nitric acid. Until then, I look forward to your comments.

_____________________________________
"[Nuclear] war is unthinkable but not impossible, and therefore we must think about it" - Bernard Brodie


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 17-11-2008, 18:15
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
סליחה? על מה אתה מדבר?
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "צנזורה..."

ראשית, אין כאן כל סיבה לצנזורה לשאלה לגבי מערכת הניהוג של טיל מסוים - לא ישראלי.
שנית, ראוי גם מצידך וגם מצד המנהלים לפנות למי שכתב ולהעיר את תשומת ליבו לפני מחיקה מסוג שכזה. ההודעה היתה מספר ימים וגם אם אכן היתה סיבה למחוק, עוד יום לא היה מעלה ולא מוריד.
כתבת משהו שלא נראה לי ברור לגבי הניהוג של הטיל האיראני ואני בסה"כ שאלתי לסיבותיך. גם במסרים האישיים בינינו לא היה, כמובן, דבר מסווג.
האם צריך להודות להנהלה כאן בשם המודיעין האיראני על ההגנה על הבטחון האיראני?
אשמח לקבל הסבר מהנהלת הפורום, כאן. תודה.

נערך לאחרונה ע"י YHS בתאריך 17-11-2008 בשעה 18:41.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 17-11-2008, 23:43
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
נו, טוב,
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "אם הייתי מתבייש בטעות לא הייתי כותב כאן שטעיתי, נכון?"

ולמען הסדר הטוב, לא אעלה את שכתבת בתכתובת בינינו (כי זה לא נאה) אבל אכתוב כאן את שכתבתי אני לך ב 13/11:
"אכן כן. להערכתי אלו מנועי ניהוג. יתכן והם חשבו כי יוכלו לפתח נחיר גמיש ולא הצליחו ובינתיים שמו מנועי ניהוג, כי זה (אולי, להערכתם) יותר פשוט מאשר להוסיף הגאים, מפעילים, ניסויי מנהרה וכו'. אין צורך בעזרים להפרדה, כי פשוט מדליקים את השלב השני. אם באמת צריך משהו פוזיטיבי, אפשר היה להוסיף מעצורים קטנים על השלב הראשון או אפילו היפוך דחף כלשהוא."


כאמור, זה התייחס לבליטות שנמצאות על היקף הטיל אי שם באמצעו, על קצהו התחתון של השלב השני.
וכעת נמתין ונראה מי צודק. גם סביר מאד שאני יכול לטעות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 21-11-2008, 18:24
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,691
הדיונים באשר למבנה הטיל מעניינים מאוד
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "איראן: ערכנו ניסוי בטילי קרקע-קרקע חדישים"

כדאי להעיף מבט בפוסט

When is a Solid-Propellant Rocket Not?


http://www.armscontrolwonk.com/2096...opellant-rocket

המציג תזה לפיה הבליטות בחלק התחתון של הטיל הן חיפוי למנועי היגוי הפועלים באמצעות דלק נוזלי. רצוי לקרוא את התגובות הרבות (למעלה מארבעים) המטילות ברובן ספק בהערכה הנ"ל. לאחר התגובות הללו נכתב הפוסט החדש:

Sejil Reconsidered

http://www.armscontrolwonk.com/2104/sejil-reconsidered

אשר עדיין לא נטש את ההערכה הראשונית אך מקבל כטיעוני נגד חזקים היבטים שונים שהעיקריים בהם הינם אי היכולת של מנועי היגוי לעמוד בחום ובשחיקה של הפליטה ממנוע דלק מוצ'; חוסר תימוכין ויזואליים ללהבות הנפלטות לכאורה ממנועי ההיגוי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 03-11-2009, 13:16
צלמית המשתמש של ISHPUZ
  ISHPUZ ISHPUZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.05
הודעות: 5,100
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "תאורייה חדשה ומשונה בקשר להנעת הטיל"

לפי מה שאני מבין, לא מדובר בניהוג באמצעות מנועים רקטיים נוזליים אלא בשיטה של ניהוג וקטורי שבה במקום לדחוף ספויילרים מגרפיט לתוך נחיר הפליטה, מזריקים נוזל לאחד מצדדיו, והדבר מביא לשינוי הזרימה בנחיר והסטת ווקטור הדחף. בדרך כלל משתמשים בהזרקה של דלק נוזלי כדי לא לשאת סתם מיכלים של נוזל אינרטי, אבל האפקט הנדרש מגיע פחות משריפת הדלק ויותר מההפרעה שהוא יוצר לזרימה כשהוא עדיין בפאזה הנוזלית. בשיטה הזו עשו שימוש בין השאר בטילי מינוטמן.

