03-05-2008, 21:44
|
|
|
חבר מתאריך: 07.01.07
הודעות: 573
|
|
לק"י
אממ... נחמד מאוד. אני לא יודע אם עשית שיפוע לפני המים בכוונה, אבל זה מוסיף.
מס' דברים קטנים שצריך לזכור בזכוכית (לפחות בפרמטרים שלה בתלת), אין לזכוכית כמעט
בכלל צבע (משמע צבע שחור כמעט לגמרי), ואם יש לה צבע הוא בשקיפות. צריך לזכור גם לתת
זווית השתברות לזכוכית (כיוון שקרני האור מתעוותות, בהתאם לחוק סנל - הזווית לזכוכית היא
בסביבות ה- 1.333), ובהתאם לצבע לתת את הערך הנכון של ספיגת האור (במאיה זה נקרא
Diffuse). ודבר אחרון שאולי הוא בתוספת אבל הוא נותן תוצאה יותר ריאליסטית - Caustics,
הטל הצטברות האור על פני המשטח. כיוון שצל באובייקט שקוף אינו נותן פריסה בצורת הכוס של
החלק המואר שבה, אלא נותן סוג של מריחות אור שבדר"כ נמצאות בתחתית הכוס.
רינדור בלי Caustics.
רינדור עם Caustics.
ישנם עוד מס' דברים נוספים, כמו חוק פרנל, שאם אינני טועה אומר שצריכה להיות יותר השתקפות
בצדדים מאשר במרכז.
בהצלחה,
ערן.א
נ.ב - אל תתייחס לאיכות הזוועתית של הסצינה, זה נעשה לשם הדגמה בלבד.
|