לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 10-05-2008, 22:58
  HummerH1 HummerH1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.02
הודעות: 32,894
סקר מחקר מבית אוניב' חיפה:75% מהילדים הערבים נוסעים לא חגורים

מאת דניאל שמיל ומיכל גרינברג

המגזר הערבי אינו מקפיד על בטיחות הנסיעה של ילדיו, כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת חיפה

תגיות: בטיחות, חיפה, מגזר ערבי

מחקר שנערך באוניברסיטת חיפה מראה כי שיעור הילדים שנוסעים כחוק, כשהם חגורים ובמושבי בטיחות במגזר הערבי, עומד על 25% בלבד, לעומת 64%-62% בכלל האוכלוסייה. המחקר נערך על ידי סמירה עביד, מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת חיפה, במימון קרן רן נאור שייסדה עמותת "אור ירוק". המדגם כלל 300 נהגים, המסיעים 541 ילדים בשני יישובים בגליל - מג'ד אל כרום וכפר יאסיף. הנהגים הערבים מהווים 48% מכלל הנהגים ההרוגים בתאונות, למרות שהם מהווים רק 14% מהנהגים.

צוות המחקר בדק אם הילדים מוסעים כחוק, ומהן הסיבות להפרתו. בגילים הרכים ביותר, עד שנה, רק מחצית מהתינוקות היו חגורים במושב בטיחות כלשהו ומבין החגורים, רק 32% אחוזים ישבו נגד כיוון הנסיעה, על פי החוק.

בקבוצת הגיל 8-3 נמצא כי רק 4% מהילדים היו חגורים במושב בטיחות או במושב גבוה (בוסטר), כפי שנדרש בחוק. הסיבות לאי-החגירה, כפי שתוארו על ידי המשתתפים במחקר, מגוונות: התנגדות הילד, מחסור בזמן ואף עצלנות. אי-החגירה לא נובעת מחוסר ידע, רוב הנהגים ידעו לענות נכונה על שאלות הקשורות להסעת תינוקות וילדים.

במחקר נמצא גם קשר מובהק בין אי-שימוש במושבי הבטיחות ומתקני הריסון לילדים, לבין מצב כלכלי קשה, ריבוי ילדים במשפחה והשכלה נמוכה, במיוחד של האם. כן נמצא קשר בין אי-חגירת ילדים לחגירת הנהג, (נהג לא חגור חוגר פחות ילדים), מין הנהג (גברים חגורים פחות מנשים), גיל הילד (השימוש בחגורת בטיחות יורד עם עליית הגיל), מקום מגורים וקרבת הילד לנהג (חוגרים יותר ככל שקרובים יותר לנהג).

גם הנהגים עצמם לא היו חגורים ברוב המקרים שנבדקו - 83% מהם נמנעו מלהשתמש בחגורת בטיחות. ממחקר נוסף, שפורסם ב-2005, התברר כי רק 75% מהנהגים הערביים חוגרים בכבישים הבינעירוניים, בהשוואה ל-90% במגזר היהודי. בתוך הכפרים, חלקם של המשתמשים בחגורה יורד ל-28%.

לידיעה המלאה
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 19:21

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר