לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 11-11-2008, 22:54
  eGod eGod אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.04
הודעות: 3,178
הפתעה: בנק ישראל הוריד את הריבית ב-0.5%

בנק ישראל מפתיע: הודיע על הורדת ריבית נוספת של 0.5% לרמה של 3% - הריבית הנמוכה אי פעם
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.themarker.com/ibo/images/TM08/r_new/fisher_mashber.jpg]


הורדת הריבית תיכנס לתוקפה ביום שישי; בין הסיבות: הירידה בתחזית האינפלציה
רק הבוקר העריכו בבנק ההשקעות UBS כי הריבית בישראל תרד לרמה של 2.5% בתחילת 2009 ונראה כי התחזית הזו כבר בדרך למימוש: בנק ישראל הפתיע הערב את המשק הישראלי כשהודיע על הפחתת ריבית של 0.5% לרמה של 3% - הרמה הנמוכה ביותר ששררה בישראל. החלטת הריבית תכנס לתוקף ביום שישי הקרוב, ה-14 בנובמבר.

בנק ישראל מכריז על גובה הריבית במשק מדי חודש. ב-27 לאוקטובר, הוריד בנק ישראל את הריבית ב-0.25% אולם הבנק מציין כי מצא לנכון להוריד את הריבית פעם נוסף לאור "מידע חדש שהתקבל מאז החלטת הריבית האחרונה".


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.themarker.com/ibo/images/TM08/pnimi/graf_ribit.jpg]


בכך מתייחסים כנראה לבנק להערכות הרבות בימים האחרונים לפיהן הצמיחה ב-2009 תסתכם בפחות מ-2%: בבנק הפועלים למשל העריכו רק השבוע כי הצמיחה ב-2009 תסתכם ב-1.8% בלבד ומשמעות הדבר צמיחה אפסית לנפש.

ובאמת, בבנק ישראל מסבירים כי לאחרונה גברו ההערכות כי הירידה בצמיחה העולמית תהיה עמוקה משמעותית מזו שנחזתה קודם לכן. כך, הורידה קרן המטבע הבינלאומית באופן חד את תחזיותיה ל-2009: התחזית לצמיחה העולמית הורדה ב-0.8% ל-2.2% - והתחזית להתרחבות הסחר העולמי הורדה ב-2% - ל-2.1%. עדכון זה מצטרף לרצף עדכונים כלפי מטה של גופים שונים בסקטור הציבורי ובסקטור הפרטי.

בבנק מעריכים כעת כי השפעת ההעמקה בהאטה העולמית צפויה להשפיע על הפעילות הריאלית של המשק. גם תחזיות האינפלציה של החזאים המקומיים עודכנו כלפי מטה - למרות העלאת תחזיות המדד לאוקטובר - והם צופים כעת, בממוצע, כי האינפלציה ל-12 החודשים הקרובים תהיה נמוכה מאמצע תחום היעד - בין 1% ל-3% לשנה. בבנק ישראל מעריכים ששיעור האינפלציה בהסתכלות של 12 חודשים אחרונים יכנס לתוך היעד עד אמצע 2009.

הורדת הריבית המפתיעה אינה יחודית לבנק ישראל: תהליך הפחתת הריבית ע"י בנקים מרכזיים הוגבר מאז החלטת הריבית האחרונה של בנק ישראל ב-27 לאוקטובר. הפדרל ריזרב האמריקאי הוריד את הריבית ב-0.5%, הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הוריד את הריבית בשיעור זהה, הבנק המרכזי של אנגליה הפחית את הריבית ב-1.5%, הבנק המרכזי של שווייץ ב-0.5%, הבנק המרכזי של יפן ב-0.2%, הבנק המרכזי של אוסטרליה ב-0.75%. חלק מהפחתות ריבית אלה היה בשיעורים גבוהים מהצפוי ע"י השווקים והחזאים וחלק אף בוצע לא במועד הרגיל.


"חיזוק היכולת של המשק הישראלי"
בבנק ישראל מציינים, כי הפחתת הריבית פועלת לחיזוק היכולת של המשק הישראלי להתמודד בהצלחה עם ההשלכות של ההאטה הצפויה בצמיחה העולמית, בין השאר, באמצעות הוזלת עלות האשראי לצרכנים ולסקטור העסקי. זאת, על בסיס היסודות הטובים שעליהם נשען המשק הישראלי היום, יחסית למשקים אחרים בעולם.

כך, מציינים בבנק את רמות הצמיחה והתעסוקה הגבוהות עד כה, המערכת הבנקאית המקומית החזקה והיציבה יחסית למדינות המפותחות, העודף בחשבון השוטף במאזן התשלומים, רמת יתרות המט"ח הגבוהות ומגמת העלייה בהן, מגמת הירידה בנטל החוב של הממשלה, ונטל החוב הנמוך יחסית, בממוצע, בקרב הפירמות ומשקי הבית.

בנק ישראל מוסר כי ימשיך לעקוב מקרוב אחרי ההתפתחויות במשק הישראלי ובעולם ויפעל ככל שידרש על מנת להמשיך ולתמוך בצמיחה בת-הקיימא של המשק, וכן ביציבות המערכת הפיננסית כל עוד הדבר עקבי עם הירידה באינפלציה עד לרמה של יציבות מחירים, בהתאם ליעד שנקבע.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:24

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר