לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
האשכול נעול
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 12-05-2005, 07:57
צלמית המשתמש של zuzamen
  zuzamen zuzamen אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 14
נתן שרנסיק-מועמד לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית במקום סלי מרידור שהתפטר

נתן שרנסיק-מועמד לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית במקום סלי מרידור שהתפטר

השר הישראלי היוצא, נתן שרנסקי, הוא המועמד המוביל לכהונת יושב-ראש הסוכנות היהודית, במקום סלי מרידור שהתפטר עתה מתפקידו.

שרנסקי התפטר בשבוע שחלף מהממשלה הישראלית, ונימק זאת בתוכנית ההינתקות. כפי שידוע לך, כתב לשרון, "התנגדתי לתוכנית ההינתקות משלביה הראשונים על בסיס אמונתי העמוקה כי כל ויתור בתהליך השלום מצד ישראל חייב להיות מותנה ברפורמות דמוקרטיות בצד הפלשתיני". שרנסקי הוסיף, כי "תוכנית ההינתקות לא עונה על תנאי בסיסי זה. נהפוך הוא: היא תחליש את הסיכוי לבניית חברה פלשתינית חופשית".

שרנסקי השלים את פרישתו מהממשלה, ונכנס לתפקיד עמית-מחקר בכיר במרכז שלם. כניסתו של שרנסקי לתפקיד יושב-ראש הסוכנות, אם אכן ימונה בסופו של דבר, עשויה להתבצע תוך זמן קצר, כאמור, בעקבות פרישת סלי מרידור.

עוד בנושא קשור לסוכנות היהודית מנהל המחלקה לעלייה בסוכנות היהודית, מייק רוזנברג, המבקר כעת בארה"ב ביקש (ג', 10.5.05) את סיועם של יהודי ארה"ב בהעלאתם לישראל של בני הפלשמורה.

רוזנברג מסר לבכירי איחוד הקהילות היהודיות בצפון-אמריקה, כי עלות מבצע העלייה עומדת על 22.6 מיליון דולר (כ-100 מיליון ש"ח). סכום זה אינו כולל את עלות קליטתם בישראל של בני הפלשמורה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 15-05-2005, 23:44
  העכבר ששתק העכבר ששתק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.03.03
הודעות: 22,094
אתה מבין? לכל אחד לא ברורים דברים מסויימים...
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי לייקח שמתחילה ב "לא ברורה לי ההנאה לפגוע בציפור נפשו של יהודי מאמין !!!"

לי למשל לא ברורה ההתעקשות של הסאטמרים להתעלק על הפורום הזה, ולכתוב בו הודעות על מיני חגיגות ומסיבות בק"ק יואל בניו-יורק, כשברור להם שקהל היעד של מסיבות אלה אינו מצוי כאן, וכאשר יש לכם בהייד פארק פורום משלכם, בדיוק לעניינים אלה (ולמיטב ידיעתי, איש מבאי הפורום הזה לא מבקר אתכם שם בשלל ניקים לצורך פרובוקציות). לא ברור לי למה יהודים אנטי ציוניים מתעקשים לפזר כאן את משנתם האנטי-ציונית, ועוד בערב יום הזכרון. כל אחד וציפור הנפש שלו.
אני מקווה שלמדת, לייקח.
_____________________________________
"החיים זה מה שקורה לך בזמן שאתה קורא ציטוטים של אחרים"


(אח של מישהו שהכיר את ג'ון לנון)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 16-05-2005, 07:01
צלמית המשתמש של לייקח
  לייקח לייקח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.05.05
הודעות: 22
עכבר לא ברורות לי הטרוניות שלך
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי העכבר ששתק שמתחילה ב "אתה מבין? לכל אחד לא ברורים דברים מסויימים..."

1. הפורומים בפרש פתוחים לכל , בן אם מדובר בשעים , סונים, יהודים, מתיונים, ציונים, חרדים , נטורי קרתא, נשים, מתנחלים
שמולאנים, ימנים וכו וכו לאף אחד אן בלעדיות ו/או עדיפות כולשהי
(חוץ מהמנהלים שמעצם תפקדם יש להם מספר פרורגטיבות)

עצם ההטרוגניות של החברים הכותבים בפורומים , זה מה שעושה אותם מעניינים , מעוררי מחשבה ומאפשר לגולשים להיות חשופים לדעות שונות , שהסביבה הטבעית שלהם לא מאפשרת להם. (ולא רק עיסוק ב " אוננות הדדית" , רחמנא ליצלן )

2. אן שום חובה על שום גולש לצפות באשכול, שהכותב שלו ו/או הנושא שלו לא לרוחו, או שהוא מרגיש שהנושא " מעורר בו כעס ו/או עוגמת נפש"

3. לעומת זאת בחלק הגדול בפורומים של הייד פארק (בנהם הפורום של חסידי סאטמר בק"ק יואל) יש צורך לקבל אישור כתיבה ממנהל הפורום ועל ידי כך מגבילים את הפורומים לקהל
ספציפי שהמנהלים (שהם יוצרי הפורום בהייד פארק) רוצים ביוקרם. זה הקונספט של הקהילות בהייד פארק

4. ליידעתך,יש מחסידי סאטמאר הנוהגים לצפות בפורום ואף להשתתף בו !! (יש אחד שאפלו זכה לצל"ש ויש סימן ליד הניק שלו) , בעקבות פרסום בפורום על המסיבה הצפויה אצלנו בקריה קבלתי 5 איימלים המבקשים פרטים נוספים, כול אשכול ביידיש זוכה להיות פופלארי מאוד ומקבל במהרה צבע אדום ותגובות רבות ! לכן על מה תלין מר עכבר ?????????

5. בעקבות הצלחה של ההשתתפות הציבור החרדי בפורום זה התקנא הרב ישעיהו רוטר והחליט לפתוח פורום שלם רק לציבור החרדי- צא ולמד- !!!!!!
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 12-05-2005, 08:43
  dkdkd dkdkd אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.03.02
הודעות: 7,417
יש כסף בארון? איפה יוסלה?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי zuzamen שמתחילה ב "נתן שרנסיק-מועמד לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית במקום סלי מרידור שהתפטר"

בארץ-ישראל קם העם היהודי, בה עוצבה דמותו הרוחנית, הדתית והמדינית, בה חי חיי קוממיות ממלכתית, בה יצר נכסי תרבות לאומיים וכלל-אנושיים והוריש לעולם כולו את ספר הספרים הנצחי.

לאחר שהוגלה העם מארצו בכוח הזרוע שמר לה אמונים בכל ארצות פזוריו, ולא חדל מתפילה ומתקוה לשוב לארצו ולחדש בתוכה את חירותו המדינית.

מתוך קשר היסטורי ומסורתי זה חתרו היהודים בכל דור לשוב ולהאחז במולדתם העתיקה; ובדורות האחרונים שבו לארצם בהמונים, וחלוצים, מעפילים ומגינים הפריחו נשמות, החיו שפתם העברית, בנו כפרים וערים, והקימו ישוב גדל והולך השליט על משקו ותרבותו, שוחר שלום ומגן על עצמו, מביא ברכת הקידמה לכל תושבי הארץ ונושא נפשו לעצמאות ממלכתית.

בשנת תרנ"ז (1897) נתכנס הקונגרס הציוני לקול קריאתו של הוגה חזון המדינה היהודית תיאודור הרצל והכריז על זכות העם היהודי לתקומה לאומית בארצו.

זכות זו הוכרה בהצהרת בלפור מיום ב' בנובמבר 1917 ואושרה במנדט מטעם חבר הלאומים, אשר נתן במיוחד תוקף בין-לאומי לקשר ההיסטורי שבין העם היהודי לבין ארץ-ישראל ולזכות העם היהודי להקים מחדש את ביתו הלאומי.

השואה שנתחוללה על עם ישראל בזמן האחרון, בה הוכרעו לטבח מיליונים יהודים באירופה, הוכיחה מחדש בעליל את ההכרח בפתרון בעית העם היהודי מחוסר המולדת והעצמאות על-ידי חידוש המדינה היהודית בארץ-ישראל, אשר תפתח לרווחה את שערי המולדת לכל יהודי ותעניק לעם היהודי מעמד של אומה שוות-זכויות בתוך משפחת העמים.