אם האיראנים אכן משתמשים בניהוג וקטורי כזה, זה מעיד על רמה מאוד גבוהה שלהם (או של עמיתיהם הצ.קוריאנים) בדינמיקת נוזלים וגזים, ואם לא דלפו ולא ניצפו ניסויים רבים שלהם בתחום הזה זה יכול אולי גם להעיד על יכולות גבוהות בתחום הסימולציה. תיכון של נחיר שבו הזרימה מושפעת מנוזל שהופך לגז הוא להערכתי האישית מסובך הרבה יותר משימוש בספויילרים מגרפיט שמוכרים מאז ה-V2 והסקאדים לדורותיהם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 17-12-2009, 02:58
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "סרטון מהשיגור - הפעם הטיל צבוע בירוק."

_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 17-12-2009 בשעה 03:00.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #64  
ישן 16-12-2009, 21:48
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,691
בתגובה להודעה מספר 63 שנכתבה על ידי טירון שמתחילה ב "לא חושב שציפיותי מוגזמות:"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי טירון
אם הפרשן הצבאי של ערוץ 2 , שהוא במקרה סגן אלוף,

ואם הוא היה סמל עם תואר שני בפיזיקה? במקרה זה הדרגה שלו לא מעלה ולא מורידה.

מצטט מומחים שלנו,

מכיוון שאני יודע על 5 מומחים לפחות שמזינים כתבים שונים, אני יכול "לגלות" לך שרמתם אינה אחידה.

לא מומחים איראניים, ש"מדדו" את מהירות היציאה

כאן המרכאות לא במקום. ניתן להעריך תאוצה על סמך וידאו של שיגור, ועושים זאת לא רק בארץ דוברת עברית.


(נניח שהפך תאוצה למהירות , כפי שתיקן yhs , לצורך הבנת ההדיוטות), השוו לשיגורים קודמים והסיקו שהטווח של הטיל הוגדל - צריך מידה רבה של יהירות או מקצוענות שאין לרוב הציבור כדי להסכים עם ה"אז אמר" שלך...

המשפט הנ"ל לא מובן לי ויתכן שנובע מכשלוני להסביר עצמי - "אז אמר" מתייחס למציאות עגומה בה הרבה פרסומים בתקשורת אינן נכונים ומדוייקים - ולא רק בתחום הטילאות.
לא מדובר כאן בפרשנות שלו. מדובר כאן בלכאורה מידע "מקצועי" של פרשן בכיר ושל מומחים שהוא ציטט.

די מדאיג אותי האולי בורות הזאת. בשעת חירום אנשים לא יכנסו ל"פרש צבא ובטחון" כדי לקבל אינפורמציות. הם ניזונים אז בעיקר מכתבים צבאיים

בשעת חירום של 1991 נתלו רבים ברב"ט נחמן שי. זה יותר טוב?

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #78  
ישן 16-12-2009, 21:18
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
לא שמעתי את הפרשנים ואיני יודע מי הם
בתגובה להודעה מספר 58 שנכתבה על ידי טירון שמתחילה ב "תודה שוב..."

אז בודאי איני יכול להעיר על דבריהם.
אני רואה שתי אפשרויות:
א. רוני דניאל לא הבין מה שאמרו לו.
ב. הוא הבין, אך ניסה לתמצת ו"להבהיר" לטובת ההדיוטות.

אני תמיד נזכר בדיווח על אחד מניסויי החץ, שם דווח כי מנהל הניסוי לחץ על הכפתור וכיפת הזכוכית נפרצה. מאחר והכרתי קצת את הניסוי, ניסיתי להבין על איזו "כיפת זכוכית" מדברים, עד שהסקתי שמדברים על כיסוי הפיברגלס ביציאה של הזביל. הדיוטות. גם אנו וגם במדיה, כנראה.
_____________________________________
אֲהוּבָתִי לֹא הָיְתָה בַּמִּלְחָמָה.
הִיא לוֹמֶדֶת הִיסְטוֹרְיָה וְאַהֲבָה
מִגוּפִי, שֶׁהָיָה בִּשְׁתַּים, שָׁלשׁ.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:18

הדף נוצר ב 0.15 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר