06-09-2008, 09:51
|
|
|
|
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
|
|
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עבדול אלהזרד שמתחילה ב "רכב סיור קרבי - פלטפורמה יעודית או סתם ג'יפ/נגמ"ש?"
התשובה הקצרה: יש צבאות שבהן יש משקל גדול יותר בהסתננות או איגוף אנכי וסיורים אלימים, ולמשוריינים קלים יש תפקיד גדול יותר. לכלים גלגליים יהיה טווח גדול יותר, ולכלים על שרשראות יש עבירות גבוהה יותר ויש צורך לאזן את השניים.
בלחימה מול ערבים, עירק, אפגאניסטאן, לבנון, יו"ש, למשוריין קל יש סיכוי גדול יותר לעקוף מטען, ולמשוריין כבד יש סיכוי גדול יותר לשרוד אותו. הסובייטים איבדו הרבה משוריינים קלים באפגאניסטאן וברמת הגולן כאשר עלו על מטענים או ניסו להבקיע. כאשר תוכננו למעשה לפעולות איגוף באירופה.
כל צבא עושה את הבחירות שלו לגבי הפלטפורמות. כאשר מאזנים שיריון, כוח אש ויבילות אויר.
גם לתו"ל יש תפקיד חשוב. הרוסים שמאמינים באיגוף העמוק שלהם, רוצים יותר משוריינים קלים ויבילי אויר. הגרמנים חושבים על מגננה מול הסובייטים
לצבא הבריטי יש טנקים קלים, ממשפפחת הסקורפיון.
האמריקאים ישתמשו ב- IFV בארדלי על אותו התקן.
השיקול בבחירת כלי יעודי לעומת פלטפורמה כללית היא קודם כל התו"ל. כאשר התו"ל שלך מתבסס על הסתננות מעבר לקוי האויר או הבקעה שלהם, הסתערות או איגוף אנכי. כאשר האיום אליו אתה מתכונן הוא מטעני צד ומארבים או מערכי חי"ר ושיריון של האויב.
האמריקאים יעדיפו להטעות את האויב לחשוב כי הבראדלי הוא חלק מכוח העיקרי ולא סיור.
הבריטים רצו טנק שנלחם בערים ויערות, יביל אויר, שיכול להסתנן, מפני שבמקרים רבים MBT הוא overkill. שימוש בו יהיה ביזבוז משאבים.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה
נערך לאחרונה ע"י Gilgamesh בתאריך 06-09-2008 בשעה 10:11.
|