שארית הפליטה שניצלה מהטבח הנאצי האיום באירופה ויהודי ארצות אחרות לא חדלו להעפיל לארץ-ישראל, על אף כל קושי, מניעה וסכנה, ולא פסקו לתבוע את זכותם לחיי כבוד, חירות ועמל-ישרים במולדת עמם.

במלחמת העולם השניה תרם הישוב העברי בארץ את מלוא-חלקו למאבק האומות השוחרות חירות ושלום נגד כוחות הרשע הנאצי, ובדם חייליו ובמאמצו המלחמתי קנה לו את הזכות להמנות עם העמים מייסדי ברית האומות המאוחדות.

ב-29 בנובמבר 1947 קיבלה עצרת האומות המאוחדות החלטה המחייבת הקמת מדינה יהודית בארץ-ישראל; העצרת תבעה מאת תושבי ארץ-ישראל לאחוז בעצמם בכל הצעדים הנדרשים מצדם הם לביצוע ההחלטה. הכרה זו של האומות המאוחדות בזכות העם היהודי להקים את מדינתו אינה ניתנת להפקעה.

זו זכותו הטבעית של העם היהודי להיות ככל עם ועם עומד ברשות עצמו במדינתו הריבונית.

לפיכך נתכנסנו, אנו חברי מועצת העם, נציגי הישוב העברי והתנועה הציונית, ביום סיום המנדט הבריטי על ארץ-ישראל, ובתוקף זכותנו הטבעית וההיסטורית ועל יסוד החלטת עצרת האומות המאוחדות אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל.

אנו קובעים שהחל מרגע סיום המנדט, הלילה, אור ליום שבת ו' אייר תש"ח, 15 במאי 1948, ועד להקמת השלטונות הנבחרים והסדירים של המדינה בהתאם לחוקה שתיקבע על-ידי האספה המכוננת הנבחרת לא יאוחר מ-1 באוקטובר 1948 - תפעל מועצת העם כמועצת מדינה זמנית, ומוסד הביצוע שלה, מנהלת-העם, יהווה את הממשלה הזמנית של המדינה היהודית, אשר תיקרא בשם ישראל.

מדינת ישראל תהא פתוחה לעליה יהודית ולקיבוץ גלויות; תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה; תהא מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות; ותהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות. מדינת ישראל תהא מוכנה לשתף פעולה עם המוסדות והנציגים של האומות המאוחדות בהגשמת החלטת העצרת מיום 29 בנובמבר 1947 ותפעל להקמת האחדות הכלכלית של ארץ-ישראל בשלמותה.

אנו קוראים לאומות המאוחדות לתת יד לעם היהודי בבנין מדינתו ולקבל את מדינת ישראל לתוך משפחת העמים.

אנו קוראים - גם בתוך התקפת-הדמים הנערכת עלינו זה חדשים - לבני העם הערבי תושבי מדינת ישראל לשמור על שלום וליטול חלקם בבנין המדינה על יסוד אזרחות מלאה ושווה ועל יסוד נציגות מתאימה בכל מוסדותיה, הזמניים והקבועים.



אנו מושיטים יד שלום ושכנות טובה לכל המדינות השכנות ועמיהן, וקוראים להם לשיתוף פעולה ועזרה הדדית עם העם העברי העצמאי בארצו. מדינת ישראל מוכנה לתרום חלקה במאמץ משותף לקידמת המזרח התיכון כולו.

אנו קוראים אל העם היהודי בכל התפוצות להתלכד סביב הישוב בעליה ובבנין ולעמוד לימינו במערכה הגדולה על הגשמת שאיפת הדורות לגאולת ישראל.



מתוך בטחון בצור ישראל הננו חותמים בחתימת ידינו לעדות על הכרזה זו, במושב מועצת המדינה הזמנית, על אדמת המולדת, בעיר תל-אביב, היום הזה, ערב שבת, ה' אייר תש"ח, 14 במאי 1948.



דוד בן-גוריון דניאל אוסטר, מרדכי בנטוב, יצחק בן-צבי, אליהו ברלין, פריץ ברנשטיין, הרב וולף גולד, מאיר גרבובסקי, יצחק גרינבוים, ד"ר אברהם גרנובסקי, אליהו דובקין, מאיר וילנר-קובנר, זרח ורהפטיג, הרצל ורדי, רחל כהן, הרב קלמן כהנא, סעדיה כובאשי, הרב יצחק מאיר לוין, מאיר דוד לוינשטיין, צבי לוריא, גולדה מאירסון, נחום ניר, צבי סגל, הרב יהודה ליב הכהן פישמן, דוד צבי פנקס, אהרן ציזלינג משה קולודני, אליעזר קפלן, אברהם קצנלסון, פליכס רוזנבליט, דוד רמז, ברל רפטור, מרדכי שטנר, בן-ציון שטרנברג, בכור שיטרית, משה שפירא, משה שרתוק.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.knesset.gov.il/docs/images/signatures_s.gif]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 12-05-2005, 11:05
צלמית המשתמש של zuzamen
  zuzamen zuzamen אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 14
DKDKD אתה גורם פדיחות לעצמך בבורות שלך,,,,,,
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי dkdkd שמתחילה ב "מעדיף מה רע"



מעדיף מה רע
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי zuzamen שמתחילה ב "DKDKD אתה תקוע בשלב האדיפלי !!!!"
מאשר לחיות בתקופת חושך תמידי שאתם חיים בו

DKDKD מעדיף להשאר תקוע בשלב האדיפלי שזה אומר כהי לישנא :

מה קורה למי שנשאר "תקוע" בתסביך?
קיבעון בשלב האדיפלי הזה (אי פתרונו כראוי) יוצר "טיפוס אדיפלי" בעת ההתבגרות.
מה מאפיין "טיפוסים אדיפילים"(שלא פתרו את תסביך אדיפוס או אלקטרה)?
בנים
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/images/Emo89.gif]
= גאוותנים, רוצים להצליח בכול מחיר, מנסים תמיד להוכיח את גבריותם, הומסקסואליות, בעיות מין, אין אונות..

זה מה ש DKDKD מעדיף להיות חהההההההה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 12-05-2005, 11:13
  אביב05 אביב05 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.04.05
הודעות: 397
לאחר כל הקשקושים המיותרים בא ביג ג'ו ואומר אמת
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי zuzamen שמתחילה ב "נתן שרנסיק-מועמד לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית במקום סלי מרידור שהתפטר"

וברצוני לכבוד יום העצמאות להציע הצעות ידידותיות

עכשיו אם כן הזמן הנכון לאחוז השור בקרניו ולהתחיל לבטל מישרות מיותרות לגמרי בשירות הצבורי.
האמת , היה כדאי להתחיל במשרדי הממשלה , וראשון לכל משרד האוצר. מבקר המדינה בדו"ח האחרון שלו כותב שחריגות השכר במשרד הן הגדולות ביותר.
אז להתחיל משם.
אבל לוותר על הזדמנות כזאת יהיה ממש פספוס.

1.לוותר על הסוכנות היהודית. גוף ארכאי ומיותר שאינו עושה דבר כמעט. ובכל מה שעושה, מנסה כמעט בכוח להנציח את מעמדו תוך גרימת נזקי עצומים לעם ישראל.
לבטל את הסוכנות היהודית ומתוך כך גם את התפקיד המיותר של יו"ר הסוכנות.

2.אח"כ לבטל את תפקידו של "מושון" הלא הוא הנשיא קצב. מעמד מיותר, בולע כספים ושאין בו שום צורך. את כל התפקידים להעביר לראש המדינה הלא הוא ראש הממשלה.

3.גם את כפל התפקידים של הרב הראשי לישראל צריך לבטל. שיהיה רב ראשי אחד. ממילא במתכונת הנוכחית נוצר פראדוקס שהרבנות הראשית חסרת כל מעמד דתי.
כי הדתיים באמת, אינם משתמשים בכשרות של הרבנות אלא בהכשרים של כל מיני בד"צים.
כמו"כ הדתיים באמת אינם זקוקים לרב הראשי לצורך פסיקת הלכות אלא הולכים או לרב עובדיה או לרב אליישיב שהם הסמכויות ההלכתיות הקובעות. הרבנים הראשיים נבחרו ע"י הרב אליישיב והרב עובדיה כך שלא יפריעו להם לשלוט על מערכת הכשרויות והפסיקה ההלכתית. אחרת לא היו ממנים בובות חסרות יכולת.
החילונים ממילא אינם מתחשבים במה שהרבנות קובעת.
אפשר להציע עוד הצעות כאלה. זה טוב ונחמד לכבוד יום העצמאות. אולי יום זה יהפך ליום העצמאות המחשבתית??
אפשר לאמץ את הרעיון. יותר יפה מכל המנגלים והשטויות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 12-05-2005, 11:25
צלמית המשתמש של Big Joe
  Big Joe Big Joe אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.10.01
הודעות: 35,433
כמה הערות.
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי אביב05 שמתחילה ב "לאחר כל הקשקושים המיותרים בא ביג ג'ו ואומר אמת"

1. לסוכנות יש פונקציה חשובה שאין לה תחליף. פעילות בארצות שונות בעולם, וגיוס כספים שאינם יכולים להנתן לממשלה זרה, אבל יכולים לתת לארגונים פילאנטרופיים ועמותות. כך למשל הסוכנות רשאית לאסוף תרומות פטורות ממס בארה"ב. אם התרומות יעברו לממשלת ישראל - הן לא יהיו פטורות.

2. במשטר הפרלמנטרי שלנו, יש לנשיא פונקציה עצמאית באמת - הטלת תפקיד ראש הממשלה. זאת לא פיקציה. מעבר לזה, יש צורך בפונקציה של ראש מדינה, למילוי כל מיני תפקידים פרוטוקוליים (האמנת שגרירים וכו'). עד כמה שנשמע ציני, לנשיא יש מספיק זמן בשביל זה. לראש המממלה אין. וזה יכול להיות רק אחד משני הג'נטלמנים הללו - או שאתה יוצר בעיה עם כל ארצות העולם.

3. מסכים אתך כמעט לגמרי. אתה מסתפק ברב ראשי אחד. אני יכול גם בלי אף אחד... כל הפונקציה הזאת היא תולדה של שלטון זר שמינה ראש עדה דתית. ביהדות אין בעצם בכלל תפקיד כזה..
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 12-05-2005, 13:50
  אביב05 אביב05 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.04.05
הודעות: 397
הערות להערות
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי Big Joe שמתחילה ב "כמה הערות."

1.הפונקציה שהסוכנות ממלאת כיום היא פיקציה. זה היה ותם. אין יותר דבר כזה בעולם שאי אפשר להפעיל ממשלות כדי לטפל ביהודים. ובמדינות דוגמת אירן ותימן שעדיין חיים יהודים -ממילא אין לסוכנות היהודית דריסת רגל , אלא יש כל מיני גורמים חצי רשמיים .העליה מאתיופיה כבר אינה בעייתית וכמובן שמארצות בריה"מ לשעבר כבר עלו כנראה יותר אנשים ממה שהיו שם יהודים. להערכתי כיום כמעט מאלצים אנשים להיות יהודים כדי להביא אותם לארץ למרות שאין להם שום קשר ליהדות כל זאת כדי להוכיח את נחיצות הגוף הארכאי הזה. ועל כך רמזתי קודם על נזקים ממש ששליחי הסוכנות גורמים בכל מיני מקומות.

2.נשיא המדינה הוא פיקציה. היה תמיד וגם נשאר מיותר לגמרי.הוא הומצא כדי לתת תפקיד רשמי (אם גם חסר משקל) לד"ר חיים וייצמן שהיה דמות מפתח בהצהרת בלפור ולשלטון הראשון לא היתה אפשרות להתעלם ממעמד זה, את כל התפקידים היצוגיים אפשר להטיל על רוה"מ שממילא עושה אותם. להטיל על מאן דהו את תפקיד הרכבת הממשלה יכול לעשות לצורך הענין יו"ר הכנסת היוצאת או יו"ר ועדת הבחירות המרכזית. אין צורך להחזיק מנגנון יקר ומיותר עבור זה שיהיה מישהו שימסור את תפקיד הרכבת הממשלה לנבחר. מיושן ומיותר לגמרי.

3.לגבי רב ראשי. כמעט בכל מדינה בעולם שיש בה יהודים -היה ויש רב ראשי . אז דוקא במדינת היהודים שלא יהיה? אבל בגלל המנופים הפוליטיים נוצר פראדוקס שבעצם מייתר את התפקיד. וכבר הסברתי לעיל. צריך שיהיה ,אבל אם הקוניוקטורה הפוליטית מעמידה בובה חלולה חסרת חשיבות לחלוטין - כי זה האינטרס הפוליטי של מפלגוות מסוימות- אז באמת שזה מיותר.
לגבי מוסד הרבנות -לדעתי צריך להפריט את הפונקציות שהוא ממלא. (מקוואות בתי כנסת שרותי קבורה חתונה וכיו"ב) ברגע שאנשים יאלצו לשלם מכספם על שירותי דת הכל יראה אחרת . הענין הוא שממילא משלמים מתחת לשולחן עבור שירותים שהמדינה מספקת. נוצר תשלום כפול ומיותר. אם זה יופרט -התשלום יהיה רק פעם אחת ,ואז אנשים שזקוקים לשירותים הנ"ל יתנו יחס יותר טוב לשירות שהם מקבלים- ומי שלא ירצה לא ישלם ולא יקבל . שיסתדר בלי.

4. ואני חוזר לראשית דברי -לדלל את משרד האוצר.גם בתפקידים ועוד יותר במשכורות. יש שם איזה 10 איש בתפקיד מנכ"ל . (שכר , רכב ולשכה) לדלל!!
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 13-05-2005, 22:58
צלמית המשתמש של Big Joe
  Big Joe Big Joe אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.10.01
הודעות: 35,433
אתה חוזר על דבריך ומתעלם מדברי
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי אביב05 שמתחילה ב "הערות להערות"

כדי לנהל ויכוח, צריך להגיב למה שנאמר לך, (להסכים או לחלוק) או שאי אפשר להמשיך.

1. הסברתי מהו הצורך בסוכנות לאיסוף תרומות - התעלמת, ו"ענית" על מה שלא אמרתי.

2. גם פה התעלמת מהעומס הטקסי הבלתי נסבל שזה היחה מטיל על ראש הממשלה. (מעניין שבמוצאי חג העצמאות, שמעתי את פרופסור דרור אומר - בסרטו שמציג אותו לקראת קבל פרס ישראל - שראש הממשלה מבזבז כל כך הרבה מזמנו שאין לו זמן לחשוב על ההחלטות שהוא צריך לקבל...)

3. אני ציינתי במיוחד שמוסד הרב הראשי הוא המצאה של מדינות זרות, אז אתה שואל ב"תמימות" "שדווקא במדינת היהודים לא יהיה"? כן! זה בדיוק מה שטענתי שבמדינה יהודית אין בו צורך.
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 14-05-2005, 20:08
  אביב05 אביב05 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.04.05
הודעות: 397
שבוע טוב .תשובה מפורטת יותר.
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי Big Joe שמתחילה ב "אתה חוזר על דבריך ומתעלם מדברי"

העליתי רעיון שבוודאי אינו חדש ,לצמצום תפקידים שכרוך הן בעלויות גבוהות והן גורם לטרחה ובזבוז זמן ומשאבי סבלנות מאזרחי המדינה.

נתתי בתור דוגמא את התפקידים של נשיא, יו"ר הסוכנות ,רבנות ותפקידים שונים ומאד מאד מיותרים במשרדי הממשלה.

