לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 26-03-2008, 09:45
  eGod eGod אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.10.04
הודעות: 3,178
"לא האמנתי שורטהיימר יישב אצלי במשרד"

לא ישנתי כל הלילה. לא האמנתי שאיתן ורטהיימר יישב אי פעם אצלי במשרד", מספר בהתרגשות טארק זאיד, הבעלים של האחים זאיד תחזוקת מתכת וצנרת. ואכן, המראה חריג: ורטהיימר, שמכר את העסק המשפחתי ישקר ב-4 מיליארד דולר, ולצדו בני לוין, מנכ"ל IVN וממייסדי נייס, יושבים במשרד צנוע בקומה השנייה של מסגרייה באזור תעשייה בעכו - ומאזינים בכובד ראש ליזם זאיד.

השניים הגיעו לעכו כחלק מסיור אותו הם עורכים אחת לשבועיים בעסקים בצפון. מטרת הסיור היא להכיר באופן אישי ולייעץ לעסקים שהגישו בקשה להלוואה מהקרן של חברת צפונה, בה מכהן ורטהיימר, אחד האנשים העשירים בישראל, כיו"ר ועדת ההיגוי.



צפונה היא שותפות של יזמים פרטיים, ובראשם ורטהיימר והסוכנות היהודית. ייעודה של צפונה, המוגדרת כחברה לתועלת הציבור, הוא "לחולל צמיחה משמעותית באזור הצפון בעזרת רתימת הממשלה, המגזר העסקי והמגזר השלישי". הקהילות היהודיות בצפון אמריקה תרמו לחברה 17.5 מיליון דולר, וסכום ההלוואות בה נע בין 350 אלף ל-2 מיליון שקל לעסק, תוך מתן עדיפות לעוסקים ביצוא. ורטהיימר נרתם לניהול הפרויקט ולשמש אחד המנטורים. "מי שלא עשה עסקים לא יכול להבין את הצרכים שלהם, ובטח לא לייעץ להם", הוא אומר. את התפקיד הוא ממלא בהתנדבות.

50% מכספי הקרן מיועדים למגזר הערבי בצפון. מנכ"ל צפונה זאב חיות מספר כי תנאי זה, עליו התעקש ורטהיימר, היה קשה מאוד בעבור התורמים היהודים, ואולם ורטהיימר הודיע כי "לא תיתכן צמיחה בצפון בלי המגזר הערבי, המהווה מחצית מכלל התושבים" - והתורמים השתכנעו.

"פשוט מדהים מה שהם הצליחו להקים מכלום"

את ההחלטה אם להעניק הלוואה מקבלים אנשי הקרן רק לאחר שביקרו אישית אצל כל עסק ועסק. "כשעבדתי בישקר פיתחתי לעצמי שיטה", מספר ורטהיימר. "כדי להכיר מפעל הייתי מגיע אליו, מוצא פינה ומתיישב בה. בהתחלה העובדים לא הבינו מי אני, אבל לאחר כמה דקות הם התרגלו לנוכחותי ואז יכולתי לראות באמת איך מתנהלת העבודה".

בשבוע שעבר התארחו ורטהיימר ולוין אצל ארבעה בעלי עסקים שונים. "אני מקפיד לא להגיע כיודע-כל, אחרת פשוט לא יקשיבו לי", אומר ורטהיימר, המגיע בלבוש פשוט ולא מעונב. גם סממני עושר אחרים נעדרים ממנו: את מכונית הפאר הקפיד להשאיר בבית, והגיע בוואן צנוע.

בביקור במפעל קריסטל לעדשות משקפיים של האחים עזרן בעכו, התרגש ורטהיימר לגלות כי האחים הם בניה של מנקה שעבדה בישקר. "פשוט מדהים מה שהם הצליחו להקים מכלום. סיפורי הצלחה כאלה מרגשים אותי במיוחד", הוא אומר. השניים הגישו בקשת הלוואה בסך שני מיליון שקלים המיועדת לרכישת מכונה חדשנית ולהקמת "חדר נקי". כיום מעסיק המפעל 20 עובדים, והאחים מעוניינים להתחיל לייצא.

ורטהיימר ולוין ייעצו לאחים עזרן לשנות את מבנה החברה, ולוורטהיימר חשוב לברר אם השניים מודעים לסיכונים האפשריים ואם יש להם תוכנית להמשך הדרך. "אם אתם רוצים להגיע לאיזשהו מקום, אתם צריכים לדעת לאן בדיוק אתם רוצים להגיע", הוא אומר.

"צריך להבין את ההתנהלות במגזר הערבי"

התחנה הבאה היא מסגריית האחים זאיד. בשיחה עם הבעלים זאיד מתברר כי חברה גרמנית, הנמצאת בקשרים עסקיים עם המסגרייה, מוכנה להכשיר את אחיו בתחום עבודות המתכת המקדמות - אך כרגע הוא מסרב לצאת לגרמניה. "החברה הגרמנית מביעה בכם אמון, אתה חייב לנצל את ההזדמנות הזו", מאיץ המיליארדר באח הסרבן.

בדרכו החוצה הוא מציין את הקשר שבין זיאד האב, שהקים את המסגרייה, לזיאד הבן שהפך אותה לסיפור הצלחה. "רואים שהם עובדים כצוות. יש ביניהם תיאום וזה חיוני", הוא אומר. "צריך להבין את ההתנהלות במגזר הערבי כדי לייעץ להם. ההתנהלות התרבותית שלהם שונה וכך גם התרבות העסקית".

"בזבוז סומסום נוראי"

הלוואתה של ג'וליה זהר, הבעלים של מפעל אל ארז מנצרת לייצור טחינה, כבר אושרה. ורטהיימר מבחין בכך שבאחת מתחנות הייצור מועבר הסומסום בדליים, וחלקו מוצא את דרכו לרצפת המפעל. "זה בזבוז נוראי, צריך למצוא כאן דרך אחרת", הוא אומר לזהר, שרוצה לנסוע לאתיופיה וליצור קשר ישיר עם משווק מקומי. ורטהיימר ולוין מרוצים מהרעיון.

בזמן הנסיעה בחזרה לאזור המרכז, מברר לוין על מצב שוק הסומסום העולמי. הוא מגלה כי צפויה בו עליית מחירים. "צריך לעדכן את ג'וליה - שתרכוש את הסומסום מהר", הוא אומר. בעוד שבועיים ייצאו צפונה לסיור נוסף - רק שש הלוואות ניתנו בחודשיים האחרונים, וכסף רב עוד נמצא בקופה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 01:16

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר