20-06-2008, 17:48
|
|
|
חבר מתאריך: 13.07.03
הודעות: 3,424
|
|
שאלה על העברת הילוכים ברכב ללא קלאץ
שלום לכולם
יש לי שאלה טכנית על מעבר הילוכים.
בגיר ידני אני יכול להעביר הילוכים עם הקלאץ בערך בכל מהירות לכל הילוך.
ב20 קמ"ש אני יכול להכניס לשני,וב30אני יכול להכניס לשלישי,ב35 אני יכול להכניס לרביעי.
האומנם ההילוך יכנס אבל אם המהירות נמוכה אז האוטו קצת יגמגם בהתחלה עד שהוא יצבור מהירות והטורים יהיו נמוכים מהרגיל,אבל בכל זאת ההילוך נכנס בצורה חלקה.
עכשיו יש את הקטע שחובבנים אוהבים לעשות,להעביר הילוכים בלי קלאץ
למי שיודע ולמי שלא,כדי להכניס הילוך ללא קלאץ,צריך שהאוטו יהיה במהירות מסויימת ובסל"ד מאוד מסויים,כך שסיבובי המנוע יתאימו בדיוק לסיבובי הגיר וההילוך יכנס בצורה חלקה.
אני למשל שאני מעביר מרביעי לחמישי ללא קלאץ,אני מגיע כמעט ל100 קמ"ש ושהסל"ד קרוב ל4000 וההילוך נכנס בצורה חלקה לגמרי.
עכשיו השאלה היא כזאת,כשאני לוחץ על הקלאץ מה שקורה בעצם זה המנוע והגיר נפרדים,אני מכניס את ההילוך,מוריד את הקלאץ והם מתחברים חזרה,אבל כשאני עושה את הדבר למשל בין הילוך רביעי לחמישי,אם אני בשטח מישורי אני יכניס כבר ב80 קמ"ש,אם אני בירידה אז קצת לפני 80 קמ"ש.הרעיון הוא שההילוך נכנס בצורה חלקה,אז מה בעצם עושה את ההתאמה פה שהגיר והמנוע מתחברים?מה גורם לכך שהגיר לא יקבל מכה כשאני עושה את זה בכזאת מהירות?אם אני ינסה להכניס מרביעי לחמישי בלי קלאץ ב70 קמ"ש ההילוך לא יכנס,ועם קלאץ הוא נכנס בצורה חלקה.
איך העניין עובד?
תודה לעוזרים
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.
|