העדפת להתמקד ב3 תפקידים שהבאתי כדוגמא ואענה לך עליהם בפירוט :

1.בענין הסוכנות היהודית -תרומות, האם ידעת שהתרומות שהסוכנות היהודית אוספת קטנות יותר מהיקף עלותה לממשלת ישראל? אם רוצים לאסוף תרומות ע"י גופים לא ממשלתיים אפשר לגייס מתרימים בשכר בדיוק כמו שעושה ד"א הסוכנות היהודית.
וכל זאת מעבר לכך שמדינת ישראל אינה נזקקת לתרומות מיהודי העולם לצורך כלשהוא כבר מס' שנים לא קטן. מדינת ישראל אפילו ויתרה על הסיוע הכלכלי האזרחי האמריקאי בסך 1.5 מיליארד $ שהיה מוענק למדינה במשך שנים, אז צריך את התרומות הללו שאין בהן ממש מלבד החזקת מנגנון גדול ומסורבל שעולה כמעט כפול ממה שהוא מכניס ונזקו עולה על תועלתו כבר לא מעט זמן?את כל המטרות שכביכול הסוכנות אוספת כספים צריכה למלא ממשלת ישראל. מכספה. ויש לה כסף למכביר. היא רק מוציאה אותו בצורה מטופשת על כל מיני ממלאי תפקידים ופרוייקטים מיותרים ועל תשלומים למפלגות פוליטיות (תשלומי העברה).

2.נשיא המדינה וטקסים. טקסים הם ענין נפלא -למי שחובב אותם. הם חשובים להרמת המוראל הלאומי וכיו"ב. אבל אם נשיא ארה"ב מסוגל להסתדר עם כמות הטקסים הנכפית עליו ועדיין להוביל את העולם כולו וכנ"ל נשיא רוסיה ועוד אחרים -יואיל נא רוה"מ הנכבד לעשות כמותם.
ואם קשה לו הדבר יש לו אפשרות למנות מחליפים. יש לו לצערנו ממשלה שמכילה כמות שרים המשתווה כמעט לכמות של שאר אזרחי ישראל שאינם שרים. יש לו מ"מ וסגנים ומ"מ של מ"מ ועוד כל מיני תארים שונים ומשונים שהרבה הרי אין להם מה לעשות. שיעשו טקסים. הוא לא חייב להגיע לכל בר מצווה של חבר מרכז ליכוד או כל אזכרה של סבתו של הנשיא הקודם.
ואם יפחיתו את מס' הטקסים -תאמין לי שכולנו נסתדר מצוין. במיוחד סעיף ההוצאות על טקסים יפחת וגם זו לטובה.

3.לגבי רבנים. אני לא חושב כמוך. צריך רב ראשי. יש ציבור גדול שזקוק לכך. אולי אתה לא -רבים אחרים זקוקים ואינך יכול להכחיש זאת. . אבל מספיק אחד. ושיהיה רציני. גם אפיפיור ממנים לכל ימי חייו. אז אפשר לתת לרב שהוא גם פוסק הלכה וגם תלמיד חכם המקובל על כל הזרמים כגדול הדור להיות הרב הראשי לכל ימי חייו . לעשות כל 7 שנים "בחירות" עושה באמת מהתפקיד הזה בדיחה לא מוצלחת . ורק תראה את מי מינו לאחרונה ותבין איזו ירידה.
מה הפריע למדינת ישראל להשאיר את הרב עובדיה יוסף בתפקיד לכל ימי חייו כרב יחידי?
היינו חוסכים גם את הקמת מפלגת ש"ס והרבה התעסקות פוליטית מיותרת שלו . כל מי שנזקק לרב ראשי היה נשמע לו כי הוא סמכות הלכתית ראשונה במעלה .
רצו אשכנזי? היו ממנים את הרב אליישיב. מישהו היה מתנגד? אני רוצה לראות את הדתי שהיה מתנגד לפסק שלו או לכשרות שלו כמו שעושים היום צחוק מהרבנות הראשית. מה שקרה שלקחו רבנים סליחה על הביטוי "שוליים" ומינו אותם כמריונטות של 2 הרבנים הנ"ל . הם הרי קבעו בדיעבד ובאמצעות תהליכים פולטיים מי יהיו הרבנים הראשיים כדי שלא יוכלו להאפיל על מעמדם.
זה הכל.

אני מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי קצת יותר טוב.

שבוע טוב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
האשכול נעול

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:27

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר