07-10-2008, 20:43
|
|
|
|
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,305
|
|
תוספת לתשובותיו של נחמיה
יש לזכור שמערכת אוטומטית, חכמה ככל שתהיה, היא עדיין בגדר מכונה, ואינה מקבלת החלטות אלא פועלת לפי אלגוריתמים מוכתבים מראש. בזה גם חסרונה. לכאורה, נכון, אפשר (וגם נעשה כבר בעבר) לבנות מערכת להתחמקות אוטומטית מכל מיני מצבים. מאידך, חשוב על כך, שבעלות של שני זוגות אופניים - אתה יכול לבנות מערכת שתדמה שידור מכ"ם יירוט, והפעלתה תגרום למטוס לבצע תמרונים חריפים ללא שליטה של הטייס. כעת - שים את המערכת באיזור של מטרה פוטנציאלית, והפעל אותה עם עצמה מספקת, והרי לך מערכת הגנה לא רעה בפני תקיפה מן האוויר!
מערכת הטסה אוטומטית מוגבלת כיום למתארים כגון:- טייס אוטומטי השומר על פרמטרים שנקבעו מראש ע"י הטייס
- מערכת לטיסה נמוכה המקבלת קלט ממערכות הניווט ומכ"מ עקיבת קרקע לשם טיסה בטוחה ללא התערבות הטייס.
- מערכת היחלצות ממצבים קטלניים כגון צלילה בלתי מבוקרת (טייס איבד הכרה, נפצע, וורטיגו).
- הימנעות ממכשולים כגון קוי חשמל ומכשולים אחרים.
- מערכות לטיסה במבנה (מיועד בעיקר למסוקים)
- מערכות לטיסה - המראה -נחיתה בתנאי אל ראות.
כל אלה - בפיקוח הטייס, ובאפשרות להשתלטות (OVERRIDE) שלו, פרט למצב של חוסר הכרה.
|