לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה "רק שני דברים הם אינסופיים: היקום והטמטום האנושי, ואני עדיין לא בטוח לגבי הראשון." -- אלברט איינשטיין ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > השכלה כללית > מדע, טכנולוגיה וטבע
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 04-08-2008, 00:57
  משתמש זכר dorM dorM אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 26.07.08
הודעות: 6,473
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי nadavg54 שמתחילה ב "למה הילוך גבוה דווקא על גלגל שיניים קטן יותר?"

אני זוכר שפעם למדתי את ההסבר, מקווה שזיכרוני לא מטעה אותי.

נניח ונתונים לנו 2 עיגולים:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

בעיגול הכחול הרדיוס קטן יותר מאשר בעיגול האדום.

ב-2 העיגולים אנחנו רוצים להגיע בזמן שווה (כלומר הפרש זמנים שווה, החל מהיציאה עד לסיום) מהרדיוס הכחול\האדום אל הרדיוס בצבע השחור. כלומר שה-t צריך להיות שווה.

בשביל שנגיע באותו הזמן, אנחנו צריכים שהמהירות הזוויתית תהיה שווה (רדיאנים לשנייה. רדיאן זה יחידת מידה ריאליסטית, יחידה החלופית למעלות.)

אם המהירות הזויתית צריכה להיות שווה, הרי שנתקלנו בקושי - הדרך שאנחנו צריכים לעבור בעיגול האדום גדולה יותר מהדרך שצריכים לעבור בעיגול הכחול. (ועכשיו שמתי לב לבעיה - התשובה בדיוק הפוכה ממה שכתבת...).

לכן משקיעים יותר כוח (כוח->תאוצה גדלה->מהירות גדולה יותר) כאשר העיגול בעל רדיוס גדול יותר, ופחות כוח כשהעיגול בעל רדיוס קטן יותר...
( רדיוס גדול מוביל להיקף מעגל גדול יותר, ורדיוס קטן יותר מוביל להיקף מעגל קטן יותר )
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 06-08-2008, 21:54
צלמית המשתמש של RP.
  משתמש זכר RP. RP. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.11.04
הודעות: 6,986
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי nadavg54 שמתחילה ב "אם הגלגל המונע ישירות על ידי..."

נראה לי קצת סיבכו אותך.
ננסה לפשט את זה, במקום לחשוב על אוטו תחשוב על אופניים.
יש לנו גלגל קידמי ואחורי, שהם מחוברים לגלגלי שיניים שעליהן יושבת שרשרת שמחברת את הגלגלים.
הדוושה ("מנוע") מחוברת לגלגל השיניים הקידמי.
נגיד בחרנו בגלגל השיניים (מעכשיו שאני כותב "גלגל" הכוונה לגלגל שיניים) בגלגל גדול עם 20 שיניים ובאחורי גלגל קטן של 10 שיניים.
זה אומר שעל כל סיבוב שמשלים הגלגל הקידמי (שמחובר למנוע) הגלגל האחורי יעשה חצי סיבוב.
עכשיו נחליף והגלגל הקידמי יהיה זה עם ה-10 שיניים והאחורי עם 20, ועכשיו על כל סיבוב של הגלגל הקידמי האחורי יעשה שניים. בסך הכל נקבל שהמרחק שנעבור על כל סיבוב של הגלגל הקידמי במצב יהיה פי 4 מבמצב הקודם.

כמובן שהאנרגיה שנצטרך להשקיע ע"מ לבצע סיבוב (בהנחה שאנחנו כרגע במהירות 0) תהיה גדולה הרבה יותר במצב שבו הגלגל שמחובר למנוע הוא קטן.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:12

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר