21-08-2008, 20:28
|
|
|
|
חבר מתאריך: 04.11.04
הודעות: 1,484
|
|
אני אגיב רק בנוגע לאווירונאוטיקה כי זה מה שאני לומד. אז קודם כל, שתהיה בעניינים, הביקוש למהנדסי אווירונאוטיקה הוא כמעט פי 3 מאווירונאוטים שיוצאים לשוק פר שנה, עד כדי כך שלוקחים מהנדסי מכונות ונותנים להם קורסי השתלמות באווירונאוטיקה, או אפילו שמעתי על מהנדסי בניין שמימנו להם הסבה לאווירונאוטיקה (יש קשר). הבעיה היא שכל שנה מסיימים בסביבות ה80 בוגרים, כשמחצית מהם עתודאים שישתחררו לשוק רק 6 שנים מאוחר יותר, כלומר במיוחד היום יש מחסור מאחר ולפני 6 שנים היו פחות בוגרים פר שנה. לבוגרים תעסוקה בטחונית וגם אזרחית נטו, ותתפלא, גם בתחום האזרחי יש לנו כמה נישות שאנחנו מובילים בהן. אחת הגדולות שבהן היא הסבה של מטוסי נוסעים ישנים למטוסי תובלה, התע"א ובואינג הן שתי החברות היחידות בעולם שיש להן רשיון לעשות זאת. בתחום הביטחוני ישנו עניין המל"טים והמזל"טים, ואני סבור שאין מה להרחיב בנושא..
בסופו של דבר אם אתה מהנדס אווירונאוטיקה תהיה לך עבודה. מה בדיוק תעשה? אז קודם כל מהנדס הוא מהנדס הוא מהנדס, ייתכן ותתעסק ביחצנות, יחסי חוץ, ניהול, וכל דבר אחר שמהנדסים יכולים להתעסק בו בפועל. בתור מהנדס אווירונאוטיקה אתה גם יכול להתעסק בניסויים, אנליזות, מעבדות וכו'. כמובן ישנו עניין הפיתוח, שזה מה שהרוב מכוונים אליו (לפחות ממה שאני רואה). אבל בסופו של דבר מה שמייחד את התואר בהנדסת אווירונאוטיקה וחלל הוא שמעבר לזה שאתה בקיא בזרימות והנגזרות שלהן, אתה בעיקר לומד קצת מכל דבר, קצת כימיה, קצת תכנות, קצת הנדסת חומרים, קצת אלקטרוניקה, והיריעה עוד גדולה. משמע זה בעיקרו תואר מאד רוחבי, שאמור להקנות לך יכולת להרכיב את המערכת האווירונאוטית שלך (הרי היא מורכבת כמעט מכל תחומי ההנדסה המחשבים והמדעים) ולדבר עם אלה שכן מתמחים בכל אחד מהמקצועות הנ"ל בשפה שלהם. לא בכדי חלק ניכר ממהנדסי האווירונאוטיקה מתקדים די מהר לניהול.
בסופו של דבר הפקולטה היא אחלה פקולטה, קטנה וחמימה כזאת עם מעבדות שגם רפא"ל והתע"א באים מדי פעם לעשות בהן ניסויים (המעבדות לא קטנות ולא חמימות למרות שחלקן חמות מדי). הלימודים מאד מעניינים, יש לנו המון הרצאות העשרה, סיורים בתעשייה, וכו'
קיצר, מומלץ!
נערך לאחרונה ע"י Jony-G בתאריך 21-08-2008 בשעה 20:31.
|