23-06-2008, 23:15
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
אני מסכים בדבר אחד
שבית חיל האוויר כנראה שלא היה צריך לקום בהרצליה אלא בצמוד למוזיאון חיל האוויר.
אין לי מושג מה היו השיקולים בהעדפת הרצליה, ואולי זאת היתה עיסקת חליפין בתמורה לקרקע של ביסנ"מ, וכנאה שהיו שיקולים ואפילו משכנעים...
מצד שני - מיקום המוזיאון בהרצליה - בעייתי מאחר שלא ניתן לקיים שם ארועים תעופתיים. גם המעט שעוד טס שם - מעורר צעקות של השכנים...
מסיבה זו הצעתי את שדה תימן.- יש לו רלוונטיות היסטורית
- יש לו מסלול צמוד ושטח שניתן לקיים בו מפגנים
- פוטנציאל הפיתוח הוא כמעט ובלתי מוגבל
- מתאים לתוכניות הפיתוח של הנגב
- תואם את חזונו של בן גוריון להפרחת הנגב
- תואם את מדיניות חיל האוויר למעבר לנגב
- קרוב לחצרים ולצירי תנועה ותובלות לוגיסטיות
- מאפשר יצירת ממשק עם פעילות תעופתית אזרחית - כגון צניחה, דאיה, תעופה חקלאית, אז"מים ממ"גים ולימוד טיסה - ובכך גם מהווה פוטנציאל להקמת מוזיאון אזרחי מקביל (למרות המגמה להקים כזה ברשל"צ).
באשר למימון הקמת המבנה - אני סבור, למרות שאין לי שמץ ניסיון בתחום, שניתן לגייס את המשאבים מקרב גורמים שונים בעלי עיניין - משרד התיירות, מנהלת הנגב, מפעל הפיס, תעשיות בטחוניות שונות, חברות תעופה, חיל האוויר ועוד.
אם תוסיפו לזה פעילות תעופתית שמתקיימת שם ממילא - כגון אוירועייט, אוירוע, ושכאלה - הרי שהחזון להפוך את האתר לאושקוש ישראלי - נראה פתאום הזוי פחות.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|