14-10-2008, 11:41
|
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
|
|
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
|
|
אנסה להסביר, על סמך מיטב הבנתי
המטוס הזה שבתמונה כאן אינו מטוס אמיתי. כמו שכתבתי קודם - זהו מוק-אפ. ייתכן שהוא בנוי ממרכיבים של מטוס אמיתי, אבל כל השאר "עורבא פרח". מאחר והחברה שככל הנראה ייצרה אותו מוכרת לי, אני גם מכיר את השיטות שלהם. המוק-אפ הזה הוצג לפני מספר שנים, להערכתי בתצורה שאז נראתה להם כסופית. לכן גם מה שסימנת "a", אינו דומה למה שיש בתצורה האמריקאית, כי על פי הגדרת הגרמנים יעדי המטוס הם סיגינטיים ולא ויזואלים ולכן כאן הוא ללא IR. מה שסימנת "b" לדעתי זה סוג של אנטנה סיגינטית ספרית. מה שמסומן "c" הם אנטנות לקליטת אותות ELINT, או ESM או נגזרת של זה. אני מכיר מערכות דומות על על מטוסים אחרים, מאוישים ולא מאוישים. (לדעתי אפשר בקלות לחפש בגוגל תמונות לפי SIGINT AIRBORNE או משהו מקביל ולמצוא דברים דומים)
המטוס שמופיע בתמונה למעלה (זה עם החץ האדום) הוא מטוס אמיתי. לדעתי גלובל הוק בלוק 20 שנלקח מקו הייצור האמריקאי As is וסופק לגרמנים לצורך ניסויי אינטגרציה. בשלב זה הוא עם מטע"ד אלקטרו אופטי - או שלפחות רק החלון קיים - כי לפרק ולשנות עולה לעיתים יותר מאשר להשאיר. על פי ניסיוני - המטוס ישלים אינטגרציה עם תחנת קרקע של EADS ולאחר מכן מספר טיסות הוכחת יכולת וביצועים. בשלב מאוחר יותר, בעוד מספר קטן של חודשים, כבר נראה אותו עם האנטנות הנוספות, לקומינט ואלינט.
|