16-10-2008, 11:28
|
|
|
חבר מתאריך: 30.09.08
הודעות: 50
|
|
שלום חברי הפורום - דיון שנקרא "אל תרתח אדון עזריאל"
בעקבות אי הבנות והסגות שרצו כאן, ברצוני לדון במשהו חשוב מאוד: ביקורות שניתנות אחד לשני, ואופי ביקורות באופן כללי בעיצוב גרפי!
במקצוע הנקרא עיצוב הגרפי ניתנות ביקורות נוקבות, להנה ולהנה. ביקורות בעיצוב יכולות להיות קוטלות עד כדי בכי (מניסיון של סטודנטים למגמה), ומשמחות עד כדי אושר רב (לדוג' אני שעיצוב שלי הפך לבין המדוברים ביותר בתקשורת הארצית, כאשר פירסמנו את כרזות 3 החטופים).
בד"כ, ביקורת שתינתן באתר או דרך מרצה תיהיה ישר שלילית. לאו דווקא לכיוון הרע (לזרוק את העבודה), אלה דווקא במטרה לשפרר תהליך. ככה היה בעבר, וככה יהיה תמיד!!
עיצוב, ולא קשור איזה סוג של עיצוב, נועד מלכתחילה כדי לקבל ביקורת (חיובית או שלילית).
הביקורת הכי קשה מגיעה מחברים למקצוע, דוג' טובה היא שאחרי שעמלת ועבדת שעות, בא חבר טוב שלך, שלומד איתך, ובמקום לתת לך פידבק חיובי, הוא "מקיא" על העיצוב שלך. עיצוב חזק וטוב חייב לקבל גם ביקורת שלילית, כדי להבין שבפעם הבאה הדבר שנעשה בעיצוב לא יופיע שוב, וימנע אי נעימויות כאלה ואחרים.
אני מבין אנשים שאין להם את היכולת לקבל את העובדה שאומרים להם בפנים - "אחי \ אחותי.. וואלה...חרא עיצוב" (כמובן שזה יהיה במשפטים יפים יותר), אבל זה אחד ההבדלים בין מעצב חובבן לבין מעצב שמכבד את עצמו.
הגישה של מעצב לביקורת, אומרת המון!!
אכלתי מרור על המון עיצובים שעשיתי עד היום, ואמשיך לעשות, אבל המרור הזה הניב תוצאות יפות לטווח מאוחר יותר. אני לדוגמא מגיע לשנה ב' עם המון ביטחון שראשיתה בזכוןת הביקורות הלא מחמיאות בלשון המעטה..
שתיהיה לכולם שנה רגועה ושמחה.
|