לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 22-04-2008, 22:28
צלמית המשתמש של המממ
  המממ המממ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.10.01
הודעות: 8,699
Follow me...
חגורת קלארק
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "הייתרונות שבהזרקה ישירה למסלול GEO"

חגורת קלארק (מסלול גאוסטציונרי בקו המשווה בגובה 36,000 ק"מ)
נקראת על שמו של סופר המד"ב ארתור סי. קלארק שהלך לעולמו השנה.

קלארק ששרת כמומחה מכ"מ בצבא הבריטי במהלך מלחמת העולם השניה היה זה שהגה את הרעיון להציב לווינים במסלול זה על מנת שישמשו כממסרים לתקשורת בין יבשתית.

את הרעיון הוא פירסם במאמר בשנת 1945 בבטאון האגודה הבין-פלנטרית הבריטית.
ואחר כך כמכתב למערכת במגזין "Wireless World".


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.hayadan.org.il/BuildaGate4/portals/hayadan/imagesP/sub91/918932105-L-clarkeletter.JPG]



למיטב זכרוני הוא גם רשם זאת כפטנט וזכה לתמלוגים עבור שיגורים של לוויני תקשורת.

עוד:

http://www.hayadan.org.il/wp/arthur...k-died-1903086/

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90...%90%D7%A8%D7%A7
_____________________________________
_________________________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
אזהרה: משרד הבריאות קובע כי העישון מזיק לבריאות !
תראו, אפילו החייזר נהיה ירוק מזה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 23-04-2008, 01:05
  SkyMarshal SkyMarshal אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.04.07
הודעות: 435
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "מהלך השיגור"

שלבי השיגור ע"פ משתמש מבייקונור בפורום חדשות קוסמונאוטיקה:

זמן בשניות \ גובה בקילומטרים
0 ש' , 0 ק"מ מערכת השיגור בהיכון
3.44 ש' , 0 ק"מ דחף משתווה למשקל המשגר
99 ש', 34 ק"מ תחילת בקרה טרמינלית (termination control, תקנו אותי אם התרגום לקוי)
114 ש', 46 ק"מ תחילת השנקת המנוע RD-171M של השלב הראשון
144 ש' , 76 ק"מ הפעלת מנוע ניהוג (steering engine, תקנו אותי אם התרגום לקוי)
146 ש', 79 ק"מ הפעלת המנוע הראשי של השלב השני
149 ש', 81 ק"מ הפרדת השלבים
153 ש', 85 ק"מ הפעלת המנוע הראשי של השלב השני
324 ש', 193 ק"מ השלחת החופה
412 ש', 218 ק"מ השנקת המנוע של השלב השני
432 ש', 226 ק"מ כיבוי מנוע ראשי של השלב השני
511 ש', 254 ק"מ כיבוי מנוע ניהוג של השלב השני + הפרדת השלב השלישי

[עריכה: האם גם פורום חלל בתפוז יזכה במצגת? ]
_____________________________________
Experiment provides Experience. Experience fortifies Theory. Knowledge is Power.
The way is clear, the Challenge - strong. The Duty - inescapable.
We must have the facts. Common sense calls for the facts. Now.
-Lieutenant General William E. Kepner

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 23-04-2008, 00:24
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,691
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי צ'ומפי שמתחילה ב "מרשים ביותר."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי צ'ומפי
כמה שאלות אם אפשר: ניתן להבין כי הלווין היחיד שינשא על המשגר הוא הלויין שלנו, האם נכון? האם בדר"כ לא מנצלים שיגור להכנסת כמה לווינים וכך גם מוזילים עלויות? כמה זה עולה השירות הזה של הרוסים? האם הם טובים יותר מהאמריקאים בתחום הזה?


הלוויין עמוס 3 הוא ה"נוסע" היחיד במשגר. יש משגרים המשגרים שני לוויינים לGTO, למשל אריאן 5. זניט לא עושה זאת.

מחיר - אין לי ב"שליפה" - אברר לך.

הרוסים טובים מאוד בשיגור לוויינים בכלל. סטטיסטיקה מעודכנת דורשת חיפוש - לא בשעות הקרובות. בכל מקרה ארה"ב משגרת לא משגרת לוויינים מסחריים עבור לקוחות לא אמריקניים. (חלליות מדעיות - כן).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 28-04-2008, 09:31
צלמית המשתמש של האזרח
  משתמש זכר האזרח האזרח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.05
הודעות: 12,666
אולי אפשר לקבל בקצרה מה תהיה התרומה של אופק 3
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "בערה ראשונה מוצלחת לשלב השלישי"

מרוב העצים לא רואים את היער...
טל יקירי, אולי תוכל בכמה משפטים לתת במה שונה אופק 3 לעומת קודמיו ואם יש איזה טבלת השוואה.
תודה על המידע שאתה "מזרים" לכאן.
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...."
(ש"י עגנון - חתן פרס נובל)

אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם

לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה


אנו לא בוכים, דואגים שאמהות שלהם יבכו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 28-04-2008, 20:13
צלמית המשתמש של האזרח
  משתמש זכר האזרח האזרח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.05
הודעות: 12,666
סליחה, למה אין מקום.??
בתגובה להודעה מספר 53 שנכתבה על ידי GrimReaper שמתחילה ב "לא חשבתי שאקבל, ולכן אין מקום..."

אתה באמת מצפה שכל הסודות של מדינת ישראל יפורסמו. אני אישית לא יודע מה השימוש של הלווינים וגם איני רוצה לדעת. אז מה, בגלל זה אין מקום לאשכול או אין מקום לכל הפורום הזה.
ממתי אנו כל כך נדיבים, אפילו בשוייץ קיימת איזה צנזורה עצמית וצבאית.
נניח שתדע - האם תוכל לישון טוב יותר בלילה?
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...."
(ש"י עגנון - חתן פרס נובל)

אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם

לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה


אנו לא בוכים, דואגים שאמהות שלהם יבכו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 28-04-2008, 20:49
צלמית המשתמש של GrimReaper
  משתמש זכר GrimReaper GrimReaper אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.04.04
הודעות: 4,734
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי האזרח שמתחילה ב "סליחה, למה אין מקום.??"

אין שום קשר בין אם אדע או לא לבין שייכות הנושא לאופי הפורום בניגוד לפורומי תעופה אזרחית ו/או מדע. גם אם אני לא יודע מה בדיוק החוק מאפשר פוטנציאלית לצה"ל לעשות בתשתית בזק והכבלים בארץ אין זה אומר שאדווח על פריסת סיבים אופטים של HOT או משדרים של בזק.
מדובר בלווין בתקשורת אזרחי מסחרי ללא יכולות בטחוניות פוטנציאליות יוצאות דופן, או דיון בטחוני כלשהו (כן,כן, למעט הצגת יכולות).
השייכות של היצרן רלוונטית לפורום בטחוני באותה מידה כמו פרסום חוזי הבלמים של התע"א עם גולפסטרים,שיפוץ מנועי מטוסי נוסעים בבדק או שיגור לווינים מסחרים של מדינות אחרות.
אני לא היחיד שחשב כך כנראה, אבל הדיון הזה לא רלוונטי וחבל לפגוע באשכול.
_____________________________________
"The Nation that draws too great a distance between its soldiers and its scholars
will have its children taught by cowards and its fighting done by fools." Thucydides

"When a true genius appears in the world, you may know him by this sign, that the dunces are all in confederacy against him."
John Kennedy Toole

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 30-04-2008, 09:20
  GilBates GilBates אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.01.07
הודעות: 1,409
בתגובה להודעה מספר 51 שנכתבה על ידי GrimReaper שמתחילה ב "אם להצטרף לשאלה ולמרות שהכל..."

לפי פרסום בלתי מסווג (http://www1.idf.il/SIP_STORAGE/DOVER/files/9/63939.doc), חיל התקשוב אחראי על הפעלת מערך תקשורת לוויינית. לכן סביר להניח שמה שאמרת הוא נכון.

מה שכן, כאיש קשר אני יכול להגיד לך שמבחינת מאפייני הקשר (טווח וכדומה) אין צורך ממשי להפעיל תקשורת לוויינית. רוחב פס בלוויין הוא י-ק-ר באופן יוצא דופן, וקיימות מערכות קרקעיות שנותנות מענה יותר טוב.

הרגע גם מצאתי מקור שמאשר את שתי ההשערות, אתר חיל התקשוב:

"... תקשורת לוויינית - הפעלת מערכות תקשורת לוויינים כסיוע הומניטרי."

הנה התשובה - זהו גם מתאר שמצדיק הפעלת תקשורת לוויינית במקרה הצורך.
_____________________________________
"אם זה נע - הצדע לו
אם זה לא נע - זרוק אותו לפח
אם אינך יכול לזרוק - סייד אותו!"
(Military Incompetence, הוצאת מערכות)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #62  
ישן 28-04-2008, 12:48
צלמית המשתמש של itai25.
  itai25. itai25. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 1,882
מאתר רוטר
בתגובה להודעה מספר 59 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "נקלטה טלמטריה מהלוויין - הכל תקין"

* הלווין שוגר
* הפרדת שלב 1: הצליחה.
* השלכת חופה הצליחה.
* כיבוי שלב ראשון והדלקת שלב שני הצליחו
* הפרדת שלב שני הצליחה
* הצתת שלב שלישי הצליחה
* כיבוי ראשון של שלב שלישי הצליח
* הצתה שניה של השלב השלישי הצליחה
* כיבוי שני של השלב השלישי הצליח
*כניסה למסלול מעבר אליפטי הצליחה

- - השלב הבא יתרחש בשעה 15:08 והוא יוביל לכניסת הלווין למסלול הסופי שלו בגובה 36000 ק"מ והפרדת הלווין מהמשגר ב 15:19 ו11 שניות. * התקבלה טלמטריה מהלווין ונקלטה כראוי.

http://www.tapuz.co.il/blog/userBlog.asp?FolderName=noba

קישור למקור:

http://rotter.net/forum/scoops1/8922.shtml
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י itai25. בתאריך 28-04-2008 בשעה 12:51.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #65  
ישן 28-04-2008, 19:18
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,691
הודעה לעיתונות של התע"א
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "28.4.08 הלוויין עמוס 3 שוגר בהצלחה"


לוויין תקשורת עמוס 3 מתוצרת התעשייה האווירית שוגר הבוקר לחלל בהצלחה ונמצא בדרכו למיקומו הסופי בחלל

יצחק ניסן, מנכ"ל התעשייה האווירית: "הישג מרשים נוסף של התעשייה האווירית. פעם נוספת אנחנו מוכיחים את חוסננו הטכנולוגי"


נמל תעופה בן גוריון, 28 באפריל, 2008, 18:30 - לוויין התקשורת "עמוס "3 מתוצרת התעשייה האווירית (תע"א) שוגר היום לחלל, בשעה 08:00 שעון ישראל. הלוויין שוגר באמצעות משגר זניט (Zenit) מאתר השיגור בבייקונור, קזחסטן.



אחה"צ הופעלה מערכת הבקרה של הלוויין והוא נכנס למסלולו כמתוכנן. מהנדסי התעשייה האווירית ממשיכים גם בשעה זו בבדיקת המערכות השונות של הלוויין.



הלוויין נמצא עתה בדרכו למיקומו הסופי בחלל (4 מעלות מערב). הבדיקות הראשוניות של מערכות הלוויין מראות כי הן תקינות. פעילות הכנסת הלוויין למסלולו והמשך הבדיקות מתבצעות עפ"י התוכנית.



מנכ"ל התע"א, יצחק ניסן, אמר לפני דקות ספורות: "לוויין "עמוס "3 ששוגר היום יצטרף ללווייני "עמוס 1" ו"עמוס 2" אשר נבנו גם הם על ידי התע"א. "עמוס 3" נמצא בחזית הטכנולוגיה של לווייני התקשורת בעולם וזהו הישג מרשים נוסף של התעשייה האווירית, שהיא הקבלן הראשי של כל תוכניות הלוויינות במדינת ישראל. לתע"א הישגים מרשימים ומוכחים של הצלחה בחלל - כל הלוויינים עברו את אורך החיים שהובטח ללקוחותינו ונתנו ביצועים מעבר למצופה. אנו גאים בהישגים אלה אשר מוכיחים את הרמה הטכנולוגית הגבוהה של התע"א החברה במועדון מצומצם מאוד ויוקרתי של חברות הבונות ומתפעלות לוויינים בחלל".

לוויין עמוס 3 נבנה עבור חברת חלל תקשורת (Spacecom), מפעילת לווייני עמוס 1 ו-2, המציעה מגוון רחב של שירותי שידור ותקשורת רחבת סרט. אזורי השירות של החברה כוללים את אירופה, המזה"ת וצפון אמריקה, ומספקים קישוריות טרנס-אטלנטית בין החוף המזרחי של ארצות הברית והמזה"ת. לוויין "עמוס 3", עם יכולותיו המשופרות, יאפשר להרחיב את מגוון השירותים המוצעים ע"י חלל תקשורת.

התע"א מפתחת בימים אלו עבור חברת חלל תקשורת את "עמוס 4" - לווין התקשורת מהדור הבא, אשר יגדיל בצורה משמעותית את יכולתה של חברת חלל לספק מגוון שירותי תקשורת ללקוחותיה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #72  
ישן 31-08-2009, 15:46
צלמית המשתמש של 2liviu
  2liviu 2liviu אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.04.06
הודעות: 2,246
שאלה ידיעון מכון פישר:
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "28.4.08 הלוויין עמוס 3 שוגר בהצלחה"

ציטוט:
הלוויין עמוס 1 נמכר לתאגיד אינטלסאט
הלוויין עמוס 1, שפותח ויוצר במפעל מבת חלל של התעשייה האווירית, ונמצא בחלל מאז 1996, נמכר לתאגיד תקשורת הלוויינים אינטלסאט. הלקוחות של הלוויין עמוס 1 הועברו ללוויין עמוס 3 שחגג לאחרונה שנה בחלל. אינטלסאטמתכוונת להעביר את עמוס 1 לנקודה חדשה בחלל. לא נמסר מה הסכום ששולם עבור עמוס 1.
שאלה:
איך אפשר "להעביר את עמוס 1 לנקודה חדשה בחלל"?

אם התמרון יתבצע בעזרת מנועי הלווין, הרי הוא על חשבון הדלק הפנימי של הלווין. לכל לווין כיום, הדלק הוא הנכס העיקרי המשפיע על אורך חייו. עמוס 1 כבר כעשור בחלל, לבטח לא נשאר לו הרבא דלק, בטח לא עודף דלק... איך יתבצע תמרון שכזה?
היש כיום טכנולוגיה שונה לבצע העברה שכזו?
_____________________________________
I like my islamist extremist like my roasted chicken... dead and fried to the bones
גם לי, גם לי בבקשה תקנו את שגיאות הכתיב

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 09:34

הדף נוצר ב 0.12 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר