07-05-2008, 16:48
|
|
|
חבר מתאריך: 18.10.07
הודעות: 386
|
|
דיון על נטישה של טייס מסוק
שלום.
לפני כחודש וחצי היינו באבט"ש ליד רמאללה.. ובערב המפקדים באו וישבנו לדבר.
מכייון שאנחנו בחיל האויר ובקורס השיחות היו על הקורסים שעוברים אנשים שם, ואחד המפקדים הוא מפקד של קורס יסעור.
בקיצור עלה לדיון הנושא של המסק"ר שהתרסק בזמן מלחמת לבנון השנייה, שבו הרוטור פשוט התנתק.
מפה לשם הגענו לכך שלנהג מסוק אין דרך לימלט כמו למשל טייס מטוס ושלא מצאו פיתרון ושחשבו על כל הפתרונות האפשריים.
חשבתי על פתרון כלשהו ואני רוצה להבין מה לא פרקטי בו ולמה לא מייסמים אותו:
אם מפתחים מערכת שתפקידה הוא לנתק את הרוטור מהמסוק ולחבר מצנח לכל המסוק , או משהו כמו לפלוט את כל תא הטייס לכייון קדימה ולחבר אליו מצנח.
אולי זה לא מענה מדוייק מכיוון שגם בפגיעת הגוף של המסוק באדמה יהיה טילטול כלשהו אבל זה עדיין יהיה הרבה יותר עדין ממכה ישירה באדמה.
מה גם שישנו פיתרון שכבר קיים של כרית אוויר שממוקמת מתחת למסוק ומתנפחת לפי קרן ליזר ומרככת את הנפילה.
לגבי הרוטור שנופל לאחר מכן - ישנם פתרונות לזה גם כן, הרעיון היחיד שעולה לי כרגע הוא לפוצץ אותו באוויר או משהו כזה.
מה אתם חושבים ? ולמה פיתרון כזה לא נמצא בשימוש כיום ? או שכן נמצא בשימוש ?
אשמח לקבל תשובות עינייניות
|