03-10-2008, 15:11
|
|
|
חבר מתאריך: 03.08.08
הודעות: 656
|
|
"השתתפות בייצור ה-F-35 תפגע ביתרוננו"
ציטוט:
"השתתפות בייצור ה-F-35 תפגע ביתרוננו"
"השתתפות בייצור ה-F-35 תפגע ביתרוננו הטכנולוגי", כך אמר גורם ביטחוני בכיר בתגובה לידיעה שפורסמה בגלי צה"ל.
כתב ערוץ 7
if (sLinkData != "") document.write("<a href=" + sLinkData + "Item.aspx?action=edit&item=180220>עריכה</a> - סקופ
");
השתתפותה של ישראל בפיתוח מטוסי הקרב החמקנים מסוג F-35, היתה גורמת לאובדן היתרון הטכנולוגי של ישראל – כך מגלה גורם ביטחוני בכיר, בתגובה לידיעה שפורסמה אתמול בגלי צה"ל, לפיה ארצות הברית הציעה לישראל להצטרף לתכנית לפיתוח מטוסי הקרב מסוג F-35 לפני כשש שנים, אך ישראל דחתה את ההצעה.
חבר הכנסת יובל שטייניץ אמר כי ההצעה נידונה במערכת הביטחון, אולם ההחלטה להצטרף למיזם התקבלה רק חודש לאחר המועד האחרון שהציבו האמריקנים לתשובה. "הפרוייקט ניסגר לשמונה המדינות החברות בו, וחודש לאחר סגירת הפרוייקט נפלה בישראל ההכרעה להצטרף אליו. הבקשות הללו נידחו מכיוון שהדד-ליין עבר. מדובר בהחמצה חמורה בגלל שפרוייקט בסדר גודל של מאות מיליארדי דולרים נחסם לפחות חלקית בפני התעשיות הביטחוניות שלנו".
Info.Add(17,'InContentAd')לדברי הגורם הביטחוני הבכיר, ישראל בחרה שלא להצטרף לתכנון מטוסי ה-F-35 מרצונה, מחשש לחשיפה של סודות ביטחוניים ומערכות נשק ייחודיות בפני מדינות ערב, כמו מצרים או סעודיה, שעשויות גם הן לרכוש את המטוס. "לישראל יש פיתוחים מיוחדים בתחומי האוויוניקה והמכ"ם", מסביר הגורם הביטחוני, "התעשיות הצבאיות הישראליות הצליחו לפתח מוצרים ייחודיים בתחומי הניווט, ניהוג הטילים, הגנה מפני טילים, מערכות הדמיה למיניהן, וגם מערכות מכ"ם. אם ישראל היתה מצטרפת לפרוייקט, כל המערכות הללו היו מורכבות גם במטוסים שהיו מגיעים לידי מדינות ערב, וכך היינו מאבדים את היתרון הטכנולוגי שלנו".
"כעת", אומר הגורם הביטחוני, "תוכל ישראל להרכיב בעצמה את המערכות הללו רק למטוסים שלה, וכך להרוויח דגמים ייחודיים שאין למדינות אחרות".
לדברי הגורם הביטחוני, הוספת מערכות כאלו מחייבת אישור של ארה"ב, אולם לדבריו אין לו ספק שארה"ב תאשר לישראל את הרכבת המערכות למטוסיה בלבד, כחלק מהמו"מ על מכירת המטוסים. "ארה"ב, מסיבותיה שלה, מעוניינת למכור לישראל את המטוסים", אומר הגורם הביטחוני. "ככל שהיא מוכרת יותר מטוסים, עלות כל מטוס נמוכה יותר, גם כאשר ה"תשלום" נעשה בעצם בכסף אמריקני, כחלק מכספי הסיוע. מבחינת תעשיית ייצור המטוסים, המפעל האמריקני עדיין מרוויח. לכן סביר להניח שארה"ב תסכים לבקשה הישראלית להרכיב את מוצריה על המטוסים אחרי שתקנה אותם".
|
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/180220
|