27-04-2008, 12:28
|
|
|
|
חבר מתאריך: 04.02.06
הודעות: 2,244
|
|
well...
לפני קצת יותר מחודש מסרתי את המצלמה שלי (ניקון D80) ל"הדר" לטובת תיקון/סידור של כמה דברים שהיו לי במצלמה.
למרות שהיה לי לכלוך בחיישן, לא ביקשתי מהם לבצע לו ניקוי (בעקבות דעות בסגנון של מתן...).
למרות זאת, כשבאתי כעבור כמה ימים לאסוף את המצלמה התברר לי שבוצע ניקוי, בטענה ש"כל מצלמה שנכנסת אלינו לתיקון/בדיקה עוברת ניקוי חיישן, במידה והיא עדיין באחריות". נו טוב, שיהיה. בסתר ליבי פיללתי שזה יהיה בסדר...
כשהגעתי הביתה מייד כיוונתי את המצלמה למעלה, צילמתי שמים בצמצם סגור, הורדתי את התמונות למחשב, ו... חשכו עיני! המצב היה גרוע בהרבה בהשוואה ללפני הניקוי!
להלן פריים שצולם לפני, בהשוואה לפריים שצולם אחרי הניקוי.
(מומלץ להעביר על התמונות Auto Levels בפוטושופ)
ניתן בבירור לשים לב לשערה בצידו השמאלי-תחתון של הפריים, וכמו כן לסימני "מריחה" על כל צידו הימני של הפריים. ואני בכלל לא מדבר על כל "גורי הפילים" החדשים שנולדו להם...
מייד התקשרתי אליהם בזעם ותארתי את מה שרואות עיני, והם אמרו בפליאה "שערה? לא יכול להיות".
לאחר פינג-פונג טלפוני ביני לבינם, הוסכם שאני אביא את המצלמה למחרת ויבוצע לי ניקוי חוזר בחינם (איזה נדיבות מצידם). דרשתי שהניקוי יבוצע עבורי במקום, ושאבדוק את טיבו מיידית על גבי מסך מחשב. הם ניסו לסנן משפטים בסגנון של "לא, אבל יש עוד לקוחות; אי אפשר לנטרל עובד שלנו רק למענך", אבל בסוף קיבלתי את מבוקשי.
נסעתי אליהם והגעתי יחסית מוקדם, מצויד בהדפסה של תמונה בה רואים בבירור את השערה.
אני לא אגזים אם אומר ששהיתי שם קרוב לשעה. החיישן המסכן שלי עבר שם 5-6 ניקויים בזה אחר זה, כאשר לאחר כל ניקוי ירדתי למטה, צילמתי שמים, עליתי למעלה, הורדתי את התמונה למחשב שלהם ובחנתי ביחד עם אחד העובדים את התוצאה.
בכל פעם, התוצאה היתה על הפנים, ורחוקה מלהשביע את רצוני. לפעמים נחתה לה שערונת חדשה, לפעמים פילים של ממש הצטרפו לחגיגה. היו מקרים בהם הם אמרו לי שישנם גרגרים גדולים ש"דבוקים חזק" ולא ניתן להסירם, ואני מראה להם על המחשב שאותו גרגיר זז ממקום למקום ובהחלט לא נשאר באותה נקודה.
הם תירצו את העניין בכך שאמרו שעל מנת להגיע לניקוי יסודי של החיישן יש צורך ב- Clean Room, וצוידתי בהמלצה חמה ללכת אל אחד ממפעלי ההיי-טק השונים בארץ (סטייל אינטל), לבקש מאחד העובדים שיכניס לי את המצלמה לחדר שכזה, ולבצע שם את ניקוי החיישן...
to make a long story short, גם לאחר כל הניקויים שבוצעו, המצב היה רחוק מטוב. אוסיף ואומר שהוא אפילו לא השתפר מניקוי לניקוי. כל ניקוי היה ממש "ירייה באפלה", כמו הגרלה בלוטו - מעניין מה תהיה התוצאה הפעם. אחרי כמה ניקויים, כשראיתי והבנתי את המגמה, חיכיתי לרגע בו התוצאה תהיה "הכי רחוקה מקטסטרופה", ואוכל לקחת את המצלמה במצב סביר הביתה. ואכן כך עשיתי. בסופה של מסכת הניקויים שעברתי שם, המצב שבו היה החיישן היה ממש הרע במיעוטו. נקודת האור היחידה בסיפור הזה היא שהניקויים היו כולם "על חשבון הבית" מפאת האחריות שהיתה על המצלמה, אך כמובן שהזמן שבוזבז בכל ההתרוצצויות והכסף ששולם על הדלק/אוטובוסים היו רק על חשבוני.
_____________________________________
בברכה,
נמרוד גנישר
www.NimrodGenisher.com
"Take only Photographs, leave only Footprints"
|